Ylipainoiset ja huonokuntoiset! Vapautus asepalveluksesta?

koko armeija on niin naurettava asia kuin olla ja voi. aina herättää hirveää keskustelua. armeija ois hyvä sellaisille jotka sinne ehdoin tahdoin haluaa mennä leikkimään ja ne jotka ei halua vapautettais suoraan. vaikka tuollainen käytäntö olisi niin moni sinne kyllä menisi jo ihan vanhempiensa takiakin leikkimään ramboa. järjetöntä "väkisin" laittaa inttiin sellaista henkilöä joka sinne ei halua mennä. mun mielestä tällaset velvollisuudet voitas lopettaa peruskouluun, naurettavaa ku aikuisia ihmisiä "pakotetaan" inttiin.

Oikein!

Toisaalta sehän on juuri sitä mieheksi tulemista kun saa vetää lippaan päivät pitkät aivot narikassa vastaantulijoille. Saa päteä ja illalla skappari pakottaa hammaspesulle, pisulle ja nukkumaan. Huomenna on taas uudet hiekkakakkuleikit.
:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta sehän on juuri sitä mieheksi tulemista kun saa vetää lippaan päivät pitkät aivot narikassa vastaantulijoille. Saa päteä ja illalla skappari pakottaa hammaspesulle, pisulle ja nukkumaan. Huomenna on taas uudet hiekkakakkuleikit.
:rolleyes:

Niin, juuri sitähän se varusmiespalvelus on. :rolleyes:

koko armeija on niin naurettava asia kuin olla ja voi. aina herättää hirveää keskustelua. armeija ois hyvä sellaisille jotka sinne ehdoin tahdoin haluaa mennä leikkimään ja ne jotka ei halua vapautettais suoraan. vaikka tuollainen käytäntö olisi niin moni sinne kyllä menisi jo ihan vanhempiensa takiakin leikkimään ramboa. järjetöntä "väkisin" laittaa inttiin sellaista henkilöä joka sinne ei halua mennä. mun mielestä tällaset velvollisuudet voitas lopettaa peruskouluun, naurettavaa ku aikuisia ihmisiä "pakotetaan" inttiin.

!!! Neutraali eduskuntaan :)

:avautuminen:
Joo, vitut mä ainakaan mihinkään inttiin halua. Ja peruskoulukin on hanurista. Ja verojen maksu ihan saatanasta. Ei muuta kuin sähköä pistorasiasta ja tiliä KELA:lta.
:avautuminen:

Koko armeija kaipaa vankkaa uudistamista. Kannattaisin eräänlaista uudelleen muotoiltua palvelusta kaikille yhdeksi vuodeksi. Tällöin esim ylipainoiset/huonokuntoiset saisivat painon pudotukseen ja kunnon ylläpitoon painottuvan vuoden, lentämisestä kiinnostuneet lennostoon jne. kaikille kuitenkin jonkinlainen valmius hyödyttää yhteiskuntaa esim jonkin katastrofin sattuessa tai sodan syttyessä. Muitakin tekijöitä kyllä tarvitaan kun vain sotilaita. Olisi tasapuolista ja hyödyllistä (kaikille kunnon sammutus, ensiapu, kunnosta huolehtimis jne taidot). Voisi olla hieman sotilaallisempi peruskoulun jatke.:D

Aiheen vierestä:

Kun itse olin intissä, niin samassa patterissa oli kaveri, joka saapumishetkellä painoi varmaan 150 kg. Hän ei ollut voimailija, vaan todella pulleassa kunnossa. Hän olisi saanut ymmärtääkseni vapautuksen, mutta tuli silti. Kun intti oli ohi, jätkä ymmärtääkseni oli laihduttanut jotain 30 kg.

Aiheen vierestä:

Kun itse olin intissä, niin samassa patterissa oli kaveri, joka saapumishetkellä painoi varmaan 150 kg. Hän ei ollut voimailija, vaan todella pulleassa kunnossa. Hän olisi saanut ymmärtääkseni vapautuksen, mutta tuli silti. Kun intti oli ohi, jätkä ymmärtääkseni oli laihduttanut jotain 30 kg.

Ja on muistettava, ettei pullea ole välttämättä huonokuntoinen, vaikka ylimääräisen kantaminen aina onkin raskasta.

Aiheen vierestä:

Oletko nähnyt miekkosat intin jälkeen? Todennäköisesti paisunut samoihin mittoihin mitä ennen. Ei se intin kuntoilu auta, jos ei muuteta elämäntapoja. Paluu arkeen tuo nopeaa liikakilot takaisin.

Mutta, mitäpä jos homma ei kiinnosta? Ei kiinnosta syödä terveellisesti, liikunta ei kiinnosta ollenkaan? Haluaa syödä vain hyvää ruokaa, ja muuta mitä eteen tulee. Kannattaako resursseja käyttää turhaan tuputtamiseen josta ei ole mitään iloa? Hyvää säästöähän siitä vain tulee kun ei ole sellaista porukkaa ketä pitää yrittää väkisin motivoida.
Helvetin hyvää säästöä tulee, kun hoidetaan sitten sen tyypin sydän-ja verisuonisairaudet ja diabetes. Jos ei sitä intin aikaa kestä olla läskiämpäriltä poissa, niin voi jeesus sentään. Niinkuin aiemmin jo sanoin,että jos ei kiinnosta, niin ei varmaan kiinnosta sitten julkinen terveydenhuoltokaan.

naurettavaa ku aikuisia ihmisiä "pakotetaan" inttiin.
Jopas on taas kommenttia. Mun mielestä on naurettavaa että aikuinen ihminen "pakotetaan" maksamaan veroja. Eiköhän noilla kansalaisvelvollisuuksilla ole kaikilla yhteisenä nimittäjänä yhteisen edun tavoitteleminen. Tämäkin maa olisi paljon paskempi paikka elää jos ei tiettyihin asioihin "pakotettaisi". Enkä millään jaksa uskoa että inttiin vapaaehtoisesti hakisi riittävästi porukkaa. Se on helppo intin jälkeen sanoa, kun aika on kullannut muistot, että varmasti olisin mennyt sinne vapaaehtoisesti. Mutta moniko 18 kesäisistä haluaa lähteä aamukasaksi keskellä elämän vilkkainta aikaa, varsinkin kun ennakkokäsitys armeijasta on useimmiten vähän toisenlainen kuin se oikeasti on.

Mutta moniko 18 kesäisistä haluaa lähteä aamukasaksi keskellä elämän vilkkainta aikaa, varsinkin kun ennakkokäsitys armeijasta on useimmiten vähän toisenlainen kuin se oikeasti on.
Itse en olisi varmasti lähtenyt niillä tiedoilla ja käsityksillä, mitä minulla oli. Koko ajatus armeijasta oli niin perkeleen vastenmielinen todella pitkään.

Ei voi ymmärtää. Eikö nykyään ole mitään rotia ihmisillä enää? Minä ainakin treenasin ennen inttiä nimenomaan SITÄ VARTEN, että ei olisi siellä niin paska kunto. Sehän oli ihan kunnia-asia, että keskitasoa parempi PITÄÄ olla. Ja treenaisin sittenkin vaikka tuollainen vapautus astuisi voimaan. Oikeasti hävettäisi muistella jälkeenpäin, jos olis intissä pistäny hommat ihan läskiksi.
Näin jälkeenpäin ajatellen: enemmän sieltä on hyviä kuin huonoja muistoja.

reilu ylipaino + motivaatiopula(eli valittaa paljon) = vapautus.

meil oli intis yks kaveri kuka oli noin 160-170kg kai, vaa'asta loppu asteikko 150kiloon, eikä mitenkään pitkä tai lihaksikas vaan pelkkää läskiä. se oli vähän reilu 3kk ja sit pistettiin kotiin. eli alle puolet oli jäljellä. tais johtua lähtö liioista vapautuspäivistä kai virallisesti. oli meinaan melkosta movetusta.

ja joku kuka tääl valitti et intis olis paskaa ruokaa, riihimäel oli ainakin helvetin hyvät sapuskat.

Helvetin hyvää säästöä tulee, kun hoidetaan sitten sen tyypin sydän-ja verisuonisairaudet ja diabetes. Jos ei sitä intin aikaa kestä olla läskiämpäriltä poissa, niin voi jeesus sentään. Niinkuin aiemmin jo sanoin,että jos ei kiinnosta, niin ei varmaan kiinnosta sitten julkinen terveydenhuoltokaan.
Enpä jaksa uskoa että intti pelastaa montakaan ihmistä em. vaivoilta. Joillain armeija voi vaikuttaa hetkellisesti omaan terveyteen, joillain tietty pysyvästikkin, mutta olisi kiva nähdä jotain tilastoja kuinka moni on intissä herännyt huolehtimaan itsestään, innostunut liikunnasta ja oikeasta ravinnosta.
Enpä kyllä olisi itsekkään mennyt jos ei olisi ollut pakko, enkä näillä tiedoilla menisi nyttenkään. Tylsää ja turhauttavaa odottelemaan menemisen odottelua.
Armeija tappaa kaikki työhalut ja opettaa vaan luistamaan kaikesta, tai näin ainakin mulla.

Uskoisin ettei armeijalla todellakaan ole halua ottaa sitä paskasakkia sinne väkisin koulutettavaksi, siinä mielessä ihan fiksua. Turhan tehotonta muutenkin koko varusmieskoulutus juuri tämän "paskasakin" takia.

Tämä vetelä aines todellakin jarruttaa koulutusta, jotenka tarttis varmaan uudistaa hieman koko järjestelmää.
Esim. alennettaisiin siviilipalvelus aikaa about 6kk ja samanaikaisesti nostettaisiin varusmiesten säälittävää päivärahaa jollekin kohtuulliselle tasolle.
Näin saataisiin varmasti koulutuksen tehokkuutta nostettua sekä sivaritkin olisivat tyytyväisiä.

Ps. tuo sivarin pituus sekä varusmiesten päiväraha säädettäisiin siten, että saataisiin kuitenkin tarvittava määrä ainesta harmaisiin.
Mielestäni pienemmälläkin taistelja vahvuudella pärjättäisiin, mitä tällä hetkellä. IMHO

Enpä jaksa uskoa että intti pelastaa montakaan ihmistä em. vaivoilta. Joillain armeija voi vaikuttaa hetkellisesti omaan terveyteen, joillain tietty pysyvästikkin, mutta olisi kiva nähdä jotain tilastoja kuinka moni on intissä herännyt huolehtimaan itsestään, innostunut liikunnasta ja oikeasta ravinnosta.
Joo, ei varmasti kovin monen elämää muutakaan. Ajoin lähinnä takaa sellaista ajatusta, ettei sitä vapautusta laiskuuden tai ylipainon vuoksi katsottaisi kovin hyvällä. Eli ei anneta sellaista kuvaa ja käsitystä nuorille, että ei haittaa vaikkei jaksakaan, kun ei silloin ole pakko tehdä.
Tarpeeksi veteliä nuoria näkee jo muutenkin liikaa. Sellaisia tyyppejä, joille käsien nosto taskuista on päivän kovin urheilusuoritus.

samanaikaisesti nostettaisiin varusmiesten säälittävää päivärahaa jollekin kohtuulliselle tasolle.
Mille tasolle? Ajatus kaunis, mutta mahdotonta toteuttaa. Helvetinmoinen kulureikä nostaa kaikkien palveluksessa olevien päivärahoja. Mistäs ajattelit että nuo rahat otetaan?

Joo, ei varmasti kovin monen elämää muutakaan. Ajoin lähinnä takaa sellaista ajatusta, ettei sitä vapautusta laiskuuden tai ylipainon vuoksi katsottaisi kovin hyvällä. Eli ei anneta sellaista kuvaa ja käsitystä nuorille, että ei haittaa vaikkei jaksakaan, kun ei silloin ole pakko tehdä.
Tarpeeksi veteliä nuoria näkee jo muutenkin liikaa. Sellaisia tyyppejä, joille käsien nosto taskuista on päivän kovin urheilusuoritus.

Tuo ek. ajatus voisi olla kyllä ihan kehitettävä, edellyttäen että siitä ei tulisi liian houkutteleva vaihtoehto, mutta jos kyseessä olisi vain todella huonokuntoiset/ylipainoiset niin varmaan sopivaa duunia löytyisi. Omaan rauhalliseen tahtiin, halkoja hakatkaa!

Mille tasolle? Ajatus kaunis, mutta mahdotonta toteuttaa. Helvetinmoinen kulureikä nostaa kaikkien palveluksessa olevien päivärahoja. Mistäs ajattelit että nuo rahat otetaan?

Hmm.. Eli siis sivari lyhennetään vaikkapa siihen kuuteen kuukauteen-> sivariin menee HUOMATTAVASTI enemmän porukkaa kuin nykyään. Sivarin päivärahaa ei tässä mallissa nosteta. Tuon luulisin jo jonkunlaisen varusmiesten "palkankorotuksen" mahdollistavan. Enkä suinkaan tarkoita sitä, että varusmiespalveluksen tulisi olla mikään rahasampo, vaan antaa hieman lisää porkkanaa jo ennestään motivoituneille.

Pointtina siis systeemissä on se, että laatu korvaa mielestäni tässäkin asiassa määrän. Väkisin inttiin tuupatusta perseilevästä ja veltosta porukasta on varmastikin enemmän haittaa kuin hyötyä...

ei mitään vapautuksia, laitetaan sitten sellaisiin hommiin missä ei tarvitse rehkiä fyysisesti,vastaavasti palvelusaika voisi olla vähintään 9kk, ainakin jätkistä olisi jotakin hyötyä. ei mistään velvollisuudesta saa luistaa sen takia että on syöty muutama hampurilainen liikaa. :jahas:

Juu, eik se noin toimikin nykyään? Tai ainakin ennen...meinaan sillon 90-luvun alussa liikalihavat meni suorilta esikuntakomppaniaan, ja palveli siellä sitten kykynsä mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom