Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pulla puhuu mielestäni asiaa. Nimenomaan aloituspalkan suhteen ylisuuret odotukset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Itse nyt 3v valmistumiseni (DI) jälkeen ja omatessani 3v oman alani työkokemusta pääsin kansainväliseen yritykseen melko tyypilliseen alkupositioon eli prosessi-inssiksi. Alallani (entsyymituotanto) on hankala työllistyä yksityiselle sektorille, joten palkkaneuvottelut olivat osaltani ohi ennen kuin olin edes ehtinyt ajatella niitä. Samoin meni muutkin neuvottelulla hoituvat asiat kuten ensimmäisen vuoden kesälomat. Alkupalkkani (eikä tosiaan vastavalmistuneena edes) oli 2400 e/kk ja siihen sitten yleiskorotukset päälle kun sopivasti kesäkuussa tulivat. Oheistietona olkoon, että 3ke pyysin hakemuksessa. Näillä mennään enkä hetkeäkään epäröinyt ottaa tarjottua paikkaa vastaan. Huonommassa jamassa olisin aivan varmasti mikäli olisin alkanut leikkiä pikkunohevaa kaveria. Olen edelleen ennemminkin onnellinen että minut valittiin.

Alkupalkka on tosiaankin vain alkupalkka. Harva yritys on halukas maksamaan heti ns. yleistä palkkaa uudelle kaverille. Pitää osoittaa olevansa paikan arvoinen ja kykenevänsä hoitamaan tehtävälle asetetut odotukset. Bonusta on sitten odotusten ylittäminen. Tämä odotusten ylittäminen ei välttämättä näy palkassa kovinkaan aikaisin. Työyhteisö on sosiaalinen piiri, jossa tiedot liikkuvat, verotiedot ovat julkisia ja kateus laskee työmotivaatiota ja heikentää työilmapiiriä. Näiden valossa on työnantajalle edullista maksaa työiältään samantasoisille kollegoille suunnilleen samantasoista palkkaa. Erinomaiset kaverit sitten palkitaan ehkä ennemminkin etenemisenä organisaatiossa. Tällöin on myös helppo maksaa enemmän ilman, että palkanlisä aiheuttaa muissa närkästystä. Itsekin myönnän käyneeni tarkastamassa verotoimistossa tulevan työni palkkakehityksen saadessani tietää oman aloituspalkkani suuruuden. Olettamukseni näkyvät käyneen hyvin yksiin vuoden 2004 verotietojen kanssa, joissa silloin vuonna 2004 2-3 vuoden työkokemuksen ko. firmassa omaavat kollegani ansaitsivat noin 50ke vuodessa. Se on yli 1,5 kertainen verrattuna omaan 2006 aloitustasooni. Luultavasti siis ansioni on nousussa mikäli töitä vielä muutaman vuoden kuluttua on tarjolla. Olen onnellinen ja hyväosainen!

juu en tiedä minkä perusteella toi prosentti oli, enkä sitäkään oliko voimassa koko vuoden, tulot isälläni ei voi olla lähellekään tota milliä tai mitä olikaan.
Näytti vaan hekotellen sitä veroprossaa ku postissa tuli. Ei pahemmin kannattanu tehä mitään. Et ei ne laskurit kaikkee kerro. Voi olla et ei ollu tullu maksettuu veroi tarpeeks alkuvuodesta tai jotain, ei todellakaan tietoo. Mutta omin silmin oon paperin nähny leimoineen kaikkineen ja kysymyshän oli voiko olla 60 prossan verokortti? Koko vuodesta en tiedä.
Ilman verokorttia ennakonpidätys olisi 60%. Muita selityksiä ei tule mieleen.

Oma palkka nyt kesällä n. 1700e/kk plus pieniä etuja. Liukuva työaika ja mukavia hommia kutakuinkin omalta alalta. Joskus hamassa tulevaisuudessa pitäisi sitten dippainssin peruspalkasta tapella.

Pulla puhuu mielestäni asiaa. Nimenomaan aloituspalkan suhteen ylisuuret odotukset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Itse nyt 3v valmistumiseni (DI) jälkeen ja omatessani 3v oman alani työkokemusta pääsin kansainväliseen yritykseen melko tyypilliseen alkupositioon eli prosessi-inssiksi. Alallani (entsyymituotanto) on hankala työllistyä yksityiselle sektorille, joten palkkaneuvottelut olivat osaltani ohi ennen kuin olin edes ehtinyt ajatella niitä. Samoin meni muutkin neuvottelulla hoituvat asiat kuten ensimmäisen vuoden kesälomat. Alkupalkkani (eikä tosiaan vastavalmistuneena edes) oli 2400 e/kk ja siihen sitten yleiskorotukset päälle kun sopivasti kesäkuussa tulivat. Oheistietona olkoon, että 3ke pyysin hakemuksessa. Näillä mennään enkä hetkeäkään epäröinyt ottaa tarjottua paikkaa vastaan. Huonommassa jamassa olisin aivan varmasti mikäli olisin alkanut leikkiä pikkunohevaa kaveria. Olen edelleen ennemminkin onnellinen että minut valittiin.

Prosessiteollisuuden diplomi-insinöörien palkat jostain kumman syystä keikkuvat aina siellä palkkataulukoiden häntäpäässä. Onko sulla muuten mitään havaintoa että miksi näin saattaisi olla? Eihän tuokaan tosin kaukana ole siitä 2800 keskiansiosta.

Prosessiteollisuuden diplomi-insinöörien palkat jostain kumman syystä keikkuvat aina siellä palkkataulukoiden häntäpäässä. Onko sulla muuten mitään havaintoa että miksi näin saattaisi olla? Eihän tuokaan tosin kaukana ole siitä 2800 keskiansiosta.

Eipä ole kyllä mitään käsitystä. Tosin en ole tuotakaan tiennyt, että ne ovat palkkataulukon häntäpäässä. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että myös paperi-inssien yms. muiden vahvojen ja vanhojen teollisuusalojen prosessi-inssien palkat ovat myös taulukon häntäpäässä. Onko näin siitä minulla ei ole mitään käsitystä. Alan ihmiset kommentoikoon. Lisäksi edellisestä viestistäni jäi toteamatta, että toimintatavat ja palkkaerot ovat erittäin yrityskohtaisia.

Ainut mitä tilastoja olen seurannut on se, että kemia keikkuu siellä häntäpäässä, mutta taas toisaalta vastikään oli artikkeli siitä, että elintarviketeollisuudessa olisi korkeimmat keskiansiot. Eli ota nyt noista sitten selvää.

Sellainen tietysti tuli mieleen, että prosessiteollisuuden työpaikat sijaitsevat useimmiten suurkaupunkien ulkopuolella, jolloin yleinen hintatasokin on edullisempi. Mene ja tiedä johtuuko moisesta.

Ilman verokorttia ennakonpidätys olisi 60%. Muita selityksiä ei tule mieleen.

Oma palkka nyt kesällä n. 1700e/kk plus pieniä etuja. Liukuva työaika ja mukavia hommia kutakuinkin omalta alalta. Joskus hamassa tulevaisuudessa pitäisi sitten dippainssin peruspalkasta tapella.

Sillä tavalla voisi myös prosentti nousta 60%:iin jos on alkuvuodesta nostanut reilusti palkkaa, mutta ei ole maksanut ennakonpidätyksiä.

Alkupalkka on tosiaankin vain alkupalkka. Harva yritys on halukas maksamaan heti ns. yleistä palkkaa uudelle kaverille. Pitää osoittaa olevansa paikan arvoinen ja kykenevänsä hoitamaan tehtävälle asetetut odotukset. Bonusta on sitten odotusten ylittäminen. Tämä odotusten ylittäminen ei välttämättä näy palkassa kovinkaan aikaisin. Työyhteisö on sosiaalinen piiri, jossa tiedot liikkuvat, verotiedot ovat julkisia ja kateus laskee työmotivaatiota ja heikentää työilmapiiriä. Näiden valossa on työnantajalle edullista maksaa työiältään samantasoisille kollegoille suunnilleen samantasoista palkkaa. Erinomaiset kaverit sitten palkitaan ehkä ennemminkin etenemisenä organisaatiossa. Tällöin on myös helppo maksaa enemmän ilman, että palkanlisä aiheuttaa muissa närkästystä. Itsekin myönnän käyneeni tarkastamassa verotoimistossa tulevan työni palkkakehityksen saadessani tietää oman aloituspalkkani suuruuden. Olettamukseni näkyvät käyneen hyvin yksiin vuoden 2004 verotietojen kanssa, joissa silloin vuonna 2004 2-3 vuoden työkokemuksen ko. firmassa omaavat kollegani ansaitsivat noin 50ke vuodessa. Se on yli 1,5 kertainen verrattuna omaan 2006 aloitustasooni. Luultavasti siis ansioni on nousussa mikäli töitä vielä muutaman vuoden kuluttua on tarjolla. Olen onnellinen ja hyväosainen!

Juu näin se tuntuu olevan. Itsellä (DI, konetekniikka) alkupalkka oli v.2002 huimat ~2100€, nyt tonni enemmän.

No ei voi.
Näyttäisi 50,5% olevan suurin veroprosentti jonka laskurista saa. Helsinki, evlut, vuositulot 100 000 000 euroa, ei vähennyksiä.
Taisi hedehemuli puhua pask^H^H^H^H omiaan.

Yhden kaverin faija on lentokapteeni ja se sanoi mulle pari vuotta sitten,että sen veroprosentti on juuri toi 60 ja että se on suurin veroprosentti mitä Suomessa voi saada.En tiedä noista laskureista mitään tai onko toi prosentti muuttunut parin vuoden aikana,mutta en näe mitään syytä miksi se olisi mulle tollaisessa asiassa valehdellut.Se tienasi/tienaa 20000e/kk.Verojen jälkeen siis 8000e/kk.Eipä siinä montaa kuukautta tarvitse uuteen autoon säästellä.

Ihan nopsaan en usko lentokapun 20ke/kk palkkaan saati tuohon prosenttiin. Aina joku kaverin tuttu tjs joka tienaa hulluna, totuus usein jotain aivan muuta.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Yhden kaverin faija on lentokapteeni ja se sanoi mulle pari vuotta sitten,että sen veroprosentti on juuri toi 60 ja että se on suurin veroprosentti mitä Suomessa voi saada.En tiedä noista laskureista mitään tai onko toi prosentti muuttunut parin vuoden aikana,mutta en näe mitään syytä miksi se olisi mulle tollaisessa asiassa valehdellut.Se tienasi/tienaa 20000e/kk.Verojen jälkeen siis 8000e/kk.Eipä siinä montaa kuukautta tarvitse uuteen autoon säästellä.

Jos kaverisi faija tosiaan tienaa tuon 20000e/kk, mitä minäkin epäilen, niin hänen tietonsa pitäisi sitten löytyä tuolta iltiksen Verotiedot sivuilta. Jos ei löydy tuolta, niin verotiedot saa myös tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti VERO ETUNIMI SUKUNIMI PAIKKAKUNTA numeroon 16400.

Jos kaverisi faija tosiaan tienaa tuon 20000e/kk, mitä minäkin epäilen, niin hänen tietonsa pitäisi sitten löytyä tuolta iltiksen Verotiedot sivuilta. Jos ei löydy tuolta, niin verotiedot saa myös tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti VERO ETUNIMI SUKUNIMI PAIKKAKUNTA numeroon 16400.

Naapurustossa kiertää huhu, että naapurin lentokapteeni tienaisi vain puolet tuosta. Tämäkään tuskin on sen luotettavampaa tietoa. :D

Jos ei löydy tuolta, niin verotiedot saa myös tekstiviestillä. Lähetä tekstiviesti VERO ETUNIMI SUKUNIMI PAIKKAKUNTA numeroon 16400.

Mitä vittua, tuohan toimii oikeasti :eek: Aivan mielisairas tämä kateusyhteiskuntamme.

Toimiihan tuo, ja onhan kaupassa aina tiettyyn aikaan myynnissä näitä verotiedot sisältäviä lehtiä. Itekki tuli kaupassa siitä lehdestä kateltua enon tuloja. Ihan siksi kun kiinnosti mitä nokia maksaa DI:lle yli 10v jälkeen. (72k€/vuosi)

Niin ja oma palkka rajoittuu opintotukeen, pokerista sitten koetetaan saada rahaa..

Ei löytynyt tolla finderilla sen tietoja.Se vaan ilmoitti,että kyseinen henkilö löytyy Espoosta.:eek: Sillä on vielä niin yleinen nimi,että varmasti Helsingistä löytyy monia samannimisiä.Kauppalehden keskustelufoorumilta löysin jonkun vuoden vanhan ketjun,jossa lainataan Iltasanomia ja siinä lukee näin: Iltasanomat:
"Lentokapteeni tienaa mummonmillin

Finnairin lentäjien palkat ovat pilvissä. Lentokapteeni tienaa keskimäärin 160000 euroa vuodessa, parhaimmillaan jopa 180000 euroa eli enemmän kuin miljoona vanhaa markkaa vuodessa.

Päivärahat ja autoetu tulevat päälle.
Finnairin lentäjien mukaan heidän tulotasonsa on täysin perusteltu".

Paperikoneenhoitaja tienaa noin 55 000 euroa.
Paperikoneenhoitajien mukaan heidän tulotasonsa on täysin perusteltu.
Molemmilla noin "samanarvoiset koneet".
Lentäjillä palkassa huomioitu "ihmislisä".

Johtopäätös: työmies on palkkansa ansainnut.

Eli 180000e/12kk=15000e/kk.Tohon kun lisätään ne päivärahat ja mahdolliset ylityöt niin kyllä siitä 20 donaa tulee.Se kaverin faija sanoi vielä silloin,että ne palkat on nousussa :D Tottakai se vaikuttaa paljon missä firmassa on duunissa,millaisia vuoroja lentää ja moneenko konetyyppiin on kelpuutukset jne.Yhtä kaikki,se veroprosentti oli se pääasia siinä viestissä.Eli hedehemuli ei välttämättä puhu täyttä paskaa,koska itsekin olen kuullut,että se 60% olisi suurin mahdollinen prosentti.Mitään verokorttia siitä en ole nähnyt,joten varmana sitä en voi pitää,mutta ei sekään kovin todennäköistä ole,että se olisi kusettanut juuri ton saman prosentin kuin hedehemulin faijalla.Ja ihan selvänä kertoi ton jutun,ei ollut mitään känniläppää.

Masentavaa luettavaa... Kauhean hyviä palkkoja ihmisillä on :(
No mä olenkin kaupungin hommissa. 1600€/kk liikunnanohjaajana. Ei ihmeempiä etuuksia (sali+uinti) ja ihan perus matkakorvaukset oman auton käytöstä. Ja työajat on surkeat.

Noissa veroprossa asioissa kannatta vielä muistaa se, että normaalin tuloveron päälle tulee lisäksi tellit, lellit, kirkollisverot yms, jotka nostavat kokonaisveroa vielä huomattavasti.

Eli 180000e/12kk=15000e/kk.Tohon kun lisätään ne päivärahat ja mahdolliset ylityöt niin kyllä siitä 20 donaa tulee.Se kaverin faija sanoi vielä silloin,että ne palkat on nousussa :D Tottakai se vaikuttaa paljon missä firmassa on duunissa,millaisia vuoroja lentää ja moneenko konetyyppiin on kelpuutukset jne.Yhtä kaikki,se veroprosentti oli se pääasia siinä viestissä.Eli hedehemuli ei välttämättä puhu täyttä paskaa,koska itsekin olen kuullut,että se 60% olisi suurin mahdollinen prosentti.
Lentäjien palkkana tuo 20 KEur/kk ei ole mahdoton, tosin sieltä yläpäästä suomessa. Piloteilla on kuitenkin vastuuta, oikea koulutus (paperimiehiin verrattuna) ja jatkuva matkustelu on aika koiran hommaa (on jonkin verran kokemusta matkahommista maailmalta, glamour häviää ekan kuukauden jälkeen todella nopeasti) eli kyllä siitä sietää aikuisten oikeesti liksaakin saada. Eiköhän tuo lentoliikenteen lama/pudotuspeli, pilottitutkintojen siirrettävyys, parempi kilpailu reiteillä jne. tuotakin pikkuhiljaa kohtuullista eruroopassakin niinkuin jenkeissa on jo tapahtunut.

Tuolla 220000 Eur/v veroprosentti on kotikunnasta riippuen luokkaa 46-47 eli 60% on paskapuhetta vaikka asiaa miten tahansa pyörittelisi. Jos tääs kyse on jostain "loppuvuoden verokortti" kun on alkuvuonna tehny jollain jämäkortilla niin sitten siinä on vaan kuuluteltu suureen ääneen omaa hölmöyttä. Ihan sama vaikka ois paavilta kuullu tuon 60%, kuka tahansa voi tarkistaa veroprosentit eri palkoille verohallinnon sivuilta.

Tuolla 220000 KEur/v veroprosentti on kotikunnasta riippuen luokkaa 46-47 eli 60% on paskapuhetta vaikka asiaa miten tahansa pyörittelisi.

Hehe, toi ois jo aika kova liksa. :) Mutta joo, ei oo 60% millään 220000 ekee/v tuloilla. Tosin ite voisin maksaa ilomielin noilla tuloilla vaikka 80% veroja.

Perskules. Toihan toimii! Olin näköjään tienannut 2004 32,6k€.

Miksi katsoin omat tuloni? :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom