Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt kyl vähän hävettää... Oon viimesen vuoden sanonu et pääsen ehkä tuuril matikasta läpi, ja nyt laskin et vähintään 24 pistettä on tulossa. Helppo koe oli kyllä, en oo aikasemmist ikinä osannu ku just sen vajaa 2 tehtävää mil pääsis läpi, et millasikskohan nousee rajat... Mut no, kyllä noilla vähintään se A haetaan, vähä yllätyn jos ei riitä Bhen ku otetaan säälipisteetki mukaan ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli bilsan alustavat pisteet, 33p. Luulisin, että pisteet tulee nousemaan lautakunnassa, koska omasta mielestä vastasin tehtäviini hyvin, ja lähetyksessä puhuttiin samoista asioista mitä minä kirjotin. Onkohan mahdollista nähdä niitä kokeita vielä ja mahdollisia oikeita ratkaisuja? :o Tai onko teillä ikinä ollut mahdollista. :D

Fysiikasta alustavasti tulossa 28 pojoo, mikä ei kyllä ihan tyydytä itteäni. Luulin että M olis ainakin tuullut. Ja tänään oli sitten se matikan koe, jossa ekat 7 tehtävää oli varsin helppoja. Lähinnä vaan vituttaa se kun olin just tänään kipeänä:curs:...kuitenkin kaikistä tärkein koe kaikista.

Fysiikasta tulossa 37 pistettä tulossa. Onhan se väärin jos tuolla ei E:tä saa. Ei voi olla JUST mun kirjotuskerralla kaikista korkeimmat rajat mitä on ollu. Äikästä aika varmasti E, enkusta M tai E.

Jaaha, jokanen toitottaa tota pitkän matikan kokeen helppoutta että taitaa jäädä meikän 33-34pts:llä M haaveeksi.. :(

Mutta enää jäljellä maantieto ja sitten!!!! Aletaa lukeen pääsykokeisiin :jahas:

Mun mielestä matikka ei ollut helppo, vaan keskitasoa. Oon ite tehny 2000-2010 yo-koetehtäviä yhteensä ~120kpl ja kattonu ratkaisusta ~20kpl (joita en ole osannut) ja varsinkin myöhemmistä tehny melkein 8kpl/koe. Tän vuoden tehtävät oli ihan sitä samaa tasoa kun edellisetkin. Tää helppouden fiilis vois tulla siitä, kun ei ole kauheesti tehnyt yo-tehtäviä, ja alitajuntaa on tullu sellanen pelko ettei menesty ja sit tehtävät onkin ihan inhimillisiä. Näin omalla kohdalla fysiikassa.

Mun leija ja nuolitehtävissä tuli molempiin pinta-alalle neljärivininen ja noin 18 trigonometrista funktiota (sin, cos, tan) sisältävä lauseke kun laskin alan tekemällä suorakulmion kuvion ympärille ja miinustamalla tästä suorakulmien (ja yhden suorakulmion) alat. Oikein se kuitenkin meni. Pahaa jäätymistä vektoritehtävässä, joten ruksin yli kokonaan ja tein siihen asti kun taidot riitti sen paraabelin rakentamistehtävän ja tekijöiden etsimisen. Muut menikin oikeestaan kunnialla loppuun. Todennäköisyyttä mietin kauan, että voiko muka oikeesti olla todennäkösempää saada yks oikein ku ei yhtää oikein, mutta ratkaisujen mukaan näin oli.

PS. Yo-tehtäviä tein koulussa ykkösten ja kakkosten matikantunneilla istuessani, jolloin opettaja pääs tarvittaessa neuvomaan eikä tullut kiusausta mennä koneelle. Mukava opettaja kun suostui tällaiseen järjestelyyn.

Vaikka pakkislaisilla oiski menny hyvin nii ei se tarkota että kaikilla ois yhtä hyvä matikkapää :P ainakaan toivottavasti.
On kyllä aika hienoo miten ite onnistun aina kuseen kaikki tärkeet jutut ja vaikuttaa aika vahvasti siltä että arvosana on kääntäen verrannollinen lukemisee käytettyyn aikaan :D

^ samaa mieltä, että ei ollu vaikein muttei kyllä helpoinkaan YO mitä nyt oon tehnyt 2000-2010 abouttirallaa kaikki tehtävät.

Nyt olis kirjotukset ohi. En jaksanu lukea yhtää kemian kokeeseen, olin henkisesti valmistautunu siihen että tulis korkeintaan A mutta oli kyllä niin helppo että voi tulla aika hyvä arvosana.

Tavote oli että ei yhtään C:tä huonompaa tulis ku nuo 7 ainetta kirjotin, saattaapa jopa toteutua :thumbs: Fysiikka ainut mistä saattais tulla B.

Se o loppu ny!

celebrate.gif

Aiettä terveystieto ohi, kannattipa lukee pakkiksen D-vitamiini ketjua :D Molemmat jokrut tuli tehtyä, kohtalaisen hyvin tuntu menevän!

Matikasta alustavat 64p. Vähän vituttaa huolimattomuusvirhe vitostehtävässä, olis täydet pisteet tullu, mutta eiköhän tolla tänäkin vuonna sen tonnin saa. Enkusta alustavat 248p ja äikästä 70p, eli molemmat M:n ja E:n rajalla.

46p alustavasti pitkäst matikasta. Oli kyllä niin helppo koe ettei tolla tänä vuonna E:tä saa mutta M kelpaa kanssa enemmän ku hyvin. Vähän kyllä ärsyttää ku en osannu sitä 4. paraabelitehtävää kunnolla :D

Noniin, nyt on kaikki alustavat pisteet tiedossa. Pitkä matikka: 57p. E vai jopa L?, Fysiikka: 39p eli E, Englanti: 230,5p ehkä M?, Äidinkieli 68 M. Ja kun syksyltä on maantiedosta E plakkarissa, täytyy sanoa että hyvin ovat menneet kirjotukset. Jännitystä riittää vielä tuon Matikan ja Englannin kanssa. Mitä ootte mieltä, onko matikan 57 pongolla mahdollisuuksia L:ään tai enkun 230,5 pongolla mahdollisuuksia M:ään?

Kaveri sai pitkän matikan kokeesta alustavasti 58 pistettä, epäili ettei riitä tänä vuonna L:ään, koska ilmeisen helppo koe oli? Epäili rajan olevan kevään -08 luokkaa, eli 59 pistettä L. Sen näkee sitten mihin rajat asettuu, mutta tuntuu melko vääryydeltä, jos 57-58 pistettä ei L:ään riittäisi. Liikaa niitä neroja, jotka osaa jokeritkin! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom