ylikunnosta muutamia kysymyksiä..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ammii
  • Aloitettu Aloitettu
Ylikuntoa ja sen riskiä voi ainakin jossain määrin "diagnosoida" ja seurailla ortosttaattisen aamusykkeen avulla. Ja olisihan sitä kaikkien kovaa treenavien hyvä silloin tällöin tsekata..

Siispä: vapaapäivän aamuna (kun kellonsoitto ei aiheuta paniikkireaktiota) mitataan silmien auettua ensimmäisenä syke. Koko hommaa helpottaa, jos mennään jo ed. iltana nukkumaan sykemittari päällä. Tämän jälkeen noustaan normaalilla vauhdilla sängyn viereen seisomaan ja mitataan uudestaan. Jos makuulla ja seisten mitattujen lukemien ero on yli 20, kannattaa kevennellä treenejä. Jos lähenee 25:ta, voi se olla merkki lähestyvästä ylikunnosta. Lepoa kehiin!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi nyt taas.. Olen ilmeisesti saanut ajettua itteni nyt totaalisen burn outin partaalle itekin taas.

Eli hommat jotenkin riistäytyi käsistä tossa alku kesästä kun jostain sain päähäni että pitäsi muutama kilo pudottaa(esiintyvän taiteilijan paineet+ terveydenhuollon piirissä sain muutaman melko ikävän kommentin tyyliin "taas sulla on paino noussut, mitataanpa myös vyötärön ympärys!" mun pitkäaikaissairauden hoidolta, jolle ei oikeen ikinä auennut tää mun tavotteellinen punttiharrastukseni)- no tämähän järjestyi kaavalla lisää airobista liikuntaa ennestään koviin airobisiin treeneihin joita siis n.5 kertaa viikossa tunnin verran+kaikki kävelyt salille ja takasin, koiran kanssa vaeltelut ja muut asioiden hoitamiset päälle.. Ja syömisiä vähemmälle. Mulla oli aika kovat paineet muutaman harrastukseen liittyvän suuren esiintymisen takia, ja samalla kertaa sitten lopetin pitkäaikaisen masennuslääkkeen naukkaamisen.

Ensimmäinen idiootti ideahan oli että alan skipata aamupalan- ei hyvä.

Tätä sitten jatkoin ton kesän ja jatkoin treenejä aivan samalla mallilla, eli salille ensin luokkaa tunnin kävely, tunnin airobinen hillunta+5-jakoinen punttitreeni päälle, kävely himaan ja sitten salaatti lounas. Välissä joku hedelmä tai kaks(palkkaritkin poies???!!!). Joo, painoa alkoi pudota aika äkkiä(oon jo ennestään hoikka, entinen sh-potilas), mutta olin saanut kovalla vaivalla kasvatettua lihasta ja painoa oli alkuvuodesta vielä n.58kg ja rasvat edelleen matalalla, pituutta mulla on siis 167cm), ja sitten next level olikin että huomasin tulevani tosi pienillä safkoilla taas toimeen ja olon olevan pirteä ja treenin kulkevan niin LISÄSIN vielä lisää treeniä-> aloin juosta ton tunnin aamukävelyn salille ja myöhemmin myös takasin...

Ei hyvää päivää.. Jossain vaiheessa sitten syksymmällä alkoi olemaan aika uupunut, treenitehot alkoi laskea(en pitänyt myöskään kevyempiä viikkoja, paitsi kun oltiin musahommissa viikon ulkomaan rundilla-ja sillonkin juoksin päivittäin aamulla lenkin). Aloin myös olla todella kuivassa kunnossa, ja joskus salilla vääntäessä kun katoin peiliin niin tuli pieni kauhistus kun tajusin että lihassäikeet alkoi pullottaa nahan alta vähän turhankin selkeesti. Myös treenipainot alkoi pudota, masennus palas pahempana, libido katos, menkat jäi(ei ole tulleet vieläkään takaisin) nukkumisvaikeuksia, ruokahaluttomuutta ja toisaalta välillä omituisia ruokahimoja alkoi olla(kuitenkin tiukalla linjalla mentiin, eli käytännössä pelkkää prodea/kasviksia/hedelmiä/kaurapuuroa -ei lisättyä rasvaa).
Nyt sitten olen siinä tilnteessa että kun tätä on jatkunut n.puolisen vuotta, tuntuu että pääkopassa vaan on edelleen hirvee pakko suorittaa, vaikka keho osottaa että nyt pitäsi oikeesti levätä- ja varmaan se olis ainoa asia mikä auttais.
Pitäsi saada jälleen noi ruokailut kuntoon ja hillittyä tota tajuttoman kuluttavaa airobista hilluntaa. On lähtenyt aika paljon lihasmassaakin, vaikka onneksi edelleen on myös tallella kiitos jatkuneen punttitreenin. Musta tuntuu että jos jatkan tätä linjaa ei mun pää/kroppa enää kestä kovin kauaa. Olenkin nyt hakeutunut psykologille kun tuntuu että ton masennuksen takia tarvii siihen nyt vihdoinkin jotain kunnollista helppiä, ehkä uudelleen myös lääkkeet. Mulla ei ole tällähetkellä duunia, eli mun päivät koostuu pitkälti salillakäymisestä ja omien asioiden funtsimisesta/suorittamisesta mikä sitten tuntuu pitävän ton yläkerran jotenkin kasassa.

Puolison avulla ollaan nyt lähetty järkeistämään näitä mun treenaamisia ja siinä ohessa koitetaan saada noita safkojakin kondikseen. Olen nyt vähentänyt punttia 4 jakoiseen ja sitten ottanut mukaan myös ns.deload viikot eli kevyitä viikkoja+ suunnitelmana on vähnetää myös airobista treeniä punttipäivinä korkeintaan 30minsaan.
Tää tuntuu olevan ihan hyvä ratkaisu nyt, samoin kun 2 lepopäivän pitämisen viikossa.

Tuntuu että olin paljon tyytyväisempi elämääni vielä tossa alkuvuodesta kun söin paremmin, en liikkunut niin hillittömästi, painoa oli enemmän ja lihasta oli enemmän.
Nyt on alkanut olla omituisia turvotuksia ja muutenkin välillä tekee tiukkaa lisätä safkaamista kun samalla treeniä pitäis vähentää :(

Mutta tässä nyt koitetaan saada jotain tolkkua tähän touhuun ja tiedostan itekin että ei tää voi jatkua samalla tavalla kuin mitä edellä kuvailin. En nyt oikein tiedä että miksi kirjoitin viestin tämmöstä pitkälti ajatuksenvirtaa- on varmaan vähän vaikea pysyä perässä, mutta halusin nyt vaan avautua tästä tilanteesta ja purkaa näitä palasia varotuksena muille.
 
Hexhorn, nyt äkkiä rasvaa ruokavalioon että saat pelastettua itsesi kilpirauhasen vajaa toiminnalta yms. hormonitoiminnan lopulliselta sekoamiselta, tuo libidon menetys ja kierron hyytyminen kertoo, että asiat eivät ole siellä puolella enää raiteilla.

Myös kovaa rasvaa saa tulla ainakin kolmannes, eläinrasva on tarpeellinen juuri hormonitoininnan ylläpidossa. Itse vetäisin safkat punnittuina kalorilaskuriin, että näet kuinka vähän todellisuudessa syö ja ettei se riitä mitenkään aikuiselle naiselle, sekä saat varmistettua että rasvaa tulee riittävästi pitämään kone käynnissä, tässä tilantessa rasvoja olisi hyvä saada, aina 80g asti /vrk.
Tee nämä muutokset nopeasti, ettei pääse käymään niin, että olet lopun ikäsi tyroksiini hoidossa.

Pähkinöitä, avocadoja, öljyjä(kookos ja olivi), kalaa, juustoja, voita sekä lihaa peliin

Nimimerkillä havahtunut.
 
Hexhorn, nyt äkkiä rasvaa ruokavalioon että saat pelastettua itsesi kilpirauhasen vajaa toiminnalta yms. hormonitoiminnan lopulliselta sekoamiselta, tuo libidon menetys ja kierron hyytyminen kertoo, että asiat eivät ole siellä puolella enää raiteilla.

Myös kovaa rasvaa saa tulla ainakin kolmannes, eläinrasva on tarpeellinen juuri hormonitoininnan ylläpidossa. Itse vetäisin safkat punnittuina kalorilaskuriin, että näet kuinka vähän todellisuudessa syö ja ettei se riitä mitenkään aikuiselle naiselle, sekä saat varmistettua että rasvaa tulee riittävästi pitämään kone käynnissä, tässä tilantessa rasvoja olisi hyvä saada, aina 80g asti /vrk.
Tee nämä muutokset nopeasti, ettei pääse käymään niin, että olet lopun ikäsi tyroksiini hoidossa.

Pähkinöitä, avocadoja, öljyjä(kookos ja olivi), kalaa, juustoja, voita sekä lihaa peliin

Nimimerkillä havahtunut.

Joo, musta tuntuu että mun aineenviahdunta on nyt iskenyt jonkun jumin päälle- ja on alkanut pelottaa että toivunko tästä taas ennalleen :(
Tuntuu vaikeelta tehdä noita muutoksia treenihin ja safkaamiseen kun pelottaa samalla että jos vaikka aineenvaihdunta on totaalisesti jumittunut ja pullahdankin yhtäkkiä ihan hillittömästi- vaikka varmaan realistisempaa olis että jos lisäisin ruoan määrää/parantaisin laatua/lisäisin myös rasvoja niin hommat lähtis taas hiljalleen käntiin, turvotukset häviäisi, treenitehot olis paremmat ja olokin palautuisi jaksavammaksi(ainkin näin koitan itelleni tolkuttaa, ja mies koittaa myös).

Rasvaa 80g/vrk kuulostaa kyllä aika isolta määrältä varsinkin kun edelleen kärsin korvienvälissä jonkin sortin älyttömästä rasvakammosta. Olen tosiaan nyt koittanut taas lisätä tota avocado/siemen/oliivi yms. osastoa safkoihin ja just ostin purkin soijalesitiinirakeita laitettavaks jogurtin sekaan.
 
Ei se rasva siirry jenkkakahvoihin souraan vaan elimistö pilkkoo sen ensin energiaksi, sitä vastoin väärään aikaan syödyt nopeat hiilihydraatit voivat kyllä näkyä nopeasti keskivartalossa. Määrä kuulostaa isolta, mutta tarkoitus on korjata homonitasapaino kuntoon ja tuo grammamäärä on ihan hyvä, alle 50g vain jatkaisi samaa rataa huonompaan suuntaan.
Ota huomioon että kokonaiskalorit ratkaisevat, ei pelkkä yksittäisten makrojen osuus. Lisäksi rasvojen minimointi vasta lyökin jarrua aineenvaihduntaan.

* Rasvat säätelevät hormoneja, ne tukevat kilpirauhasen ja lisämunuaisten toimintaa. Etenkin naisten hormonitoiminta on hyvin riippuvainen oikeasta rasvansaannista, ja rasvojen puute voi aiheuttaa keskenmenotaipumuksen, hedelmättömyyttä ja anoreksiaa. Rasva myös tuottaa leptiiniä, tärkeää hormonia, joka välittää aivoille viestejä kehon energiatasosta ja on yhteydessä lihomiseen ja laihtumiseen.

* Hermosto tarvitsee rasvoja, nimenomaan tyydyttyneitä rasvoja kuten voita. Aivot koostuvat 70%:sesti rasvamolekyyleistä. Eläinrasvat ovat elintärkeitä hermoston toiminnalle ja säätelevät tietoisuutta, älyä, mielikuvitusta, muistia ja intuitiota sekä liikkumiskykyämme eli emotionaalista ja motorista tasapainoamme. Etenkin lasten aivojen kehitykselle (jo kohdussa, jossa 50 % lapsen aivoista muodostuu) rasvat ovat tärkeitä.

* Eläinrasvojen (kuten voin) puute voi aiheuttaa lapsille autismia, ylivilkkautta sekä Aspergerin ja Touretten syndroomaa. Nuorille tyydyttyneiden rasvojen puute tuo lisäksi käytös- ja mielialahäiriöitä, väkivaltaisuutta, aggressiivisuutta, sosiaalista eristäytymistä ja itsensäsilpomista ja luki-vaikeuksia. Masennus ja uupumus ovat kasvavia työkyvyttömyyden syitä ja voidaan liittää rasvaköyhän ruokavalion yleistymiseen. Hermoston rappeutumissairauksien (esim. Altzheimer tai Parkinsonin tauti) on lisäksi arveltu olevan seurausta omega-6- ja omega-3-rasvahappojen tasapainottomasta saannista.

* Rasvat ravitsevat ihoa, hiuksia ja kynsiä ja pitävät ne nuorekkaina ja vahvoina.
 
Ei se rasva siirry jenkkakahvoihin souraan vaan elimistö pilkkoo sen ensin energiaksi, sitä vastoin väärään aikaan syödyt nopeat hiilihydraatit voivat kyllä näkyä nopeasti keskivartalossa. Määrä kuulostaa isolta, mutta tarkoitus on korjata homonitasapaino kuntoon ja tuo grammamäärä on ihan hyvä, alle 50g vain jatkaisi samaa rataa huonompaan suuntaan.
Ota huomioon että kokonaiskalorit ratkaisevat, ei pelkkä yksittäisten makrojen osuus. Lisäksi rasvojen minimointi vasta lyökin jarrua aineenvaihduntaan.

* Rasvat säätelevät hormoneja, ne tukevat kilpirauhasen ja lisämunuaisten toimintaa. Etenkin naisten hormonitoiminta on hyvin riippuvainen oikeasta rasvansaannista, ja rasvojen puute voi aiheuttaa keskenmenotaipumuksen, hedelmättömyyttä ja anoreksiaa. Rasva myös tuottaa leptiiniä, tärkeää hormonia, joka välittää aivoille viestejä kehon energiatasosta ja on yhteydessä lihomiseen ja laihtumiseen.

* Hermosto tarvitsee rasvoja, nimenomaan tyydyttyneitä rasvoja kuten voita. Aivot koostuvat 70%:sesti rasvamolekyyleistä. Eläinrasvat ovat elintärkeitä hermoston toiminnalle ja säätelevät tietoisuutta, älyä, mielikuvitusta, muistia ja intuitiota sekä liikkumiskykyämme eli emotionaalista ja motorista tasapainoamme. Etenkin lasten aivojen kehitykselle (jo kohdussa, jossa 50 % lapsen aivoista muodostuu) rasvat ovat tärkeitä.

* Eläinrasvojen (kuten voin) puute voi aiheuttaa lapsille autismia, ylivilkkautta sekä Aspergerin ja Touretten syndroomaa. Nuorille tyydyttyneiden rasvojen puute tuo lisäksi käytös- ja mielialahäiriöitä, väkivaltaisuutta, aggressiivisuutta, sosiaalista eristäytymistä ja itsensäsilpomista ja luki-vaikeuksia. Masennus ja uupumus ovat kasvavia työkyvyttömyyden syitä ja voidaan liittää rasvaköyhän ruokavalion yleistymiseen. Hermoston rappeutumissairauksien (esim. Altzheimer tai Parkinsonin tauti) on lisäksi arveltu olevan seurausta omega-6- ja omega-3-rasvahappojen tasapainottomasta saannista.

* Rasvat ravitsevat ihoa, hiuksia ja kynsiä ja pitävät ne nuorekkaina ja vahvoina.

No joo. Musta tossa on ihan hyviä pointteja mutta nimenomaan eläinasvojen puutteen syyksi nyt ei voi laittaa kaikkea esim. nuorten itsetuhoisesta käytöksestä, autismista ja lukivaikeuksista lähtien. Myöskään rasvanpuute ei ole pääsyy joka aiheuttaa anoreksiaa, vaan homma on kyllä ihan korvien välissä(tosin tietenkin ravintoaineiden yleinen puutos ja liian vähäinen energiansaanti ruokkii monia sh-oireita entisestään).

Munkin ongelma on kyllä varmasti liian niukka rasvojen saanti- mutta tässäkohtaa tulee huomata et suurempi merkitys on nimenomaan liian vähäisellä kokonaisenrgian saannilla treenimääriin ja varsinkin airobiseen harjoitteluun nähden. Siksi oon tullut siihen tulokseen että mun on varmaan lisättävä paitsi rasvojen myös hyvien hiilarien(ei pelkästään hedemistä & vihanneksista mitä tosin syön hyvin paljon nytkin) saantia ja myöskin monipuolisemmin protskua. Niin, ja olen kasvissyöjä joka ei käytä maitotuotteita tai kananmunia, ja tällä linjalla olen ollut sekä hyvässä- että nyt omien sekoilujen takia huonossa kunnossa.
Tietenkin enemmän mun tilanne vaatii nyt paneutumista ja suunnittelua, mutta tiedän että hommia on mahdollista järkeistää tänkin ruokavalion puitteissa.

Kaikki vinkit miten saisin hommaa parempaan kuosiin on tietenkin erittäin tervetulleita muiden treenaavien taholta! Olen kuitenkin erittäin tietoinen omista vaikeuksistani ja valmis tekemään muutoksia vaikka se voi aluksi tuntuakin hiukan vaikealta, jopa ahdistavalta.. Tuntuu että on aika yksin tän jutun kanssa, mutta toisaalta nyt hiukan helpotti kun sain tästä avautua ihan tännekin. Toivottavasti kukaan ei vetänyt herneitä nenään-en halua näillä hölmöilyilläni ärsyttää fiksumpia mimmejä.

Tukea tosin tuntuu nyt tarvitsevan hommien kuosittamisessa paremmiksi.
 
Tee muutos pikkuhiljaa niin elimistölle ei tule mitään yhtäkkistä shokkia. Termillä reverse dieting löytyy tästä tarkempaakin lisätietoa jos haluat ja sopivia tasoja on vaikea sanoa, koska ne ovat yksilöllisiä. Ihan aluksi voisit nostaa rasvojen saannin joka tapauksessa terveyden vaatimalle tasolle. Noni 1g/painokilo olisi mun suosittama minimi, mutta sen päällekään ei olisi pahitteeksi tuollaisen jälkeen.

Sitten seuraat miltä olo tuntuu ja mitä tapahtuu. Hiilareita lisätessä voi aluksi kertyä ihan vähän nestettäkin, mutta sitä ei pidä säikähtää. Viikottain nostat hiukan hiilarien määrää, tarvittaessa kokonaisenergiansaantia vähän muutenkin, ja seuraat tuntumaa ennen kaikkea omien tuntemusten ja toissijaisesti ehkä peilikuvan kautta, mutta vaaka on vasta viimeinen väline (koska lihakset saattavat ottaa nestettä sisään ja paino voi nousta, mikä säikäyttää turhaan, vaikka kroppa näyttäisi ihan yhtä hyvältä ellei paremmaltakin).

Onnistumiskalenterikin voi auttaa. Merkkaat itsellesi hymiöitä tai pisteitä merkiksi jokaiselle päivälle, joka on mennyt aiemmasta parempaan suuntaan.

(Itse en ole toistaiseksi vakuuttunut eläinrasvojen välttämättömyydestä terveydelle, mitä tukee moni vierestä seuraamani vegaaniurheilijaesimerkkikin; toki vegaanien kohdalla omega-3:n saantiin on esimerkiksi kiinnitettävä riittävää huomiota (ja runsasta D-vitamiinilisää suosittelen, kuten tosin melkein kaikille sekasyöjillekin). Siksi en näkisi mitään syytä vaatia moiseen lähtemistä.)
 
Tee muutos pikkuhiljaa niin elimistölle ei tule mitään yhtäkkistä shokkia. Termillä reverse dieting löytyy tästä tarkempaakin lisätietoa jos haluat ja sopivia tasoja on vaikea sanoa, koska ne ovat yksilöllisiä. Ihan aluksi voisit nostaa rasvojen saannin joka tapauksessa terveyden vaatimalle tasolle. Noni 1g/painokilo olisi mun suosittama minimi, mutta sen päällekään ei olisi pahitteeksi tuollaisen jälkeen.

Sitten seuraat miltä olo tuntuu ja mitä tapahtuu. Hiilareita lisätessä voi aluksi kertyä ihan vähän nestettäkin, mutta sitä ei pidä säikähtää. Viikottain nostat hiukan hiilarien määrää, tarvittaessa kokonaisenergiansaantia vähän muutenkin, ja seuraat tuntumaa ennen kaikkea omien tuntemusten ja toissijaisesti ehkä peilikuvan kautta, mutta vaaka on vasta viimeinen väline (koska lihakset saattavat ottaa nestettä sisään ja paino voi nousta, mikä säikäyttää turhaan, vaikka kroppa näyttäisi ihan yhtä hyvältä ellei paremmaltakin).

Onnistumiskalenterikin voi auttaa. Merkkaat itsellesi hymiöitä tai pisteitä merkiksi jokaiselle päivälle, joka on mennyt aiemmasta parempaan suuntaan.

(Itse en ole toistaiseksi vakuuttunut eläinrasvojen välttämättömyydestä terveydelle, mitä tukee moni vierestä seuraamani vegaaniurheilijaesimerkkikin; toki vegaanien kohdalla omega-3:n saantiin on esimerkiksi kiinnitettävä riittävää huomiota (ja runsasta D-vitamiinilisää suosittelen, kuten tosin melkein kaikille sekasyöjillekin). Siksi en näkisi mitään syytä vaatia moiseen lähtemistä.)

Hei kiitos tosi paljon näistä vinkeistä Tankopippuri! :)
Tässä on monia hyviä juttuja mitä voisin lähteä soveltamaan.
Ensiksi varmaan juuri tuota rasvaa lisään hiljalleen ja kuulostelen mitä kroppa tykkää muutenkin pienistä muutoksista ravinnossa ja liikunnassa.

Musta tuntuu että kun olen luonut itelleni tosi tiukan rutiinin näihin treeneihin ja syömisiin tossa kesän aikana, on vaikea lähteä tostavaan muuttamaan juttuja.
Eilen tosin onnistuin pitämään rennomman päivän(keskiviikko vois varmaan olla jatkossa enmminkin toinen täysin urheilulepopäivä) eli kävin salilla(en juossut sinne, ja menin muutenkin tohon lähisalille)ja tein tunnin sijasta semmosen 45min crostrainer/kuntopyörä airobisen vähän normaalia rennommalla tahdilla+ syviä vatsoja ja venyttelyjä lopuksi. Söin kuitenkin samallatavalla kuin muinakin päivinä, joka aluksi mietitytti, mutta kun miehen kanssa illalla jutskasin hänkin oli sitä mieltä että kropan palautumisen takia tämmösinä huomattavasti iisimpinäkin päivinä(puol päivää vaan sananmukaisesti istuin kotona lukemassa ja hoitamassa asioita koneella- syömisen lisäksi, koska olo oli tosi voimaton..) on hyvä antaa vähintään senverran ravintoa systeemille kuin mitä mä päivässä normaalistikin vedän, vaikka ei salilla tai pahemmin lenkillä käviskään.

Tästä se lähtee! Pieniä muutoksia, ja tosiaan en käy vaa`all vaan koitan enmpi luottaa tohon peiliin. Se mikä tosiaan mietityttää(jo aiemmin tästä jo mainitsinkin) on toi omituinen turvotus mikä ajoittain vaivaa. Se tosin tuntuu olevan ihan sattumankauppaa että mimmoselle päivälle se osuu, mutta olen huomannut että jos syö enemmän ja riehuu vähemmän niin tääkin tuntuu semmosina päivinä olevaan pienempi ongelma! Lieneekö tässä joku todellinen perä vai olenko vain kuvitellut tämän. Kuitenkin.
 
Liittynyt
9.10.2010
Viestejä
4 841
Kaivan tämän vanhan aiheen esiin. Onko palstalla ylikuntoilijoita ja niitä jotka ovat päässeet siitä yli? Kauanko meni päästä yli ja jäikö jotain terveydellistä häikkää tilasta?

Minä romahdin keväällä 2015. Pienin askelin pääsin siitä eteenpäin, vuosi sitten voin jo aika hyvin mutta palautuminen oli aavistuksen jähmeää ja pimeän aikaan, siis syksy-talvi, oli energiat vielä nollissa. Kilppari-arvoja otettu vuosittain tuosta asti, kaikki viitteissä, rautaa tankattu ja yritetty saada stressiä alas. Maaliskuussa tänä vuonna oli uusi työterveyslääkäri jolle tästä energian puutteesta puhuin ja hän sitten ehdotti että kokeillaan tyroksiinia pari kuukautta ja katsotaan miten se toimii. Heti ekana päivänä sain kroppaan lämmön takaisin ja parissa päivässä sain taas puhtia elämään ja tunsin että sain vanhan elämän takaisin. Palautuminenkin on nopeaa, treenin jälkeen seuraava päivä on vähän lihakset jumissa mutta sitten voi taas tehdä uuden treenin.

Painoa yritän saada pois ja kesästä oon tiputtanut 4 kg. Pakko tehdä se ketoosilla, muulla tavoin se ei lähde. Mun rasva kehossa, varsinkin perseessä oli sellaista kovaa, mutta nyt se on muuttunut pehmeäksi joten ehkä se sieltä lähtee pikku hiljaa. Paino tippuu hitaasti, mutta pääasia on että pysyisi edes samassa tai tippuu hitaasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom