yli 40v. rasvanpoltto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu
olen yli 40 vuotias äijä (joka on muuten treenannut painoilla 28 vuotta). luulin joskus tietäväni ravinnosta kaiken, vedin 25-32 vuotiaana useita hyviä massakausia, aina rasva lähti pois. peruskikoilla. nyt jäi jotenkin massa päälle... rasva ei lähde sitten millään.. jos sen saa pois se tulee aivan älyttömän vähäisillä kaloreilla takaisin. jo kesäloma (mulla on pari kuukautta yleensä) on joku +6kg...vaikka treenaisi kuinka ja yrittäisi syödä terveellisesti (keskikalorit reilusti alle 3000 pvä..)

kalorit osaan laskea. paljoa fuskua ei noissa luvuissa ole..

ongelma on se että minun täytyy syödä tyyliin 1500 kcal/pvä jotta edes jotain laihdutustulosta tulisi. usein menee viikkoja tuollakin että en laihdu. ei kestä pää. sitten syön jotain 2000-2500 kcal/pvä pari viikkoa ja läski tuli takaisin.

onko vastaavaa "vanhusta" palstalla, jolla olisi jotain kikkoja? hidas ja varma laihdutus ei käy, rupean fuskaamaan, koska tulokset huonot. ei jotenkin jaksa uskoa myöskään mihkään paastoihin... kyllähän mä nuorten miestenkin kikat kuuntelen, huomautan vaan että elimistö käyttäytyi ihan erilailla alle 30 vuotiaana ainakin meikäläisellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä ei ny tuu mitään varsinaista laihdutusvinkkiä mutta kun itse olen 30 ja huomannut vähän tuollaista hidasta ja varmaan rasvan kertymistä vyötärölle vaikkei muualle ollenkaan niin jos se joskus muodostuu todelliseksi ongelmaksi jota ei diettaamalla kohtuullisella vaivalla pois saa niin mä menisin ainakin rehellisesti rasvaimuun. Mikäs siinä, ei se ainakaan sen "vaarallisempi" ole kuin rasvan poltto jollain efedriinillä tai varsinkaan dnp:llä (dinitrophenol). Eikä tule takaisin samaan paikkaan toisin kuin vaikka olis millä myrkyllä ne polttamalla poistanut. Toinen kevyempi menetelmä on lipolyysi. Eli tökitään ihon alle satoja pikkupistoksia fosfatidyylikoliinia jonka on tarkoitus hajottaa rasvasoluja, tälläkin pysyvä tulos.

Itse asiassa tätä kirjoittaessa alkoi jo valmiiksi ärsyttämään mahdolliset tulevat kommentit tai vaikkei niitä kirjoitettaisikaan niin ajateltaisiin "huijausta" ja "kyllä se nyt vaan kuuluu nähdä vaivaa" ja muuta paskaa niin asiahan on sama kuin moni tykkää että synnytys pitää hoitaa ilman kivunlievitystä "kun niin on aina tehty" ja "se nyt vaan kuuluu". Vituttaa kaikki se-nyt-vaan-kuuluu-paskanjauhanta. Sitten kuitenkin vuosien päästä kaikki alkuun vieroksutut asiat ja keksinnöt on kaikkien käytössä. Tyyliin toi Veikkauksen mainos:
http://www.youtube.com/watch?v=Q1LpKY4guPs

kokeileppa pitää ne kalorit maltillisesti miinuksella alkuun ja sit vähitellen pudota niitä.pidä puntti reeni yllä pitävänä 2-3 kertaa viikko ota pari intervalli reeniä mukaan ohjelmaan!
viälä jos jaksat repiä aamulenkkiä esim sauvakävellen sen 2-4 kertaa ni kyllä lähtee:thumbs:

kenno: 40 alkaa kolkuttaa ja samaa tilannetta on itselläni jo kauan aikaa ollu. Ylläpitosafka kalorit heiluu jossain 2500-3000 ja rasvanpoltossa olen hakannut päätä seinään vuosikausia. Nyt olen vaan hyväksynyt sen että minun liikunta määrillä ja ns. istuma töissä kalorit on mentävä alas jos menaa haluta että rasvaa palaisi. Toinen on se että pään on kestettävä, tämä on pitkä projekti. Tuli vähän lihottua viime maalis-huhtikuuhun mennessä 114kg elopainoon (treenaamattomuus auttoi tietty asiaa) ja silloin sitten päätin siivota ruokavaliota -> herkut minimiin, kalorit noin 2000 kieppeille, 50% päivän safkoista oli rahka-ananas mössöä ja tulosta tuli huomaamattomasti kesälle asti, alimmillaan paino oli silloin 104 ja siihen jäi. Sitten aloittelin taas salilla käynnin ja noilla kaloreilla treenit kulki hyvin mutta rasvaa ei oikein tirissy, ehkä kilo alaspäin ja paino itse asiassa nousi 107.
Ruokavalio oli helppo pitää ja ei siinä mitään..

Sitten vaan tuli aika jolloin arvelin oikeasti panostaa diettiin -> atkins/keto tyyliin siirtyminen. Alussa korkeemmat kalorit että ei heti pälli leviä (n. 3000-3500) no sillä ei rasva tietty tippunu mutta tulipahan keho opetettua rasva+protsku eväkselle. Sitten aloin tiputtaa kalorit tuonne 1000-1500 kieppeille ja nyt rasva tirisee 1kg/viikko. Olen myös ottanut viikonlopun hiilari herkuttelu hetken (6-36h) ja onnistunut löytämään herkuttelumäärän jolla paino ei nouse liikaa hetkellisestikään ja silti kilo viikossa on tahti rasvanpalamiselle.
Mielitekoja viikolla ei atkin/keto systeemin avolla ole, pikemminkin sekin vähä ruoka on todella puolipakolla laitettava menemään.
Moni asia tässä dietissä on yleistä käsitystä vastaan mutta kirjottelen siitä vaikka myöhemmin..

Olen vanha äijä(42) ja kokeillut kaiken näköisiä dieettisysteemejä,
aloitin treenaamisen 13v herkässä iässä nyt on viime vuodet vaan kuntoiltu,
mutta jotain kokemusta on tullut, nähnyt villitysten menevän ja tulevan,
toi keto/hiilarilataus systeemi on toimiva, kulki aikoinaan esim nimellä
anabolic diet..edesmennyt dieettiguru Dan Duchaine joka oli aikaansa edellä
näissä dieettiasioissa,kirjoitti kirjan mmm. Underground Dieting Handbook..
jutut oli yleensä tarkoitettu kilpakehonrakennukseen aika hardcore juttuja..

Systeeminä oli olla alle 30g/päivä hiilareilla 5 päivää ja ladata hiilareita 2
päivää.hiilarilatauksen jälkeen menee pari päivää että pääsee ketoosiin, se voi
tsekata virtsasta testiliuskoilln,joita saa apteekista. treenikin oli sovitettu
systeemiin sopivaksi.Ei kovin helppo eikä miellyttävä systeemi mutta toimii kyllä,
pari päivää menee että keho vaihtaa ketoosiin, olo ei välttämättä ole kovin hyvä,
varsinkin jos on tottunut hiilari voittoiseen ruokavalioon.Täysi ketoosi polttaa
rasvaa mutta liian pitkä ketoosissa olo,vie yleemsä voimat eli lihasmassa
kärsii.Yleensä käy myös niin että pelätään syödä riittävästi rasvaa, jolloin
ravinnosta saatu proteiini käytetään energiaksi ja myös lihasta palaa silloin
paljon.Mutta nää on tosiaan sellasia sissitaktiikoita jotka vaatii kutsumusta
kun mennään alle 10 rasvoihin.

mutta tähän ikä asiaan..
Iän myötä hiilariaineenvaihdunta muuttuu huonommaksi tai se voi olla olla perinnöllisesti
huono, hiilareita tällöin ei kannata tupata itseensä väkisten,koska keho ei vaan käytä
niitä hyvin, lisäks saattaa tulla ajan myötä 2 tyypin diabetes ym.

tiedän että tää on vanhaa juttua mutta näin se vaan menee:

eli kohtuu kalorit (2500?)
vähintään 30% kaloreista rasvaa
30% protskua
loput hiilareita
ruokia ei tarvitse alkaa punnitsemaan ja laskemaan tarkkaan joka päivä ,eikä tarvitse
mitään eksotiikkaa., pitää vaan protskut riittävänä ja ottaa energiat enemmän
rasvoista, kuin hiilareista, jättää hiilaripitoiset välipalat pois että keho saa
käyteetyä rasvaa energiaksi aina kun verensokeri nousee äkillisesti rasvanpoltto
vähenee.rasvoissa voi tarvittaessa mennä ylöspäin ja tiputtaa hiilareista, rasva
ei lihota jos kalorit pysyy kohtuudessa.

Mites viinan kanssa ?

Pitkällä tähtäimellä näitä hommia tehdään, ei siitä pääse mihinkään. Rupeet käymään vaikka aamulenkillä, tulee pirun särmä olo ;) Vihreetä teetä ja light colaa on hyvä juopotella.

aika samat taustat pehmeen kanssa ja joo... anabolic diet oli käytössä ... 94?.. sen muistan että en tykänny. latausvaihe meni aina ihan överiksi... edesmennyt dan duchaine vastas mulle kerran johonkin nettikeskusteluun henk.koht!. muscle mediat on luettu.

aerobiccia tulee: 12 km päivässä kesät talvet fillarilla duuniin, nykyään heiluttelen kahvakuulaa EDT systeemillä...

2500 kcal on muuten sellanen että lihon ainakin 0,5kg viikossa...

viinasta voisi vähentää. olen ns. tapalitkijä kaljan suhteen... viikonloppuisin tulee vedettyä ainakin sixpack. nyt vaihdoin muutama vuosi sitten ykkösolueeseen, joten kalorit tippui aika rajusti...samoin kuin alkoholi. kannattaa muuten kokeilla, jos juo "ei kännihakuisesti"...

joo, kai se on vaan varauduttava menemään alle 1500 kcal/pvä ja pitkäksi aikaa...

Olen vanha äijä(42) ja kokeillut kaiken näköisiä dieettisysteemejä,
aloitin treenaamisen 13v herkässä iässä nyt on viime vuodet vaan kuntoiltu,
mutta jotain kokemusta on tullut, nähnyt villitysten menevän ja tulevan,
toi keto/hiilarilataus systeemi on toimiva, kulki aikoinaan esim nimellä
anabolic diet..edesmennyt dieettiguru Dan Duchaine joka oli aikaansa edellä
näissä dieettiasioissa,kirjoitti kirjan mmm. Underground Dieting Handbook..
jutut oli yleensä tarkoitettu kilpakehonrakennukseen aika hardcore juttuja..

Systeeminä oli olla alle 30g/päivä hiilareilla 5 päivää ja ladata hiilareita 2
päivää.hiilarilatauksen jälkeen menee pari päivää että pääsee ketoosiin, se voi
tsekata virtsasta testiliuskoilln,joita saa apteekista. treenikin oli sovitettu
systeemiin sopivaksi.Ei kovin helppo eikä miellyttävä systeemi mutta toimii kyllä,
pari päivää menee että keho vaihtaa ketoosiin, olo ei välttämättä ole kovin hyvä,
varsinkin jos on tottunut hiilari voittoiseen ruokavalioon.Täysi ketoosi polttaa
rasvaa mutta liian pitkä ketoosissa olo,vie yleemsä voimat eli lihasmassa
kärsii.Yleensä käy myös niin että pelätään syödä riittävästi rasvaa, jolloin
ravinnosta saatu proteiini käytetään energiaksi ja myös lihasta palaa silloin
paljon.Mutta nää on tosiaan sellasia sissitaktiikoita jotka vaatii kutsumusta
kun mennään alle 10 rasvoihin.

mutta tähän ikä asiaan..
Iän myötä hiilariaineenvaihdunta muuttuu huonommaksi tai se voi olla olla perinnöllisesti
huono, hiilareita tällöin ei kannata tupata itseensä väkisten,koska keho ei vaan käytä
niitä hyvin, lisäks saattaa tulla ajan myötä 2 tyypin diabetes ym.

tiedän että tää on vanhaa juttua mutta näin se vaan menee:

eli kohtuu kalorit (2500?)
vähintään 30% kaloreista rasvaa
30% protskua
loput hiilareita
ruokia ei tarvitse alkaa punnitsemaan ja laskemaan tarkkaan joka päivä ,eikä tarvitse
mitään eksotiikkaa., pitää vaan protskut riittävänä ja ottaa energiat enemmän
rasvoista, kuin hiilareista, jättää hiilaripitoiset välipalat pois että keho saa
käyteetyä rasvaa energiaksi aina kun verensokeri nousee äkillisesti rasvanpoltto
vähenee.rasvoissa voi tarvittaessa mennä ylöspäin ja tiputtaa hiilareista, rasva
ei lihota jos kalorit pysyy kohtuudessa.

Tällaista olen itse noudattanut tuloksekkaasti - paino mene n. 3000 kcal dieetillä alaspäin noin puoli kiloa/viikko. Tosin huomasin, että tämä syömistyyli vaatii kaverikseen sen, että juo vettä melkoiset määrät. Itsellä menee 5-6 litraa päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom