Yli 20v alottelijat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tukezu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maksimi on alussa ollut varmaan 60-65kg, että eihän siihen jää enee kuin 40 kiloa :puntti: Tekniikan kautta tulee lisää varmaan se 10kg. En ole missään vaiheessa tehnyt kunnon voimatreeniä muille kuin mavelle. Nykyään väännän kerran viikossa 4x10 penkissä ja aika tasaisesti saan laittaa 2,5kg lisää joka viikko. Mulla on tällä hetkellä tosi simppeli 2-jakoinen ohjelma: selkä,jalat/loput. Itsellä tarttuu tuo liha ja voima todella helposti jalkoihin ja selkään, joten koitan nyt tuolla ohjelmalla vähän kiriä yläkroppaa :)

Ja niin kuin sanoin, tuo oli sarjapainoista arvioitu tulos, en oo koskaan edes 100kg nostanut :)

äkkiähän se sieltä tulloo tuolla menolla. Itsellä tuntuu että tuo voima tarttuu niin perkeleen nihkeesti vaikka kuinka isoilla painoilla yrittää nysväillä.

Maksimi on alussa ollut varmaan 60-65kg, että eihän siihen jää enee kuin 40 kiloa :puntti: Tekniikan kautta tulee lisää varmaan se 10kg. En ole missään vaiheessa tehnyt kunnon voimatreeniä muille kuin mavelle. Nykyään väännän kerran viikossa 4x10 penkissä ja aika tasaisesti saan laittaa 2,5kg lisää joka viikko. Mulla on tällä hetkellä tosi simppeli 2-jakoinen ohjelma: selkä,jalat/loput. Itsellä tarttuu tuo liha ja voima todella helposti jalkoihin ja selkään, joten koitan nyt tuolla ohjelmalla vähän kiriä yläkroppaa :)

Ja niin kuin sanoin, tuo oli sarjapainoista arvioitu tulos, en oo koskaan edes 100kg nostanut :)

Joo, tuo on ihan normaalia hyvää kehitystä. Mulla oli alussa sarjapainot pankissä 5x40kg, (maksimia en tiedä) ja eilen pukkasin 3x92.5 (100 nousee, mutta 110 jäi vielä rinnalle :))

Toivotaan vaan että tää kehitys ei nyt ihan vielä loppuisi. Itse oon ottanut 3x95kg, että kyllä se satanen sieltä pitäisi kevyesti tulla. Tällä hetkellä vaan suurin tulostavoite on tuo 200kg mave, enkä aio penkkiykkösiä kokeilla ennen kui se on nostettu. Ja sitä en taas lähde enää kokeilemaan enne kuin olen 100% varma että se nousee. :)

Toivotaan vaan että tää kehitys ei nyt ihan vielä loppuisi. Itse oon ottanut 3x95kg, että kyllä se satanen sieltä pitäisi kevyesti tulla. Tällä hetkellä vaan suurin tulostavoite on tuo 200kg mave, enkä aio penkkiykkösiä kokeilla ennen kui se on nostettu. Ja sitä en taas lähde enää kokeilemaan enne kuin olen 100% varma että se nousee. :)

Mitä väliä sillä on, nouseeko se 200 kg maasta vai ei? Itse olen kokeillut pari kertaa, eikä noussut kummallakaan kerralla. Ja tämäkin vaikka sen sarjapainojen perusteella olisi pitänyt nousta. Eihän siinä mitään menetä jos yrittää.

Mitä väliä sillä on, nouseeko se 200 kg maasta vai ei? Itse olen kokeillut pari kertaa, eikä noussut kummallakaan kerralla. Ja tämäkin vaikka sen sarjapainojen perusteella olisi pitänyt nousta. Eihän siinä mitään menetä jos yrittää.

No joo, mutta olen tuossa jouluna humalassa kavereille uhonnut vetäväni tänä vuonna 230kg, joten siihen tähdäten pitäisi kaksi markkaa alkaa pikku hiljaa nousemaan. 195kg on viimeksi ykkösiä kokeillessa noussut ja sen jälkeen ei 200kg montaa senttiä maasta irronnut. Kerran viikossa kun mavettaa niin ei hirveän usein viitsisi noita päiviä uhrata ykkösyrityksille.

Itse olen 26v ja aloitin joulukuun puolessa välissä. Joskus aikoja sitten kävin salilla, kesti huimat pari kuukautta, eli nyt menee jo paremmin. :D
Ihan risumitoista lähettiin, eli 185cm/66kg. Neljä kiloa tuli heittämällä lisää, mutta nyt oudosti toi painonnousu hidastu kerralla?
Penkissä sarjapainot noussut 30kg -> 55kg.
Opettelisi syömään vielä paremmin...:P
Montas kertaa päivässä syötte?

Arkena 4-6 vkl 6-8

Itse olen 26v ja aloitin joulukuun puolessa välissä. Joskus aikoja sitten kävin salilla, kesti huimat pari kuukautta, eli nyt menee jo paremmin. :D
Ihan risumitoista lähettiin, eli 185cm/66kg. Neljä kiloa tuli heittämällä lisää, mutta nyt oudosti toi painonnousu hidastu kerralla?
Penkissä sarjapainot noussut 30kg -> 55kg.
Opettelisi syömään vielä paremmin...:P
Montas kertaa päivässä syötte?
Painon nousu on hidastunut koska lihasta on tullut lisää, jolloin myös kulutus on kasvanut. Lisää kaloreita koneeseen vaan reilusti. Itse syön 6-8 kertaa päivässä.

Itse täytän huhtikuussa 22, salilla käyny viime syksystä, ensin kolme kuukautta päin helvettiä, jonka jälkeen olkapää alko temppuilemaan, ja motivaatio katosi täysin, nyt taas puolitoista kuukautta takana, hyvillä ohjeilla ja paikat kunnossa... Niin pienillä painoilla mennään, et saa hävetä, mut mikäs siinä, kyl se siitä sitte kehittyy... Ongelmana vaan tuo syöminen, kun ei työ oikein anna aikaa harrastuksille, eikä mahdollisuutta vetää kahta tai kolmea ateriaa päivän aikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painon nousu on hidastunut koska lihasta on tullut lisää, jolloin myös kulutus on kasvanut. Lisää kaloreita koneeseen vaan reilusti. Itse syön 6-8 kertaa päivässä.

No huh huh. Eihän sitä ehdi sillon mitään muuta tekemään kun syömään :) Itse syön 5 kertaa päivässä.

Ite alotin 2008 syksyllä treenaamaan. Sillon oli kans sarjapainot tyyliin kyykky 8x50, penkki 10x50 ja mave 10x80. Painoin tuolloin 75kg nyt jotain 95kg, mutta dietattavaa tässä nykykunnossa kyllä on. Viime treeneissä Penkki 5x92.5kg, Kyykky 5x110kg ja mave 5x150kg. Huvittaa ku tuntuu että monet puhuu niinku 20+ vuotias ois jo ihan ikäloppu :D. Eikähän me "vanhat" koiratki opita uusia temppuja!

Onhan se jo hieman huvittavaa, että jonkun mielestä 20-vuotias on ihan ikäloppu aloittamaan punttiharrastuksen. Olihan sitä joku huipputason 10-ottelija, joka pääsi aivan huipputasolle lajissaan, vaikka aloitti tosissaan treenaamaan vasta parikymppisenä.

Arvatkaapa kuulostaako huvittavalta nuo ikäloppu 20v-jutut jos aloittaa salilla käynnin 30-vuotiaana :D ? Lähtötilanne loppuvuodesta 2008 192/80, ei varsinaista salitaustaa lainkaan. Liikuntaa olin tosin harrastanut 6-7 kertaa viikossa usean vuoden ajan. Penkistä nousi se klassinen 50 kiloa, kyykystä vähän enemmän.

Nyt takana vajaa puolitoista vuotta treeniä, josta suurehko osa enemmän tai vähemmän päin persettä; paska tekniikka, kehno ohjelma ja/tai liian vähän ruokaa. Painoa tullut silti lisää 20 kiloa, on pitänyt diettaillakin välillä. Maksimeista ei hajua, sarjapainot penkissä hurjat 75kg, kyykyssä 115 ja mavessa 150. Heikon penkin tahtoisin uskoa johtuvan pitkistä raajoista ;) .

Nykyurheilijallahan ne parhaat vuodet on vasta kolmenkympin jälkeen :rolleyes: .

Back
Ylös Bottom