Kokoa selkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupeksi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei mulla tasapenkkituloskaan kasva jos vinopenkkaan, en sitten tiedä onko ihan normaalia?

näin se menee mullakin. jos jätän tasapenkin pois kokonaan ja jauhan pelkästään vinopenaa niin on 100varmaa, että tasa penan tulos tippuu vaikka vinopenkki nousisi siis sitten kun sitä kokeilisin myöhemmin.

näin se menee mullakin. jos jätän tasapenkin pois kokonaan ja jauhan pelkästään vinopenaa niin on 100varmaa, että tasa penan tulos tippuu vaikka vinopenkki nousisi siis sitten kun sitä kokeilisin myöhemmin.

Just tätä tarkotin ja sama pelittää mulla just tuon ylätaljan ja leuanvedon kanssa. Ja toisaalta esim. alatalja ja kulmasoutu toimii samalla tavalla. Ja tässä kohtaa taas teen paljon mieluummin kulmasoutua kuin alataljaa, eikä syynä ole että toinen on vapailla ja toinen taljassa, vaan että toinen yksinkertaisesti menee paremmin perilla ja mulla se on kulmasoutu.

Että en mä aina menisin heti sanomaan, että laitteet ja taljat on huonompia kuin vapaat painot, asia ei aina ole näin yksinkertainen. Vipuvarsilaitteet on ainakin mun selälle ihan hiton kovia laitteita. Valitettavasti salilla/saleilla jossa käyn ei sellaisia hienouksia ole.

Yks juttu mikä oikeesta voi vaikuttaa tohon selän kasvuun on se, että jos yläselkä on mahottomassa jumissa: rhomboids ja myös latsit. Ite ainakin oon sisällyttänyt aina joka treenin lopuksi sellaisen, että roikutaan leveellä myötäotteella joka treenin lopuksi niin pitkään kun pystyy ja hyvin tuntuu aukeavan. Koneella istuminen ei noita lihaksia ainakaan avaa. :(

Vahvaa saagaa. Aukaisen jumit treenin lopuksi roikkumalla jalat sillei sivussa 30 sekkaa kummallekin puolelle. Lopuksi sama suorana roikottaen ja lapoja rauhallisesti liikutellen. Hihnoja kun käyttää ei tarvitse miettiä otetta. Palauttaa sekä selkää että olkapäitä oikein mukavasti.

Vahvaa saagaa. Aukaisen jumit treenin lopuksi roikkumalla jalat sillei sivussa 30 sekkaa kummallekin puolelle. Lopuksi sama suorana roikottaen ja lapoja rauhallisesti liikutellen. Hihnoja kun käyttää ei tarvitse miettiä otetta. Palauttaa sekä selkää että olkapäitä oikein mukavasti.

Lisäksi päästää painetta nikamista, mikä on melko hyvä juttu esimerkiksi mave-treenin jälkeen

Miten voi joku 10 toiston sarja auttaa mitenkään ? Musta se tuntuu vaan ku vähä jotain kirjapinoa nostais. Vai onko tarkoitus vetää siis aina sellasilla painoilla että yhenki tekeminen tekee jo tiukkaa ?

Taas on kyllä latsit tulessa kun vedin tossa lenkin pururadalla ja siinä samalla leukaa leveellä myötäotteella 4x8. Jalat PITÄÄ itellä olla ristissä ja koukussa muuten se on sellasta rimpuilua joka näemmä menee enemmän käsille kuin selälle. Räjähtävästi ylös ja pikkunen jarruttelu alastulossa ja siihen lopuks vielä roikkumiset perään niin hyvä tulee. Huomenna vielä selkätreeni :)

Kulmasoutua nyt ei korvaa mikään, mutta ylätalja on mielestäni ihan peruskamaa selkätreenissä. Toki kannattaa leukojakin vetää, mutta kyllä ainakin oma selkä tykkää kovasti kun sille antaa runtua ylätaljassa erilaisilla kahvoilla. Eli en mä taljoja dissaisi varsinkaan selkätreenin yhteydessä!

Komppaan !

Pitkän ajan tein ylätaljaa useita sarjoja suht kevyillä painoilla normaalilla kahvalla.
Viime aikoina oon ruvennut tekemään enemmän lapiokahvalla.
Ja nyt viime treenissä tein vain kaksi sarjaa lapiokahvalla ja itselle raskailla painoilla.
Treenin jälkeen katselin vähän selkää peilistä ja näytti paremmalta kuin pitkään aikaan.
Täytyy jatkossakin tehdä pari kovaa sarjaa lapiokahvalla ylätaljaa, näyttäisi sopivan enemmänkin kuin hyvin mulle.

Yhä enemmän olen sitä mieltä että kulmasoutu on aikalailla kunkkuliike selälle. Toki varmasti yhtä hyvä on hyvä vipuvarsisoutukone. Tollasella kun vaivaa kulmiksen kanssa, niin varmasti selkä kehittyy.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse teen selkäreenissä: Leuat leveä myötäote, kulmasoutu, ylätalja eteen, alatalja. Jokaista kolme sarjaa. Kyllä ihan hyvin riittää paukkua loppuun asti vetää...

Aika paskalla tekniikalla vedetään suoraan sanottuna...Liekö sitten ollut tarkoitus vaan kirota ja pitää hauskaa?

Ihan hyvä se on ottaa ne ekat sarjat rumasti.

Kai se on sama mitä vetää, kunhan vetää niin vitusti. :rock:

Aika paskalla tekniikalla vedetään suoraan sanottuna...Liekö sitten ollut tarkoitus vaan kirota ja pitää hauskaa?

Ei siinä yritetä mitään. Se on vaan neutris!

Toisaalta jos yrittää vaan tehdä uuden sarjaennätyksen esim. ylätaljassa niin ei sillä ole väliä millä se pakka liikkuu.

Kyllä se kulmis on meikäläisenkin ykkös liike, ei tarvii montaa sarjaa tehä nii selkä kasvaa jo kivasti.

kulmasoutu suht pystyssä on hyvä. myös alatalja v kahvalla tai suoralla suht kapeella kahvalla on hyvä. leuat vastaotteella on myös hyvä. itellä vastaote käy jopa paremmin selkään kun myötäote. koneista parhain on hammersoutu käsikerrallaa.
ja toki maastaveto on hyvä. ellei jopa paras.

maasnostohan on kunkku liike mutta jos tavoitteena on kehittää leveää selkää niin aika turha liike siinä mielessä. löytyy liuta parempia liikkeitä jotka ottavat suoraan latseihin. silti maastanosto on kokonais rasittavuudeltaan aivan ykkös liike ja sitä kannattaa tehdä. ylhäältä ja edestä tulevia vetoja/soutuja niin selkään saa leveyttä ja sitähän moni kuitenkin loppupeleissä haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom