Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
Ei saatana, äsken katoin ne ruotsin kirjallisten monivalintojen oikeat vastaukset. Tehtävistä 1-25 mulla meni 21 oikein ja niiden pisteet kerrotaan kahdella eli sain 42/50 :O Ja tehtävissä 26-45 mulla meni 10 oikein eli siitä tuli 10/20.. Ja ku kuuntelusta tuli se 51/90 nii mulla on niinku nyt 103/160. Paljonkohan tarvii yhteensä että pääsee läpi, ku eikö koko kokeen maksimipistemäärä ole 299?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei saatana, äsken katoin ne ruotsin kirjallisten monivalintojen oikeat vastaukset. Tehtävistä 1-25 mulla meni 21 oikein ja niiden pisteet kerrotaan kahdella eli sain 42/50 :O Ja tehtävissä 26-45 mulla meni 10 oikein eli siitä tuli 10/20.. Ja ku kuuntelusta tuli se 51/90 nii mulla on niinku nyt 103/160. Paljonkohan tarvii yhteensä että pääsee läpi, ku eikö koko kokeen maksimipistemäärä ole 299?

Jos keskipitkästä ruottista puhutaan niin siellä 107-120 pisteen paikkeilla on läpipääsypisteet. saat aika helposti jonkun B:n tai C:n kun se kirjotustehtävä tohon lisää ja siitä saa jonku 50p aika helposti.

Edit. niin ja olihan niitä muitakin tehtäviä.

Ei helvetti, nyt kyllä tavote nousi A:sta siihen B:hen :) Valitettavasti aineet meni kyllä päin persettä mutta epäilisin että lyhyemmästä voisin saada sen 20 pistettä, pitemmästä ei sitten tuu paljon mitään.. No, se tienkysymistehtävä onneks tuntu menevän aika hyvin :)

Laskeskelin pisteet noiden monivalintojen jälkee, suurin piirtein 122pistettä yhteensä niiden jälkeen. tavote ois saada M vähintää, ceehenki oisin tyytyväinen kyllä. :)

Munkin oli pakko kattoa tuo rivi. Luetunymmärtämisistä 23/25 oikein, siitä toisesta 13/20. Hitto kun piti mennä muuttamaan vielä tuossa viimeisessä pari kohtaa, koska ne olisivat olleet oikein! Jospa ne muut eivät menneet ihan päin persettä :) Kuullunymmärtämisestä sain säälittävät 54..

Alustavasti 30pts yhteiskuntaopista. Jos tuossa pisteet pysyy niin olen todella tyytyväinen, mutta opettaja sanoi että varsinkin jokerin pistemäärä voi vielä tippua. Elikkä nyt jännätään tuleeko E vai M..

Saatiin tänään maantiedon alustavat tulokset. 32 pistettä ja E ois tuloillaan. Saas nähdä nouseeko pisteet YTL:ssä, tai laskeeko pisterajat. L:n raja on keikkunut maantiedossa yleensä siinä 32-33 välillä. Hieman jää harmittamaan jos se L nyt sitten pisteestä jää kiinni. Toisaalta kelpaahan tämä E:kin. Parempaan ei olisi pystynyt. Ainakin kuulopuheiden perusteella tämän syksyn koe taisi olla melko vaikea, mitä pakkislaiset ovat mieltä?

Äikän esseekoe kärsitty ja tätämyöten lukiosta olen selviytynyt. Tekstitaidon kokeesta alustavat 3,4 ja 3 pistettä joka on todella hyvin kuumeiseksi rustailuksi. Häävi sain jokaiseen sivullisen kun aivot jumitti, terveenä äikän kirjotukset on aina lempparia kun ysin hujakoille tulokset menee. Tein 1,2 ja 5 tehtävät.
Kävi vaan hieman kusisesti kun arvostelin sen kirjankannen ja unohdin kokonaan analysoida sen tekstin :) Eli vain sen ulkoasun tsekkasin, mutta jätin tekstin kokonaan analysoimatta, oli kuulemma älyttömän hyvin kuitenkin se ulkoasu arvosteltu ja johtopäätelty niin kolme bojoa olis jaossa. Lautakunnassahan nämä pisteet muuttuu aika paljolti kun äikästä kyse.
Esseekoe meni ihan ok, hätäilin hieman ja tein sen nopeasti, mutta aikaa olikin vielä kaksi tuntia kun sain valmiiksi :) Siitä kun sais peruspisteet niin M tulisi, E on unelmoimista noilla tt-kokeen tuloksilla vaikka esseekoe onnistuisikin normaalisti, toki yliluonnollista onnistumista voi hakea, mutta epäilempä :D

Haistakaa paska, minä lähden juhlimaan.

Ainakin kuulopuheiden perusteella tämän syksyn koe taisi olla melko vaikea, mitä pakkislaiset ovat mieltä?

Oli vaikea verrattuna moniin moniin edellisten vuosien kokeisiin... Ensinnäkin, meidän globus kirjasarjassa ei edes ole mainittu sen kakkostehtävän viimestä kuvaa tai ei ole ainakaan minkään näköistä kuvaa siitä esimerkkinä. Ekakin kuva oli vähän epämääränen ja mun mielestä ne oli jotain reunamuodostumia mutta aika vitun pieniä semmosia. Opettajakaan ei ollu varma noista että mitä ne on, ja se viimeinen kuva pitäs olla joku entinen merenpohja. Keskimmäinen nyt oli selvä drumliini... Onneks en tehnyt sitä. :D

Sitten se viimenen jokeri, ei meillä mitään oltu käsitelty koko aiheesta mitenkään ja itsehän otin riskillä että teenkö Bangladeshista vai yritänkö saada pisteitä siitä vikasta jokerista kun aika alko loppumaan. Otin sen vikan riskillä ja taisin failata sen niin jäi E saamatta. :D Ei kyllä harmita, ei noilla arvosanoilla tee lopuillee mitään jatkoa suunnitellen. Nämä kirjotukset oisin toivonu olevan enemmän "ei niin maalaisjärkeilyä" kuin se oli. Ois menny paljon paremmin kun ei olisi ollut tollasia laajoja tehtäviä.

24 pistettä siis vain tuli ja kiikkuu M-C rajalla, toivotaan että M tulisi...

Huhhuh, äikkä ohi. Nyt tuntuu ettei aivot toimi taas yhtään.. Tein sen tehtävän 14 turkistarhaukseen liittyen, oli ihan mukava rustailla :P

Ite vastasin maantiedossa molempiin jokereihin. Se ilmeisesti kannatti koska alustavasti ysi tehtävästä olis tulossa 7 ja kympistä 6 pistettä. Nelostehtävään ois voinu jättää vastaamatta, alustavasti nelostehtävästä ois tulossa 4 pistettä. Sen sijaan ois voinu vastata tuohon vitoseen. Tiesin käytännössä mitä vitoseen olisi tarvinnut laittaa, mutta ajattelin vastauksen jäävän turhan lyhyeksi.
Toivottavasti porukka on vastaillut tuohon kakkostehtävään, koska siitä ei kovin moni ole saanut hyviä pisteitä ja näin ollen pisterajat voisivat laskea. :D Yleensähän toi kuvantunnistustehtävä on ollut aika helppo, mikä on saattanut saada porukan yrittämään sitä tänä vuonna paljon. Ite tein tehtävät 1,3,4,8,9,10. Alustavat pisteet jakautuivat tehtävittäin 1. 5p, 3. 5p, 4. 4p, 8. 5p, 9. 7p, 10. 6p.

Huhhuh, äikkä ohi. Nyt tuntuu ettei aivot toimi taas yhtään.. Tein sen tehtävän 14 turkistarhaukseen liittyen, oli ihan mukava rustailla :P

Oli suhteellisen persuuksita useimmat vaihtoehdot siinä. Itse mietin sitä lyriikkojen runoutta, värejä ja turkistarhaa. Päädyin sitten rustaamaan väreistä, siitä ainakin riitti omia mielipiteitä, esimerkkejä ja "faktaa".
Itse olen kauhia musiikkifani ja lyriikat on syrämen lähellä, mutta en siitä kyllä viittä sivua olisi saanut, turkistarhassa oli hieman sama.

Edit: Huomaa ettei pieneen aikaan ole tullut kirjotettua. Ennen syksy yo-kokeita ei puoleen vuoteen oikein mitään kirjotettu ja nyt ranne aivan romuna, pitää pitää rannesidettä sillä muuten sattuu järkyttävästi, sattuu tosin nytkin hieman.
Esseekokeessa kun pari sivua eka miettimistekstiä, nelisen sivua itse aihetta ja vielä kun puhtaaksi niin tuli viis sivua kirjotettua, tuli hieman lisäystä. Ei punttireenistä tää kynäkäden kestävyys ole kasvanut :D Onneksi enkun koe sentään sisälsi hyvin vähän kirjotusosiota.

Nyt on essee pulkassa. Tein 4 tehtävän, eli miksi poikien kirjojen lukeminen on vähentynyt, piti pohtia. Ei mitään tietoa, millasia pisteitä on tulossa. Pääsin kuitenkin kolmannelle sivulle eli noin 60 riviä kirjotin tekstiä. Luonnostelusta jouduin poistamaan tekstiä aika paljo, kun huomasin, ettei se liittynyt ollenkaan tehtävänantoon.

Todellakin kysymykset olivat aikalailla persuuksista revitty, varsinkin aineistopohjaiset tehtävät näyttivät vaikeilta. Stressasin kokeessa sen verran, että kirjotin ihan puuta heinää jonkin verran, mutta mielestäni myös asiaa tuli ja "ratkaisin" ongelman, eli olin pohtinut ongelmaa. Pisteitä pitäisi siis ropista edes sen verran, että pääsen läpi koko äikästä. En ole mikään runosuoni, joten äidinkieli on suoraan sanottuna perseestä IMO. Nyt on vitun tyhjä pää ja vituttaa muutenkin, perseestä nämä kirjoitukset, no onneksi ne on nyt ohi, toivottovasti ainakin.

Enkun alustava arvosana saatu, C olis tulossa. Ois ehkä kannattanu tehdä se yks tehtävä mitä en muka nähny. No, joka tapauksessa ois menny uusintaan ku ei sieltä olis ku M siltikää tullu ja E:tä tavoittelen..

Enkku E ja äikästä tt alustavat 222. Sain kyllä toho esseekokeen 4. tehtävään ihan kiitettävästi pituutta.

Vielä toi hissa sit joka kyl kusee totaalisesti

Joo ei saatana, mantsasta alustavasti 9 pistettä :D Ei mennyt putkeen ei. Keväällä A:n raja ollut 10 pistettä, pitää vielä pitää peukkuja pystyssä jos vaikka läpi pääsis.

Joo ei saatana, mantsasta alustavasti 9 pistettä :D Ei mennyt putkeen ei. Keväällä A:n raja ollut 10 pistettä, pitää vielä pitää peukkuja pystyssä jos vaikka läpi pääsis.

oho, menee aika tiukille sulla A:n kanssa, oliko tavoitekin vain läpipääsy? onnea kuitenkin toivotan, että pääsisit läpi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom