Kokoa selkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupeksi
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Treenaan niinku parhaaks näen:D näin sen olen 2vuotta tehnyt ja vaihdan vaan jos tarvetta. Mun mielestä selkää ei tarvii viilata 10 eri liikkeellä ku pari raskasta perus liikettä riittää.

Totta puhut, että vittuakos se muille kuuluu miten reenaa jos tulosta tulee ja on välillä mukavaakin. Mutta pakko kysyä, että hauistako tarttee sitten viilata.

En tiiä miten sitä jakso aikoinaan vemputella pelkkää rintaa kaikki maholliset liikkeet/laitteet läpi 4*10 ja perään vielä haubereitä kaikki maholliset liikkeet mitä ties nii 4*10. Nykyään riittääkin 2-3 liikettä ja sarjat 2-4.

Ja selälle toiminut(kait)

Leuat 3*max (lisäpainoilla)
Maastaveto 4*5 (nousevilla painoilla)
Kulmasoutu 12,10,8,6 (nousevat painot)
+tutinoitten mukaan Ylätalja tai moottorisaha kp *2

Totta puhut, että vittuakos se muille kuuluu miten reenaa jos tulosta tulee ja on välillä mukavaakin. Mutta pakko kysyä, että hauistako tarttee sitten viilata.

En tiiä miten sitä jakso aikoinaan vemputella pelkkää rintaa kaikki maholliset liikkeet/laitteet läpi 4*10 ja perään vielä haubereitä kaikki maholliset liikkeet mitä ties nii 4*10. Nykyään riittääkin 2-3 liikettä ja sarjat 2-4.

Ja selälle toiminut(kait)

Leuat 3*max (lisäpainoilla)
Maastaveto 4*5 (nousevilla painoilla)
Kulmasoutu 12,10,8,6 (nousevat painot)
+tutinoitten mukaan Ylätalja tai moottorisaha kp *2

Treeni ei saa olla mukavaa! viimeiset sarjat tehdään itku kurkussa ja veren maku suussa! :whip: spank you ass, monkeys if you want results!

Just tulin selkä talkoista ja näin tein: vähän oli muokattua tavallisesta..

Maastaveto: 3x5
Kulmasoutu: 4x12-2
T-kulmasoutu kp: 3x20
PullOver: 1x10
Olankohautukset tangolla: 4x10
voimia oli vielä joten: kulmasoutu 1x100!!!!!

vedin palkkarin ja :urjo:

Nyt oon ihan kasassa tässä tuolilla ja kädet täristen kirjoitan tälle kuningas saitille....:rock:

vittu se on aivan sama tekeekö leukoja vai taljaa. ei oo mitään merkitystä kehityksen kannalta. taljassa on vain se plussa että on helppo vedellä eri kahvoilla ja saa erillain ottamaan ja lisäksi painoa on helppo säädellä.oman kropan painoa on hankala säätää ainakaan alaspäin :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
vittu se on aivan sama tekeekö leukoja vai taljaa. ei oo mitään merkitystä kehityksen kannalta. taljassa on vain se plussa että on helppo vedellä eri kahvoilla ja saa erillain ottamaan ja lisäksi painoa on helppo säädellä.oman kropan painoa on hankala säätää ainakaan alaspäin :)

Niin joo. totta puhut. monet tekee leuat vielä sellaisella tekniikalla ETTÄ!!

ja ylätaljassa voi laittaa painoa niin että tulee noin 6 toistoa kun taas leuoissa joutuu laittamaan lisäpainoa...

Kai se on sama mitä vetää, kunhan vetää niin vitusti.

Itsellä on toiminut parhaiten juuri nämä liikkeet mihin painoa voi laittaa runsaammin eli leuanveto (oma paino on runsas paino :D), kulmasoutu tangolla ja käsipainolla, maastaveto.

Näin, itsellä tosin ei tuo kehonpaino ole ongelma. Mutta kyllä mä saan sen menemään perammin perille oikeisiin paikkoihin jos teen taljalla.

Kai se on sama mitä vetää, kunhan vetää niin vitusti.

.

tuo on 100% totta vaikkei jotkut sitä uskokaan, mutta selän reenamisessa tuo pitää täysin paikkaansa:) :rock:
Näin, itsellä tosin ei tuo kehonpaino ole ongelma. Mutta kyllä mä saan sen menemään perammin perille oikeisiin paikkoihin jos teen taljalla.

juu, paremmin se talja mullakin menee perille kuin leuat. eipä mullakaan kehonpaino ollut ongelma leuoissa, mutta hankala se on pumpata reenin loppuun keveästi 100kilolla kun painaa 120 :D;)

Tämä saattoi jo olla tässä threadissä linkitettynä mutta menkööt:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=826247&postcount=1

Tulin kokeilleeksi tuossa Bisleyn postissa esiintyvää pulloveria ekana liikkeenä, ja toisto/sarjamäärien myös liikkuessa tuossa postissa mainituissa lukemissa.

Ekan kokeilun jälkeen ko. liike onkin jäänyt mun treeniin melko pysyväksi osaksi, rankaisin selkää sitten milloin milläkin menetelmillä ja määrillä niin tuo köydellä tehty pullover aloitusliikkeenä rokkaa vitusti jokatapauksessa, ainakin allekirjoittaneella. :)

Suurimmalla osalla treenareista varmasti on sellainen lähestymistapa selkätreeniin että vedetään niin vallan perkeleesti isoilla painoilla, ja jossain määrin se varmasti onkin ihan hyvästä. Itsellä parhaat tulokset ovat kuitenkin tulleet tässäkin tapauksessa tuollaisella hieman rauhallisemmalla lähestymistavalla.. ;)

Kokeneemmat konkarit varmasti osaavat treenata selkäänsä ronskillakin tekniikalla niin että se tuntuu siellä missä pitää, kokematon sitten todennäköisesti tuntee poltetta vain hanskoissa ja forkuissa yrittäessään samaa... :D

Yks juttu mikä oikeesta voi vaikuttaa tohon selän kasvuun on se, että jos yläselkä on mahottomassa jumissa: rhomboids ja myös latsit. Ite ainakin oon sisällyttänyt aina joka treenin lopuksi sellaisen, että roikutaan leveellä myötäotteella joka treenin lopuksi niin pitkään kun pystyy ja hyvin tuntuu aukeavan. Koneella istuminen ei noita lihaksia ainakaan avaa. :(

Selkätreeni kyllä menee muuten perille: Mave,kulmis ja leuanveto tai taljat ohjelmissa. Kyllä toi mave on melkonen tappaja niille selän putkille sivussa.

Tuo roikkuminen tekee todella selälle "hyvää"..roikun itsekin aina selkätreenin päätteeksi.
Leuoista sen verran, että niihin pääasiassa keskittyneenä saa meikä taljoista enemmän irti = 2 kolmesta selkä treenistä sisältää leukoja ja se yksi taljatreeni tuntuu leukojen jälkeen "kevyeltä". En mä siis mitään ultrabrutaaleja painoja taljoissa käytä, mutta hyvällä tekniikalla/tunteella pitkää sarjaa 100+ painoilla.

Taljat kyllä puolustavat paikkaansa selkätreeneisä, mut pärjäisin ilmankin. Kulmasoudut tangolla rulettaa. Mavesta/polvista vedoista saa kanssa kyytiä.

Tuo roikkuminen tekee todella selälle "hyvää"..roikun itsekin aina selkätreenin päätteeksi.
Leuoista sen verran, että niihin pääasiassa keskittyneenä saa meikä taljoista enemmän irti = 2 kolmesta selkä treenistä sisältää leukoja ja se yksi taljatreeni tuntuu leukojen jälkeen "kevyeltä". En mä siis mitään ultrabrutaaleja painoja taljoissa käytä, mutta hyvällä tekniikalla/tunteella pitkää sarjaa 100+ painoilla.

.
mulla taas ylätalja liikkui ennen kohtuullisesti kunnes siirryin leukoihin ja jätin taljan. leuoissa tulokset nousi jatkuvasti, mutta kun kokeilin taljaa niin se oli kyllä tullut alas. tän perusteella sanoisin että se mihin panostaa niin kehittyy, on se sitten leuat tai talja. jonkin verran erillaisia liikkeitä kuitenkin ovat.

toki se riippuu taljastakin millä' tekee, niissäkin kun tuppaa oleen aikamoisia eroja.

Mulla ainakin tuo talja leveällä myötäotteella eteen on parantunut, vaikka leuoissa vetelen sekä vasta-, että myötäotteilla.

Taljalla saan toki paremman "tunteen" latseihin, mutta sitä voimaa enemmänkin haen leuoista. Leuoissa vedetään ns. ronskilla kädellä ja taljassa puhtaammalla tekniikalla & hitaammilla negatiivisilla yrittäen silti saada ilmaan mahd. paljon rautaa ja mahd. monta toistoa.

Taljoissa on eroja. Meikän käyttämä kuuluu näihin "pakka about 150-160 kg"-laitteisiin, aika järee. Ois mulla riihessä odotamassa ylätalja (vanha Muskeli, taitaa olla vain 100kg pakka, joten ei sillä voimaa saada.) ja joku antiikkinen alatalja n.150-160kg pakalla.

juu, paremmin se talja mullakin menee perille kuin leuat. eipä mullakaan kehonpaino ollut ongelma leuoissa, mutta hankala se on pumpata reenin loppuun keveästi 100kilolla kun painaa 120 :D;)

Onhan tuo varmaan melkein kaikkien kohdalla niin, että jos meinaa esim. 3 tiukkaa sarjaa tehdä, niin leuat vedettävä ekana liikkeenä, muuten loppuu paukut kesken kun se kehonpaino kuitenkin tulee vastaan.

Ja Neutriksen kanssa samaa mieltä myös tuosta leuanvedon ja ylätaljan yhteydestä sarjapainojen suhteen. Ei mulla tasapenkkituloskaan kasva jos vinopenkkaan, en sitten tiedä onko ihan normaalia?

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom