yli syömällä vai selväpiirteisenä lihasta lisää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frutta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko mahdollista ja toteuttaako kukaan tai minkään lajin harrastaja lihasmassan tekoa/lisäämistä, mutta toivoo/pyrkii olemaan samalla koko ajan kummiskin suht tiukassa kunnossa?

Eli heikottaa tuo ajatus, että lihasta saa kasvatettua vaan kun tavallaan syö hieman yli tarpeen koko ajan ja siinähän se paino kumminkin sitten tuppaa nousemaan, joka rasva sitten dietataan pois ja jäljelle/näkyviin saadaan ne kasvaneet lihakset. Liikkumista, lenkkeilyä ja kuntopyörää en pelkää, mutta jos samalla taas kuluttaa lisää, taas olisi syötävä enemmän niitä oikeita ravintoja.
Voisiko sen mieltää, niin ,että kummallakin tavalla saa tuloksia, mutta ns. hiukan yli syömällä lihas varmemmin voi kasvaa ja taas samanaikaisella puntarin seuraamisella tulokset ehkä syntyvät hiukan hitaammin (ellei pystyis laskemaan jotenkin todella tarkasti kaikkea kulutusta ja nautittuja ravintomääriä)?

Lopuksi vielä se, että kun en haaveile kr-kisoista kumminkaan, niin kun sitten joskus katson olevani hyvän kokoinen, näköinen ja mittainen joka kohdasta, niin eipä se saavutettu lihas kait katoa minnekään jos jatkaa treenaamista muuten vaan ja esim. voima/kunto -mielessä ja vähentää tarkoituksellista massan hankintaa ja samalla lenkkeilee, kuntopyöräilee ja ui ym, kun haluaisi että 6-bag olis aina ns. iskussa/esittelykelpoinen?

Siis olen aloittanut hankkia lihasta lisää 4k sitten ja 4 x viikossa treenaten ja protskuja ym hyvin syöden, olen 82kg 185cm ja ei huvittaisi olla missään vaiheessa kovinkaan paljon extra-läskin puolella.

frutta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löytyisikö tuolta apua? http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024 Olen itse parin kuukauden kuluttua saman ongelman edessä, kun pitkä dieetti on saatu vihdoinkin päätökseen. Onhan se ilkeää, mutta pakosti sitä ylimääräistä ainakin jonkin verran siinä sivussa kasautuu, jos kaloreita ei laske millintarkasti. Katsoo, jos vaikka fiksulla kalorisyklittelyllä saisi pidettyä rasvat siinä 12-15 % välissä.

Edit: Hidas. Hemmetin hidas.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin voimaa tulee kaloreista riippumatta, mutta alun kasvu pyrähdystä lukuun ottamatta lihas ei juuri kasva ilman plus kaloreita.

jos lihomista pelkää niiin kannattaa todella maltillisesti alkaa kasvattamaan noita kcall määriä, jotain +100-200kcall päivässä. Jos myös liikut todella paljon niin ylimääräistä tuskin liikaa edes pystyy kertymään, vaikka kaikki kasvaminen vaatiii sitä "ylen syöntiä"

Mitä tulee siihen, että ruoan syöminen tökkii (voi olla vaikeaa syödä sitä viimeistä ateriaa, vaikka olisi jo täysi, mutta jos päivän kalorit on vajaat, niin sitten vaan syöt sen), mutta nälkä kasvaa syödessä

Ja mitä tulee tavoitteisiin: ei kannata käydä siellä salilla reikä päässä ja tankata ruokaa kaikkien mikrojakumien mukaan, jos tarkoituksena olla tyytyväinen itseensä/kroppaan. Parempaa tulosta tulee, että hoidat perusjutut kuntoo (ravinnon, treenin, levon) pääpiirteittäin ja kehityt pikku hiljaa vuosien saatossa ja opit mikä just sulle toimii, ilman sitä stressiä kun huomaat että viikossa ei tapahtunutkaan mitään:)

Itse en niinkään ole piitannut vatsan pömpötyksestä, kun syön yli kulutukseni. Monet syövät liian vähän energiaa, siksi ei kehitystä tapahdu pitkälle. Järkevämpihän se tietysti on kun laskee vähän kaloreita, niin tietää mikä on se järkevä ylitys, ettei liho liikaa. Mun mielestä aika monet syö vaihtelevasti, välillä bulkkaa ja välillä ei edes huomaa paljonko tulee kaloreita. Itse en jaksa laskea kaloreita, mutta kehitystä tapahtuu kun muistaa nuo sanat: SYÖ KUNNOLLA.
Kun lihasta tulee lisää, nousee kulutuskin.

Mun mielestä tuohon alkuperäiseen viestiin vedoten, en jaksaisi ainakaan itse pyrkiä olemaan jatkuvasti tiukassa kunnossa, sehän vaatii nimenomaan tarkat laskutoimitukset, että tietää miten syö. Pullukaksihan tässä tulee kun mättää energiaa ja muuta menemään kuin sika konsanaan, mutta eipähän jää ainakaan pieneksi :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom