Ylikuntoako?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Tota tota mua kiinnostais alottaa seuraavanlainen ohjelma, mutta en vaan tiiä tuleeko sillä ylikuntoa joten ajattelin pistää tänne arvosteltavaks....

MA: Rinta,hauis ja vatsat
TI: Kävelylenkki 60 min, nyrkkeily 45 min
KE: Jalat
TO: Hartiat,ojentajat ja vatsat
PE: Kävelylenkki 60 min, Nyrkkeily 45 min
LA: Selkä ja vinot vatsalihakset
SU: Kävelylenkki 60 min, nyrkkeily 45 min.

Niin semmonen kysymys et kuinka iso riski tossa on mennä ylikuntoon kun säkin hakkaaminen kumminkin rasittaa käsiä aika paljon.....

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllähän se yks lepopäivä viikkoa kohden ois enemmän kun hyväksi. Ja miksi ihmeessä ton nyrkkeilyn lisäksi pitää vielä kävellä noin paljon?? Mitkä on sun tavotteet??

Laitanpa minä myös samalla tähän threadiin.

MA: Rinta+Hartia+Ojentajat+Vatsat (Aamulla joko HIIT tai illalla pitempi juoksulenkki)
TI: HIIT tai juoksu-tai hiihtolenkki
KE: Selkä+Hauikset+Pohkeet
TO: Sama kuin tiistai, illalla 2h kevyttä lentopalloa
PE: Jalat+Kyynärvarret+Vatsat (Aamulla kenties HIIT) illalla 2h lentopalloa
LA on yleensä totaalinen lepopäivä, toisinaan saattaa olla hiihtoa.
SU: 2h lentopalloa. Kenties hiihtoa.

Kaikki nuo ulkoliikunnat riippuvat siitä, että kuinka paljon on ulkona pakkasta ja koulutehtävistä. Tänään -25 astetta pakkasta, joten en lähtenyt lenkille.

Että tuleeko kenties ahnettua liikaa?

No oot vissiin tällä hetkellä dietillä vai kuinka?? tosta aerobisen määrästä päätellen. Ja silti se yksi lepopäivä on syytä pitää viikkoa kohden, muuten voi ylikuntoa pukata tai ainakin palautuminen on varmasti vaikeampaa. Kyllä mä tiiän että reenaaminen on kivaa, mutta parempi silti ajatella järkevästi ja vähän antaa elimistölle aikaa levätä ja kasvaa...

Edit: Ja tämä oli viikinki86:lle

Niin itseasias en oo dietil mutta tykkään vaan harrastaa vähän monipuolisemmin kun vaan pelkkää punttia......tällä hetkellä meinaa ohjelmaani kuuluu pelkkä puntti mutta ajattelin lisätä ......sitä aerobista

En oo oikea ihminen kommentoimaan tota sun ohjelmaa kokonaisuudessaan, mutta tosta nyrkkeilyn osuutta voisin kommentoida siltä pohjalta, että nyrkkeilyä on tullu harrastettua ja valmentaja takuulla yksi tämän maan pätevimpiä.
Treenimetodissa ja tavoitteessa on paha ristiriita, jos sitä nopeutta haet. Säkkiähän sä varmaan isket? Toi 45min menee nimittäin todella pahasti kestävyyden puolelle mikäli intensiivisesti sille säkille selkään annat. Jotta saisit lyöntinopeutta niin homman pitäis olla jotain tähän tapaan 4-6 x 2-3min.

Elikkä 2-3 minuutin ajan lyöt sitä säkkiä niin saatanasti kun vaan kerkiät ja teet sen 4-6 kertaa. Toi aika sun pitää ite kokeilla ja säätä sellaseksi, että niissä lyönneissä säilyy vielä teho. Noiden "sarjojen" välissä hypi vaikka hyppynarua palautteluks, sillä siinä käsiäkin joutuu sen verran liikuttamaan, ettei maitohapot jää jumittamaan...

Kun annat ne kuuluisat 110% 2-3 minuutin ajan niin pitäis kaverin sen jälkeen puuskuttaa, ainakin 3:nen setin jälkeen. :thumbs:

Nyrkkeilystä en tiedä mitään, mutta ainakaan massan hankintaa ajatellen tollanen määrä aerobista ei ole kovin hyvä juttu. Ei jos et ole dietillä ja haluat massaa niin ei kannata tehdä aerobista noin paljon, luulis noiden nyrkkeilytreenien riittävän.

Viikinki 86 sanoi:
Tota tota mua kiinnostais alottaa seuraavanlainen ohjelma, mutta en vaan tiiä tuleeko sillä ylikuntoa joten ajattelin pistää tänne arvosteltavaks....

MA: Rinta,hauis ja vatsat
TI: Kävelylenkki 60 min, nyrkkeily 45 min
KE: Jalat
TO: Hartiat,ojentajat ja vatsat
PE: Kävelylenkki 60 min, Nyrkkeily 45 min
LA: Selkä ja vinot vatsalihakset
SU: Kävelylenkki 60 min, nyrkkeily 45 min.

Niin semmonen kysymys et kuinka iso riski tossa on mennä ylikuntoon kun säkin hakkaaminen kumminkin rasittaa käsiä aika paljon.....

Tuntuu kyllä aika kovalta ohjelmalta. Tekstistä saa sen käsityksen että et ole juuri aerobista harrastanut, joten varsinkin noi nekkailut, jos ne tosissaan vedät, on aika kova treeni. Toisaalta 60min kävelyn järkevyys riippuu myös hirveästi temmosta - hidas ei kyllä hyödytä juuri mitään ja nopeampi saattaa sitten vaikuttaa negatiivisestikin. Vaikea sanoa. Paras on ehkä että aloitat ohjelmasi ja pidät ne aamukävelyt vapaaehtoisina, eli jos hyvältä tuntuu niin siitä vaan mutta jos väsyttää niin jätät väliin. Eli olen aika lailla samaa mieltä kuin Timba79 ja Haffey.
Tsemppiä vaan treenaamiseen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kalori se on mikä kasvattaa :D. Eli jätä nuo juoksumatto hommat pois. Periaatteessa kaikki ylimääräinen liikunta on pois lihaskasvusta. Syö enemmän kuin kulutat ja huolehdi palautumisesta.

No ehkä tota nyrkkeilyä voiskin vetästä 1-2 kertaa viikossa korkeintaan, mutta kohtuuaika!! Mutta jos massaa haluat niin jätä nyt ainakin ne kävelysetit pois, dietillä asia sitten taas erikseen.

Zone-sarja -42%
En tiedä treenaatko aivan kisailumielessä nyrkkeilyä vain ihan muuten vain. Itse olen huomannut, että koukut ottavat paljon vähemmän käsiin ja olkapäihin kuin suorat. Eli tekniikkaa ja vartalonkiertoa peliin, niin kestää nuo nyrkkeilytkin. Itsekin kävin tänään vetään HIIT:n nyrkkeilemällä, vaikka kohta pitää lähtä treenaan selkä ja haba.

Jos nukut ja syöt kunnolla, niin mielestäni ylikuntoon et päädy. ;)

pollo sanoi:
Jos nukut ja syöt kunnolla, niin mielestäni ylikuntoon et päädy. ;)

No joo ylikuntoa ei aina ihan ekana kannata pelätä, mutta aika vaikea on massaankaan tosissaan keskittyä jos tollasen määrän aerobista vetäseen joka viikko...siis ton mitä tossa ihan ekassa postauksessa kerrottiin...

itse jättäisin yhdeltä päivältä vatsat pois ja eipä tuo lenkkeily itselle ainakaan ole pahaa tehnyt (6krt/viikko), kun en näitä läpipasko tyyppejä ole..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom