Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Tietty 60päivän turistiviisumikaan ei juuri mitään maksa, en nyt muista mikä on hinta, mutta 90 päivän viisumi maksaa 40e. Sakot ovat 10e/päivä ja jos jäät kiinni että olet ilman viisumia maassa niin joudut huonolla tuurilla jopa häkkiin.

"monkey house", eli putka kutsuu jos jää kiinni yliajalta eikä ole rahaa maksaa sakkoja.

"monkey house", eli putka kutsuu jos jää kiinni yliajalta eikä ole rahaa maksaa sakkoja.

Ja yliajalta voi jäädä kiinni missä vain ja miten vain. Esim. baarissa kun tarkastus sattuu kohdalleen, mopolla ajaessa kun poliisit sattuvat pysäyttämään, kolarin sattuessa kiinni jääminen on itsestäänselvä asia. Jokatapauksessa sakot tulevat aina kalliimmaksi kuin virallinen viisumi ja sen viisumin saa helposti vaikka postitse tilaamalla.

VIISUMI THAIMAAHAN
TURISTIVIISUMI
Oikeuttaa 60 vrk:n oleskeluun Thaimaassa
Kerta maahantulo (single entry) 20€

Monikertaviisumissa (multiple entry) pitää määritellä
maahantulojen lukumäärä, jolloin hinta on kertautuva 2 maahantuloa maksaa 2*20€ jne.

NON-IMMIGRANT VIISUMI
Oikeuttaa 90 vrk:n oleskeluun Thaimaassa
Kerta maahantulo 40€
Vuoden monikertaviisumi (multiple entry) 100€

Lisäksi tarvitaan:
PASSI Passin tulee olla voimassa 6kk matkan jälkeen, jos matka kestää enemmän kuin 30 vrk, 3kk jos matka kestää tuon normaalin turistiviisumin antaman ajan.
1 VALOKUVA
ANOMUS
Thaimaan pääkonsulaatti
Eerikinkatu 2
00100 Helsinki
Puh: 09-603585
Fax: 09-603412
Auki asioinnille paikanpäällä 9.00-12.00

Marraskuun loppuun viisumit saa tuolta, sen jälkeen jo avatusta suurlähetystöstä.
http://www.thaiembassy.fi/

Ja hyviä eivät ole BKK:n GNCt nähneetkään. Voit pitää sitä melkein lottovoittona, jos N-Largea sattuu löytymään. Malto on ihan tuntematon käsite. ProWhey maksaa sitten 2400THB/900g (eli tommosen 55e/kilo). Lopetin itse tästä syystä jauhot ja vetelen palkkariksi kao pad kain aina.

Lopetin itse tästä syystä jauhot ja vetelen palkkariksi kao pad kain aina.
Kerrottakoon sitten suomeksi että mitä tuo on:
Paistettua riisiä ja kanaa + kananmunaa sekä jotain vihanneksia, vähän riippuu tekijästä mutta nuo luetellut aineet tuosta löytyy jo nimen perusteella :)

Juu, yleensä on juuri vähän kuin kanarisotto paistetulla munalla ja rehuilla höystettynä. Dormini vieressä oleva katugrilli tarjoaa parasta mihin olen törmännyt, ja olen syönyt noita monessa paikassa :)

Hintaa 20-30 bahtia, siinä missä yksi n-slerba palkkari maksaisi n. 200 bahtia.

Eka kertaa menossa tonnepäin keväällä. Pitäis valita kahdesta paikasta, 2vko Bangkok vai Pattaya?

Riippuu mitä haluat. BKK tarjoaa shoppailua ja "ihan oikeaa" thaikkuelämää(kin). Pattaya on enemmän rantalomaa ja hulivilinää tarjoava, vaikka tietysti sielläkin on myös muuta, jos jaksaa ja osaa etsiä. Rauhaa saa kyllä hakea kummastakin, terve menoa yritykselle :)

Bangkok on iso kaupunki, pelkästään itse kaupungin rajojen sisällä asuu 6 miljoonaa asukkia. BKK metropolitan-alueella sitten 10M, tai enemmän, ken tietää. Vertailuna mainittakoot toisiksi suurin kaupunki, pohjoisessa oleva Chiang Mai, jossa on 170k asukkia.

Jos tarkoitus on ihan vain lomailla ja ottaa rennosti, en menisi itse kumpaankaan. Pattayan rannat eivät ole kovin erinomaisessa kunnossa, sen sijaan suht lähellä oleva Rayong sai Samet beachillensa 4.5 tähteä puhtausluokituksessa (ks. linkki missä myös muita rantoja luokituksineen).

Jos naisia kaipaa niin molemmat paikat varmasti niitä tarjoavat enemmän kuin jaksaa kaivata. Sanovat että BKK:ssa paremmat gogo-tytöt, mutta pattiksella halvempaa. En voisi tietää kun ei todellakaan jaksa kiinnostaa.

Setaen kannattaa tarkistaa taustat ennenkuin huutelee ;)
Ei mitään, onhan Chiang Mai "joidenkin lähteiden mukaan" toiseksi suurin kaupunki mutta esim. Korat (Nakhon Ratchasima) on kuitenkin suurempi, itse asiassa Bangkokin esikaupunki joka lasketaan tietyissä tilanteissa omaksi kaupungikseen (Samut Prakan) on myös suurempi kuin Chiang Mai. Joku Isaanin kaupunki oli vielä suurempi kuin Chiang Mai, en muista monesko Chiang Mai on mutta taitaa pudota nippanappa Top5:stä... No samapa tuo, BKK/PATTAYA ei ehkä ole oikea kohde lomailuun. Bangkokin vilinää eivät kaikki kestä ja Pattaya on, nojoo, kannattaa muodostaa mielikuva itse. Pattiksen naiset ovat muuten rumia... (käsittääkseni myös varsin käytettyjä ;)) Kokemusta ei itsellä tosin ole kuin katselupohjalta... :jahas:

Aijoo, joku villi arvio oli joskus Bangkokista että siellä olisi jopa 16milj ihmistä :eek:
Yhtä helppohan tuo on tarkistaa kuin muurahaisten lukumäärä metsässä :D

Internetti on siitä kiva paikka että tosiaan kaikenlaista tietoa löytyy, tässä eräs hieman kyseenkinalaistettava tieto:
http://www.geonames.org/countries/TH/largest-cities-in-thailand.html

Kannattaa huomioida että Krung Thep on toinen nimitys Bangkokille... :lol2:

Kiitti vinkeistä. Varasin sit 3vk tonne Pattajalle kuiteskin. Oli muutaman satasen halvempi kuin muut thaimaan rantakohteet ja mä en niin tarkka ole. BKKssa voi aina kävästä tuolta sen verran kun huvittaa.

Onkos muuten Bhukettiin lähtijöitä tuossa 13.1-29.1 aikana? :rock:

Sen verta rankka väite että laitappas nyt perusteluakin. Oliko joku esittämäni fakta virheellinen?

Sori, quote unohtui tuosta:
Vertailuna mainittakoot toisiksi suurin kaupunki, pohjoisessa oleva Chiang Mai, jossa on 170k asukkia.

Ei mitään, ihan pilke silmäkulmassa arvostelin tuota väkilukuhommelia :kippis1:

Hahahaaaa! :joulu8:
Maailma on niiiiiiiiiin pieni :rolleyes:

Heh, niinpa. Pikkasen repesin, kun tajusin sen. "Huppe perkele" vain hoin mielessani. Ja tosiaan mulla on taysi paasy siihen mailiin, joten M ei sita mulle nayttanyt. Tanaan sille asiasta kuitenkin sanoin.

Onko kukaan pakkislainen tällä hetkellä Thaimaassa? Lieköhän onnistuisi vaikka parin Diesel-paidan ostaminen ja minulle lähettäminen? Korvausta vastaan toki..

Dieselin vai "Dieselin" :D

Jälkimmäiset on hihattomina erinomaisia, leikkaus meikäläisen läskeille juuri sopiva. Väri tumman sininen tai tumman vihreä (päältä), sisäpuolelta sitten jotain keltaisen ja vihreän väristä mössöä, sillä näissä varmasti aidoissa laatutuotteissa käytetty väriaine ei kestä meikäläisen suolahappohikeä.

200 bahtia kipale moiset maksaa MBK:ssa (turistiostoshelvetti bangkokin keskustassa). Lähetys on kai halvimmillaan 500 bahtia/kilo, ja siinä menee sitten jotain 2-3 viikkoa kun se seilaa kyproksen ja perun kautta eteläkarjalaan. Jos haluaa kirjekyyhkyjen kera pistää tulemaan niin minimit on jossain 40 euron luokkaa per lähetys. Bahteista saa euroja jakamalla 45:llä.
Vieläkö haluat? :D

Btw, terkkuja Pattayalta. Pattaya Bangkok Hospitalin 15. kerroksesta on kiva näköala meren suuntaan, huonekin on isompi ja telkkarikin on parempi kuin Amari Orchid Garden hotellissa paremman puolen huoneessa. Elokuvakanavaa ei kyllä näy, mikä voi olla vähän tylsää jos pitää tippaletku kädessä maata siinä tuijottelemassa taikalaatikkoa paremman tekemisen puutteessa. Onneksi ei itse tarvinnut jäädä sinne, kaverille ei käynyt ihan yhtä hyvin..
Hyvää joulua vaan sinne kotomaan suuntaankin :)

Kaveri tuli kanssa just Thaimaasta, ja nyt makaa sairaalassa eristyksissä.:D Ei päästä edes katsomaan. Mikä lie hyppykuppa tullut. Veli lähti nyt kokeilemaan jos sais saman kohtalon.

Back
Ylös Bottom