Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
Ruotsi kirjotettu, tuntu yllättävän helpolta siihen nähden että en osaa yhtään kunnollista lausetta ruotsia yhden lisäksi.. "Ska du kyssa min rumpa?". Pääsin ehkä jopa läpi. Pitempien aineiden aiheet oli vaan ihan perseestä, en edes saanut sitä sataa sanaa kirjoitettua.

Ei ollut joo turhan vaikea. No luetunymmärtäminen meni täysin lottoamiseksi, mutta esim. kirjotelmien aiheet oli ihan jees. Sai ihan hyvin tekstiä ottaen huomioon, että viimeksi olin kirjottanut ruotsinkielisen lauseen joskus viime vuonna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruotsi ohi. Oli ihan jees koe, tosin esim. se luetunymmärtäminen niistä musiikkijutuista oli mun mielestä hankala ja mietin aika pitkään mitä niihin laittais. Tarkistin kaikki kohdat varmaan kymmenen kertaa ennen kuin uskalsin viedä paperit pois :D Petyn niin hemmetisti jos saan ruotsista huonomman kuin M, jospa ensi viikolla näkis niitä alustavia.

Luetunymmärtämiset tuntu just helpoilta, samaten se tienkysymistehtävä :) Lyhyestä aineesta olen tyytyväinen jos saan puolet maksimipisteistä ja pitemmästä jos sais kolmasosan.. Se Carola-tehtävä oli kans aika vitusta.

Luetunymmärtämiset tuntu just helpoilta, samaten se tienkysymistehtävä :) Lyhyestä aineesta olen tyytyväinen jos saan puolet maksimipisteistä ja pitemmästä jos sais kolmasosan.. Se Carola-tehtävä oli kans aika vitusta.

Ite aina ymmärsin Carola-tehtävästä kaiken muun paitsi ne olennaiset pari lausetta, joista ois pitäny vääntää ne vastaukset. Mitä laitoitte siihen Carolan suhtautumisesta mediaan tms.? Ite en saanut yhtää kiinni siitä.

Minä laitoin että hyvät välit lehdistön kanssa mutta ei suostu poseeraamaan alasti lehdissä :D Ei tainnut mennä nappiin.

Sekään ei vissiin ollu oikeen, koska eikö vaatteet oo kläder tai jotain ja siinä luki un mielestä että glädjer tai jotain nii mietin että meinaako se jotaki iloa, että ne pilais sen ilon tai jotaki? :D

Ite heitin, että lehdistö kyttää joka liikettä(löyty jo siitä kysyjän puheista) ja sen takia C. on ruvennut varovaisemmaksi. Noi kysymykset löytyy varmaan jo netistäkin, ettei välttämättä tartte arvuutella.

Ruotti meni luullakseni ihan hyvin. Prelistä tuli E ja prelikuuntelusta 57p, yo-kuuntelusta 84p... Toivottavasti E siis kolahtaa. Kemiaa koitin korottaa, mutta vituiksihan se meni, kun en jaksanut lukea.

Laittakaapa monivalintojen lottorivit tähän nii voidaan verrata :) Mulla oli tällainen:

BAABA AAAAA CABBA CCBCC BABAC BBBAC ABBBB CBCBB CBCCC

Jospa joku edes olis osunut kohdilleen. Rakennetehtävät meni suurimmaksi osaksi arvaamalla, 26-45 siis...

Saako muuten laskimessa olla mitään ohjelmia matikan kokeessa?
Esim. toi Unit Converter mikä noissa Texas Instruments-laskimissa on valmiiks? Ainakin tota laskinta mainostetaan olevan sallittu YO-kirjotuksissa, joten kaipa ne ohjelmatkin on?

Kyllä siis kaikki ne ohjelmat saa olla laskimessa, jotka siinä mukana tulevat. Ennen koetta kaikkien laskimet resetoidaan-->muisti tyhjäksi-->ei ylimääräisiä ohjelmia/talletuksia/tiedostoja enää laskimessa ole.

Keskipitkässä vai pitkässä ruottissa? Rupesin vähä katteleen että mikä helvetin tienkysymis-tehtävä mutta ilmeisesti puhutte tosta B-ruottista?

A-ruottin luetunymmärtäminen oli kyllä perseestä, mutta aika hyvin sai niihin vastattua... 1 kohta jäi vaan mietityttään, että millanen sen Napoleonin ja sen hoidon suhde on niiden eroamisen jälkee?
Kirjotusten aiheet oli kans aika pebasta, mutta oli eksyny 1 hyvä aihe ja mitä tuli muiden kanssa juteltua kokeen jälkeen nii kaikki oli kirjottanu sen 3. kohdan.

Uskoisin että itellä on ainaki mahikset E:hen kun kuuntelustakin tuli 71/90 pongoo... Huonompaa ei kyl kehtaiskaan saada ku oon puolifinlandssvensk.

ite ainakin puhuin b-ruottista. omasta mielestä se ensimmäinen luetunymmärtäminen, jossa oli juttua h&m:stä oli kaikista vaikein.

Alustavasti lupailtiin enkusta C... Ihan kelpais, tosin peloteltiin myös B:llä. TT-kokeen tuloksia en tajunnutkaan käydä kysymässä, pitänee kysästä maanantaina ennen essee-koetta jos ope sattuu taas hakea minut henkilökohtaisesti. Jep, olin pari minuuttia myöhässä ja opettaja paniikissa juoksi oppilaskunnan huoneeseen minua ehtimään.
Maanantaina viimmeinen yo-koe ja lukioura sitämyöten taputeltu.

Keskipitkässä vai pitkässä ruottissa?
Keskipitkästä minäkin puhuin. Sekin oli aavistuksen liian pitkä mulle. Opettajalta kysyin että olisinko voinut tehdä sen vajaaälyisille tarkoitetun kokeen mutta en ilmeisesti ole tarpeeksi vajaa.

Alustavat tulokset, englannin pitkästä oppimäärästä E ja maantiedosta M... Petyin tohon enkkuun, en tiedä kumminkaan jaksanko käydä uusimassa, oishan se ällä tietenkin kiva...

Mikä toi on? :wtf:

En muista sitä virallista termiä mutta preppaustunnilla jossaki lapussa luki jotaki siitä.. Joku minkä ku tekee hyväksytysti läpi nii sillo on niinku kirjottanu ruotsin vaikka sitä ei tällee perinteisesti arvostella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom