Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
45p./50p. näyttäisi tulevan jos abitreenien palstan nim.merk. Lukion opea on uskominen. Tossa vielä se oikea rivi ja kommentteja kyseiseltä maikalta:

Lukion ope sanoi:
Tekstin ymmärtäminen oli mielestäni muuten kohtuullinen, mutta muutama sellainen kysymys siellä oli, jossa oli todella vaikea löytää parasta vaihtoehtoa. Epävarmuutta rivissäni on siis 3-4 kysymyksen verran.

1.1a: 1C 2C 3A 4B 5B 6B 7C

1.1b: 8B 9B 10A 11B 12A 13C

1.1c: 14B 15B 16B 17B 18A 19A 20C 21A 22A 23A 24B 25C

Avoimiin kysymyksiin en sen kummemmin kommentoi, mutta kun katselin mitä noihin voisi vastata, niin ainakin kahteen ensimmäiseen on minusta vaikea vastata kunnolla pelkästään kahdella rivillä.

Rakenne oli minusta helpohko, kyllä kielioppinsa lukeneen oppilaan pitäisi tuosta selvitä kunnialla. Tosin kysymyksessä 31 voisi ajatella lauseen merkitystä kahdellakin tavalla, jolloin vastaus vaihtuisi.

2.1: 26D 27B 28C 29A 30C 31D 32C 33D 34A 35C 36A 37A 38B 39B 40D 41D 42D 43C 44C 45C 46B 47B 48C 49C 50B

Käännöslauseet eivät olleet vaikeita, mutta pisteethän riippuvat siitä kuinka tarkkoja lautakunnassa halutaan olla. Jos halutaan olla pikkutarkkoja, niin nuo lauseet antavat siihen oivan mahdollisuuden.

Kirjoitelmista sen verran, että kun täällä on keskusteluissa pohdittu sitä kuinka yleisönosastokirje kirjoitetaan, niin alkuun tulee Dear Sir ja loppuun nimi tai nimimerkki. Muutenhan nuo aiheet ovat sellaisia, että kyllä niistä pitäisi pystyä kirjoitelma vääntämään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Ekoissa 25:ssä on kertoimena 2. Eli monivalinnoista max 75p. Itelle tuli ilmeisesti 60p/75p. Arvosana riippuu nyt täysin tosta aineesta. Abikurssilla kirjotin kaks 99p ja kaks 90p ainetta, että kielellisesti varmaan kiitettävä tämänkin päiväinen aine. Paljos yleensä rokotetaan osittaisesta tehtävänannon ohituksesta? Jos on kuitenkin vastannut kysymykseen, mutta ehkä vähän pinnallisesti ja selostanut vähän liikaa kaikkea muuta. :D

Englanti oli tänään ja samalla viimenen koe, nyt voikin keskittyä olennaiseen!! :puntti:

You lucky bastard :wtf:! Montas koetta muilla on jäljellä? Mulla edessä on A-Ruotsi, Matematiikka ja Maantiede :( MassaVaje, en usko että pitäisi ihan hirveästi alentaa pisteitä ellet jotain ihan ympäripyöreää juttua ohi aiheen ole mennyt selittämään.

Se olis vielä pitkä matikka ja kemia ens viikolla edessä. Saa nähä mitä niistäkin oikein tulee, mutta E:tä lähdetään hakemaan matikasta ja kemiasta ainakin M:ää.

Se olis vielä pitkä matikka ja kemia ens viikolla edessä. Saa nähä mitä niistäkin oikein tulee, mutta E:tä lähdetään hakemaan matikasta ja kemiasta ainakin M:ää.
Mulla kans nämä, mutta tavotteet vähä alempana :D C jos tulis kummastaki nii olisin tyytyväinen. M:n vois opettajien mukaan olla rahkeita mutta tuntuu kyllä että ei kykene. Ei se B:kään huono vaihtoehto olis :D

Joo, en mäkään koskaan kuvitellut , että tavoittelisin E:tä matikasta. Preli meni vaa sen verran hyvin(37p) niin vois olla rakeita puristaa se pykälää korkeampikin arvosana. Kemiasta nyt ei oo mitaan hajua mutta silti M vois kai olla ralistinen :D

Mistä kannattaa perjantain kokeen jälkeen alkaa selvittämään omaa tulosta? Se abitreenien lähetys on niin huono kun se juontaja ei tunnu älyävän mitään ainakaan kemiasta. Tuleeko vastauksia jonnekin näkyviin?

Fysiikan koe oli tänä vuonna niin naurettavan helppo, että pistää vihoiksi... Luulis et E raja nousee sinne 40 paikkeille. Ei tietoakaa sähkömagnetismista, ydinfysiikasta tai mekaaniikaan vaikeimmista tehtävistä. Toisin sanottuna vaikket lukenu kirjotuksiin, niin saatoit pärjätä tosi hyvin..

Enkku oli nyt keväällä kans helpompi, mutta ainahan se taso on huonompi keväisin kuin syksyihin.

no ehkä 40 oli hieman kärjistetty, mut luulis nousevan kuitenkin aika roimasti... :) Ei oo vielä noin helppoa koetta mielestäni ollu :I

Tosta bilsasta oli tullut alustavat pisteytykset.

Tosiaan, tosi paska se 5. tehtävä ja mitä opettaja sanoi niin 10% olis muka saanut oikein sen. Tiedä sitten mistä toi luku on temmattu. :D

11 tehtävä ihan liian suppeasti kirjoitettu, että ei kovin paljoa pisteitä herunut sieltäkään. 3 sivua tuli tekstiä kumminkin. Toisaalta en oikeen luota tuon opettajan arviointikykyyn kun tuntuu sijainen olevan. Nimimerkillä viime syksyllä mantsa C -> E nous YTL:ssä.

Oho, vamaan ollu ihan kiva yllätys :D Parempi kuitenkin noin päin, kun ite oon kuullu joskus jonkun oppilaan fyssan tippuneen L:stä C:hen...siinä on opettajan arviointi hieman kussut.

Alkaa vähän jo iskeä epätoivo pitkän matikan tulevan yo-kokeen suhteen! Ensin oli tarkotus lukea joka kirjasta se lopun kertausosio ja tehä muutamia tehtäviä siihen liittyen. Kun se ei napannutkaan niin uutena tavotteena oli lukea edes se kertausosio. Mutta eei, lukutunteja edelleen n. 0, joten ehdin ehkä lukea jokaisen kirjan kannesta sen aihe-alueen nimen! En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa, säälittävää :D

Alkaa vähän jo iskeä epätoivo pitkän matikan tulevan yo-kokeen suhteen! Ensin oli tarkotus lukea joka kirjasta se lopun kertausosio ja tehä muutamia tehtäviä siihen liittyen. Kun se ei napannutkaan niin uutena tavotteena oli lukea edes se kertausosio. Mutta eei, lukutunteja edelleen n. 0, joten ehdin ehkä lukea jokaisen kirjan kannesta sen aihe-alueen nimen! En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa, säälittävää :D

Ite koitan vielä kertailla näitä kohtuu helppoja asioita kuten derivointi, integrointi ja jotain todennäköisyyskistä. Tavoitteena siis saada 3-5 ensimmäistä tehtävää oikein ja sillä B tai C.

Itte luin kaikki kirjat kannesta kantee mut ei siit ollu kyl mitää hyötyy. Ois kannattanu seki aika käyttää vaa laskemisee ku nyt ei jää ku pari päivää aikaa laskee noit laskuja :(

Mä uskaltauduin tänään tarkastamaan bilsan alustavat pisteet. Ei jeesus oikeesti, meijän kouluun ei oo yhtään ällää tulossa, mulla on koulun toiseks parhaat pisteet, ja niil hädin tuskin ylletään ehkä just ja just siihen Ehen... Tää on jo vähän säälittävää : D
Mut nyt loppu kyl ymmärrys, miten voi olla, että sain siit sukupuutehtävästä vaan 4 pistettä, vaikka olin kirjottanu paperiin sekä X-kromosomin dominoivan mutaatiovaihtoehdon, että resessiivisen geenin mahdollisuuden? En tietääkseni oo mokannu mitään muitakaan osia siitä tehtävästä, niin kiinnostais kyllä tietää millä siit ois täydet pisteet saanu...
Mut no, saa nyt nähä mitä YTL sanoo, toivotaan et antais vähä lisäpisteitä ;)

Itse saan alustavat tietää EHKÄ tällä viikolla -.- Ei meillä nyt sentään niin paljon niitä bilsan opiskelijoita meiän koulussa oo että menee päälle viikko. :D Mutta, kun itse katsoin sitä lähetystä ja mietiskelin mitä vastailin, niin omasta mielestä mulla on mahkut M, ehkä jopa E, mikä on mun mielestä tosi hyvä. :D En tehny yhtään jokeria :o Saa nähä rokottaako pahasti. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom