Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
jep, meillä hylättiin noi perinteiset lukio aineet jo kauan sitten ja alettiin keskittyä oikeassa elämässä hyödyllisiin asioihin, kuten esimerkiksi toimintaan lihajalostamossa. ei moni poika osaa pistää lihaa liukuhihnalle tosta vaan. voin kertoo.

Hajosin ihan totaalisesti. :D Mutta joo, olis ihan jees tietää niitä tuloksia vähän aiksemmin kun 23.5, niin tietäs, että lueakko pääsykokeisiin vai ei. No eikai auta muu kuin lukea.

Eihän täällä sattumoisin ole ketään kemiaa tai biokemiaa jatko-opintomahdollisuutena miettivää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paperit tulee olemaan BCMM tai BCME, paskastihan nuo meni mutta en kyllä yhtään lukenutkaan :)

e: äikkä jäi viime kevään pisteen päähän M:mmästä. Ensi syksynä sitä uudestaan kirjoitetaan. Kirjotan myös matikan uudestaan jos ei nyt tule E. Tavote rivinä olis siis BMME

Oma rivi tulee olemaan LMCB tai EMCB. Tosin tuo B ei ole vielä ihan kiveen hakattu juttu.
Oon kyllä kaikin puolin tyytyväinen noihin, ottaen huomioon, että oon käyny 27 kurssia, joista 19 kirjotettavien aineiden kursseja ja viimesimmät suoritukset viime vuoden helmikuulta. Kirjotuksiin valmistauduin yhteensä ehkä kuus päivää :D

Nutcracker, mä meinasin aluksi biokemiaa, mutta mun vanhemmat ja sukulaiset tyrmäs koko ajatuksen. Serkkupoika nimittäin valmistu siltä alalta, ja ei ilmeisesti työtilanne ole Suomessa kovin hyvä niin joutui Amerikkaan asti sitte töihin :D Mutta ei tuo nyt ainoastaan tietenkään valintaani vaikuttanu. Biokemiahan on kuulemma just niitä tulevaisuuden aloja, et kun me valmistuttais nii voiski jo olla hommia..! Mihin meinasit kemiaa tai biokemiaa lukemaan sitte?

Kemiasta 9 pistettä :jahas: A:n raja tähän mennessä ollu 8-10 pistettä et täs kyl saa viel jänskätä hyvän tovin :(

Lasketaanko noi kompensio pisteet kaikista aineista vai vain niistä jotka on valinnnut pakollisiksi?

Noniin vihdoin kirjotukset ohi. Saksa oli joksenki helppo..saa ny nähä miten meni. Maantiedosta huimat 12 pistettä! Enkusta tais tulla 212.5 eli C tai M(luultavasti C). Rivi tulee luultavasti olemaan BCAMB.

Kemiasta 9 pistettä :jahas: A:n raja tähän mennessä ollu 8-10 pistettä et täs kyl saa viel jänskätä hyvän tovin :(

Lasketaanko noi kompensio pisteet kaikista aineista vai vain niistä jotka on valinnnut pakollisiksi?
Kaikista lasketaan, sen takia on suositeltavaa kirjottaa ylimääräisiä aineita.

Nutcracker, mä meinasin aluksi biokemiaa, mutta mun vanhemmat ja sukulaiset tyrmäs koko ajatuksen. Serkkupoika nimittäin valmistu siltä alalta, ja ei ilmeisesti työtilanne ole Suomessa kovin hyvä niin joutui Amerikkaan asti sitte töihin :D Mutta ei tuo nyt ainoastaan tietenkään valintaani vaikuttanu. Biokemiahan on kuulemma just niitä tulevaisuuden aloja, et kun me valmistuttais nii voiski jo olla hommia..! Mihin meinasit kemiaa tai biokemiaa lukemaan sitte?

Työtilanne taitaa tosiaan olla aika paska... Siinä olisi vaan ala mikä kiinnostaisi enemmän kuin pelkkä kemia. Toisaalta, itsestähän se työnsaanti on kiinni, eikä sen tulevan työn ole pakko olla juuri biokemianallala, mutta plussaa se tietysti olisi. Varmaan Turkuun ja jyväskylään haen sitten kemiaa, jos en mitään muuta nyt keksi. Katsotaan sitten sielä yliopistossa, että kiinnostaako kemia, ja jos ei, niin mitä muita mahdollisesti kiinnostavia aloja sielä olisi. Mitäs meinaat LampChicken lähteä itse opiskelemaan? Ainiin ja onko tietoa, että onko biokemian pääsykoe vaikka Turkuun pätevä ainoastaan turkuun, vai voiko siinä haussa haeka muihinkin yliopistoihin, kuten Helsinkiin samalla kokeella?

itellä tulee varmaan MCBB ja fysiikka tuskin meni läpi, mutta se oli kuitenki vapaaehtoisena. Eipä tullu luettua oikein yhtään, ehkä yhteensä kaikkiin kirjotuksiin kuutisen tuntia ku ei vaan napannu.

Totta, tosi paljon itsestä kiinni pääseekö töihin! Ja biokemia kyl vaikuttaa tosi mielenkiintoselta. En ole ihan varma, mut mun mielestä ainaki jos Turkuun haluaa biokemiaa lukemaan, niin sillä kokeella pääsee sitte vaan Turkuun. Harmi! Sais lääkiksiinki olla yhteisvalinta. Meinaan siis pyrkiä hammaslääkikseen, Turkuun. :) Hampilekureista nyt ainakin on pulaa...

Totta, tosi paljon itsestä kiinni pääseekö töihin! Ja biokemia kyl vaikuttaa tosi mielenkiintoselta. En ole ihan varma, mut mun mielestä ainaki jos Turkuun haluaa biokemiaa lukemaan, niin sillä kokeella pääsee sitte vaan Turkuun. Harmi! Sais lääkiksiinki olla yhteisvalinta. Meinaan siis pyrkiä hammaslääkikseen, Turkuun. :) Hampilekureista nyt ainakin on pulaa...

Hienoa, että joku jaksaa pyrkiä lääkikseenkin. Itekkin meinasin pyrkiä lääkikseen, ja saatan ehkä tulevaisuudessa pyrkiäkkin. Tosin peruslääkärin homma ei niin kiinnosta, patologi ehkäpä voisi olla. Käyn opon kanssa juttelemassa varmaan maanantaina, ja samalla isken AMK hakupaperit sisään (varapaikka jos en pääse yliopistoon). Eihän sillä ole mitään väliä mihin pyrkii muita hakuja ajatellen? Eli siis jos hakee AMK:hon niin voi hakea vaikka DIA yhteisvalinnassa ihan samanlailla ja saa ne ensisijaisuuspisteet siihen kouluun haettaessa, minkä laittaa DIA-haussa ensimmäiseksi?

Ja taas vähän päivitystä: Enkusta 277 pojoa, eli L.. :) Tuntu kokeen jälkee vähän heikolta, mutta opettaja oli laittanu aineesee 97 pistettä, ja sano että perkeleen hyvä teksti eikä yhen yhtä virhettä. Samaa hengenvetoo sano kuinka oli ollu mahoton luetunymmärtäminen ku ei kumpikaa enkunopettaja ois saanu täysiä pisteitä siitä. Mulle napsahti 23/25, eli tyytyväinen olen.
Nyt ois vielä kemia ja fysiikka kysymättä, jotka tuntu menevän helvetin hyvin. Ne pitää sitte tiistaina kysästä kun käyn koulun valmennuskurssista kyselemässä.

Nyt kyllä tuntuu aika orvolta ku mitää tekemistä ei oo. Pitää varmaan mennä kohta lenkille...

Nutcracker, pyri ihmeessä lääkiksee säki! :) Muakaan ei kyl se peruslääkärin homma innostais...mut jos esim. patologiks haluaa nii sepäs onki sitte vähintää 10 seuraavaa vuotta opiskelua. Ei ole joo mitään väliä mitä laitat AMK papereihin, eli voi laittaa DIA kans ja saa ne ensisijaisuuspisteet. Ite meinaan varalle laittaa johonki teknillisee paperit, varmaa Lappeenrantaa.

terveystieto 16 pojoo, eli varmaan B. Olin lähteny hakemaan M:ää, mut kokeen jälkee tuntu silt et hyvä jos läpi pääsee, eli iha OK toiki

Enkusta C, lähettiin hakemaan E/M, eli en ole tyytyväinen. Tällä kuitenkin mennään enkä näe syytä mennä korottelee syksyllä....

11p alustavasti historiasta, että se on sitte siinä ja siinä tuleeko musta ylioppilasta. :D
Toivottavasti sensorit ei ainakaan pudota pisteitä niin saattais tullakkin.

Alustavasti 36 pojoa fysiikasta ja 37 kemiasta. Fysiikan kokeessa tuli tehtyä väsymyksen vuoksi muutama todella typerä virhe. Mahdollisuudet on silti saada E molemmista. Toivotaan parasta...

Jes, oli mennyt hukkaan yks vastauspaperi biologiasta kun kirjotin :D. Mutta oikeastaan ihan sama, kun uusin sen joka tapauksena ensi syksynä. Mutta ihan periaatteen vuoksi olisi mukava jos ne paperit pysyis tallessa. Voi tietysti olla omakin vika, mutta itse tätä epäilen.

Fysiikasta 46p eli L vanhoilla rajoilla. Vähän kyllä epäilen, että opettaja on liian löysästi arvostellut ja pisteet tippuvat. Tosin kyseinen opettaja on varmaan yli 30 vuotta niitä korjaillut. Sais ny se yks L tulla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom