Ylikuntoako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KsTT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Niin semmosta että liittyykö ylikuntoon aina väkisin myös se tulosten junnaaminen paikoillaan/niiden tippuminen? Oon nyt käyny 4 kk salilla treenaamassa 1-jakoisella kaksi kertaa viikossa. Salilla menee aikaa semmonen vähän yli tunti ja käyn treenissä koko kropan läpi. Sarjoja joka liikkeelle on kolme ja toistot siinä 8-12. Niin meinaan kun nuo kaikki muut ylikunnon oireet mulle sopii (ruokahaluttomuus, korkea leposyke jne.) paitsi tuo tulosten tippuminen. Tulokset on päinvastoin noussu hitaasti mutta varmasti ja omapaino siinä samalla. Aeroobista harrastan 2-3 kertaa viikossa tuon salillakäynniin lisäksi. Näitä ylikunnon muita oireita on jatkunut jo pari kuukautta. Kesällä treenasin päin helvettiä (treeni 4 kertaa viikossa, pelkästään yläkroppaa) ja silloin tuntui jo silloin tällöin ruokahaluttomutta eikä kehitystä suuremmin tullut, mutta en osannut yhdistää sitä silloin ylikuntoon. Olen aika varma, että tämä on ylikuntoa ja aion kyllä pitää nyt taukoa, mutta olisi mielenkiintoista tietää miksi olen kehittynyt silti näiden oireiden aikanakin?

jos sulla painot nousee tasaisesti niin tuskimpa ylikuntoa. ylikuntoahan on sitä että keho on ajettu niin jumiin ettei se pysty/ehdi kehittää/korjata itseään, eli tuloksia ei tule, jos tuloksia tulee niin tuskimpa se ylikuntoa on.

edit: ole varovainen kuiteskin 2x kroppa läpi viikossa + aerobiset voi olla aika rasittavaa aloittelijalle. ootko pitänyt taukoja millon?

Kaksi kertaa oon pitäny viikon tauon. Ensimmäisen puolentoista kuukauden päästä alottamisesta ja toisen pari viikkoa sitten. Mutta tosiaan tulokset on noussu, nyt vähän hidastunu tahti mutta kuitenkin nousee. Ja paino on noussu elokuun lopusta 8 kiloa.

ota 3 jakonen kerran viikossa läpi. kokeile pari kolme viikkoo tippuuko tulokset, tai häviääkö sun olos mihinkään. voi meinaan olla, että 2 kertaa viikkossa koko kroppa pienilläkin painoilla on liikaa. ainakin alottelijalle. itte vedän 1,3 kertaa kropan viikossa läpi. ja tulokset nousee :D

Pidä joku kevytviikko välissä ja sitten taas vanhaan malliin, voisi tehdä hyvää jos tulokset jumittaa. Voi sitä itsensä ylikuntoon saada vaikka omapaino olisikin nousussa.

Joo no täytynee nyt ainakin se viikko ottaa rauhallisemmin jos noi oireet vaikka tosta helpottas. Kiitos vastauksista!

Voi olla että et ehi palautua kunnolla noista aerobisista. Ja se on tietenkin ihan normaalia että aerobisen jälkeen on vielä seuraavana päivänäkin syke hieman koholla.

Suositut

Back
Ylös Bottom