Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tuohon elintarvikkeiden tuotantoon liittyen linkki http://www.peakoil.com/
Eli sitten kun öljy alkaa olla lopussa niin ruoasta tulee pula, koska viljelyvenetelmissä täytyy palata hieman taaksepäin. Lannoitteiden tekemiseen käytetään maakaasua, joten sadotkin sitten pienenevät. Tuo kyllä ratkaisee ylikansoittumisen ja vapaa-ajan ongelmat.

Näin länsimaisesta näkökulmasta on ihan järjetöntä hankkia se 10 lasta jos yhden kanssakin olisi nälkärajalla. Toisaalta taas siellä perhe on voimaa, mutta jollain energialla ne lapset pitäisi kasvattaa siihen asti, että heistä tulee hyödyllistä työvoimaa.

Oisko niin, että rikkaiden ei tarvitse hankkia lapsia, koska heillä on varaa maksaa vanhuuden hoitonsa vaikka itse.

Nimenomaan. Minusta Länsi-Rooman tuhon yksi pääasiallisista syistä oli pitkän Pax-Romanan veltostuttama kansa, joka sai yhä vähemmän jälkeläisiä. Vaurastunut kansa ei tarvinnut enää niitä. Kansainvaellusten elinvoimaiset ja nälkäiset kansat tuhosivat Rooman vahvemman oikeudella. Olemme siitä onnellisessa asemassa, että meillä on historiallisia esimerkkejä. Niitä kun vielä haettaisiin. Ei ihmisen perusluonne ole muuttunut tai muutu mihinkään vuosituhansien saatossa.

Huonompiakin suunnitelmia on kuultu (ja toteutettu). :)

"Parhaat lukemasi kirjat":

Jos sotahistoria kiinnostaa, niin Mansteinin Menetetyt Voitot on lukemisen arvoinen. Myös Rudelin ja Hartmannin elämänkerrat on ihan jees ajanvietettä.

Jahas makukin on vielä presiis sama :)
Sotahistoriasta kiinnostunut kaverini sai 1:n ison ja 100 pientä kun kävi kylässä ensimmäistä kertaa :D

Halla-Ahon uunituore:

http://www.halla-aho.com/scripta/suomalainen_erilliskehitys.html

Irrotan kontekstistaan...mutta:

sinun on ehkä syytä pysähtyä miettimään omien valintojesi seurauksia. Meille kerrotaan joka päivä, että a) monikulttuurisuus on väistämätön kohtalomme, mutta b) me voimme omilla asenteillamme ja valinnoillamme vaikuttaa monikulttuurisuuden sisältöön. Mielestäni sekä a) että b) ovat väärin. Meillä nimenomaan on vielä mahdollisuus vaikuttaa siihen, tuleeko Suomesta monikulttuurinen vai ei.

Ehkäpä tiettyjen maahanmuuttajaryhmien röyhkeys ja musliminuorison silmitön väkivaltaisuus ei johdukaan siitä, että heissä yksilöinä olisi jotain vikaa. Ehkäpä he ovat vain omaksuneet sen herrakansan roolin, jota heidän vanhempansa ja imaaminsa heille opettavat, ja jonka nöyristelevä ja nuoleskeleva kaffir on omalla käytöksellään vahvistanut.

Sen sijaan tänne raahattavilla on mentaliteetti "pakko kuluttaa kaikki heti, koska jos niin ei tee, muut ovat nyysineet sen kaiken" kuten liikakansoitetulla vähäresurssisella aavikolla joka sortin karvakädet ovat tottuneet tekemään.
Tuosta tuli mieleen, että esim. somalithan ovat ihanteellisia kuluttajia: heillä on rajattomasti aikaa kuluttaa, runsaasti sossun antamaa rahaa ja henkinen maisema, joka on tyhjä kuin aavikko. Tuollaiseen tabula rasaan on helppo mainostajan kylvää oikea siemen. Ja hyvin näyttää itävän: nuoriso ostaa (tai varastaa, valmistajan kannalta aivan sama) innosta puhkuen viimeisinta Fubu-muotia (vai mitä niitä on) hinnasta välittämättä. Ruoka haetaan mäkkäristä. Pleikkarit ja musiikkivideot täyttää vapaa-ajan. Erona työssäkäyviin suomalaisiin se, että nämä jaksavat kuluttaa 24/7/365.

Kiitti lukuvinkistä. Mullakin on Eurabian koodeksi päässyt livahtamaan ohi silmän.

Mutta nyt Rooman valtakunnan kautta takaisin aiheeseen. Välttääkseen Rooman kohtalon länsimailla pitäisi olla munaa eräänlaiseen pohojalaistyyliseen ajatteluun: "Nää on meirän maita niin pitkälti kun akkunasta näkyy ja ne on paappa raivannu ja me piretähän näistä maista huolta. Kyllä me ollaan sen verta parempaa sakkia kun noi, että tännehän ei luvatta tulla räpeltämähän."

Saattaa olla, että Pohjanmaalla joku vielä uskaltaa päästää suustaan jotain tuollaista. Mutta kansallisella tai EU:n tasolla tuollainen puhe on ankaraa rasismia ja vihapuhetta ja lailla kielletty.

(Sori vaan Nurmoon Jymyn jätkät jos ei menny murre kohdalleen tuossa. Laaattialla sitten painitahan.) :D

Jahas makukin on vielä presiis sama :)
Sotahistoriasta kiinnostunut kaverini sai 1:n ison ja 100 pientä kun kävi kylässä ensimmäistä kertaa :D

Tuohan kuulostaa siltä, että mä heitän jotain esimerkkejä omista suosikeista tonne kirjatopikkiin ja sitten on sun vuoro... ;)

Pahoittelen :offtopic: :ia.

Melkein asiaan sopiva.

Oli melkoinen kulttuuri shokki kun ensimmäisen kerran näin arviolta kiinalaisen kaveriporukan turkkilaisessa pitseriassa. Se oli hienoa kulttuurien välistä yhteyttä.

Melkein asiaan sopiva.

Oli melkoinen kulttuuri shokki kun ensimmäisen kerran näin arviolta kiinalaisen kaveriporukan turkkilaisessa pitseriassa. Se oli hienoa kulttuurien välistä yhteyttä.

Ulkomailla asuneena. Siirtolaiset pitävät aina yhtä kulttuuritaustasta riippumatta.
Riippumatta siitä, kuinka homma toimisi kotimaassa. En tehnyt ainuttakaan paikallista ystävää. Ikinä. Olin "omieni" eli muitten siirtolaisten kanssa "muita" =alkuperäisiä vastaan.

Välttääkseen Rooman kohtalon länsimailla pitäisi olla munaa eräänlaiseen pohojalaistyyliseen ajatteluun: "Nää on meirän maita niin pitkälti kun akkunasta näkyy ja ne on paappa raivannu ja me piretähän näistä maista huolta. Kyllä me ollaan sen verta parempaa sakkia kun noi, että tännehän ei luvatta tulla räpeltämähän."

Saattaa olla, että Pohjanmaalla joku vielä uskaltaa päästää suustaan jotain tuollaista. Mutta kansallisella tai EU:n tasolla tuollainen puhe on ankaraa rasismia ja vihapuhetta ja lailla kielletty.

Paras ystäväni on Pohojanmaalta ja hän ei N-sanaa välttele. Jonkun kerran saanut olla diplomaattina hänen ja tummien välillä :D "Notta ristuksen perkele noita Nreitä"

Mikä maa? Ihan vaan mielenkiinnosta tiedustelisin, jos sopii?

Olin 2v Lontoossa, 6kk Islannissa. Kovasti olisin halunnut tehdä ystäviä englantilaisista, mutta se vaan ei onnistunut. Ei yhden ainoasta. Sitävastoin sain kolumbialaisen tyttöystävän, ja ystäviä maailman joka kolkasta... vaan en briteistä.
Kun jotkut kysyivät mistä olen, sanoin Finland. Sanoin etten ole mikään faking refugee. Ja palaavani Suomeen pian. Heidän ilmeessään oli helpotusta ja hyväksyntää. Sama minulla olisi ollut jos olisimme olleet Suomessa.

Kun jotkut kysyivät mistä olen, sanoin Finland. Sanoin etten ole mikään faking refugee. Ja palaavani Suomeen pian. Heidän ilmeessään oli helpotusta ja hyväksyntää.

Tuosta tuli mieleen eräs ircquotes-juttu, kun joku suomalainen häiskä kertoi olleensa briteissä vaihto-oppilaana. Isäntäperheen emäntä oli kysynyt häneltä että "oletko aivan 100 %:sesti suomalainen, kun olet noin vaalea iholtasi". Kyllä ne vissiin monet siellä luulee että Suomi on siellä jossain Pakistanin ja Intian välissä...? Että sen puoleen pakolaishuoli on ymmärrettävää.

Voin sanoa ettet ole ainoa tietämäni tyyppi ketä ei ole ystävystynyt britonien kanssa. On moni tuttu sanonut, että he ovat suomalaisiin verrattuna hyvin samanlaisia, mutta silti niin erilaisia :D

Tuosta tuli mieleen eräs ircquotes-juttu, kun joku suomalainen häiskä kertoi olleensa briteissä vaihto-oppilaana. Isäntäperheen emäntä oli kysynyt häneltä että "oletko aivan 100 %:sesti suomalainen, kun olet noin vaalea iholtasi". Kyllä ne vissiin monet siellä luulee että Suomi on siellä jossain Pakistanin ja Intian välissä...? Että sen puoleen pakolaishuoli on ymmärrettävää.

Voin sanoa ettet ole ainoa tietämäni tyyppi ketä ei ole ystävystynyt britonien kanssa. On moni tuttu sanonut, että he ovat suomalaisiin verrattuna hyvin samanlaisia, mutta silti niin erilaisia :D

Nooh mulla on oljenvaalea tukka, vaaleansiniset silmät ja albiinoksi haukuttu. Ei ihan paki-kamaa, mutta ei vaan suosittu siirtolainen. Ulkolainen, mikä ulkolainen:D. Mutta edelleen aasinsillan kautta; kuinka monella Suomessa on siirtolaisystäviä? Minä ainakin ohitan heidät kuin ilmaa. Empaattisesti ajatellen...Samoin minulle kävi... So not, kotona (omien parissa) ollaan taas :) Razzizti vaan varmaan olen. Elämä opettaa.

Mutta edelleen aasinsillan kautta; kuinka monella Suomessa on siirtolaisystäviä? Minä ainakin ohitan heidät kuin ilmaa. Empaattisesti ajatellen...Samoin minulle kävi... So not, kotona (omien parissa) ollaan taas :) Razzizti vaan varmaan olen. Elämä opettaa.

Kun ulkolaisten kanssa joutuu tekemisiin väkisin esimerkiksi töissä tai koulussa, niin kyllä sitä usein ystävystyy aivan vahingossakin. Virolaisia ja venäläinen kaveri on insinööriopiskelun ohessa tarttunut lähipiiriin. Tosin ei näitä kyllä ulkolaisiksi tunnistaisi kuin passin ja erittäin lievän aksentin perusteella, kun ovat suurimman osan elämästään Suomessa asuneet.
Radikaalisti erilaisista kulttuureista tulevien, kuten afrikkalaisten ja aasialaisten, kanssa ei kyllä kieltämättä juuri joudu arjessa tekemisiin ja ei sitä tietoisesti tulisi seuraan ängettyä.

Back
Ylös Bottom