Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Juu kiitoksia:whip: eli ohjelman sitten väsäsin. Vielä tuosta penkistä että onko hyvä jos tekee ma 5x5 77.5kg ja pe 3x3 85kg. Ja noi toistot kannattaa varmaa kuukauden jälkee vähä muuttaa tai jtn:rock:

apua treeniohjelmaan ja ruokavalioon

hei vaan kaikille:) olen parikymppinen tyttö ja olis mielenkiintoo karistaa hieman kiloja,saada lihasta ja ennen kaikkea kiinteytyä. olen 160cm ja 57kg. millanen treeni olis hyvä ja mites syömisten kanssa pitäs toimia??olen vähentänyt hiilihydraatteja ja makean syöntiä vaikka tälläsenä herkkuperseenä se on hankalaa. olen syänyt ennen aika epäterveellisesti ja nestettäkin on päässyt kertymään. so help me!!! hyvää kevättä;)

hei vaan kaikille:) olen parikymppinen tyttö ja olis mielenkiintoo karistaa hieman kiloja,saada lihasta ja ennen kaikkea kiinteytyä. olen 160cm ja 57kg. millanen treeni olis hyvä ja mites syömisten kanssa pitäs toimia??olen vähentänyt hiilihydraatteja ja makean syöntiä vaikka tälläsenä herkkuperseenä se on hankalaa. olen syänyt ennen aika epäterveellisesti ja nestettäkin on päässyt kertymään. so help me!!! hyvää kevättä;)

Katsot tämän ketjun ensimmäisestä viestistä mieleisen ohjelman. Esim. 2- tai 3-jakoinen. Ohjelmassa olevia liikkeitä voit vaihdella muihin vastaaviin liikkeisiin (esim. kyykky->prässi). Mutta suosittelen tekemään myös raskaita perusliikkeitä (kyykky, mave) heti alusta alkaen.

"Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!"
Tuolla on kerrottu lisää ruokailuista.

Onkos hyvä venytällä lihaksia kylmänä?

On ja ei. Kevyitä venytyksiä voi tehdä milloin vain, lihakset kylmänäkin ja vaikka treenin jälkeen. Pääsääntöisesti kuitenkin kannattaa aina lämmitellä ennen venyttelyä, varsinkin jos suorittaa pitkiä ja/tai raskaita venytyksiä.

Mitähän eroa mahtaa olla istuen soudulla ja alataljavedolla kun on laitettu samaan selkätreeniin? Hammersoutu on sitten vielä erikseen noiden lisäksi.

Elasto, jäi joskus kesken kun puhuttiin ohjelmasta, että kun treenaat 2-jakoisella 4 kertaa viikossa, et eka lyhyet toistot ja sitten pitemmät. Mutta käviskö samalla lailla 3-jakoisella että tekis ekan viikon lyhyillä toistoilla ja sit seuraavan viikon pitkillä?

Elasto, jäi joskus kesken kun puhuttiin ohjelmasta, että kun treenaat 2-jakoisella 4 kertaa viikossa, et eka lyhyet toistot ja sitten pitemmät. Mutta käviskö samalla lailla 3-jakoisella että tekis ekan viikon lyhyillä toistoilla ja sit seuraavan viikon pitkillä?

Toki. Voit ottaa vuoroviikoin vaikka 4-6 toistoja ja 8-15 toistoa. Jos haluut niin voit vielä säätää vähän erilaisia liikkeitä noille viikoille, että ne soveltuu parhaiten kyseisiin sarjapituuksiin. Tai sitten voit ottaa vaikka 3 erilaista toistoaluetta ja kierrätät niitä. Esim. vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8.

Oon kokeillu ja kokeilen vielä 1-2kk 4-jakoista, niin miten vaihda sitten sen jälkeen 2-jakoiseen? 3-jakoisen kautta`?

Voit vaihtaa 4-jakosesta suoraan 4 kertaa viikossa tehtävään 2-jakoseen, mutta aluksi pidät sarjamäärät ja intensiteetin maltillisena. Teet aluksi tosi rauhallisesti kevyillä painoilla ja mitään sarjaa ei lähellekään loppuun asti. Kyllä se keho siihen tiheämpään frekvenssiin sitten siitä tottuu muutamassa viikossa.

riittääkö 2.jakoisessa takareisille 1 liike 2 kertaa vko?

Joillekkin riittää, joillekkin ei. Mutta joo, eiköhän tuo riitä yleensä. Ja voihan niitä sarjamääriä sitten lisätä siinä yhdessä liikkeessä, jos takareidet tarvitsee enemmän rasitusta.

Nyrkkeilijälle treeniä!

Jos haluiasi panostaa(välillä) nyrkkeilyyn enemmän kuin bodailuun, niin miten kannattaisi treenata? Pidempiä sarjoja, vai...? Treenaan 4 -jakosella.

Moi,

Kysyisin semmosta kun haluun kasvattaa lihasmassaa, niin toi bulkki ruokavalio on silloin mun? Milloin käytetään tota dietti? Aattelin vaan et jos on dietillä, niin sillo lihakset ei kasva?

Niin ja vielä semmosta, että haittaako jos syö joka päivä mäkkisafka? Kun niistä saa aika paljon kaloreita

Moi,

Kysyisin semmosta kun haluun kasvattaa lihasmassaa, niin toi bulkki ruokavalio on silloin mun? Milloin käytetään tota dietti? Aattelin vaan et jos on dietillä, niin sillo lihakset ei kasva?

Niin ja vielä semmosta, että haittaako jos syö joka päivä mäkkisafka? Kun niistä saa aika paljon kaloreita

1. riippuu siitä vauhdista millä tahdot lihasmassaa. bulkilla kun vedät niin tulee myös läskiä aika kivasti kylkiäisenä. dieetillä voi kasvattaa lihasmassaa mutta kasvu ei ole läheskään niin nopeaa kuin bulkilla.

2. ei... odota hetki etin sulle artikkelin aiheesta kohta...
e: http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ravinteet.php

1. riippuu siitä vauhdista millä tahdot lihasmassaa. bulkilla kun vedät niin tulee myös läskiä aika kivasti kylkiäisenä. dieetillä voi kasvattaa lihasmassaa mutta kasvu ei ole läheskään niin nopeaa kuin bulkilla.

2. ei... odota hetki etin sulle artikkelin aiheesta kohta...
e: http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ravinteet.php

Kiitos pena!

Syön näin about joka päivä. Onko ihan jees?

Aamulla: puuroa, ruisleipää, ja jugurttia. Omega-3 kapseli, monivitamiinia ja whey 3 juomaa 30 g.

Iltapäivällä: salaattia

Treeni: Ennen treeniä muscle + ja treenin jälkeen.

seuraava ateria: pastaa ja jauhelihaa 400 g tai pastaa ja pari tonnikala purkkia

seuraava ateria on: Rahkapurkki ja hedelmiä

seuraava ateria onkin: pastaa ja tonnikalaa tai jauhelihaa 400

sitten pari tuntia ennen nukkumista whey 3 jotain pientä purtavaa leipää tai jotain. ja omega 3 kapseli.

Ite teen 2-jakosessa vetävien päivänä vaan yhden takareisiliikkeen per päivä. Eli tiistaisin teen 5 sarjaa SJMV:tä ja perjantaisin 5 sarjaa koukistuksia.
Hyvä meinaan itselle ei sovi kuin 1 liike takareisille :(
Millanen se sun reeni ohjelma olikaan?

Jos kalorit on miinuksilla niin saa kyllä lihasta ootella aika kauan!

Maltillinen bulkki lihaksen kasvattamiseen ja jos rupee läskiä kertymään niin pikkunen dieetti välissä.

Back
Ylös Bottom