Yliluonnolliset ilmiöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

nCh

Oletteko koskaan törmännyt asioihin joille ei löydy selitystä ja se jää painamaan mieltänne.

Mun kohdalla hyvä esimerkki on kun meillä on kaksi kissaan ja ne laitetaan aina silloin kun kaikki lähtee pois niin kylpyhuoneeseen että eivät tee tuhojaan. No kylppärin ovesta on sisäpuolelta väännetty kahva sen takia koska ne välillä hyppii ne ovet auki. Muistan kerran kun olin viikon yksin kotona kun vanhemmat oli matkoilla ja olin itselähdössä yöksi pois. Laitoin kissat normaalisti kylppäriin ja täytin ruoka/vesikipon. Laitoin valot pois ja kaikki ovet lukoon. Seuraavana päivänä kun tulin aamulla kotiin niiin... Kissat oli vapaana ja olohuoneessa palaa valo. Hetken mietin että onkohan porukat tullu jo kotiin, mutta ketään ei näkynyt. Kävin naapurista kysymässä että onko joku heistä käynyt vara-avaimella meillä. No eipä olleet... Tämä asia vaivaa minua yhä ja tästä on sentään jo melkein vuosi :eek:

Kertokaa toki muitakin tarinoita mitä on sattunut teidän kavereillenne, lukeneet lehdestä tai nähneet telkkarista. Näitä on aina mukava lukea :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pienenä muistan nähneeni salaman iskun noin kahden metrin päässä edessäni, mutta ei oikeasti voinut olla?

Sulla on viksuja kissoja!

Tätä ei kyllä usko kukaan, mutta lukiossa minä ja (edelleen) paras ystäväni olimme kummatkin heränneet n.klo4 yöllä, ja käyneet suihkussa! Siis yöllä suihkussa, unenpöpperössä, ja välimatkaa oli kuitenkin sellaset 20 kilsaa. Oli siinä aamulla ihmettelemistä, kun molemmat alotti, että "et muuten usko, mutta kävinpä yöllä suihkussa" ja siihen toinen sitten että "niin muuten mäkin, ei voi olla!"
Jotain telepatiaa? :D Mutta ihan tarpeeks pelottavaa. Ja tähän vielä lisäyksenä, että ei todellakaan olla ennen eikä jälkeen ko tapahtuman heräilty yöllä suihkuun..

hah :) Meillä kävi joskus samanlailla kun oli ekalla tai tokalla ja asuttiin kerrostalossa. Joku perhetutun lapsi oli meillähoidossa ja se oli lähteny unissaan käveleen kotiin (viereiseen rappuun) aamulla herättii 6 aikaan siihen kun ovikello soi ja postijakaja kiertelee ovelta ovelle kysymässä että "onko tää tyttö tullu teiltä". Tyttö oli silloin n. 5.v eikä ole sen koomin ollu meillä hoidossa kuulemma :D

http://www.qnet.fi/mpeltonen/mysteerit.htm

Tuolta varmaan löytyy vastaukset kaikkiin :D

Ufo juttuja:
Muistan kersana kun veljen kanssa oltiin kylmänä tavi-iltana viemässä roskia. Kävellessä pimeää metsätietä äkkiä kaksi pientä (tennispallon kokoista) kirkasta valkoista valopalloa lensi järkyttävällä vauhdilla puiden lomitse aivan yläpuoleltamme. Lentäessään ne eivät pitäneet minkäänlaista ääntä. Toinen näytti jahtaavan toista. Ei, ne eivät olleet meteoriitteja taivaalla, sillä ne puikkelehtivat puiden ja oksien välitse noin viiden metrin korkeudella ja vaihtoivat suuntaa ollessaan törmäsykurssilla maahan. Pallot lensivät suoraan kohti metsän vieressä ollutta taloa kunnes viime hetkellä ne lisäsivät korkeutta ja katosivat talon taakse... Samalla se oli äärimmäisen jännittävää ja mielenkiintoista, toisaalta helvetin pelottavaa varsinkin lapsen silmin. Kuka nyt haluaisi olla keskellä pimeää metsää kahden hekuvan kiveksen jahdatessa toisiaan. Roskat jäi siis viemättä ja kotona kukaan muu perheenjäsen ei tietenkään uskonut. Luulivat, että yritimme vain laistaa roskien viennistä. Tosin samana talvena vähän myöhemmin veljeni ja äitini olivat lähes samalla paikalla, tällä kertaa tamppaamassa mattoja kun näkivät pilvettömällä tähtitaivaalla lautasen muotoisen monivärisen vehkeen leijailemassa korkealla lipuen, kieppuen edestakaisin. Hökötys tuntui venyvän ja huojuvan hetkenaikaa kunnes se oli haihtui silmän räpäyksessä. Harmittaa etten ollut itse näkemässä.

Artemis sanoi:
Ufo juttuja:
Muistan kersana kun veljen kanssa oltiin kylmänä tavi-iltana viemässä roskia. Kävellessä pimeää metsätietä äkkiä kaksi pientä (tennispallon kokoista) kirkasta valkoista valopalloa lensi järkyttävällä vauhdilla puiden lomitse aivan yläpuoleltamme. Lentäessään ne eivät pitäneet minkäänlaista ääntä. Toinen näytti jahtaavan toista. Ei, ne eivät olleet meteoriitteja taivaalla, sillä ne puikkelehtivat puiden ja oksien välitse noin viiden metrin korkeudella ja vaihtoivat suuntaa ollessaan törmäsykurssilla maahan. Pallot lensivät suoraan kohti metsän vieressä ollutta taloa kunnes viime hetkellä ne lisäsivät korkeutta ja katosivat talon taakse... Samalla se oli äärimmäisen jännittävää ja mielenkiintoista, toisaalta helvetin pelottavaa varsinkin lapsen silmin. Kuka nyt haluaisi olla keskellä pimeää metsää kahden hekuvan kiveksen jahdatessa toisiaan. Roskat jäi siis viemättä ja kotona kukaan muu perheenjäsen ei tietenkään uskonut. Luulivat, että yritimme vain laistaa roskien viennistä. Tosin samana talvena vähän myöhemmin veljeni ja äitini olivat lähes samalla paikalla, tällä kertaa tamppaamassa mattoja kun näkivät pilvettömällä tähtitaivaalla lautasen muotoisen monivärisen vehkeen leijailemassa korkealla lipuen, kieppuen edestakaisin. Hökötys tuntui venyvän ja huojuvan hetkenaikaa kunnes se oli haihtui silmän räpäyksessä. Harmittaa etten ollut itse näkemässä.
Mutua... Pallosalama? Vai millaisia ne ovat?

Sukulaku sanoi:
Mutua... Pallosalama? Vai millaisia ne ovat?

Kyllä ne olivat pallosalaman kaltaisia. Tosin talvisaikaan salamointi on aika harvinaista..

Löysin nCh:n linkistä tällaisen tekstin:

Tunnistettu lentävä esine.

Englantilainen dokumenttiohjelma esitti uutta tutkimustietoa valoilmiöistä, joita ei tieteen taholla ole aiemmin juurikaan tutkittu, koska ne muistuttavat liikaa 'lentäviä lautasia' ja tutkijat ovat arkoja huu-haa -maineen suhteen. Dokumentissa oli silminnäkijöiden kuvauksia sekä myös joitakin videopätkiä erilaisista valoilmiöistä. Tutkija John Derr ym. ovat jonkin aikaa tutkineet niitä tapauksia, joista on kiistämätöntä näyttöä. Näitä on eri puolilla maailmaa, ja tutkijat ovat havainneet valoilmiöiden tapahtuvan sellaisilla alueilla, joissa mannerlaatat kohtaavat ja todenneet ilmiöiden seuraavan laattojen murroslinjaa. Lisäksi havaittiin alueiden magneettikenttien voimakkaasti vahvistuneen, jopa tuhatkertaiseksi normaaliin verrattuna.

Tutkijat uskovat valoilmiöiden olevan pallosalamaan verrattavia sähköisiä ilmiöitä, vaikka eivät vielä tiedä, miten niiden tarvitsema energia joutuu ilmakehään. Tämän energian uskotaan syntyvän jotenkin mannerlaattojen törmäyksistä. Arvoituksellista on myös joidenkin valoilmiöiden pitkäkestoisuus (jopa useita tunteja). Miten siihen tarvittava melkoinen energia säilyy purkautumatta äkillisesti? Dokumentin merkittävä puoli oli siinä, että vihdoin tutkijoiden keskuudessa on alettu tutkia tällaisia ilmiöitä sen sijaan että leimattaisiin niistä puhuvat ihmiset tärähtäneiksi. Toinen huomionarvoinen seikka oli joidenkin valoilmiöiden samankaltaisuus 'ufojen' kanssa; ne saattoivat pysyä esim. pitkään paikallaan ja yhtäkkiä liikkua suurella nopeudella, tehdä äkkikäännöksiä ym. vastaavaa. (TV1/PRISMA 9.4.1997)

En kyllä tiiä että onko tämä yliluonnollista, mutta outoa kuitenkin..

Taannoin kun sattu tuo Konginkankaan onnettomuus, niin näin kyseisestä tapahtumasta kolmena yönä unta ennen kuin se sattui... Unessa olin keskellä yötä tien laidassa ja näin kun rekka ajoi ojaan ja siitä jäi kärry vähän tielle ja samaan aikaan tuli toisesta suunnasta linja-auto, joka ei hidastanut ollenkaan vauhtia ja minä huidoin, kun hullu, että pysähy nyt prkl. Unen omaiseen tyyliin olinkin kohta jo siinä linja-auton sisällä ja siellä matkustajat olivat nuoria ihmisiä. Etu ikkunasta näin kun lähestyimme sitä rekan persettä ja sillon rysähti ja ihmisiä kuoli paljon.

Unen jälkeen aamulla kerroin tyttöystävälleni, että näin tosi pahaa unta ja kerroin mitä siinä tapahtui... Seuraavana aamuna puolisoni herätti minut ja sanoi että konginkankaalla on sattunut erittäin paha onnettomuus ja siinä on kuollut monta ihmistä. Katselin siinä sitten uutisia ja kohta hoksasi, että minähän olen nähnyt tämän jo unessa..

Outo tapaus.. Mulla ei oo yleensä taipumusta enneuniin, mutta jostakin syystä näin sellaisia. Pelottavaa kun ei nykyään tiiä että mitkä unet toteutuu ja mitkä ei :wall:

Tämä tapaus sattui äidilleni parisen vuotta sitten, kun isäni veli (50v.) kuoli yllättäen...

Äitini oli työpaikallaan omassa luokkahuoneessaan korjaamassa oppilaittensa kokeita välitunnin aikana. Yllättäen hän oli tuntenut kuin joku olisi potkaissut häntä sääreen. Äitini oli äkäisesti kääntynyt tuolillaan ympäri, koska oletti että joku hänen oppilaistaan pilailee. Luokka oli kuitenkin edelleen ollut tyhjänä, eikä siellä ollut ketään käynyt sillä välin. Äidilleni oli tullut kummallinen olo ja hänestä tuntui niin kuin luokassa olisi ollut joku hänen seuranaan.

Reilu viikko kului tästä tapauksesta ennen kuin perheeni sai tiedon isäni veljen menehtyneen sairaskohtaukseen omassa kodissaan. Setäni eli yksin, joten kukaan ei tiennyt hänen kuolemastaan ennen kuin serkkuni löysi oman isänsä kuolleena hänen asunnostaan.

Tämä omituinen juttu tapahtui siis äidilleni setäni kuolin päivänä ja äitini on varma, että isäni veli kävi hyvästelemässä hänet. Äitini on jo aikaisemmin uskonut hänellä olevan jonkinlaisia kykyjä kokea tällaisia asioita...tiedä sitten! Muut perheenjäsenet ovat kyllä asiasta tätä mieltä -> :david:

Itse olin NYCissä tornien kaatuessa 911 päivänä. Paria päivää ennen kyseistä tapahtumaa seurasin central parkista käsin kahden mustan, arviolta reilun metrin kokoisen pallon liikkumista yhden kerrostalon yläpuolella (ei WTC). Kerroin asiasta kaverillenikin, katselimme pallojen liikettä muutaman sekunnin ajan n. 150m päästä ennenkuin ne hävisivät jonnekin talon kulman taakse. Kyseessä ei ollut ilmapallot, pallot olivat täydellisen pyöreitä ja liikkuivat erittäin vakaasti. Harmittaa kun en ottanut kameralla kuvia, jälkeenpäin myös netissä on ollut kuvia tummista nopeasti liikkuvista palloista tapahtumien aikoihin. Tapaukseen liittyy myös erikoinen kuriositeetti, tätä edellisenä päivänä (perjantai) postittamassani postikortissa oli kuva WTC torneista, itse huumoriveikkona olin lisäksi piirtänyt taloon liekit ja tikku-ukon hyppäämään alas tornista. Kortissa on seuraavan maanantain leima (10.9.2001)

nCh sanoi:
Muistan kerran kun olin viikon yksin kotona kun vanhemmat oli matkoilla ja olin itselähdössä yöksi pois. Laitoin kissat normaalisti kylppäriin ja täytin ruoka/vesikipon. Laitoin valot pois ja kaikki ovet lukoon. Seuraavana päivänä kun tulin aamulla kotiin niiin... Kissat oli vapaana ja olohuoneessa palaa valo. Hetken mietin että onkohan porukat tullu jo kotiin, mutta ketään ei näkynyt.

Isäsi on käynyt polkemassa jotain emäntää siellä kämpillä, kun on tiennyt että kaikki ovat poissa talosta. Vanhempiesi matka oli vain sepitettä, jonka verukkeella he saivat hieman vapaata kulissiavioliitostaan.

Tai naapurinne on muuten vaan uteliaana veikkona käynyt tonkimassa paikkoja, eikä voi tunnustaa, koska hänellä ei ollut mitään oikeaa asiaa kämpillenne.

Tai sitten unohdit itse ne valot päälle ja huussin ovi oli huonosti kiinni.

Edit. Niin ja näistä onnettomuus-/kuolinenteistä ja hyvästeistä olen sitä mieltä että ovat hyväuskoisten mielikuvituksen tuotetta. Minulla ainakin on omituisia tuntemuksia päivittäin ja ei ole kovin erikoista, että näen öisin ahdistavia unia. Pointti on siis se, että minkä tahansa tuntemuksen voisin yhdistää joka päivä jonkun kuolemaan tai unen tapahtumat aamulla johonkin maailmassa seuraavana päivänä tapahtuneeseen, eikä olisi edes vielä vaikeaa.

Toisilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin toisilla ja skitsofreenikoilla se vasta vilkas onkin.

Perhe tuttu oli ajanut kolarin ja kuoli turvavöihin, ja sinä samaisena yönä kun hän kuoli näin unta kun juoksin hänen autoaan ympäri hätääntyneen kuitenkaan voimatta auttaa häntä....

Mun edellisessä työpaikassa kävi sellainen juttu, että sinne ilmestyi lehdestä kopioitu sarjakuva. Sellainen lyhyt sanomalehtisarjis. Siitä oli hahmojen nimet vaihdettu mun ja avokin nimiksi. Voihan se olla jotain sattumaakin, mutta mun etunimi ei kuitenkaan ole sieltä ihan yleisimmästä päästä.

Asia on todella outo, koska se duuni oli sellainen toimipiste, missä työskentelin yksin. Ovi on lukittu silloin, kun työntekijä ei ole paikalla.

Huomasin sarjakuvan aika pian sen jälkeen, kun aloitin ko. duunissa. En ole ihan varma oliko se siellä ennestään. Kysyin ihan kaikilta mahdollisilta ihmisiltä tietääkö ne siitä mitään, mutta kukaan ei ainakaan myöntänyt.

Asia vaivaa yhä. Olisi todella kiva tietää mistä siinä oli kyse.

Hippa sanoi:
Kysyin ihan kaikilta mahdollisilta ihmisiltä tietääkö ne siitä mitään, mutta kukaan ei ainakaan myöntänyt.
Ja vaikka tietäiskin, ei varmaan kertois, jos kyse on käytännön pilasta.

Itelleni ei ole mitään kummempaa yliluonnollista sattunut. Toisinaan ajatuksiini nousevat
jo heti kohta tapahtuvat asiat. Ne muotoutuvat lähes itsestään mieleeni nousevista aavistuksista.
Tuttujen ihmisten kohdalla tällainen mielen aktiviteetti on yleisempää. Näkisin että kyse on voimakkaasta intuitiosta.

Ja myös dejavu-ilmiötä tutkittaessa on huomattu että kyseessä on "virhe" aivoissa...jonka henkilö kokee sitten "tuttuna tilanteena".

Pystyvät tuottamaan myös keinotekoisesti sähköllä koehenkilölle noita fiiliksiä.

maximillian sanoi:
Pystyvät tuottamaan myös keinotekoisesti sähköllä koehenkilölle noita fiiliksiä.

Fiiliksiä ehkä, mutta ei varmaankaan varsinaisia ajatuksia siitä mitä kohta tapahtuu.

EDIT: - tosin vaikuttaa luontevalta, että mainitsemasi aivojen virheen aiheuttamat tunteet yhdistyvät ihmisen tietovarastoon, josta intuitio sitten näitä "etiäisiä" tulkitsee. mutta kuinka paljon olisi sattumaa että esille nousseet ajatukset sopivat kyseiseen tilanteesen? -

On absurdia sanoa että tiede todistanut ettei ihmeitä ole/tapahdu. Sillä jos jokin asia tutkitaan tieteellisesti, niin mitä "ihme" siihen enää liittyy? Yliluonnollista ei milloinkaan voi verrata tieteeseen.

Sanan "yliluonnollinen" käyttö on ristiriitoja herättävä, koska luonnollisuuden mittareita
tuntuu olevan yhtä paljon kuin mielipiteitä, ja mielipiteitä taas on yhtä monta kuin on ihmistä.

Hullu inkkari sanoi:
Fiiliksiä ehkä, mutta ei varmaankaan varsinaisia ajatuksia siitä mitä kohta tapahtuu.

On absurdia sanoa että tiede todistanut ettei ihmeitä ole/tapahtu. Sillä jos jokin asia tutkitaan tieteellisesti, niin mitä "ihme" siihen enää liittyy? Yliluonnollista ei milloinkaan voi verrata tieteeseen.

Sanan "yliluonnollinen" käyttö on ristiriitoja herättävä, koska luonnollisuuden mittareita tuntuu olevan yhtä paljon kuin mielipiteitä, ja mielipiteitä taas on niin paljon kuin on ihmisiä.

Tunteen siitä että joku mikä juuri tapahtui oli tiedossa jo aiemmin....vaikka näin ei olisikaan.

On se tiede ihmeellistä. :D

imo: Ei tiede ja "ihmeet" ole mitään vastavoimia. Eihän sen mekanismin selviäiminen poissulje sitä että "joku" tai "jokin" voi siihen mekanismiin vaikuttaa halutessaan.

Mutta mikä ilmiössä on sen jälkeen enää yliluonnollista, kun se toimii mitatusti ja toistetusti,
eli luonnollisesti? Haluan korostaa ettei tarkoitukseni ollut esittää tiedettä ja ihmeitä vastavoimina, vaan toisistaan täysin erillisinä.

"Toimintamekanismin selvittäminen ja siihen halutessaan vaikuttaminen" vaikuttaa tässä valossa tarkasteltuna sokealta uskolta positivistiseen fysiikkaan, jossa kaikki tutkitaan matemaattisesti ja selitetään kaavoin.

Dejavu-ilmiön aiempaan tarkasteluumme voisi lisätä sen, että intuitio saattaa vaikuttaa tapahtuman tulkintaan siinä vaiheessa, jolloin virheellinen tunne yhdistyy tietovarastoon. Filosofisesti tarkasteltuna intuitio vaikuttaisi tällöin tiedon ja käsitteiden jäsentymiseen järjenmukaisiksi kokonaisuuksiksi.

Vaan enpä sotke yliluonnolliselle tarkoitettua threadia
enempää tieteellisellä hapatuksella. Anteeksi häiriö.

maximillian sanoi:
Ja myös dejavu-ilmiötä tutkittaessa on huomattu että kyseessä on "virhe" aivoissa...jonka henkilö kokee sitten "tuttuna tilanteena".

Naaah! Deja-vu ilmiöitä sattuu ainakun Matriksiimme tehdään muutoksia. Eli ko. ilmiössä ei ole mitään yliluonnollista.

Tsekatkaa tämä viestiketju: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=15724

Hyytävän jännittävää iltalukemista!

Hullu inkkari sanoi:
Ja vaikka tietäiskin, ei varmaan kertois, jos kyse on käytännön pilasta.

Ei varmaan.. Mutta olin vasta aloittanut siellä duunissa eikä siellä ollut työssä ihmisiä, joita olisin tuntenut.

Mua vaivaa tuo juttu vieläkin ihan sikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom