Ylipainoiset ja huonokuntoiset! Vapautus asepalveluksesta?

ei mitään vapautuksia, laitetaan sitten sellaisiin hommiin missä ei tarvitse rehkiä fyysisesti,vastaavasti palvelusaika voisi olla vähintään 9kk, ainakin jätkistä olisi jotakin hyötyä. ei mistään velvollisuudesta saa luistaa sen takia että on syöty muutama hampurilainen liikaa. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan järjetöntä tuollainen. Itsellä oli mukamas ylipainoa, kun inttiin meni ja lääkäri kysyikin että pystynkö suorittamaan asepalveluksen normaalisti. Itse olin WTF? :eek: , koska juoksukunnossani ei ollut mitään vikaa(jalkapalloakin pelasin ihan tosissani) ja koskaan en itseäni pitänyt lihavana. Olin vain ainoastaan painoindeksin mukaan liian lihava. Eli jos painoindeksi olisi ainoa mittapuu, niin silloin ei tuo toimisi. Enkä pidä tuota hyvänä ideana muutenkaan, koska tuo tekee ihan hyvää tämän päivän nuorisolle ja liikalihavalle kansalle.

yks lääkäri sano et kaikki miehet jotka painaa yli 100kg on ylipainoisia. ja ihan tosissaan sano tän mulle ku katto mun painoa papereista. olin vähä :hyper: :curs: :david: :itku: :lol2: tuntu et se oli muutenki kännisä koko jätkä:thumbs: :kippis1:

edit: ja itse aiheeseen.. mun mielestä toi ei ole hyvä homma jos lihavuudestaki tehää tommone trendi, kyl varmasti monet lihottaa jo tommosen takia itsensä ja homma menee entistä enemme hällä väliä touhuks

läskeille 362 käteen! vaikka joku paska homma jossa ei tarvi liikuttaa sitä fläsää. mut kyllähän intistä samanlaisia hommia löytyy mitä ne laiskiaiset siviilissäkin tekis. esim kaikki läskit vois mennä autokomppaniaan ja pysyä siellä vuoden. eihän siinä oo mitään järkee et nauttii koko elämänsä hyvästä ruuasta ja vielä palkaks lätkästään vapautus käteen. mitäs sit jos sota tulee ja jätkä on alkanu intin jälkeen kuntoilun ja juoksee cooperissa 3400m ja nostaa penkistä 100kg? ei sodanajan tehtävää ja mies parhaassa iässä ja sielunvoimissa!

intissä kun mietittiin joskus katkerina noita juttuja niin tuli mieleen et 2v lykkäystä ja katotaan onko fläsä kadonnu, saatana. jos ei oo niin 2v siviilipalvelusta. jotenkin ois kyl kohtuutonta... :D mut helppo sanoo kun ite on kunnossa. pointtina kuitenkin, että ite on läskit hankkinu ja hyvin tienny et syömällä ne tulee, ei sen takia pitäs helpottaa palvelusta OLLENKAAN! kuitenkin tienny et inttiin joutuu... eikä ois tarvinnu ees mennä! sivarikin on olemassa.

Kyllä varmasti ainakin maavoimissa kunto kasvaa ja Ilmavoimissakin ensimmäisen 6kk, vähintään. Vitun naurettavaa ehdotella läskien vapauttamista, varusmiespalveluksen suorittaminen tekee monille ison palveluksen, voivat jopa joskus saada seksielämänkin muun kuin oman kätensä kanssa.
Tosin, ymmärrän harvinaisen hyvin kouluttajien turhautumisen kun joutuu potkimaan marsseilla perseelle jätkiä kun ei vittu läskit liiku.
Tuo turhaa työtä tuollaiset paskakasat, varsinkin kun omien kokemusten mukaan läskit ovat melko kovia vemppaamaan ja vempassa sitten mähkitään sotkussa sipsiä, limsaa ja karkkia. Nostokantovapautus ei ilmeisesti koske hillomunkkeja...
Nuo ylipainoiset ovat jonkunasteinen painolasti järjestelmälle . Nuo sällit on sitten helpointa viskata kirjuriksi, kuskiksi tms. polkupyörämekaanikoksi, pois silmistä ja pois mielestä. Palveleeko sekään SA-toimintaa, saa jokainen itse päättää.

Tasoryhmistä ei minulla ole kuin positiivisia kokemuksia, jätkät etenee koulutuksessa samanlaisten kanssa. Tämä on mm. alentanut keskeytysprosenttia joissain joukko-osastoissa.

Huolestuttaa tosin se, ettei kutsunnoissa enää järjestetä lääkärintarkastuksia.

Ei ois yhtään paskempi idea, antaa läskeille ja paskakuntoisille hanttihommat eli ei muuta ku veksiin hammaskeijuiksi ja hoitsuiksi. Suhareiksi esikuntacompanyyn, vmtk:hon lajittelemaan lehtiä, ampumaradalle keräämään pateja. Ihan mitä vaan mutta palvelusaikana heillä pitäisi olla liikuntaa ja terveyskasvatusta.

Jos esim. ylipainolla ja huonokuntoisuudella ruvetaan vapautusta jakamaan, niin vituiks meni koko juttu. Samalla pitäisi antaa sitten vapautus julkisesta terveydenhuollostakin.
Se ei ole niin rankka paikka kenellekään, ettei siellä selviä niin halutessaan. Mulla oli joukkueessa yksi kaveri, jolla oli ylipainoa noin 40 kiloa palveluksen alussa. B-paperit oli tarjolla, mutta kaveri sanoi, että A-miehenä haluaa palvella tai ei käy sitten ollenkaan. Alussa sillä oli perkeleen tiukkaa, ei jaksanut mukana jne. Kouluttajat ymmärsivät kuitenkin miestä mäessä, eikä piiskanneet häntä aivan tolkuttomasti. Kun kaverin kunto rupesi nousemaan muutaman kuukauden jälkeen, teki se mies omat ja muiden hommat samaan syssyyn. Lopputarkastuksessa oli painoa hävinnyt 9,5 kuukauden aikana 37 kiloa. Hän sanoi, että armeija muutti hänen elämän aivan täysin, ulkonäköä myöten. En usko, että kaveri katui päivääkään armeijan käymistä ylipainoisena.

No, eiköhän tuo mahdollinen vapautus koskisi niitä, jotka ovat lähellä sairaalloista lihavuutta...ei nyt varmaan aleta vapautuksia jakelemaan kaikille jengakahvojen omistajille. Monestihan nuo ylilihavat ihmiset lopettavat muutenkin intin muutamien viikkojen jälkeen, joten muuttaisiko tuo loppujen lopuksi mitään kovinkaan paljoa.

Tuntuu silti tuo suora vapautus vähän väärältä. Ennemmin vaikka lykkäystä vuosi kerrallaan/suora komento siviilipalvelukseen.

"Ryhmä on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki"

Luulen myös että tuo on tarkoitettu noille sairaalloisen lihaville, jotka muutenkin tulevat lopettamaan kesken. Turhaa pistää heppuja mestaan minkä suorittamiseen ei resurssit riitä, ei siitä ole kenellekkään mitään iloa.

koko armeija on niin naurettava asia kuin olla ja voi. aina herättää hirveää keskustelua. armeija ois hyvä sellaisille jotka sinne ehdoin tahdoin haluaa mennä leikkimään ja ne jotka ei halua vapautettais suoraan. vaikka tuollainen käytäntö olisi niin moni sinne kyllä menisi jo ihan vanhempiensa takiakin leikkimään ramboa. järjetöntä "väkisin" laittaa inttiin sellaista henkilöä joka sinne ei halua mennä. mun mielestä tällaset velvollisuudet voitas lopettaa peruskouluun, naurettavaa ku aikuisia ihmisiä "pakotetaan" inttiin.

"Ryhmä on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki"

Tuo on tietenkin aivan totta. Mutta voihan niistä huonokuntoisista ja ylipainoisista tehdä jonkun erikoiskommandon eli ek-miehen aina. Kyllä niille hommia löytyy. Saunan lämmitystä ja fillarin huoltoa. Välissä hieman liikuntakoulutusta ja terveystietoa.

koko armeija on niin naurettava asia kuin olla ja voi. aina herättää hirveää keskustelua. armeija ois hyvä sellaisille jotka sinne ehdoin tahdoin haluaa mennä leikkimään ja ne jotka ei halua vapautettais suoraan. vaikka tuollainen käytäntö olisi niin moni sinne kyllä menisi jo ihan vanhempiensa takiakin leikkimään ramboa. järjetöntä "väkisin" laittaa inttiin sellaista henkilöä joka sinne ei halua mennä. mun mielestä tällaset velvollisuudet voitas lopettaa peruskouluun, naurettavaa ku aikuisia ihmisiä "pakotetaan" inttiin.

juurikin näin.

Tuo on tietenkin aivan totta. Mutta voihan niistä huonokuntoisista ja ylipainoisista tehdä jonkun erikoiskommandon eli ek-miehen aina. Kyllä niille hommia löytyy. Saunan lämmitystä ja fillarin huoltoa. Välissä hieman liikuntakoulutusta ja terveystietoa.

Mutta, mitäpä jos homma ei kiinnosta? Ei kiinnosta syödä terveellisesti, liikunta ei kiinnosta ollenkaan? Haluaa syödä vain hyvää ruokaa, ja muuta mitä eteen tulee. Kannattaako resursseja käyttää turhaan tuputtamiseen josta ei ole mitään iloa? Hyvää säästöähän siitä vain tulee kun ei ole sellaista porukkaa ketä pitää yrittää väkisin motivoida.

armeija ois hyvä sellaisille jotka sinne ehdoin tahdoin haluaa mennä leikkimään ja ne jotka ei halua vapautettais suoraan. vaikka tuollainen käytäntö olisi niin moni sinne kyllä menisi jo ihan vanhempiensa takiakin leikkimään ramboa. järjetöntä "väkisin" laittaa inttiin sellaista henkilöä joka sinne ei halua mennä.

Tuolla tavoin varusmiespalveluksesta saataisiin kyllä huomattavasti tehokkaampi, kun harjoittelu voitaisiin vetää täysillä niitä peränpitäjiä odottamatta. Yleiseen asevelvollisuuteen perustuvat puolustusvoimat toimivat kuitenkin suojana paitsi maan ulkoisia, myös sisäisiä uhkia vastaan. Kun kaikki ikäryhmän miehet saavat aseellisen koulutuksen vapaaehtoisuudestaan riippumatta, ei puolustusvoimiin ole mahdollista keräytyä ainoastaan tiettyjen poliittisten tai aatteellisten suuntausten kannattajia, jotka kykenisivät sisäisen kriisin aikana sotilaalliseen painostukseen. Vaikka tällainen ajatusleikki tuntuukin nyky-Suomessa utopistiselta, ei se pitkällä aikavälillä kuitenkaan ole sitä. Tilanteet ja ajat muuttuvat.

mikä on toi painoindeksiraja? oli siellä sellaisia tosi laihojakin tyyppejä, jotka simahti heti, eikä jaksanut mitään.

Tuolla tavoin varusmiespalveluksesta saataisiin kyllä huomattavasti tehokkaampi, kun harjoittelu voitaisiin vetää täysillä niitä peränpitäjiä odottamatta. Yleiseen asevelvollisuuteen perustuvat puolustusvoimat toimivat kuitenkin suojana paitsi maan ulkoisia, myös sisäisiä uhkia vastaan. Kun kaikki ikäryhmän miehet saavat aseellisen koulutuksen vapaaehtoisuudestaan riippumatta, ei puolustusvoimiin ole mahdollista keräytyä ainoastaan tiettyjen poliittisten tai aatteellisten suuntausten kannattajia, jotka kykenisivät sisäisen kriisin aikana sotilaalliseen painostukseen. Vaikka tällainen ajatusleikki tuntuukin nyky-Suomessa utopistiselta, ei se pitkällä aikavälillä kuitenkaan ole sitä. Tilanteet ja ajat muuttuvat.

Erinomainen pointti :thumbs:

Kyllä ihmisiä pitäisi hieman saada motivoitua tuota armeijaa kohtaan, koska se ei kaiketi ole aivan turha instituutio vielä tässä maailmantilanteessa. Vai riittääkö meillä motivoituneita miehiä/naisia, jos hätä tulee? Se on kysymykseni. Punttimimmithän ovat tietysti etulinjassa heti. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom