Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
35
Taas on tullut aika kerätä kirjat nenän alle ja alkaa lukemaan. Itse olen aloitellut tässä pikkuhiljaa lyhyen matematiikan, englannin pitkän oppimäärän ja äidinkielen tekstitaidon kokeeseen valmistautumisen.

Miten muut? Joko lukurumba on alkanut? Aikaa tietenkin vielä on mutta hyvä on valmistautuminen aloittaa hyvissä ajoin. Meillä äidinkielen preli on ensimmäinen "yo-koitos" 18. päivä, eli ensi viikon perjantaina.

Tavoitteita, järjetöntä stressiä ja muuta kivaa voi alkaa purkamaan täällä.

Kaikille paljon onnea ja kestämistä koitokseen. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oo vielä alottanu. Suljen lukulomalla kyllä kaiken pois ja keskityn 100% lukemiseen. Ei oikein pysty aloittamaan kun on tämän jakson kursseissakin suht paljon puurtamista... Tai no, onhan tämäkin tavallaan lukemista kirjoituksiin kun vikalle jaksolle luonnollisesti tullut yo-valmistavat kurssit kirjoitettavista aineista.

Juu, jollain käsittämättömällä tavalla pitäis nyt keväällä päästä läpi äikkä, enkku, pitkä matikka ja fysiikka.

Ei kai siinä auta kun vaan lukee niin maan perkeleesti, että jää edes jotain kalloon. :whip:

Miten tuohon tekstitaidon kokeeseen voi valmistautua? Itse en aio lukea äidinkieltä yhtään.

Äikän lisäksi olisi C-saksa ja pitkä matikka.

Miten tuohon tekstitaidon kokeeseen voi valmistautua? Itse en aio lukea äidinkieltä yhtään.

Äikän lisäksi olisi C-saksa ja pitkä matikka.

Kertaa kaikki mahdolliset kaunokirjallisuuteen, runouteen, faktateksteihin ja epävirallisempiin teksteihin liittyvät asiat: soinnuttelukeinot, kielikuvat, vaikutuskeinot ym. ym.

oot kyllä astetta kovempi kaveri jos lukematta meinaat siinä pärjätä. Mun täytyy ainakin asiat kattoo aika tarkkaan. Eikös ytl lupaillu jo tästä tekstitaidonkokeesta vaikeampaa kuin kahdesta edellisestä? Tällainen kutina minulla on.

Samaa mieltä art22:n kanssa,ei äikkään kannata lukea.mikäli siihen on halunnut panostaa niin onhan noita kertauskursseja ollut ja mennyt.Itellä ois äikkä,terveystieto ja historia (läpällä),tohon historiaan lähetään vaan ihan kompensaatiopisteitten toivossa.

Ps.Kaverit on menny ton äikän heittämällä läpi,vaikka on saanu kurssikokeista 4-6,ja kyseessä oli siis syksyn kirjotukset07.

Ite en meinannu lukea äikkään paljonkaan, mutta kyllähän tohon teksitaitoon tarvitsee kerrata ainakin peruskäsitteet: sanaluokat jne... Toisaalta veikkaan että voi selvitä hyvin ilmankin.

En nyt tiedä miten nuuhin kavereilla mutta mulla on ainakin tavoitteet vähän korkeammalla kuin läpipääsyssä. En kuitenkaan kiellä ettei niissä lukematta pärjäisi. Mutta paremmat arvosanat vaatii vähän töitäkin.

Enpä oikein usko, että vaikeentaa tekstitaitoa, kun se näyttää menevän ihan vituilleen jo muutenkin kaikilla Siis jos puolet pisteistä kun saat niin saat jo m, ja läpi pääsee kuudesosalla.
Itellä on tarkotuksena kirjottaa tänä keväänä äikkä, historia, yh, pitkä venäjä ja matikka. Tänään alko matikan abikurssi. Historiasta oon lukenu kohta kaksi ensimmäistä kirjaa ja yh:n kurssi menossa tällä hetkellä niin siitä oppii sitä samalla. Matikka ja historia on pakollisina ja niistä ois jotain järkevääkin arvosanaa hakea, kuten yhteiskuntaopistakin. Venäjästä jos päästään läpi niin hyvin menee ja äikkää meen koittaa muuten vaan, kun kirjotin siitä syksyllä jo ceen.

Enpä oikein usko, että vaikeentaa tekstitaitoa, kun se näyttää menevän ihan vituilleen jo muutenkin kaikilla Siis jos puolet pisteistä kun saat niin saat jo m, ja läpi pääsee kuudesosalla.
Itellä on tarkotuksena kirjottaa tänä keväänä äikkä, historia, yh, pitkä venäjä ja matikka. Tänään alko matikan abikurssi. Historiasta oon lukenu kohta kaksi ensimmäistä kirjaa ja yh:n kurssi menossa tällä hetkellä niin siitä oppii sitä samalla. Matikka ja historia on pakollisina ja niistä ois jotain järkevääkin arvosanaa hakea, kuten yhteiskuntaopistakin. Venäjästä jos päästään läpi niin hyvin menee ja äikkää meen koittaa muuten vaan, kun kirjotin siitä syksyllä jo ceen.

Historia ja äidinkieli pitäis viellä kirjottaa. Historiaan kyllä vois lukulomalla oikeen vähän koittaa panostaakki ni vois tulla musta myös ylioppilas.

Kerran baarissa juttelin erään miehen kanssa siitä, kuinka hän kirjottaa jokaseen aineeseen jtn erektioista ym. likasta. Aina kuulemma sai vähintään E:n. En tiedä mitä kirjotuksista tuli sitten sillä.. Kannattaa valita aihe ja kielikuvat, joihin on helppo itse samastua ;) Omaperäisyydellä yltää L-tasolle. Voimia kaikille luku-urakkaan!

Ite en meinannu lukea äikkään paljonkaan, mutta kyllähän tohon teksitaitoon tarvitsee kerrata ainakin peruskäsitteet: sanaluokat jne... Toisaalta veikkaan että voi selvitä hyvin ilmankin.

No jos sanaluokkia tarvitse kerrata niin sitten kannattaa lukea ihan kunnolla ;)

Kaikki muut on kirjotettu paitsi matikka. L llää lähdetään hakemaan, mutta E:kin käy. Lukea en aio, niinkun en ole mihinkään muuhunkaan.

Äikkä, enkku, pitkä matikka ja fysiikka jälellä...vain äikkä ja enkku pakollisia tosin :)
Taitaa jäädä enkun ja äikän lukemiset nollaan ja keskityttyä matikkaa ja fyssaan. Tai ainakin tavoite olis :D

Ja mitä tulee toton äikän läpi pääsyyn niin uskon sen olevan aika päivänselvä asia normaalilla jampalla lukemattakin

Englanti, maantieto, lyhyt matematiikka, äidinkieli ja psykologia olis tarkoitus kirjottaa. Maantietoa yritän korottaa.
Työtä tuntuis olevan aivan s****nasti, mutta kunhan tekee hyvän luku suunnitelman niin eiköhän se siitä.

Aloittelis ens viikolla ja tavoitteena olis saada nuo reaalit luettua ennen lukulomaa. Lukulomalla sitten keskittyis englantiin, matematiikkaan ja äidinkieleen, mutta luultavasti kertailen vielä reaaleja.

Minkäslaisia tavoitteita (mahdollisia) laitatte itellenne?

Miul ois tavotteina ruotsista E, pitkästä matikasta E/L, sama äikästä ja psykasta E. Eli melko korkeet tavotteet, mielestäni ansaitsisin kuitenkin nuo arvosanat lukion kurssien arvosanojen ja opiskelun perusteella ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom