Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Miten on? tartteeko viisumia hommata, kun ollaa 35päivää tuolla reissussa.. Tarkotus olis kyllä hengata Laoisissa tos välillä noin 8 päivää...

maksa sakot ne ei oo paljoa 5 ylimääräiseltä päivältä

Juu, mutta mun käsittääkseni tilanne saattaapi olla tällä hetkellä se, ettei Finski päästä Suomen päässä koneeseen jos puuttuu joko viisumi tai jatkolentolippu...

Jos hommat menee plakkariin, lähden syksyllä kolmeksi kuukaudeksi treenilomalle. Toki töitäkin voin tehdä paikanpäällä jos tsänssiä on, mutta tarkoitus olisi lähinnä koittaa miltä tuntuu olla pro-bodari. Tällä hetkellä hirveä rahankeräys päällä että pääsisi matkaan, ajattelin että 3000 euroa+menolipun jos saan säästöön niin lähtö on siinä.

Lähetän muuten sitten loskasateisiin vittuiluviestejä teille.

No tulooko sitä vittuulua? ;)

Itse olen menossa Thaimaaseen eka kertaa ens kuussa. Mitä juttua kuullu, ni aikamoista huorissa käymistä se monille miehille on. Jos poikaystäväsi on lähdössä rantalomalle Pattayalle, niin siellä voi ehkä tehdä muutakin kuin ottaa arskaa. :rolleyes: Olen niin härskejä juttuja kuullu, että pahaa oikein tekee. Itse yritän olla huoria panematta, vaikka seurueeseeni tuolla matkalla kuuluukin 3 kreisiä suomalaista, jotka eivät varmasti rahaa pihistele asiassa jos toisessakin. Mutta pitäähän se mennä katsomaan millaista se meno on niin voi muodostaa aivan henkilökohtaisen mielipiteen. En kuiteskaan ala moralisoimaan liikaa muitten tekemisiä. Riittää kun on rehellinen itselleen reissuilla. Kaunis thai-tyttö saattaa kuiteskin tehdä kovemmallekin mielelle tepposet ja jos semmonen tulee tarjoamaan itseään 20 eurolla muutamaksi tunniksi, niin monen miehen ajattelu tapahtuu varmasti alapään kautta. Onneks on kuiteskin jo yks miellyttävä ja hyvin koulutettu "maksuton" thai-tyttö odottamassa suomipoikaa Bangkokissa. :kippis1: Mese on kyllä hieno keksintö...

Ma asun ranskan rivieralla, ja yhtalailla taala on huoria siina kuin Thaimaassakin. tuossa lahella on esim yksi yokerho missa suhde naisissa on semmonen 50% huoria 50% normaali illanviettajia.
Siella missa on rahaa rahaa, niin on aina huoriakin. Tassa yokerhossa naiset pyytavat 1000eur tunnilta ja asiakkaita riittaa.
Femakothan on tolle thaimaalle antanu pahan maineen, kun en ei sita voi kasittaa etta normaali naapurinmieskin saan jostain rahalla. Se on katsokaas eri asia kun joku miljonaari maksaa 1000eur tunnilta, mulla on tullu sellanen kasistys etta se saattaa olla jopa kiihottavaa.
Paras lomaporukka toi jenkeista mukanaan oman stripparin/huoran, koska eivat olleet varmoja paikallisesta tarjonnasta.
juuu eikun hyvaa matkaa.

Jos meinaisi mennä reissu pitkäksi viisumin suhteen niin kannattaa käväistä esim. Kuala Lumpurissa tai Singaporessa. Lennot Air Asialla noin 50e/suunta, tosin Thai->muu maksaa vielä sen 500 bahtia (~11e) lisää kun pitää pulittaa tuo summa Suvrnabhumin asemalle.. käteisellä. Samperin banaanivaltio :)

Tulin juuri itse KL&SP reissulta, ja voi että oli upeaa. KL on kyllä nätti paikka.. autoja ehkä 1/10 osa siitä mitä BKK:ssa suhteutettuna asukasmäärään! Eli 8-kaistainen tie oli mahdollista kuvata keskellä päivää tyhjänä. Ja korkeita tönöjä todella riittää myös KL Menaren ja Petronas Twin Towerin lisäksi.

Saattaapi olla, että kunhan täältä palaan Suomeen niin otan melkein seuraavan koneen KL:än suuntaan sitten :D

Ja eipä ollut horoista pelkoa tuollakaan. Jalas Bukit Bintang (KL:än Sukhumvit) tarjosi "massage?", "looking for young girl?", "lady for you?" kiljuntaa useammin kuin Nanan ja Asokin BTS-asemien välinen kävely. Puuh.

Perushinnat noin 2x BKK. Tengkat Tong Shinillä, 2 korttelin päässä JBB:stä, oli monia halpoja hostelleja. Ensimmäinen mihin menimme (i2 inn) kustansi 70 rinkeliä yö, sis. paahtoleipäkahviaamiaisen. 70 RM = 700 baht. Seuraava, tämän vieressä (sössittiin junan kanssa ja jouduttiin yöpymään yö enempi, i2 oli jo täysi) oleva Eight maksoi sitten 95 rinkeliä per yö. Ja nämä siis huonehintoja, kahteen pekkaan ei kovin pahoja.

Lyhyen kokemuksen perusteella hinta/laatusuhteessa erinomainen paikka. Suosittelen lämpimästi vaihtoehdoksi jos meinaa ympärysmaissa käväistä.

Singapore on mielenkiintoinen paikka, sylkemisestä roskaamisesta jne. tulee 500 dollarin sakot, ampuma-aseen hallussapidosta jopa kuolemantuomio. (muisti pätkii,korjatkaa jos olen väärässä).

Mulla oli käynyt passi pesukoneessa ja jouduin sitä itse korjailemaan.
Sillä pääsi jokaiseen muuhun maahan ihan hyvin, mutta Singaporessa ne otti kuulusteluihin epäiltynä passin väärennöksestä.
Hieman hikoilutti :D

Femakothan on tolle thaimaalle antanu pahan maineen, kun en ei sita voi kasittaa etta normaali naapurinmieskin saan jostain rahalla. Se on katsokaas eri asia kun joku miljonaari maksaa 1000eur tunnilta, mulla on tullu sellanen kasistys etta se saattaa olla jopa kiihottavaa.

Tai siksi, että naapurinmies edistää lapsiprostituutiota ja ihmiskauppaa. Tunnen yhden Bangkokiin lapsena myydyn thai-prostituoidun, eikä se elämäntarina ole nättiä kuultavaa. Pohjoisen Isaan-kulttuuriin kuuluu se, että arvottomat tyttäret huolehtivat vanhemmistaan, eikä naisilla ole käytännössä mahdollisuutta opiskella. Lukekaa ensin vaikka tuo ja miettikää sitä huoriin menoa pari kertaa. Ei pitäisi jeesustella, mutta aasiassa huoriin meneminen on hyväksikäyttöä.

Miten on? tartteeko viisumia hommata, kun ollaa 35päivää tuolla reissussa.. Tarkotus olis kyllä hengata Laoisissa tos välillä noin 8 päivää...

Hommaa jokin menolippu halpayhtiöllä vaikkapa sinne Laosiin niin ei tule Finnairilla mussutusta kun näytät pilettiä. Tietty 60päivän turistiviisumikaan ei juuri mitään maksa, en nyt muista mikä on hinta, mutta 90 päivän viisumi maksaa 40e. Sakot ovat 10e/päivä ja jos jäät kiinni että olet ilman viisumia maassa niin joudut huonolla tuurilla jopa häkkiin.
Ei se parikymppiä viisumista missään tunnu kun lennot maksavat kuitenkin montakymmentä kertaa enemmän?

Singapore on mielenkiintoinen paikka, sylkemisestä roskaamisesta jne. tulee 500 dollarin sakot, ampuma-aseen hallussapidosta jopa kuolemantuomio. (muisti pätkii,korjatkaa jos olen väärässä).

Noista "katusakoista" en ole varma, mutta esim. monorailissa syömisestä/juomisesta S$500, tupakoinnista tonni ja räjähdysaineiden kuljettamisesta S$5000. Hitsi, kaikki kiva kielletty.. :D

Singapore on kuitenkin 100km päiväntasaajalta (mitä lähempänä olet, sitä vähemmän säännöistä piitataan - muistisääntö), eli roskaamista näkee, liikennesääntöjen noudatus on vähän niin ja näin ja sellaista. Koitimme esimerkiksi mennä painelemaan liikennevalojen nappulaa että saisimme käveliöiden valot vaihtumaan, niin punaisissa odotellut bussikuski vaan paineli vihaisena torvea ja näytti että yli nyt siitä, ette mitään lisäodotusta meille laita perkele. Eli ei se todellakaan mikään mallimaa/kaupunki ole, mutta ihan eri levelillä kuitenkin kuin vaikkapa BKK. Kuala Lumpuriin verrattuna paha sanoa, aika tasoissa mielestäni.

Eräs Thaimaassa työskentelevä lääkäri-lähetystyöntekijä kertoi minulle, että he olivat ottaneet 20 thaimaalaista ilolintua HIV-testiin ja surullista kyllä, vain yksi selvisi puhtain paperein.. :(

Tuleehan vähän offtopic,mut muistan ku penskana tuli lennettyä australiasta poiis ja välilasku oli Bangokissa,takana istui joku neljän tyypin ruotsalaisporukka mikä aika kovin otti kuppia ja melus siinä. Koneesta ku piti poistua tankkauksen ajaksi,ni siinä portilla jaettiin jokaiselle muoviläpyskät jolla pääsit takas koneeseen.Yks niistä tyypeistä ei sitä ottanut ja ei tainnu olla passia tai lentolippujakaan matkassa,ni ei ne sitä koneeseen laskenu.Oli aika hiljasta porukkaa takana loppulennon. Kai se joku päivä sieltä kotia pääsi?? Mikäköhän on käytäntö?

Suurlähetystöön selvittämään asia kunhan on ensin selvitetty pää. Maksamaanhan siitä joutuu, mut jos on validi passi ja muut voimassa, selviäähän ne ilman että on sitä läpyskää. Säätöä tulee varmasti.

Oli varmaan mukavampi se matka BKK:sta sitten kun ei takana enää remuttu :D

Jos meinaisi mennä reissu pitkäksi viisumin suhteen niin kannattaa käväistä esim. Kuala Lumpurissa tai Singaporessa. Lennot Air Asialla noin 50e/suunta, tosin Thai->muu maksaa vielä sen 500 bahtia (~11e) lisää kun pitää pulittaa tuo summa Suvrnabhumin asemalle.. käteisellä. Samperin banaanivaltio :)

Tulin juuri itse KL&SP reissulta, ja voi että oli upeaa. KL on kyllä nätti paikka.. autoja ehkä 1/10 osa siitä mitä BKK:ssa suhteutettuna asukasmäärään! Eli 8-kaistainen tie oli mahdollista kuvata keskellä päivää tyhjänä. Ja korkeita tönöjä todella riittää myös KL Menaren ja Petronas Twin Towerin lisäksi.

Saattaapi olla, että kunhan täältä palaan Suomeen niin otan melkein seuraavan koneen KL:än suuntaan sitten :D

Ja eipä ollut horoista pelkoa tuollakaan. Jalas Bukit Bintang (KL:än Sukhumvit) tarjosi "massage?", "looking for young girl?", "lady for you?" kiljuntaa useammin kuin Nanan ja Asokin BTS-asemien välinen kävely. Puuh.

Lyhyen kokemuksen perusteella hinta/laatusuhteessa erinomainen paikka. Suosittelen lämpimästi vaihtoehdoksi jos meinaa ympärysmaissa käväistä.

KL on kyllä hieno paikka, olin siellä 5 viikkoa duunissa. Ei paljoa hintataso pelota ja sää Suomen talveen verrattuna kuin paratiisi ;-)
Ne muijien kaupustelijat jaksoi naurattaa 10 min. ja sit vituttamaan. Eipä tullut sorruttua paikallisiin "iloihin".

PS. KFC:ssä joka päivä....

Onneksi uusi kenttä otettiin BKK:Ssa käyttöön ja KFC:n tilalle tuli Burger King. Nimim. 2 kertaa kfc:ssä käyneenä, ensimmäisen ja viimeisen, molemmat tismalleen eri puolilla maapalloa (Guadeloupe, Bangkok) ;)

:urjo:

Winsupolo ja KFC ;) En käynyt muuten ko. kuppilassa kertaakaan, sen sijaan KL:ässä ollessani McD:ssä vähintään kahdesti päivässä. Singaporessa tuli sorruttua 'korkeasaaren' KFC:hen. Ja persaukisille reppumatkailijoille tyypilliseen La Meridienin aamiaispöytään :kuola:

Eräs Thaimaassa työskentelevä lääkäri-lähetystyöntekijä kertoi minulle, että he olivat ottaneet 20 thaimaalaista ilolintua HIV-testiin ja surullista kyllä, vain yksi selvisi puhtain paperein.. :(
Joka ikinen kerta Thaimaasta puhuttaessa saa lukea tämän samaisen mielipiteen, nimenomaan sellaisen henkilön suusta kuka ei siellä ole itse käynyt... :jahas: :(

Onhan siellä Hiviä liikkeellä ja joku juttu oli ollu lehessäkin, että Suomalaisten miehien HIV-tartunnat Thaimaassa ovat kasvaneet paljon. Hittoku ois se linkki, mistä tän luin.

Jätkäporukka, aivot narikassa ja helvetisti viinaa jossain Pattayalla ei ole hyvä yhtälö (jälkeenpäin ajatellen). Ja kun kaverit on sitä luokkaa, että kun eka kerran kortongilla panee, ni suojaus on hoidettu ja tokan kerran voikin jo vetää paljaalla. :D Niin ja jotkut 3 vuotta lompakossa jemmailtut kortsut ei välttämättä kestä hirveen hyvin. Riskejä on aina.

Mutta HIV on kuiteskin enemmän naisten tauti, eli miehistä naisiin tarttuu helpommin, kuin naisesta mieheen. Korjatkaa jos olen väärässä?!? On toi Thaimaa silti hauska maa, vaikka esim. Bangkok onkin seksiturismin mekka ja kaikenlaista pahaakin siellä on. Mutta niin on joka paikassa.

Niin ja tosiaan jos niitä seksipalveluja käyttää, niin aina ei voi olla varma kumpi mukaan tarttuu. Sattui hauska tapaus hotellilla, ku samassa käytävässä alko hirvee tappelu ku joku engelsmanni oli hirveessä känässä vahingossa raahannu jonkun hehkeän ladyboyn huoneeseensa. :eek:

Niin ja nämä kaikki on kavereitten kertomia juttuja. Ite oon Thaimaan reissut kiltisti kiertoajeluilla ja maisemia katselemassa.

Back
Ylös Bottom