olen yli 40 vuotias äijä (joka on muuten treenannut painoilla 28 vuotta). luulin joskus tietäväni ravinnosta kaiken, vedin 25-32 vuotiaana useita hyviä massakausia, aina rasva lähti pois. peruskikoilla. nyt jäi jotenkin massa päälle... rasva ei lähde sitten millään.. jos sen saa pois se tulee aivan älyttömän vähäisillä kaloreilla takaisin. jo kesäloma (mulla on pari kuukautta yleensä) on joku +6kg...vaikka treenaisi kuinka ja yrittäisi syödä terveellisesti (keskikalorit reilusti alle 3000 pvä..)
kalorit osaan laskea. paljoa fuskua ei noissa luvuissa ole..
ongelma on se että minun täytyy syödä tyyliin 1500 kcal/pvä jotta edes jotain laihdutustulosta tulisi. usein menee viikkoja tuollakin että en laihdu. ei kestä pää. sitten syön jotain 2000-2500 kcal/pvä pari viikkoa ja läski tuli takaisin.
onko vastaavaa "vanhusta" palstalla, jolla olisi jotain kikkoja? hidas ja varma laihdutus ei käy, rupean fuskaamaan, koska tulokset huonot. ei jotenkin jaksa uskoa myöskään mihkään paastoihin... kyllähän mä nuorten miestenkin kikat kuuntelen, huomautan vaan että elimistö käyttäytyi ihan erilailla alle 30 vuotiaana ainakin meikäläisellä.
kalorit osaan laskea. paljoa fuskua ei noissa luvuissa ole..
ongelma on se että minun täytyy syödä tyyliin 1500 kcal/pvä jotta edes jotain laihdutustulosta tulisi. usein menee viikkoja tuollakin että en laihdu. ei kestä pää. sitten syön jotain 2000-2500 kcal/pvä pari viikkoa ja läski tuli takaisin.
onko vastaavaa "vanhusta" palstalla, jolla olisi jotain kikkoja? hidas ja varma laihdutus ei käy, rupean fuskaamaan, koska tulokset huonot. ei jotenkin jaksa uskoa myöskään mihkään paastoihin... kyllähän mä nuorten miestenkin kikat kuuntelen, huomautan vaan että elimistö käyttäytyi ihan erilailla alle 30 vuotiaana ainakin meikäläisellä.