HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

tseif sanoi:
Tosta vatsastahan tulee selkeesti esiin hymiö. :|

Ja ettei pelkäks vittuiluks mene niin löytyy sitä lihaaki.
niinkuin jo totesin että löysää piisaa:curs:
mutta varmaankin paremmassa kunnossa kuin lähtötaso......ainakin omasta mielestä.

Pohjoisvirta sanoi:
Kyllä tuossa kädet on kasvaneet ja olkapäät, ero on musta suuri noihin edellisiin kuviin.
kiitos kommentista :)
eipä oo kauheasti tullu kommentteja:itku: (toiveista huolimatta)

Eroa on ku yöllä ja päivällä ekoihin kuviin =p

Tosta vatsastahan tulee selkeesti esiin hymiö. :|
mun mielest se hymiö on ennemminkin :] muotonen :D

Mutta asiaan: hienosti on kehitystä tullu. Meinaan että fläsää lähteny ja tilalle tullu lihasta, eli ei mikään kovin helppo yhtälö. Samaa rataa vaan ja tsemppiä jatkoon!

Jumala*ta!...meni hst nyt ihan v*tuiks. Tein viimeviikol maanantain ja tiistain putkee ne kaks ekaa 10 toiston treeniä. Vasen ranne ollu sit keskiviikon jälkee v*tun kipee...Meni kyl treenit hyvin..ei ollu ku jalois vähä normilihaskipua ja näin eikä tos ranteeskaa tuntunu sillo vikas treenis kipua...Noh...on sen verran kipee ettei ainakaa täl viikol varmaa pääse treenaamaa. Jotta alotanko sitten uudestaa 10 ja 5 toiston hst:n kun ranteet kestää. Ei oo ensimmäistä kertaa ku ranteet v*ttuilee..About pari kuukautta sit ja vuoden alussa piti pitää kans hetki taukoa niitten takia tai lähinnä silloin oikean ranteen takia, joka ei sillo kuitenkaan ollu ihan näin paskana mitä tää vasen ranne nyt on...mut minkäs näille teet..kävin magn.kuvauksissakii, mut ei ollu mitää vikaa muuta kun ranne ei ollu täysin luutunu vielä tjsp.

mulla otti liikaa alaselkään ja ehdin jo kirota, että perkele koko hoito alusta, mutta kun maven jätti: kivut lähti

Sääli, mave on parasta

Jumala*ta!...meni hst nyt ihan v*tuiks. Tein viimeviikol maanantain ja tiistain putkee ne kaks ekaa 10 toiston treeniä. Vasen ranne ollu sit keskiviikon jälkee v*tun kipee...Meni kyl treenit hyvin..ei ollu ku jalois vähä normilihaskipua ja näin eikä tos ranteeskaa tuntunu sillo vikas treenis kipua...Noh...on sen verran kipee ettei ainakaa täl viikol varmaa pääse treenaamaa. Jotta alotanko sitten uudestaa 10 ja 5 toiston hst:n kun ranteet kestää. Ei oo ensimmäistä kertaa ku ranteet v*ttuilee..About pari kuukautta sit ja vuoden alussa piti pitää kans hetki taukoa niitten takia tai lähinnä silloin oikean ranteen takia, joka ei sillo kuitenkaan ollu ihan näin paskana mitä tää vasen ranne nyt on...mut minkäs näille teet..kävin magn.kuvauksissakii, mut ei ollu mitää vikaa muuta kun ranne ei ollu täysin luutunu vielä tjsp.

Kannattaahan se nyt jlauta antaa ranteen luutua!!!!!!!!
Sitten kun ranne kunnossa, ni tee vaikka jotain ranteenlämmitysliikettä ennen reeniä ja osta rannetuet...
Jos nyt ens ma aiot mennä ni uusiks alotat 10-reenit...

Pakkotoistolla käydään monenlaista hyvää keskustelua ihmisen fysiikkaan liittyen joten ajattelin, että ehkäpä tämä minunkin harjoittelu-stoorini tänne sopisi. Pyydän anteeksi tarinan pituutta, en vain osannut sitä lyhyemmäksi pukea.

Taustaa:

35-vuotias mies, jolla kokoa 180cm & 72kg, havahtui kaksi vuotta sitten siihen, että lihaskunto oli surkea. Juoksu/hiihto-harrastuksesta johtuen aerobinen suorituskyky ja rasvaprosentti oli kohdallaan, mutta muuten ei kunnossa ollut hurraamista.

Totesin, että jotain pitää tehdä. Alun muutaman kuukauden päättömän koheltamisen jälkeen homma alkoi saada jotain järjellistä muotoa joskus joulukuussa 2004, eikä vähiten Pakkotoiston ansiosta. Seurasin keskusteluja ja sain paljon hyviä vinkkejä treeniin & ravintoon.
Homma tarkentui pikkuhiljaa. Nöyrä kiitos siitä kaikille tänne aktiivisesti kirjoitteleville. Monta harha-askelta on jäänyt ottamatta.

No, joulukuussa 2004 treeni siis alkoi saada tavoitehakuisemman luonteen, tyyliin 3-5 kertaa viikossa erilaisilla 2-4 jakoisilla ohjelmilla. Myös ruokapuoleen aloin kiinnittää huomiota tässä vaiheessa.

Jalkakyykyn ja jalkaprässin osalta jouduin kuitenkin tinkimään nousujohteisuudesta heti alkuunsa, koska polvet on enemmän ja vähemmän rikki. Jalat treenataan siis polvien ehdoilla.

Uusi vaihe harjoittelussa alkoi joulukuussa 2005 kun törmäsin käsitteeseen HST. Asiasta kokeneemmilta kyseltyäni ja Pakkotoistolta asiasta luettuani olin koko lailla vakuuttunut, että metodi on kokeilemisen arvoinen vaikka en vielä mitenkään kokenut harrastaja ollutkaan.
Jotenkin tuo HST:n ohjelmoitu epäsäännöllisyys ja selkeä progressio sopi kuin nenä päähän sen hetkisiin tuntemuksiin.

Ravinto:

Proteiinia olen nauttinut luokkaa +150g/vrk ja energian olen ottanut tasapuolisesti kaikista makroravinteista.
Ruokailun olen pyrkinyt pitämään hiukan plus-merkkisenä (n.1MJ/vrk), ajoittain olen vetänyt 2-4 viikkoa 1-2MJ/vrk negatiivisella. HST-kokeilun aikana olen ollut hiukan enemmän plussalla. Tämän paljastaa peilistä näkyvä parin kilon fläsäkerros vyötäröllä.
Mihinkään sikabulkkeihin en ole tuntenut viehtymystä, kun olen havainnut tuon ylimääräisen rasvan perin vaikeaksi poistaa, ainakaan ilman merkittävää lihashukkaa.

Havaittu kehitys:

Joulukuu 2004 (kunnollisen harjoittelun aloitus)
omamassa: 72kg
penkki: n.52kg (2X5 toistoa, noin kahden minuutin palautuksella)
leuanveto: 9 kpl
Jalkaprässi: 160 kg (10 toistoa)

Joulukuu 2005 (HST:n aloitus)
oma massa: 74 kg
penkki: 62.5 kg (2X5 toistoa, noin kahden minuutin palautuksella)
leuanveto: 5 kpl, kokonaismassa=81.5kg (siis 7.5kg:n lisäpainolla)
Jalkaprässi: 190 kg (10 toistoa)

Kesäkuu 2005 (kolmen HST kierron / +6kk jälkeen)
oma massa: 76 kg
penkki: 67.5 kg (2X5 toistoa, noin kahden minuutin palautuksella)
leuanveto: 6 leukaa, kokonaismassa=86kg (siis 10kg:n lisäpainolla)
Jalkaprässi: 200 kg (10 toistoa)

HST:a olen tehnyt kutakuinkin virallisen ohjeen mukaisesti. Liikkeinä ovat olleet raskaat perusliikkeet (pl. maastaveto) ja hiukan täydentäviä (hauis & ojentajat). Vatsa, pohkeet ja alaselkä on tullut treenattua välipäivinä pari kertaa viikossa.
Kokonaisuudessaan salitreeniä on ollut 4-5 kertaa viikossa, runsas tunti kerrallaan. Aerobista olen nauttinut nyttemmin kohtuullisesti alle kolme kertaa viikossa ja alle 1h annoksina.

Asiat jotka olen saanut oppia:

1. Venyttely ja lihashuolto on tärkeää.

2. Progessio ei ole aina yhtä kuin 5 kg kuukaudessa lisää maksimiin. Joillekin se on kilo tai sitten muutama toisto lisää samoilla raudoilla. Tärkeää näin iän karttuessa on positiivinen suunta, ei suuruus.

3. Ajoittainen keventely ja vaihtelu on TÄRKEÄÄ. Jatkuva maksimiraudoilla ja samoilla toistomäärillä puskeminen johtaa jossain vaiheessa tulosten laskuun. Tässä suhteessa HST säännöllisine SD-jaksoineen on ollut erinomainen työkalu.

4. Tulosten kasvattaminen edellyttää tosiaan sitä "rajaloukkausta" eli aina väliin on tankoon laitettava hiukan enemmän rautaa kuin uskallus muuten sallisi. No pain - no gain tai jotain...

5. Viimeisimpänä kaikkein Tärkein oppi: Salilla rautojen kanssa vääntäminen on JÄRKILAJI. Ei tosiaan mitään hiukan sinne päin puskemista. Oman kehon hiljaisia viestejä on opittava kuuntelemaan ja on toimittava sen mukaan. Pitää tietää mitä tekee, muuten tulee vaurioita ja kehitys vaarantuu.

Epiloque:
Jotta semmoinen seniori-aloittelijan stoori. Jos tästä vaikka joku kaltaiseni jotain irti saisi.
Jossain ihan alussa haaveilin siitä, että olisi hienoa jos pystyisi tekemään kympin sarjan penkissä omalla painollaan. Ja kyykyssä tietysti vastaavasti. Olen kuitenkin tullut huomaamaan, että tuo tavoite ei taida toteutua ihan hetkessä. Siihen on vielä taivalta, ehkä muutaman vuoden päästä...
Matka jatkuu ja Pakkotoistoa seurataan.

jos oikeasti olet kunnollisen harjoittelun aloittanut silloin kun sanoit, niin tulokset on suorastaan paskoja. ei ole tarkotus lyödä sua maahan, mutta tossa ajassa olisin odottanut enemmän kehitystä. tosin painokaan ei ole noussut joten vika on ruokailussa?

tosin en tiedä kuinka paljon toi ikä vaikuttaa asiaan. yleensä kuitenkin aerobinen kunto on suuri plussa saliharjoittelun alussa.

mites tän vuoden tulokset..?

Oma mielipiteeni tosta HST:stä on että toisille se varmaankin toimii, mutta mulle ei sitte kertakaikkiaan ollenkaan.. Kuuden viikon sykli ohi, ja tuloksissa korkeintaan takapakkia. Treenitaustaa on jonkinverran. 4-5 -jakoiset ovat pelanneet tähänmennessä parhaiten.. Tulipahan kokeiltua, vaihteluahan tämä silti on..

Ei sitä varmaan voi tarpeeksi monta kertaa sanoa, että yksilöllistä on se mikä kellekkin toimii..

Olet siis syönyt keskimäärin 2500kcalia/päivä

Kun otetaan huomioon, että
teet salia n. 3krt viikossa, aerobista n. 3krt viikossa, ja rasvaprosenttisi on jo valmiiksi alhainen(enemmän lihasta, kuin samanpainoisella läskimmällä henkilöllä)

Niin olet mielestäni syönyt liian vähän.

jos oikeasti olet kunnollisen harjoittelun aloittanut silloin kun sanoit, niin tulokset on suorastaan paskoja. ei ole tarkotus lyödä sua maahan, mutta tossa ajassa olisin odottanut enemmän kehitystä. tosin painokaan ei ole noussut joten vika on ruokailussa?

tosin en tiedä kuinka paljon toi ikä vaikuttaa asiaan. yleensä kuitenkin aerobinen kunto on suuri plussa saliharjoittelun alussa.

mites tän vuoden tulokset..?

No problem, et lyö maahan.
Kyllä minä itsekin tosiaan jossain vaiheessa hiukan oudoksuin vaatimatonta kehitystäni, kun mielestäni tein kaikki oikein.
No, vaihtoehtoja on kaksi, joko en ole tehnyt asioita ihan oikein (tuskin ainakaan täysin...), tai sitten minä nyt vaan edustan kehotyyppiä, johon voima/massa tarttuu hiukan hitaammin.
Parannettavaa on aina ja varmaan juuri ruokailua voisi parantaa. Ongelma on vaan se, että minä en tosiaankan diggaa mistään raskaista ylikaloreista (ylimäärä fläsää tuntuu tulevan helposti ja siitä eroon pääseminen on tosiaan mielestäni vaikeaa, ilman lihashukkaa. Siksi varovaisuus asiassa, tietoisesti.

Aika paljon HST:n kautta olen ruvennut panostamaan lyhyempiin sarjoihin, ennen tein pääosin 10 ja sitä pidempiä sarjoja. Viitosilla tuntuisi kehitystä tapahtuvan paremmin.
Tämän vuoden treenit kulkee siis sikäli hyvin kiitos kysymästä :)
Huomasin muuten, että olen päättänyt raporttini kesäkuuhun 2005, piti tietysti olla kesäkuu 2006....

Kuvia ei oo, harmi; mut 1. hst syklin jälkeen painoa tuli 4kg, 2. syklin 3kg ja nyt 3. syklin jälk. n. 3kg myös.. Tää paino ei siis mitään pelkkää fättiä, vaan paikat vaan kiristynyt eli suurimmaks osaks sitä lihaa itteään! Kaikissa liikkeissä, paitsi hauiksissa on painot noussu huomattavia määriä esim. prässi 1. syklistä 2. = 30kg, 10 toistoa. Senttejä myös mitattu, mut onnistuin tietysti hukkaamaan paperin, josssa entiset mitat

hst:piis:

Back
Ylös Bottom