Moottoripyörä?

Kun kevät koittaa niin kolmea pyörää pitäs päästä kokeilemaan. Jonkun niistä sitten ostan. Eli Z750, Z1000 ja FZ1-N.

Pikku-zetaa olen kokeillut, muista ei ole tietoa. Kuuntelisin mielellään kokemuksia kuitenkin kaikista?

Viimekesänä oli FZ1-N lainapyöränä, kun oma oli huollossa. Tollasen vajaan tunnin ehdin sillä päristellä. Kaikkeen hehkutukseen mitä tuosta pyörästä olin kuullut ja lukenut suhteutettuna pyörä oli pettymys.

Ajoasento oli ihan kiva ja rento, siinä ei mitään vikaan.

Kaupungissa ihan kiva päristellä, kevyt ketterä pyörä, motarilla taas pyörä oli jotenkin huteran oloinen.

Joka testissä maasta taivaisiin hehkutettu moottori oli ainakin mulle kaikista suurin pettymys. Kovin hengettömältä se tuntui ainakin alakierroksilla. MUTTA huomioitava on se, että itsellä omana pyöränä on Hayabusa, niin tottumus sen koneeseen saa aika pitkälle kaikki muut tuntumaan hengettömiltä.. :rolleyes:

Siis sanotaanko näin, että hirveästi pahaa sanottavaa siitä pyörästä sillä lyhyellä ajolla ei saanut, mutta ei se myöskään mitään erityisen huikaisevaa ajoelämystä mulle antanut.

Kiitos vinkeistä! Ei oikein auta muu kuin lähteä kokeilemaan pyöriä kun lumet sulaa.

"uutta" kalustoa talliin. cbr900 faitteri. sulais jo ne lumet. :whip:

Jos sitä meinasit että satula pakottaa käytännössä istumaan yhdessä kohtaa niin siinä olet kyllä oikeassa. Makuasia sitten onko hyvä vai huono asia että on jämäkästi kyydissä.

Juuri tuota satulaa tarkoitin. Olen tottunut radalla ajaessani (ja myös mutkapätkiä reippaampaa kyytiä) liikkumaan satulassa, jolloin se on vain yksi tukipiste jalkatappien ja tankin ohessa. Omaan makuun suht tasainen penkki, jossa on tilaa siirtyä pituussuunnassa, sopii paremmin.

Oma moponi on tummanpunainen, johon mielestäni hopeanharmaa runko + vanteet sopivat kuin nenä päähän. Musta pyörä olisi toinen juttu, kieltämättä uuden mallinen triple mustana ja varsinkin Arrowin "nysä"-putkella on brutaalin näköinen laite :) En nyt tähän hätään löytänyt parempaa kuvaa, mutta menköön silti:
speed-1050-arrow.jpg

Mitäs mieltä uudesta Z750:stä? Omasta mielestä maukkaan näkönen, varsinkin kun laittaa kilpitelineen ja varsinkin ton susiruman putken uusiksi. Tästä kuvakulmasta ei ole ihan hirveä tuo putki, mutta sivulta on. Vissiin ihan jees uudistuksia muutenkin: Se digitaalinen mittari on lentänyt jorpakkoon, tullut jäykemmät "käännetyt" etupumput ja kunnon jarrut.

Bellypan kruunaa tuon. Niin joo, ja eteen minivilkut kuten tuossa vihreässä on. :kuola:

Pari saittia: http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Kawasaki.htm
http://www.fotopankki.fi/Pete/imageDesc/5946569996481

Kawasaki_Z750_2007_3r.jpg

Vissiin ihan jees uudistuksia muutenkin: Se digitaalinen mittari on lentänyt jorpakkoon, tullut jäykemmät "käännetyt" etupumput ja kunnon jarrut.

Ihan hyvältähän tuo uusi pikkuzeta näyttää. En kylläkään usko, että (etu)jarrut ovat ominaisuuksiltaan paljoa edellisen mallin jarruja paremmat. Puristimet ainakin näyttävät päällisin puolin samoilta kuin edellisessäkin mallissa... Pelkät piparilevyt eivät yksistään paljoa muuta jarrujen tehoa / tuntumaa kahvassa, ellei muuteta lisäksi myös pääsylinteriä/letkuja/puristimia/jarrupaloja.

Mitäs mieltä uudesta Z750:stä?

Ihan perusOK meikäläisen silmään, paitti noi karseet muovipaiseet jäähdyttimen päissä ja keulamaskin päällä.

Vähän liian kulmikas sarjakuvamuotoilu ehkä myös. Mutta mä alankin jo oleen raakasti vanha näihin nuorisomuotoiltuihin ajokkeihin.
:D

Nyt tarvis tietää, mistä vois saada siedettävällä hinnalla (muu,kuin ee-speed)
k6 tai k7 750 gixxerin, mieluiten k6, koska mustana paremman näköinen. :D

Nyt tarvis tietää, mistä vois saada siedettävällä hinnalla (muu,kuin ee-speed)
k6 tai k7 750 gixxerin, mieluiten k6, koska mustana paremman näköinen. :D

Eikös muun muassa Kumitassu ole sitten toinen vaihtoehto, vai karsastatko rinnakkaistuontia ihan yleisesti?

tuskimpa tyhjän päälle ee-speedin kanssa jäät. vai onko kuullu jostain muuta?
mielenkiinnosta kyselen siis.. hommaamassa kohta taas pyörän

Rupee meinaan pikkuhiljaa tympimään ajokamat päällä ja kypärä päässä pomppiminen peilin edessä ajoasennossa typeriä ääniä päästellen. Muijallakin menee jo hermo tätä touhua katsellessa..:D tule nyt kevät saatana!!

ei muuta.. jatkakaa.

Rupee meinaan pikkuhiljaa tympimään ajokamat päällä ja kypärä päässä pomppiminen peilin edessä ajoasennossa typeriä ääniä päästellen. Muijallakin menee jo hermo tätä touhua katsellessa..:D tule nyt kevät saatana!!

:D Samoja oireita. Juuri tulin tallilta rattaita ja ketjuja vaihtamasta. Ei niitä oikeasti vielä olis edes tarvinut vaihtaa, mutta kun olivat hyllyssä valmiina ja ei oikein muutakaan talvinysväystä ollut enää tekemättä. Pakkohan noi oli tuherrella kiinni paremman tekemisen puutteessa. Onneksi tuli väänneltyä parit jengat samalla paskaksi niin tuli pientä lisäprojektia vielä.

Jos ei pääsiäislomalla pääse ajamaan niin sitten alkaa :curs:

Jos kusiaista olisin ostamassa, niin ostaisin kyllä! Toi on ehdottomasti paras väri tuohon fillariin. Hintakin ihan kohdallaan. Et joudu varmaan kauaa tuota ilmoitusta pitämään.

Jees,kiitokset. Ei ole omasta mielestänikään ylihinnoiteltu ja mitä oon katellu ni parhaiten varusteltu näyttäs olevan tuosta mallista nettimotosta.:) Kovia hintoja ne kehtaa pyytää täysin vakiona olevasta pelistä,missä alkuperäinen ( imo järkyttävän ruma) rekkarikilpitelinekin näyttää olevan paikoillaan..

Onneksi lauantaina näkee sen aidonkin Rossin in action. Kisastudion paikka, kerta kaikkiaan :)

Mulla alkaa kovin mielenkiinto siirtyä vähitellen superbike`n puolelle. Motogp:ssä vituttaa se Formuloista tuttu luistonestotzydeemihomoilu. Sladit vähenee ja haastavuus vähenee (kuskien mielestä).

Mitäs mieltä muut ?

Back
Ylös Bottom