Kokoa selkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupeksi
  • Aloitettu Aloitettu
olisko jollai antaa hyviä vinkkejä miten sais tuloksia aikaan toin selän massan ja leveyden kanssa?? millaset sarjat on tarpeeks pitkiä jne....tuntuu ettei reenit näy missää.:rock:

miten oot selkää tehnyt? miten syömiset, syötkö tarpeeksi?

selälle paras on mun mielestä maastaveto, sitten kulmasoutu, ylä,- ja alatalja, leuanveto jne jne.
toistoalue luokkaa 6-12

itsellä toimi aikoinaan treeni jossa kulmasoutu tangolla oli pääliike, sillä 6,8,10 aina tiputtaen painoja, kun sitten meni samoilla painoilla 8,10,12 niin lisää rautaa tankoon ja taas 6,8,10 ja
tähän tottakai taljoja ja leuanvetoja päälle, selän tein tällä tyylillä siis kerran viikossa.

Raskaita perusliikkeitä ei mitään taljoja!!
Oma treeni menee näin.

Maastaveto: 4x10-2
Kulmasoutu: 4x10-2
(jos jaksaa niin pullover tai leuan veto 2x20)

olen tehny nii et kulmasoutu on pääliikkeenä ja sen päälle samaa käsipainoilla. sit taljat rintaa,niskaa jne. ja lopuks vielä alataljalla soutuu,hyvä pumppi. syön mielestäni tarpeeks ja kaikki muut alueet menee hyvin paitsi toi selkä.

laske äkkiseltään päivän kalorit, proteiinit, hiilarit ja rasvat ja kerro painos ja pituutes. koska aina kun joku sanoo "syön mielestäni hyvin" niin usein se tosiaan tarkottaa että vaan omasta mielestä ja syömiset on kuitenkin :D

paljonko oot tehnyt sarjoja selälle?
millasta kehitystä muuten tullut?

Painan 82 ja pituutta on 172. Syön päivässä 3 lämmintä ateriaa ja massaa sen ohella jne. et pitäis olla tarpeeks kyllä....sarjoja tulee yhessä liikkeessä noin 5-7 ja toistoja joku 6-12.
muuten on kaikki suht kondiksessa ja kehitystä on tullu,olen reenannu joku 3 vuotta.

Painan 82 ja pituutta on 172. Syön päivässä 3 lämmintä ateriaa ja massaa sen ohella jne. et pitäis olla tarpeeks kyllä....sarjoja tulee yhessä liikkeessä noin 5-7 ja toistoja joku 6-12.
muuten on kaikki suht kondiksessa ja kehitystä on tullu,olen reenannu joku 3 vuotta.

Sullahan tulee ihan älyttömästi sarjoja selälle kun kattoo tota sun edellisen postauksen liikevalkoimaa. :eek: Neljälläkin liikkeellä yli 20 sarjaa per treeni!

Jos multa kysytään niin vika on tuossa.

joo, tosiaan vaikuttaa siltä että tulee liikaa sarjoja, itse en ainakaan tollasta kauaa kestäis ennen ylikuntoa.
ja epäilen kyllä yhä myös sitä syömistä :rolleyes:

kerro myös muita tuloksia, miten oot kehittynyt?

Raskaita perusliikkeitä:
-maastavetoja,rinnallevetoja
-kulmasoutuja
-leuanvetoja eri leveyksillä ja myös lisäpainoilla

Kulmasoutua nyt ei korvaa mikään, mutta ylätalja on mielestäni ihan peruskamaa selkätreenissä. Toki kannattaa leukojakin vetää, mutta kyllä ainakin oma selkä tykkää kovasti kun sille antaa runtua ylätaljassa erilaisilla kahvoilla. Eli en mä taljoja dissaisi varsinkaan selkätreenin yhteydessä!

Sullahan tulee ihan älyttömästi sarjoja selälle kun kattoo tota sun edellisen postauksen liikevalkoimaa. :eek: Neljälläkin liikkeellä yli 20 sarjaa per treeni!

Eipä paljoissa sarjoissa mitään vikaa ole, kunhan ei liian kovaa tee. Mutta kun tehdään paljon sarjoja noilla liikkeillä

kulmasoutu on pääliikkeenä ja sen päälle samaa käsipainoilla. sit taljat rintaa,niskaa jne. ja lopuks vielä alataljalla soutuu

Eli ensinnäkänä ei ole juurikaan järkeä tehdä kulmasoutua kahteen kertaan. Sensijaan voi jakaa yhden treenin tangolle ja käsipainoille (puolet sarjoista tangolla, puolet käsipainoilla). Toisekseen: Onko jokin syy miksi ehdottomin selkäliike, eli maastaveto puuttuu? Ainakaan itselle ei tule mieleen hyvää syytä miksi kulmasoutuun kykenevä ei tekisi Mavea.

Jos tekee 5-7 sarjaa, on mielestäni prayerin liikevalikoima erinomainen, eli mave, kulmasoutu (maven jälkeen varmaan käsipainoilla on paras vaikutus) ja leuat/talja. Jonkun alataljan voi suosiolla unohtaa toistaiseksi, mikäli edes mavea ei tee. kulmasoutuun hyvä idea olisi yhden käden soutu, vaikka 3 + 3 sarjaa

Omalla kohdalla heikoinlenkki selän kanssa oli huono tekniikka. Eli kannattaa varmasti myös lukaista vielä läpi kaikki selkään liittyvä täältä.

Tuotakaan mahdollisuutta ei kannata poissulkea. Melko moni tekee varsin alataljan päin hanuria, käsipainosouduista puhumattakaan.

:offtopic:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu vittuakaan, mutta ihmetyttää nää sun treenit. Selälle tulee tossa 8-10 sarjaa ja käsille 22 + toi pullover hässäkkä :hyper:

Oma treeni menee näin.

Maastaveto: 4x10-2
Kulmasoutu: 4x10-2
(jos jaksaa niin pullover tai leuan veto 2x20)

Prayer toisessa threadissa sanoi:
Hauiskääntö tangolla: 4x 12-4
Keskitetty: 5x 12-3
Hauiskääntö tangolla (kapealla otteella) 10x2
Kickback: 2x30
Kapea penkki: 4x12-4
PullOver: Aloitus painolla x ja joka sarjan jälkeen 3kg pois niin kauan kuin riittää.
"Raaka hauiskääntö": 2x20
hauiskääntö myötäotteella: 1x30
Ranskalainen punnerrus: 1x100
+superina Hauiskääntö tangolla 1x100

Treenaan niinku parhaaks näen:D näin sen olen 2vuotta tehnyt ja vaihdan vaan jos tarvetta. Mun mielestä selkää ei tarvii viilata 10 eri liikkeellä ku pari raskasta perus liikettä riittää.

Treenaan niinku parhaaks näen:D näin sen olen 2vuotta tehnyt ja vaihdan vaan jos tarvetta. Mun mielestä selkää ei tarvii viilata 10 eri liikkeellä ku pari raskasta perus liikettä riittää.

Varsin järkevää. Selkää saa mennä tyrkyttämään näytille, jos kehuja haluu, mutta habaa puristelee kaikki :-)

Back
Ylös Bottom