Yo-kirjoitukset kevät 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy-
  • Aloitettu Aloitettu
Historiaan vastasin ja luulisin,että aika hyvin meni. Kysymykset ei ollu ihan niin pahoja kun olin kuvitellu aiemmin, vastasin jopa toiseen jokeriin. Jos tulis vaikka M :rolleyes: tai edes C,tuli nimittäin runoiltua vähän liikaakin tarpeettomia asioita ja monet oleelliset asiat unohtu. Pitäis vähitellen alkaa lukemaan uskonnon ainereaaliin,ei vaan oikein jaksais enää tän historian koitoksen jälkeen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaisko joku sanoa, mikä voisi olla fysiikassa L:n pisteraja?

Tekikö kukaan muuten sitä tehtävää missä piti todistaa, että se kolikko putoaa? Se tais olla mulla ainoa tehtävä mikä meni penkin alle ku todistin vaan sen että se lähtee pyörimään ku käsi ei tue sitä ja oletin et se pääsis pyörähtämään niin, että se on pystysuorassa, jolloin siihen kolikkoon ei vaikuta ku G :itku: Olis varmaan pitäny todistaa et se tangon kulmakiihtydyyn on suurempi ku kolikon pudotus kiihtyvyys :itku:

Psykologiaa.

Ei aivan omia kysymyksiä, mutta valtaosaan pääsi laittamaan ihan hyvin. varmaan ämmästä ylöspäin. Viimeinen jokeri jäi väliin liian hankalana tarttua.

Ihmisen ja eläimen eroista oli kivempi kertoa. Samoin kuin minäpystyvyyskäsityksien vaikutuksesta nupin vointiin. Identiteettihomma oli aika nasseli. Tehtäväsuuntautuneisuudesta kerroin, vaikka en oikein muistanut mitä se oli. Luulen kuitenkin muistaneeni, mutta en todellakaan ole uskaltanut tarkistaa :) Extremeurheilusta tuli aika kattavasti. Mikäs vielä..
Niin kouluvalmiudesta aika hyvin.

Minua stressaa kokonaisuutena eniten vastausteni lyhyys. Ka oli varmaan jotakin 2,7 sivua tjsp. Ajatus ei luistanut loppua kohti. Tarkkaavaisuudesta ja ryhmistä ja asenteista olisi saanut tulla spesifisempi kysymys eikä sotkea pitkin poikin. Ei erityisen hyvä maku jäänyt suuhun, verrattuna kivoimpiin kurssikokeisiin.

Historiaan tuli vastattua....
Alotin lukemisen hiukan yli viikkoa ennen kirjotuksia ja tulin heti parin päivän jälkeen todella kipeäksi ja tuollakin meinasin yskiä keuhkot pihalle. Lukeminen ei siinä kipeenä onnistunu, mutta jotain ehdin sentään lukea. Tavotteena oli M-E mutta em. syistä varmaan B-C. Ei ollu mikään todella hankala koe mielestäni...
Jos ois saanu luettua sen mitä oli tarkotus (vaikka ei sekään paljon ollut) niin ois sitten pitäny kyllä hallita sellaset 6-7 tehtävää, kun nyt joutu säveltämään vähän omia....

Niin ja vastasin vikaan tehtävään joka oli se toinen jokeri. Se ei ainakaan ollu liian vaikea. Saa nähdä mitä sitten tulee pisteitä:)

Geratherm sanoi:
Voi vittu mitkä historian kysymykset, meni just niin penkin alle kun pelkäsinki.:curs: Tietenkin kysyttiin niitä mitkä olin jättäny heikoimmalle, saa nyt nähdä tulee etes B..

en oo samaa mieltä, mulle oli just sopivii kysymyksii ja hyvii arvosanoi lähetään karvaamaan:)

Minä oon kyllä Gerathermin kanssa samaa mieltä. Historian koe oli aika h-vetin vaikea ainakin minun mielestä. Siihen Palestiina-jokeriin oisin vastannu, mutta oikean käden ranne ei halunnut.
Miten pitkiä sävelsitte vastauksista? Itselle riitti lähes jokaiseen kysymykseen yksi kaksipuolinen puoliarkki. Siis kaksi sivua suomeksi.

Ei varmaan tule kuin B tai korkeintaan heikko C. Jos en olisi edellisenä iltana lukenut useaa tuntia, niin olisin ollut täysin pulassa. Siitä huolimatta jäi n.350 sivua kirjoista lukematta.

Ei voi muuta sanoa kuin että perkele:wall: :curs: :wall:

Tämän voisi laittaa tonne vitutus-trediin

Filosofiaa vastailin. Neljä ekaa löyty helposti. Eläinkoe, moposetti, Wittgenstein sosiaali hässäkkä ja omistamis kyssäri.. Mut sitä viatonta pikku sensoria minä säälin, joka joutuu tarkistamaan minun kahen jokerin vastaukset :D

Asiaa hankaloitti se, että kirjoihin ei ole neljään vuoteen tullut koskettua.. muut.. hyvällä tuurilla A.. siis hyvällä. Mut en stressaa.. en suunnitellu olevani YO, ku vasta syksyllä..

Ainut pelastukseni ois, että kaikki räpylät ja kädet ois kanssa päättäny kokeilla filosofiaa..

Sormet ristiin ja herran haltuun. Jokaisesta pisteestä taistelin, kuin mies :)

Nyt jos jaksaisi yllättää itsensä ja selais uskonnonkirjat, niin ei ihan niin puskista tulis nuo kysymykset ens viikolla. :rolleyes:

VOI HELVETIN HELVETIN HELVETTI :curs: katoin äsken hs.fi sivuilta noita fysiikan tehtäviä ja vasta nyt katoin ton ekan jokeritehtävän kuinka helppo se oli ja siellä kirjotuksis en edes katsunut sitä tehtävää. :itku: Sitte menin laskemaan sen saatanan kolikko tehtävän, jonka paskan tehtävänannon käsitin väärin :( Muut tehtävät suunnilleen oikein ja sitte toi yks paska varmaan nolla pojoo :curs: Helvetti että vituttaa!!!!

samout sanoi:
en oo samaa mieltä, mulle oli just sopivii kysymyksii ja hyvii arvosanoi lähetään karvaamaan:)

Hyvä jos joku osas, oma mokahan tuo oli jos ei oo tarpeeksi valmistautunu.. Silti. Vituttaa niinku pientä oravaa.:D Mulla ei tullu ku max. 1,5 sivua per vastaus.:jahas:

:offtopic:

Eli mulla on neljäs vuosi lukiossa menossa mutta saattaa jäädä yhdestä kurssista vajaaksi se kurssimäärä.
OPO sanoi että potkivat pois koulusta jos en saa sitä nyt
Sitten se selitti yhelle kaverille jotain aikuislukiosta että siellä voi sitten jatkaa opintoja ja valmistuu sitten sieltä.
Eli aikuislukiossa on kurssien vähimmäismäärä 44, mutta miten se mulla menis kun on 74 kurssia niin pitäiskö vaan kirjautua aikuislukioon niin sitten valmistun...vai ?:confused:

changty sanoi:
Tuskinpa vaikuttaa kauheesti pääsykokeisiin.
Toivottavasti korkeakoulujen pääsykoekäytäntö muuttuu ainereaalin myötä, mutta taitaa olla joulupukin olemassaolo todennäköisempää.

Siis täh? Nyt en tajunnut tätä ollenkaan. Tarkoitatko, että jos hakee tietyn aineen laitokseen (esmes fysiikan laitos) niin sinne pääsykoe poikkeaa täysin yo-kokeista vai mitä tarkoitat?
Nykyäänhän nimittäin otetaan suoraankin sisään, jos saa M tai paremman, riippuen kaupungista.

EDIT: B.O.S.S ei ole pikaeditoinnissa muuta kuin nuo kolme nappia eli Save, Go advanced ja Cancel... Olisiko viestin poistaminenkin VIP-tavaraa?

changty sanoi:
Tuskinpa vaikuttaa kauheesti pääsykokeisiin.
Toivottavasti korkeakoulujen pääsykoekäytäntö muuttuu ainereaalin myötä, mutta taitaa olla joulupukin olemassaolo todennäköisempää.

Siis täh? Nyt en tajunnut tätä ollenkaan. Tarkoitatko, että jos hakee tietyn aineen laitokseen (esmes fysiikan laitos) niin sinne pääsykoe poikkeaa täysin yo-kokeista vai mitä tarkoitat?
Nykyäänhän nimittäin otetaan suoraankin sisään, jos saa M tai paremman, riippuen kaupungista.

Doggoned sanoi:

Mun mielestä olis ihan hyvä, että sisälle pääsee pelkällä hyvällä arvosanalla. Aika harvassa paikassa vaan pääsee. Nykyään sisään pääsee käytännössä ainoastaan pääsykokeella, eikä kirjoitustuloksista ole mitään hyötyä muutamaa lähtötasopistettä lukuunottamatta. Toivottavasti tulevaisuudessa tulee olemaan toisin, tai sitten voitaisiin kirjoitukset poistaa kokonaan.

Simplistic sanoi:

Eli mulla on neljäs vuosi lukiossa menossa mutta saattaa jäädä yhdestä kurssista vajaaksi se kurssimäärä.
Sitten se selitti yhelle kaverille jotain aikuislukiosta että siellä voi sitten jatkaa opintoja ja valmistuu sitten sieltä.
Eli aikuislukiossa on kurssien vähimmäismäärä 44, mutta miten se mulla menis kun on 74 kurssia niin pitäiskö vaan kirjautua aikuislukioon niin sitten valmistun...vai ?:confused:

Etkö muka saa otettua tentittäväksi yhtä kurssia? Näin meillä tehdään. Itsen pitäisi vielä vääntää neljä kurssia toukokuuhun mennessä.

Simplistic sanoi:

Niin sanottu rästitentti taitaa olla ihan yleinen kaikissa kouluissa.. Kandee nyt tiedustella ja itkeä, että ei tarvitse noin pienen asian takia ruveta kouluja säätämään..

Mutta jos näin käy, niin kyllä. Aikuislukiossa on se 44 kurssia sikäli, kun lukee lyhyen matikan. Ja periaatteessa, jos puuttuva kurssisi ei ole pakollinen, niin sinä saat sen lakin automaattisesti syksyllä (sikäli, kun kirjotukset menee läpi ;) )

Yli neljän vuoden menevään opiskeluun täytyy anoa kyseisen koulun rehtorilta lupa.. Pari vuotta irtoaa vielä ihan helposti.. sen jälkeen ruvetaan jo vähän kattelemaan. Tai no.. riippunee rehtorin linjasta..

Ite kirjotin historian ja ihan helppo koe oli, lukemisella ois pärjänny paremmin. Itteäni harmitti esim. Roomaan liittyvien kysymysten poisjäänti. Vastasin suurinpiirtein: 1,6,7,8,+9,+10. Elättelin toivoja jo E.stä, mutat sitten tajusin kotona että palestiinan alkuperäisväestö ei olekaan israelilaisia vaan israelilaiset ovatkin juutalaisia. Kosh.

alwhifi sanoi:
Etkö muka saa otettua tentittäväksi yhtä kurssia? Näin meillä tehdään. Itsen pitäisi vielä vääntää neljä kurssia toukokuuhun mennessä.

on jo kolme alla... ja koeviikko lähestyy
kaipa sille kokeelle saa jonkin valvojan jos ens kuun aikana sais yhen kurssin vielä

Jilly sanoi:
Niin sanottu rästitentti taitaa olla ihan yleinen kaikissa kouluissa.. Kandee nyt tiedustella ja itkeä, että ei tarvitse noin pienen asian takia ruveta kouluja säätämään..

Mutta jos näin käy, niin kyllä. Aikuislukiossa on se 44 kurssia sikäli, kun lukee lyhyen matikan. Ja periaatteessa, jos puuttuva kurssisi ei ole pakollinen, niin sinä saat sen lakin automaattisesti syksyllä (sikäli, kun kirjotukset menee läpi ;) )

Yli neljän vuoden menevään opiskeluun täytyy anoa kyseisen koulun rehtorilta lupa.. Pari vuotta irtoaa vielä ihan helposti.. sen jälkeen ruvetaan jo vähän kattelemaan. Tai no.. riippunee rehtorin linjasta..

kiitti tiedoista :kippis1:
meinasin vaan ihan varmuuden vuoks tiedustella tuotakin jos kaikki ei nyt meekkään ihan nappiin
meillä ainakin OPO sano että ei suoraan potkita pois mutta saa jonkun kehotuksen eroamisesta koululautakunnalta(tai joltain)
eli siis maanantaina itkemään rehtorille :thumbs:

Edit:kirjotuksista ei ainakaan oo huolta kun ei tarvi saada kun tuo äidinkieli läpi ja sitten uusia englanti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom