Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eikös nuo liittojen suosituspalkat ole todellakin vain optimistisia suosituksia, eli toteutuvat vain harvoin todellisuudessa? Varsinkin yritysten alkupalkat liikkuu käsittääkseni vähän eri tasolla. Välillä tuntuu siltä että palkkataulukoilla yritetään vaan houkutella lisää opiskelijoita alalle. ;)

Ei se ainakaan pk-seudulla kaukana tosta ole. Tietenkin työpaikasta ja alasta riippuu melko vahvasti.
Jaa niin juu, toi pointti kyllä unohtu. Eikös pääkaupunkiseudulla ole hiukan korkeammat palkat johtuen jo pelkästään korkeammista elämisen peruskustannuksista? Ainakin Tampesterin suunnalla keskiverto DI voi asennoitua aloittamaan 2.4-2.7ke/kk palkalla. Näin ainakin mitä tässä on lähipiirissä menoa katsellut.

Sitten muutama tapaus on nähty missä ollaan menty valmistumisen jälkeen hommiin koulun laitokselle tai valtiolle (sairaalat, yms.) ja tällöin palkka on alkanut jopa ykkösellä. Mutta nämä taitavat olla niitä kutsumushommia tjsp.

En jaksa koko threadia selata, siispä kysyn ihan mielenkiinnosta. Millasia palkkoja Pakkiksen ekonomit saavat?

2,2 k€ / kk + vähän bonuksia (ei paljon, muutama tonni vuodessa). Eli ei pääse kehumaan.

Tosin en ole vielä valmistunut. Syksyllä pahvit pois ja ajattelin esittää palkankorotusta.

Kaikki samalta osastolta valmistuneet kaverit saa enemmän. Mutta älä turhaan huolehdi toimeentulostani, nykyinen sopimus on vain tämän kuun loppuun. :D

Aika mielenkiintoinen käsitys palkkakuopasta, mutta taidat tietää itsekin, ettei se ole oikea palkkakuoppa :)

No ei vitussa saa. Ja jos onnistuu saamaan niin suosittelen laittamaan myös lottorivin vetämään. Lisäksi hommaa mutkin sinne.

Työhaastatteluissa tuon em. TEKin suosituspalkan mainitseminen suoraan koulunpenkiltä aiheuttaa lähinnä hiusten haromista ja surkuhupaisaa naurunpyrskähtelyä työnajantaportassa :lol2:.

Keskimääräinen alkupalkka teollisuudessa on 2800 euroa kuussa (www.akava.fi). Ei mun mielestäni mene niin kauas tuosta TEKin suosituksesta 3020 euroa kuussa. Ja 53 % diplomi-insinööreistä on teollisuuden palveluksessa.

Ja kai näiden liittojen palkkasuositusten tarkoituksena on ollakin hieman keskimääräistä vaativampia. Jos liittojen jäsenet suurella joukolla vaatii keskimääräistä suurempaa palkkaa, niin saadaan sitä kaivattua joukkovoimaa ja ehkä jotain tapahtuukin.

Toisaalta parempi keino turvata oma elintasonsa on tehdä itsestään parempi kuin muut...

Kesätöistä jää verojen ym. maksujen jälkeen käteen 1110 € /kk :jahas:

Noh toivotaan että AMK:sta valmistumisen jälkeen olisi vähän parempi palkka:D

Ja ei muuta kuin ulkomaille töihin. Veli lähtee venäjän komennukselle DI-papereilla ja työnantaja maksaa lasten koulunkäynnin (3000e/vuosi/x3), kämpän (2000e/kk) ja käteen (netto) 5000 e/kk. Kuulostaa aika uskomattomalta :eek:

edit: meinas autoetu unohtua...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
juu en viittiny lukee enää sivun 14 jälkeen, rupes sen verran masentamaan...
oon ite täydet päivät töissä ja saan 1400 ja risat bruttona kuussa. Oon luullu et se on aika hyvä tulo, mut ei sit varmaan.. Tosin vertailukohteena on ollu se kun aiemmin olin siivoojana iss:ssä ja sain noin 900 kuussa...bruttona:D :itku:
Olin muuten kokoaikaisena. Pomo vaan tykkäs kusettaa palkasta ne loputkin lisät ja niistäkin sai tapella ( huom muutama kymppi kuussa). Mut ei, hyvin me ollaan elety miehen kanssa. se tienaa sen 1700/kk ja mä sen 1400/kk ja käteenkin jää miltei 3000 joten ei ne verot kovin isot oo noista pienistä tuloista. Kohta tippuu verot vielä lisää ku otetaan iso asuntolaina kontollemme, että näin...Kyllä se totta on että ei ne isot tulot, vaan ne pienet menot.:rolleyes:

Ei taida mennä yli 50 prosenttia vakituisesta kuukausipalkasta veroa koskaan. Täällä on varmasti joku "veroministeri", joka voi kumota tai varmistaa.

Kyllä voi mennä isälläni oli tossa muutama vuosi sitten veroprosenttina 60 ku kuulemma firmalla meni liian hyvin..ei pahemmin kannattanu nostaa palkkaa firmasta, vain sen mitä ehdottomasti tartti. Että kyllä se valtiokin joskus osaa olla ahne... Tosin jonkun on maksettava et muitten ei tarttis maksaa niin paljoa.:whip:

Kyllä voi mennä isälläni oli tossa muutama vuosi sitten veroprosenttina 60 ku kuulemma firmalla meni liian hyvin..ei pahemmin kannattanu nostaa palkkaa firmasta, vain sen mitä ehdottomasti tartti. Että kyllä se valtiokin joskus osaa olla ahne... Tosin jonkun on maksettava et muitten ei tarttis maksaa niin paljoa.:whip:

Jos millin nostaa palkkaa ni sitten on veroprossa on 49,5 (helsinki, evlut). Eli aikalailla saa tosiaan nostella palkkaa, jos meinaa 60% yltää.

Ei kai firman tulos voi nostaa henkilökohtaista veroprosenttia, jos palkkaa ei nosta??

Jos millin nostaa palkkaa ni sitten on veroprossa on 49,5 (helsinki, evlut). Eli aikalailla saa tosiaan nostella palkkaa, jos meinaa 60% yltää.

Ei kai firman tulos voi nostaa henkilökohtaista veroprosenttia, jos palkkaa ei nosta??

No ei voi.

Näyttäisi 50,5% olevan suurin veroprosentti jonka laskurista saa. Helsinki, evlut, vuositulot 100 000 000 euroa, ei vähennyksiä.

Taisi hedehemuli puhua pask^H^H^H^H omiaan.

:offtopic: Voi lukihiriö. Tämä ketju näytti ensi silmäyksellä olevan otsikoitu "Paskasi?" ja mä menin hetkiseksi että wtf?! :D Varmaan olisi aika pistää nukkuen.

Ai niin ja mitä tienaan, on tällä hetkellä täysin kuukausikohtaista, teen töitä urakoittain. Ihan kiva ollut ainakin kesä vetää tällä tyylillä, enemmän on jäänyt käteen sekä rahaa että vapaa-aikaa kuin esim. aiemmin myyjänä ollessani milloin vitutti aina mennä töihin ja palkan ohimarssia suoritti kuukausittain ainoastaan tuhatkunta euroa.

Olen kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija. Vuoropäällikkönä telemarkkinointifirmassa kesän. Brutto n. 2900e/kk. Kävi hyvä ajoitus

Aika mielenkiintoinen käsitys palkkakuopasta, mutta taidat tietää itsekin, ettei se ole oikea palkkakuoppa :)
No mihin sitä palkkaa pitäisi sitten verrata, jos ei saman koulutuksen saaneisiin ja suunnilleen samoja työtehtäviä tekeviin? Opettajiinko? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom