You tell me

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Crk

Terve arvoisat kuntoilijat.

Eli nyt tarvitsis sitten vähän neuvoja ja mielipiteitä vaikka tietoa löytyy omastakin takaa.

Eli alotetaas vaikka taustoilla. Olen 22 vuotias mies n 180cm pitkä ja en ole liikkunut nyt varmaan 3 vuoteen kunnolla.

15 vuotiaana olin todella ylipainoinen, painoin siis yli 100 kiloa silloin ja yhtenä päivänä päätin, että nyt tulee stoppi. Olen kyllä aina ollut todella sosiaalinen jne, eli mistään naistarpeista tms ei todellakaan ole kysymys, vaan ihan omasta terveydestä ja KEHON ulkonäöstä. Laihdutin siis 15 vuotiaana yli 30 kiloa reilu puolessa vuodessa.. mainittakoon Tomi Takamaan suurella avustuksella. Jatkoin myös bodaamista laihduttamisen jälkeen ja olin itseasiassa todella kovassa kunnossakin siinä 18 vuoden iässä, se lukion "guumis" :D oli eväät aina kaikkialla jne..

Noh nyt on sitten sinkkuilulle tullut 1½ vuotta sitten stoppi ja ryhdyin parisuhteeseen. Naiseni on todella hoikka, mutta ei ole mikään pintaliiton liitäjä joten häntä ei kroppani ulkonäkö häiritse, naama on hänelle pääasia. Olenkin siis lihonut tässä perkelee parisuhteen aikana n 15 kiloa :D

Ja tänään meni toden teolla hermot ja kun tietää myös sen, että sitä on vaan 100x energisempi kun harrastaa liikuntaa ja syö oikein.

Eli läskiä on siis tullut, enkä nyt aio tietenkään tästä syyttää kuin itseäni, mutta pakko sanoa, että en mä ennen jäätelöitä tai muita sipsejä tms syönyt.. eli ne alko tässä naisen ohella taas ja äkillinen lihominen samalla.

Kuntoni on todella heikko myös tällä hetkellä. Tarkotukseni ei ole tästä suoraan nyt alottaa bodaamista, koska enskesänä on matkustusta ynm joten haluan olla timmissä kunnossa mielummin kun isossa kunnossa.

Eli olen nyt tänään jo aloittanut 20minuutin stepperitreenillä (tommonen kokovartalo stepperi, eli ei mikää jalkastepperi) n 30km vauhdilla vedän, eli aika hyvä tahti. 20min on minulle aika optimaalinen vauhti ja sain sillä jo itteni suht hikiseksi. Tarkotus on myös lisätä tähän ensviikolla bodaaminen päälle.

Ruokana ajattelin ihan vähähiilihydraattista.. eli paljon vaan rahkaa ja protskua yleisesti + vehnäleseet ynm vitskut jne.

Lähempänä kesää siirryn sitten nestemäiselle, eli kaikki ruoka nesteeksi ja naamaan.

Ajattelin myös aloittaa nyt miinuksilla ja nostaa kaloreita kun kunto nousee.

En tiedä saiko tästä nyt tarpeeksi käsitystä mikä on tilanne, mutta neuvoja saa tosiaan antaa ja näin.. mutta haluan tästä pelastusrenkaasta nyt eroon. Treenit aion jatkossa (kun sali jne tulee) pitää erittäin vahvoina, eli kovaa treeniä.. ja syömisen nostaminen myös pikkuhiljaa kun paranee lihasten syönti jne..

Eli päämäärä ois olla kiree, mutta silti semmosta tiukkaa lihasta siihen kylkeen.. eli mistään kehonrakennuksesta ei todellakaan ole kysymys, se alkaa sit syksyllä.. eli haluan semmoseen kuntoon et kehtaan astua rannalle kesällä..

Eli gimme some comments!

No eikai tohon reenaamiseen voi oikein mitään sanoa jos olet 18vuotiaana ollu se lukion baseballtakkinen liimatukka, tiedät varmasti siis kuinka syödä ja reenata. Tsemppiä matkaan.

Yeah tsemppiä matkaan! Kannattaa muistaa, et saat helve+isti enemmän kicksejä siitä, kun pystyt oikeasti kokemaan maailmaa kehollas ja tykkäät olla omassa ruumiissas, kuin siitä, että syöt jonkun jäätelön tmsp.

Jos kyse on enimmäkseen ulkonäöstä ei stepperi ole imo pakollinen, Auttaa vaan siinä että voit syödä enemmän kulutukseen nähden.
Sen sijaan pidemmän tauon jälkeen jos keskityt siihen punttaamiseen enemmän -kaloreillakin varmasti tarttuu vähän lihastakin mukaan..

HIIT harjoitusmuotona toimi ja toimii minulla erittäin hyvin kiristellessä. Tiedostan myös sen että perinteinen aerobinen harjoittelu kuluttaa mahdollisesti enemmän kaloreitä sekä polttaa rasvaa tehokkaammin. Kuitenkin henkilökohtaisesti koen HIIT-tavan omakseni, pääosin ehkä sen lyhyen suoritusajan vuoksi.
Jos et ole kokeillut, niin kokeile. Jos olet kokeillut eikä toimi, niin koita jotain muuta. Pääasia kai on että rasva palaa, ja kroppa kiinteytyy?

kannattaa harkita uintia pari kertaa viikossa jos on kunto päässyt huonoon kuntoon kun siihen rasitukseen tottuu nopeasti ja pystyy vetään tunnin reenin suht helposti... sillä ite aloitin kun heräsin tuosta samasta jamasta 3v sitten :) tottahan toki muuta liikuntaa päälle mut hyvä lisä alussa!

Joo hiitin vedin joskus sillon 15 kesäsenä ihan siihen laihdutuksen loppuun. Kyllähän se todellakin toimi, en vaan tiedä miten jaksan hiittiä.. (lenkkeily) tosin, voihan sen kuntopyörälläkin esim tehdä.. Toi stepperi oli muuten ehkä vähän harhaanjohtava, eli kyseessä cross traineri + kuntopyörä löytyy myös.

Uintia olen myös ajatellut, tällä kropalla vaan kehtaa ees mennä täl hetkel mihkään.. mut toisaalta paskaako muitten mielipiteillä on väliä.

Eli tarkotus ois tietysti ensisijaisesti saada läskit pois, joka vaikuttaa tietysti ulkonäköön, mut myös omaan fiilikseen että voi olla tyytyväinen ja hyväksyy itsensä.. koska ite olin jo tottunut siihen et on hyväs kunnos ja sen jälkeen pysyny hoikkana vaikka se bodailu jäikin taakse. Ja kaikki bodarit varmasti tietää kuinka nopeesti kovakin kunto katoaa jos salin tyystin jättää.. ja näin minulle kävi, mutta pysyin sentään hoikkana.. nyt on asiat siis toisin ja siihen haen muutosta.. syksyl keskityn sit enemmän bulkkaukseen ja bodaukseen.. ei tarvi miettiä rantakelejä ja talvel on mukavempi olla muutenki bulkilla :D

Pääasiallisesti treenisuunnitelmani on seuraava:
20min tota cross traineria + siihen 40min kovaa ja raskasta bodaamista (ihan kotioloissa eka kuukaus, mutta siis mulla on aika paljon noita vehkeitä ni kotonakin onnistuu varmasti)
Sitten lisään tohon pikkuhiljaa tota liikkumista (esim just uinti tai lisää cross traineria tms) ja alan käymään ihan kunnon salilla ja tosiaan KOVAA treeniä, eli tarkotus on vetää lihakset suht hapoille joka kerta.
keskiviikot ja sunnuntait on lepopäiviä.

Ruokavalio koostuu seuraavista aineksista:
Maitorahka/raejuusto/tonnikala, kanafile (marinoimaton), vettä vähintään 2l päivässä.
salaatti: tomaatti, jäävuorisalaatti, parsa, ruskeat pavut, oliivit
+Oliiviöljy, kylmäpuristettu.

Ja tosiaan niin kuin sanoin vedän aluks miinuksilla (nytkin on koko ajan nälkä, olen 3 tunnin välein syönyt -6 pientä ateriaa päivässä)

Ja lisään sitten ruokaa koko ajan lisää ja lisää, mutta nimenomaan protskua. Hiilareita en ajatellut nauttia erikseen muutakun vehnälese muodossa. Varmaan kuukauden päästä kun alkaa sitten tosissaan toi puntti jne ni vois lisätä puntin jälkeiseen safkaan tumman riisin salaatin lisäks.

Ravintolisänä hommaan vähä myöhemmin isolaatti prodee tai ihan perus konsentraattia ja varmaan argiinia kylkeen.. en oo kreatiinista ite oikee innostunu, argiinista olen taas oikeasti saanut joskus hyötyä. Vois ehkä myös jotain vihreäteeuutetta hommaa..

Kesän lähestyessä.. ehkä kesäkuun, voisin tilata ison tönkän tota konsentraattia ja vetää vaa maitorahkaa, vettä ja prodejauhoa nestemäisenä.

Kommentit edelleen tervetulleita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom