Vielä tulin tänne oireideni kanssa kun ei tunnu lääkärissä tähän apua löytyvän. Olen ravannut vaikka missä tutkimuksissa ja verikokeissa ja sydänultrassa mutta kaikkien niiden mittareiden mukaan olen kunnossa. Järkyttävän väsymyksen, alhaisen leposykkeen ja verenpaineen lisäksi allekirjoittaneelta löytyy myös tällaisia:
- painonnousu (tuntuu että kaikki pakkautunut keskivartaloon)
- vatsan turvotus + ummetus
- selkäkipu
- lantion ja oikean nivustaipeen/polvitaipeen kipu
- sormien ja luomien turvotus aamuisin
- suupielet auki toista kuukautta (mitkään lääkärin määräämät voiteet eivät auta)
- kynsivallintulehdus ( kaksi antibioottikuuria syöty, ei auta)
- lihaskivut ja säryt joiden sijainti vaihtelee, viimeisimmäksi käsivarret
- kuukautisia ei kuulu
- totaalinen väsähtäminen esimerkiksi kävellessä, jolloin pakko välillä pysähtyä hengähtämään (ei aina)
- ärsyyntyminen tavallista helpommin
- mikään ei oikein innosta
- ajattelu takkuaa, tuntuu etten ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita enkä jaksa miettiä
Ennen kuin alan kauhuskenaarioita maalailemaan, niin mahtaako tästä oirekuvasta löytyä ylikunnon kokeneille tuttuja oireita? Salilla en ole käynyt reiluun viikkoon tekemässä mitään, kävelykin maksimissaan ollut 3km. Koska ei vaan jaksa.
Boldasin mun oireet, samoin että syke nousi kahteen sataan heti, sydän muljuaa rinnassa koko ajan, lihasten palautuminen treenistä kesti about 7 päivää ym.
Koskaan ei tee pahaa pitää parin viikon totaalilepo.
Jos nyt mietin niin ylikunnosta pääsee pois kun kaksi asiaa pistää kuntoon. Nukkuminen mahdollisimman pitkään, ihan vähintään 8 h, itse nukuin 12 h yöunia, sekä vaikein on saada aivot pois suorittamisesta ja rupeaa hidastamaan elämää, eli rupeat havainnoimaan maailmaa. Ota tavaksi joka päivä miettiä kolme asiaa mistä olet kiitollinen tänään, kolme positiivista asiaa. Joka kerta kun olet ulkona, tarkkaile ympäristöä ja tee havaintoja - kuuntele miten linnut on alkanut laulamaan ja kuulostaa keväältä, miten päivänvaloa on jo näkyvissä kun lähdet töihin, miten pitkään sitä riittää jo iltapäivällä, kohta voi ruveta jo bongaamaan muuttolintuja ym. Se opettaa sut pois tuosta suorittamisesta.