Ylikunto ja pulssin mittaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, tiedetään että näitä ylikuntoon liittyviä threadejä tulee kerran viikossa mutta en haulla oikein löytänyt mitä hain.

Elikkäs kun aamulla mittaan pulssin niin miten kauan heräämisestä se pitäisi mitata että siitä voi jotain tulkita?
Mulla on aina ollut kova leposyke aamulla ainakin tunnin siitä hetkestä kun herään, jotain 70-80 luokkaa. Silloinkin jo ennen kuin edes aloitin koko treenaamisen.
Sitten se tasottuu ja duuniin päästyä se laskee sinne normaaliin 50:een ja on sitä iltaan asti jos ei käy salilla.
Pidin viikon totaalilepoa ja täänä kävin aamupäivällä salilla, nyt pulssi 75 ja noin 4 h treenistä kulunut. Voiko tästä nyt päätellä jotakin?
Verenpaine normaali..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mä oon käsittäny sen niin että samantien ku avaat silmät ekan kerran aamulla, ennenku nouset ees istumaa sängylle ni se pitäis mitata ettei tuu _mitään_ rasitusta ennen mittausta

Mulla leposyke on alle 50 (normaali mittaus päivällä).Kun epäilin ylikuntoa ja mittasin sykkeen se oli siinä 90 paikkeilla ja kun nousin ylös käymään jääkaapilla, niin se nousi 105-110 paikkeille. Eli vertasin siihen tilanteeseen missä olen yleensä mitannut sykkeen.

Vessassa pitäs käydä ennen mittausta, ainakin jos haluaa yhtään luotettavan tuloksen. Ylikunnon saa aikaisemmin kiinni siten, että mittaa ensin leposykkeen makuuasennossa, ja tämän jälkeen seisten. Kun ylikunto alaa kolkuttamaan ovelle, niin mitattujen arvojen ero on "normaalia" suurempi, vaikka leposyke ei olisi liiemmin muuttunutkaan. Mittauksissa pitää olla ainakin muutaman päivän ajan heittoa, että se kertoo ylikunnosta, eikä vain muusta rasituksesta.

Zone-sarja -42%
No jaa, tuskin mulla sitten sitä ylikuntoa tässä on ollut. Muita oireita ei ole ollut ja tuota pulssia olen yrittänyt seurata.
Tänään makuulla kun heräsin 50, nousin seisomaan niin ehkä hiemen nousi, muutaman lyönnin min.
Siitä kun lähti tuohuamaan ja kikkailemaan aamutoimet niin sitten se lähti nuosuun sinne 70 tienoille mutta se taitaa olla ihan normaalia.
Ja taas kun rauhoittuu ja istuu duunissa niin n. 50 pulssi.

Back
Ylös Bottom