Ylipainoiset ja huonokuntoiset! Vapautus asepalveluksesta?

YLEN uutiset tv-1 16.8.2006.

Toimittajan haastattelema varusmieten kutsunnoista vastaava esitti seuraavaa, että: kutsuntatilaisuudessa huomioitaisiin entistä tarkemmin varusmiesten kuntoa ja annettaisiin vapautus palveluksesta liian lihavuuden ja huonin fyysisen kunnon takia.

Anteeks vaan mutta mitä olette mieltä?

Mulle tulee ainakin sellanen tyhmä, mutta varteenotettava ajatus.
"Kaverit rupee tahallaan hommaamaan ittensä ihan paskaan kuntoon, et välttää sitten asepalveluksen"

Keskustelua:arvi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Kaverit rupee tahallaan hommaamaan ittensä ihan paskaan kuntoon, et välttää sitten asepalveluksen"

noin anakin ite tekisin jos en välittäis itsestäni

on tietenkin väärin että juuri ne jotka eniten liikuntaa välttelee selviää velvollisuuksistaan ton perusteella.Heidät voisi mielestäni viedä tuon 6kk ajaksi vaika kunnon ameriikkalaistyyliselle läskileirille:whip:

Säälittävää..

Intissä ne kilot karisee ja kunto nousee kohisten! Mielummin vapautus niille jotka on kovassa kondiksessa.. Niistä saa sodan sytyttyä koulutettua kelpo sotilaita viikossa..

Säälittävää.. Toi vaan ei voi mennä läpi.. Mistä intti sitten repii kaikki kirjurit ja muut vempat?

Musta tuntuu, että Suomi on ollut livahvimpien ihmisten listalla sijalla 2. juuri tuon intin takia ts. että lähes kaikki miehet on sen käyneet. Jätetään se pois, niin edes ne muutamat läskit jotka tuolta saavat sen kuntoilukipinän jäävät väliin ja päästään numbero unoksi jenkeiksi jenkkien paikalle läskilistan kiistattomalle 1. sijalle.

Tuskin kukaan noin tyhmä on, et tuota tekis. Eihän siitä ole kuin lopunviimein haittaa itselleen. Onhan siellä helppojakin hommia jossa pärjää keskivertoa heikommallakin kunnolla.

Eikös läskit ole karsittu tähänkin asti pois sotaleikeistä, huono fyysinen kunto onkin eri juttu. Mun mielestä pitäisi kutsunnoissa tehdä kuntotestit ja cooperit mutta niissäkin voi kusettaa ihan kevyesti, eikä edes paljoo älliä tarvi.

Kyllä mä olisin ainakin menny pahimmassa mahollisessa bulkkikunnossa kutsuntoihin jos tollanen olis ollu. :D Eihän sitä vaadita edes paljoa enempi lihasta varteen ku taviksella ja sit sellasessa hyvässä bulkkikunnossa normaali painoindeksi näyttää jo, että on liikalihavuutta.

Uskoisin ettei armeijalla todellakaan ole halua ottaa sitä paskasakkia sinne väkisin koulutettavaksi, siinä mielessä ihan fiksua. Turhan tehotonta muutenkin koko varusmieskoulutus juuri tämän "paskasakin" takia.

Mulle tulee ainakin sellanen tyhmä, mutta varteenotettava ajatus.

Keskustelua:arvi:

mä ajattelin JUST samalla lailla kun kuulin jutusta. Mitäs siinä, tuskinpa ne aattelee muuta kun sitä vapautusta. Onhan toki helppo laihtuakin kutsuntojen jälkeen, jos nyt lihoakin ennen sitä..

Aika hurjaahan tommonen olisi. Mutta toisaalta: kuka kehtaisi illanvieton aikana, viimeistään siinä saunan jälkeen, kun pakolliset ja ah niin ihanat inttimuistelot alkaa, sanoa ettei käynyt armeijaa kun "olin niin läski ettei ne mua sinne ottanu"?

Tuskin kukaan noin tyhmä on, et tuota tekis. Eihän siitä ole kuin lopunviimein haittaa itselleen. Onhan siellä helppojakin hommia jossa pärjää keskivertoa heikommallakin kunnolla.

No kyllä mä ainakin vetäsin itteni kunnon bulkkiin ja esittäisin että myös aerobinen kunto on perseestä jos sitten saisin jättää intin väliin ilman mitään sivariin/linnaan menoa.

Aivan samaa mieltä. Perkele jos meikän piti siellä olla 9kk niin sitten kyllä muidenkin pitää olla. Kaivaisivat sitten vaikka ojaa sen puoli vuotta. Hommassa ei tarvi olla mitään järkeä, tärkeintä on että kaikkia vituttaa.

Kyllä suomalainen on semmoinen, että jos vene uppoaa niin huudetaan naapuripaatti apuun. Ja kun se tulee tarpeeksi lähelle niin upotetaan senkin vene. Ihan vaan ettei se toinen pääsisi helpommalla. Ja sitten vielä ihmetellään kun meillä on suuret määrät itsemurhia, mielenterveyspotilaita, ahdistuneita, skinipösilöitä, kateellisia juntteja ja mutisevia perseenraapijoita.

edit: saatana

No mut onhan meillä tykistö ja korohorot noille (no hard feelings ;)

"Kovassa paineessa paskastakin hioutuu timantti"

Oman kokemuksen mukaan mm. lähes 120-kiloinen taistelija hoiti itsensä kuntoon ja tiputti yli 30 kg pk-kauden aikana.

Sanoisin että armeijalla on kuitenkin kansanterveyden kannalta suurempi vaikutus kuin vaikkapa koululiikunnalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom