Jep. Itse aloitin kunnolla treenaamisen viimekesänä intin jälkeen, ikää 20. Jos nyt mennään vähän yli vuosi taaksepäin aivan alkuun, jolloin painoni oli 62 ja pituus 186 intin mittausten mukaan ja urheilutaustaa sen verran että olin käynyt lenkillä silloin tällöin. Intin puolivälissä aloin kehittämään pohjakuntoa ja harjoittelemaan liikkeitä vapaalla raudalla ilman minkäänlaista ohjelmaa, ja intin aikana paino nousi noin 5kg. Lähinnä keskityin liikkeiden opetteluun koska odotin jo innolla intin loppua jolloin voisin aloittaa uuden harrastukseni. Kun pääsin siviiliin painoa oli 67kg ja liikkeet jotenkuten hallinnassa, maksimit oli luokkaa 80kg kyykky, 90-100kg mave, ja alle 70kg penkki.
Tähän päivään mennessä painoa on kertynyt 76kg asti ja maksimit ovat 120+ kyykky, 140+ mave, ja penkki hipoo satasta. Joten kehitys on ollut ihan ok mielestäni (vaikka pakkiksella kaikki muut aloittavat näillä maksimeilla tai vähintäänkin saavuttavat ne 2kk treenillä). Suurin vaikeus minulle on ollut syöminen koko tämän ajan ja uskon sen hieman jarruttaneen kehitystä, koska oma kroppa näyttää jopa kireämmältä kuin aloittaessa. Joten neuvoisin todella kiinnittämään syömiseen huomiota.
Omana tavoitteenani nyt on sellainen 90kg eli suht. vankka kroppa ilman suurempia läskejä, ja maksimit 200 kyykky, 220 mave ja 150 penkki, enkä ole hetkeäkään epäillyt ettenkö voisi saavuttaa näitä tavoitteita kohtuullisessa ajassa. Koko ajan kuitenkin olen pitänyt mielessä, että näihin tavoitteisiin en pääse vuodessa ja tuskin kahdessakaan, mutta ennenpitkää ne tulevat vastaan koska kehitys pysyy tasaisen varmana.