Yli 20v alottelijat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tukezu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli onkos täällä kuinka paljon vähän myöhemmin bodailun alottaneita? Tuntuu että kaikki olis alottanut 13vuotiaana :D Ite olen pian 21v ja alotin tossa tammikuun eka päivä tosissaan ton salilla käymisen.. on sitä aikasemminki vähän tullut jotain väännettyä mutta ei oikein tosissaan, niin että siitä jotain hyötyä olis ollu. Jos pistäisitte vähän alotuspainoja ja miten ootte kehittyneet.

Minä aloitin 21-vuotiaana 2005 syksyllä. Nyt takana siis vajaa 4,5 vuotta jumppaa. Alussa reenasin pitkin persettä melkein vuoden ja yks 4kk totaalitaukokin tuli silloin pidettyä. Alkutilanne oli semmonen 76-78kg tai jotain sinnepäin, ei paljon lihasta ropassa löytyny ku monta vuotta liikkumatta vietetty. Nuorempana jääkiekkoa oli tullut pelattua jokunenkin vuosi. Aloitellessa perusliikkeet oli tyyliin penkissä 65-70kg maksimi ja maastavetoa tai kyykkyä ei paljo tehty alussa, mikä oli iso virhe. Prässivemputtelua oli lähinnä jalkatreeni ekan vuoden. Sitte ku tajus lopulta alkaa kyykkäämään ja vetämään niin niissä aloitussarjapainot oli jotain 60-100kg.

Nyt paino on käyny sadassa kilossa, eikä varmasti rasvaa juuri enempää ku alotellessakaan. Nyt tosin dieettiä takasinpäin ja tällä hetkellä 94kg ja uskoisin rasvaprosentin olevan samaa luokkaa tai pienempi kuin aloittaessa. Ainakin näyttää paremmalta omaan silmään. Reenipainot on kasvanu niin, että kyykyssä 7*170kg ja maksimi yli 200kg, penkissä 6*140kg ja maksimi yli 160kg sekä maastavedossa joku 6*200 ja maksimi 245kg. Onhan tuota kerenny "vanhemmalta" iältäkin vielä kehityksen junaan kyytiin, ei se siitä saa kiinni jäädä. Aina voi jossitella että parempi ku aikaisemmin ois aloittanu, mutta ei kannata ainakaan itselle selittää mitään sillä verukkeella, että "kun muut on ehtiny jo aikaisemmin aloittaa ja pitkään jo jumpata". Tietenkään nuo kilomäärätkään ei kerro kaikkea ja kun vielä bodauksesta puhut, mutta eipä mitkään ympärysmitat paljon kerro mitään. Vippipuolella löytyy viljalti kuvia treenaavilta ihmisiltä ja varmasti joukossa on minunkin lisäksi paljon semmoisia jotka on vasta 20 ikävuoden jälkeen löytäny harrastuksen.

Minä aloitin 21-vuotiaana 2005 syksyllä. Nyt takana siis vajaa 4,5 vuotta jumppaa. Alussa reenasin pitkin persettä melkein vuoden ja yks 4kk totaalitaukokin tuli silloin pidettyä. Alkutilanne oli semmonen 76-78kg tai jotain sinnepäin, ei paljon lihasta ropassa löytyny ku monta vuotta liikkumatta vietetty. Nuorempana jääkiekkoa oli tullut pelattua jokunenkin vuosi. Aloitellessa perusliikkeet oli tyyliin penkissä 65-70kg maksimi ja maastavetoa tai kyykkyä ei paljo tehty alussa, mikä oli iso virhe. Prässivemputtelua oli lähinnä jalkatreeni ekan vuoden. Sitte ku tajus lopulta alkaa kyykkäämään ja vetämään niin niissä aloitussarjapainot oli jotain 60-100kg.

Melkeen kuin meikäläisen näppiksestä :D Vaihetaan vain, että ikä kun alotin oli 22v, joten takana n.2,5 vuotta treenausta ja lähtöpaino oli n.85kg, josta aluksi pudotin 72 kiloon.

Tällä hetkellä painoa on 95kg hieman turhan runsailla rasvoilla (dieetti alko eilen). Tulokset on nyt; penkki:5x90kg, kyykky:5x130kg ja mave:5x165kg (ei vielä mitään kovia tuloksia, mutta eteenpäin mennään).

Täällä on alotettu tää treenaaminen aikalailla samoissa merkeissä kun aloittaja :D Eli keväällä tulis 21v täyteen ja joulukuussa alko tosissaan treenaaminen ja syöminen. Alkuvuoden tosin olin flunssassa joten ehkä vois laskea että kehitystä on lähteny tulee helmikuulta asti.

G6:sta koitetaan vääntää hieman modifioituna.. Kyykyttelyn aloitin 20kg kun jalkoja en ollut ikinä tehnyt aikaisemmin satunnaiselta treenaamiseltani :rolleyes: Nyt on 45kg sarjapainot. Penkki lähti 50kg ja nyt menee 62.5kg sarjat. Leukoja ei taida mennä yhtään ilman jalkojen avustusta.. Eli korokkeen avulla oon veivannu nyt sillä leveällä myötäotteella kymppejä. Niskantakaapunnerruksen vaihdoin seisovilteen tehtävään pystyyn kässäreillä, kun lueskelin että pysty ois olkapäille mahdollisesti terveellisempää kuin niskantakaa tehty. 15kg kässäreillä menee sarjaa eli about 30kg. Istumaannousut menee vielä ilman lisäpainoja 10-12 sarjoja käsien paikkaa vaihdellen sivulta rinnalle jne :D Haukkarit menee 27.5kg ja tangosta lähdettiin liikkeelle. Tuon ohjelman päälle teen vielä rannerullausta myötä- ja vastaotteella vaihdellen ja sitten selänojennuksia.

Painoa oli tammikuun puolessa välissä 87kg ja eri vaa'alla mitattuna tossa muutama päivä sitten näytti 92.5kg. En sitten tiedä paljon on todellinen painonlisäys kun vaa'at kuitenkin näyttää eri tuloksia. Ehkä kuitenkin lisätystä painosta edes muutama sata grammaa ois lihasta :rolleyes: Kroppa on siis malliltaan että aika vähissä rasvoissa muuten mutta törkee maha kertyny. Eli typerimmän näkönen kombo mitä voi olla, naru isolla mahalla :jahas:

Yhteenveto = Ihan naurettavalla tasolla tässä ollaan kaikin puolin, mutta oon koittanu ajatella että pohjalta pääsee vain ylös päin ja motivaatio on pysyny mukavan korkeella koko ajan.

Tänään salille ekaa kertaa palkkarin kanssa!:whip:

Tukezu, aika samanlainen tilanne itsellä.

Ikää tulee mittariin parin viikon päästä 21 ja tarkoitus olisi samoihin aikoihin aloittaa kunnolla treenaaminen. Tällä hetkellä esteenä on intti... mutta nolla tosiaan napsahtaa onneksi huhtikuun alussa.

Jonkinlaista punttitreeniä on tullut väännettyä aikaisemmin. Suhteellisen tuloksettomasti tosin - eikä ihmekään. Treeni rajoittui ennen linjalle penkki-pystypunnerrus-hauiskääntö (vähän kärjistettynä). Intissä innostuin treenaamisesta ja rupesinkin jonkinlaisella kaksijakoisella harjoittamaan koko kroppaa. Kuten monet varmasti ovat omalta kohdaltaan huomanneet, edellytykset treenaamiseen kasarmin aitojen sisäpuolella ovat kuitenkin suorastaan paskat verrattuna siviilielämään (ravinto, mahdollisuudet kunnon yöuniin, leirien aiheuttamat haittavaikutukset, yms yms.).

Katsotaan, mitä tästä tulee. Enpä usko, että parikymppinen on missään mielessä liian vanha aloittamaan treenaamista.

Jep. Itse aloitin kunnolla treenaamisen viimekesänä intin jälkeen, ikää 20. Jos nyt mennään vähän yli vuosi taaksepäin aivan alkuun, jolloin painoni oli 62 ja pituus 186 intin mittausten mukaan ja urheilutaustaa sen verran että olin käynyt lenkillä silloin tällöin. Intin puolivälissä aloin kehittämään pohjakuntoa ja harjoittelemaan liikkeitä vapaalla raudalla ilman minkäänlaista ohjelmaa, ja intin aikana paino nousi noin 5kg. Lähinnä keskityin liikkeiden opetteluun koska odotin jo innolla intin loppua jolloin voisin aloittaa uuden harrastukseni. Kun pääsin siviiliin painoa oli 67kg ja liikkeet jotenkuten hallinnassa, maksimit oli luokkaa 80kg kyykky, 90-100kg mave, ja alle 70kg penkki.

Tähän päivään mennessä painoa on kertynyt 76kg asti ja maksimit ovat 120+ kyykky, 140+ mave, ja penkki hipoo satasta. Joten kehitys on ollut ihan ok mielestäni (vaikka pakkiksella kaikki muut aloittavat näillä maksimeilla tai vähintäänkin saavuttavat ne 2kk treenillä). Suurin vaikeus minulle on ollut syöminen koko tämän ajan ja uskon sen hieman jarruttaneen kehitystä, koska oma kroppa näyttää jopa kireämmältä kuin aloittaessa. Joten neuvoisin todella kiinnittämään syömiseen huomiota.
Omana tavoitteenani nyt on sellainen 90kg eli suht. vankka kroppa ilman suurempia läskejä, ja maksimit 200 kyykky, 220 mave ja 150 penkki, enkä ole hetkeäkään epäillyt ettenkö voisi saavuttaa näitä tavoitteita kohtuullisessa ajassa. Koko ajan kuitenkin olen pitänyt mielessä, että näihin tavoitteisiin en pääse vuodessa ja tuskin kahdessakaan, mutta ennenpitkää ne tulevat vastaan koska kehitys pysyy tasaisen varmana.

Moikka 21v ja kuntosalitreeniä takana sellaset puolisen vuotta.
Opintiellä ollaan vielä niin ravitsemuksen, harjoittelun kuin levonkin osalta.

Kiva nähdä muitakin "myöhempään" aloittaneita. Itse aloitin viime joulukuun puolessa välissä 23-vuotiaana laihana poikana (191cm/74kg) ja kehitys on ollut varsin mukavaa (nyt 191cm/85kg).

Penkissä sarjapainot noussut 30kg -> 55kg. Maksimi nyt 75kg.
Olen seurannut nyt kolmijakoista ohjelmaa ja kehitystä tulee joka viikko. Painot nousee tasaisesti kaikissa liikkeissä. Sen lisäksi tulos peilissä ja vaa'assa näyttää kokoajan paremmalta. Mua ei edes haittaa että tulokset ovat "vaatimattomat", koska paras tulos on hyvä fiilis itsestä ja tieto siitä että kehittyy kokoajan. Luulen että täällä pakkiksellakin tulee vääristynyt kuva että kaikki aloittelijat vetää ensikertalaisena 100kg penkistä. Aika moni varmaan jättää omat vaatimattomat tulokset kirjoittamatta.

Näkisin että 20-kymppisenä on ehkä paras aloittaa harrastus. On järkeä päässä seurata kunnon ohjelmaa, syödä ja nukkua hyvin. Tehdä ikään kuin kaikki kerralla oikein. Ainakin laihana on helppo ollut aloittaa bulkkaamaan ja tulosta on tullut nopeasti. Eri asia sitten jos on jo vähän läskiä kertynyt, niin menisi ilmeisesti vaikeammaksi. Syöminen on isoin haaste, ei joka toinen päivä salilla käyminen.

itse aloitin vähän ennen 20v syntymäpäivää, nyt noin puoli vuotta treeniä takana. mitat aloittaessa oli luokkaa 180cm/140kg, tällä hetkellä 100kg. eli suht kovilla miinuksilla on menty. lähes kaikki tulokset ovat likipitäen tuplaantuneet siinä ajassa, vaikkakin toki aloituspainot (ja nykyisetkin...) ovat kovin vaatimattomia. lihaakin on tullut ihan hyvin :) eli ihan hyvin salin voi aloittaa vanhempanakin

Itse alotin kans 2kk sitte puolvuotta sitte reenasin 6kk putkee sit intii nyt mennää nii kovaa vauhtii että, kun alotin painoin 75kg puolvuotta reenia 96kg!!! sit lähettiin intiin laihuttii vitun siimaksi 81kg nyt 2kk reenii takana 96kg. Ei tee vaa pumpulle hyväää tällänen painon nousu pienil aikaväleil näin usein. Ja olen 176cm

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä jotain säälittävää riuhdontaa ollut hieman nuorempana, mutta nyt 1-2 viime vuoden aikana alkanut tää homma muuttumaan vähän parempaan suuntaan. Pakkotoiston lukeminen kannattaa ;) Vaikka tässä nyt onkin jo jo vähän kokemusta niin ihan pudas aloittelija olen kyllä. Viimekesästä asti on tullut kulettua säännöllisesti 3 kertaa viikossa salilla ja kyllähän tässä varmaan jotain kehitystäkin on tullut. Kyllähän se vähän aina syö kun 5 vuotta itteä nuoremmat tyypit treenailee tuplapainoilla :S Noh tästä vielä noustaan!

Nyt kauhee tavoite nostaa penkki maksimi 100 kg :D Ei kyllä pitäisi olla ylivoimainen haaste, mutta mulla ei penkki ole ikinä oikein kulkenut. 85 kg noussut joskus vuosia sitten ja nyt kuukausi sitten tuli vain 95 ylös :S Noh kohta lähtee mahtava penkkiohjelma käyntiin, saa vain nähdä miten jaksaa sitä ja toimiiko.

Täällä kanssa ilmottautuu yksi yli kakskymppisenä innostunut. Viime syksynä oli ikää 21 ja tuolloin tuli käytyä ekaa kertaa elämässä salilla, sitä ennen päivän suurin liikuntasuoritus oli tietokoneelta sohvalle siirtyminen. No siinä oli luettu pakkista jo jonkin aikaa niin otin heti eeppiset SS ja G6 käyttöön. Ruoka myös jotenkin kuntoon niin nyt 8kk myöhemmin paino 62kg --> 76kg ja sarjapainojen parannusta tullut myös tosi mukavasti. Peilistä kattoo ihan toinen mies, pohjalta tosin lähdettiinkin :) Pituutta tosiaan minulla kaikki 169cm.

Komppaan kanssa dexmaa tuossa että erittäin hyvä aika vielä tämäkin aloittaa harrastusta. Eihän koskaan ole liian myöhäistä, mutta tässä on tosiaan suurimmalle osalle tullut jo järkeä päähän sen verran että osataan hakea tietoa ja kuunnella kehoa. Kroppa palautuu varsin nopeasti ja hyvällä treenikokonaisuudella tulokset ovat väistämättömiä. :) Minä ainakin olen ihan koukussa.

Hehe nauratti xcc:n "minä ainakin olen ihan koukussa", koska itselläni on täsmälleen sama tunne! Salia aina odottaa ja hyvän ohjelman seuraaminen on kivaa. En tiedä olisiko nuorena ollut tarvittavia elämänhallinnantaitoja, että olisi voinut järjestää elämänsä uudelleen saliharrastuksen ympärille. Se on just mulle se isoin bonus, että pystyy suunnittelemaan, etsimään tietoa, treenaamaan ja syömään - ja tietää että kaikki menee nappiin ja paino nousee mukavasti ainakin näin aluksi. Ja nimenomaan se että kun on nuorena ollut luikku, niin jokainen lisäkilo tuntuu/näyttää peilissä niin hyvältä :)

Eli jos joku 20v+ lukee tätä ja miettii pitäiskö aloittaa saliharrastus, niin kehoitan sydämellisesti aloittamaan! Mulla oli ennen kauheat ennakkoluulot, mutta saliharrastajat on paljastunut ihan ystävällisiksi ihmisiksi - salilla ja foorumilla. Tärkeintä on hankkia treeniohjelma ja opetella netissä treeniliikkeet, niin alkaa tuntemaan olonsa kotosaksi salilla (sarjapainoilla ei ole väliä).

Salilla olen kyllä käynyt satunnaisesti jo 15 vuotiaana, mutta reilu vuosi sitten alotin käymään säännöllisesti, nyt oon aivan täysin hurahtanut! :D
Olen nyt siis 24 vuotias.

Itse aloitin marraskuussa 2009 23 vuotiaana (intissä vähän joskus tuli salilla käytyä, mutta ei mitään säännöllistä ja järkevää). Nyt treenannut sillain 3-4 kertaa viikossa (alusssa 3 kertaa viikossa 1-jakoista ja nyt tässä pari kuukautta 4 kertaa viikossa 2-jakoista). 191 tai 192 pitkä ja painoa nyt jotain 86-88. Aloittaessa painoin kovan jalkapallokauden jälkeen 74kiloa eli mukavasti painoa tullut kyllä lisää. Paremminkin varmaan vois painoa tulla, mutta futistreenit ja joskus vähän heikko syöminen rajoittaa.

Tuloksia:

Penkki max 115kg (5x5 teen 90kg)
Kyykky max 150kg (5x5 teen 120kg)
MaVe max 160kg

Maksimeja koitettu siis joskus helmikuussa.

Itse aloitellut kolistelemaan oliko se 23 -vuotiaana. Tietenkin aikaisempia yrityksiäkin on, mutta tuosta 23:sta lähtien ollut kohtuu tauotonta. Ruumiinrakenne on edelleen kuin 14-vuotiaalla _tytöllä_, mutta haittaneeko tuo, on mulla sentään penis... vielä, vaikka ainoa mikä on kasvanu on häpyhuulet. Täältä ei tosiaan pääse kuin ylöspäin, joten positiivisin mielin. En laita mitään painoja ettei tytöt pääse nauramaan.

Minä aloitin viime kesänä 26-vuotiaana. Aiemmin nostelin romuja yhtäjaksoisesti noin 3v ajan, mutta siitä on jo yli 5v aikaa.

Sarjapainot on kehittyneet ihan mukavasti ja painoa tullut reilusti lisää. Arvioin viime vuoden puolella hieman alakanttiin kehitykseni, ja näyttää että tämän vuoden tavoitteista osa onnistuu jo ennen kesää. Voimat on kehittyneet huomattavasti paremmin kuin nuorempana treenatessa, sillä nyt on enemmän ymmärrystä ja malttia treenata koko kroppaa kokonaisvaltaisesti, tasapainoisesti ja progressiivisesti.

Täällä ikää nyt 25, ja juuri alottanut salilla käyntiä.. Vuosi sitten lopetin tupakanpolton, ihan erilailla alkaa ajatella itseään ja kroppaansa tuon jälkeen ja jaksaakin paljon paremmin.
Nyt mittoja on 182cm/86kg ja rasvaprosentti kotipuntarilla 19 luokkaa. Ajatuksena olis saada tiukkaa lihaa läskien tilalle, ihan tommosta 1-jakosta perusohjelmaa vedän nyt 3kk ja katellaan sitten missä mennään. :puntti:

24-vuotiaana itse aloitin viime kesänä. Aloittaessa olin tuommoinen 175cm/75 kiloinen laihaläski, jolla palat oli piilossa tuollakin painolla. En ollut urheillut mitään viimeiseen kymmeneen vuoteen, joten aloituspainot olivat sen mukaiset. Alussa penkki 3x5x45kg, kyykky smithissä muistaakseni 6-8x40kg(sellaista kumartelua mitä se on kaikilla alussa). Mavea aloin vääntämään joskus viime lokakuussa ja sarjat silloin 2x8x80kg. Maksimeja en ole joulun jälkeen testannut, mutta sarjapainoista arvioituna penkki 105kg, normikyykky 150kg ja mave 200kg. Painoa on tällä hetkellä 86kg, eikä rasvaa ainakaan enempää kuin alussa.

Back
Ylös Bottom