Ylensyönti

Eli kuinka tärkeetä on syödä enemmän kuin kuluttaa lihasten kasvun kannalta?
Mulla jää aina kalorimäärät alle sen mitä kulutan, koska en halua, että kehoon kiertyy rasvaa, se tulee halvemmaks ja en jaksa syödä niin paljon. :P
Mä katon aina mitä laitan suuhun ja syön päivittäin kalaa, kanaa, kananmunan valkuaista, raejuustoa, pähkinöitä, vihanneksia ja palkkaria salipäivinä. (Liharuokaa syön 3 kertaa päivässä.)
Mulla ei kuiteskaan oo mitään tarvetta kasvaa kaapin kokoiseks tai ruveta ammattilaiseks ja muutenkin oon aloittelija niin mun ei varmaan tarvitse syödä enemmän kuin kuluttaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo on turha haaveilla ihmeellisestä lihaskasvusta, jos syöt alle kulutuksen. Jotain tuloksia voi aloittelijalla tulla toki vaikka ruokavalio ja treenit olis päin honkia, mutta siinä tulee seinä vastaan hyvinkin nopeasti.

Mulla jää aina kalorimäärät alle sen mitä kulutan, koska en halua, että kehoon kiertyy rasvaa, se tulee halvemmaks ja en jaksa syödä niin paljon. :P
Mä katon aina mitä laitan suuhun ja syön päivittäin kalaa, kanaa, kananmunan valkuaista, raejuustoa, pähkinöitä, vihanneksia ja palkkaria salipäivinä. (Liharuokaa syön 3 kertaa päivässä.)
Mulla ei kuiteskaan oo mitään tarvetta kasvaa kaapin kokoiseks tai ruveta ammattilaiseks ja muutenkin oon aloittelija niin mun ei varmaan tarvitse syödä enemmän kuin kuluttaa?

Eipä siinä lihat pääse kasvamaan jos alle kulutuksen syö. Ja en ymmärrä mitä järkee on käydä salilla repimässä rautaa jos ei halua lihaksien kasvavan. Ja tuskin toi tulis montaa euroa enempää maksamaan päivässä jos söisit plussalle.
Kuinka paljon sulla tulee kaloreita päivässä ja paljon painat? +1kcal on jo plussan puolella. Ei se tarkota et sun tarvin joka päivä vetää +500kcal. Ite oon hakenu noi kalorit sillai et tulee 1kg/kk lisää painoo. Rasvaa tulee kyllä tohonkin painoon huomattavasti mutta onneks dietti on keksitty:)
Kannattaa miettiä mikä on järkevää ja mitä oikeesti haluaa. Toki jos haluaa käydä kiinteyttämässä pakaroita ni se luonaa jo noilla miinus kaloreillakin. Jos toi rasva pelottaa sitä voi dietata vaikka useemminkin. Sekin on mun mielestä järkevämpää kun se et on jatkuvasti miinuksella.

Itsellesi vastasit. Jos et halua kasvaa, ei myöskään tarvitse syödä kunnolla.

Siihen koko kehonrakennusmeininki perustuu, että välillä syödään yli ja välillä ali. Lihakset kasvaa ja rasvaa tulee, välillä taas rasva lähtee ja lihaksia pyritään säilyttämään..

Noin ihan mutuna aloittelijalla mielestäni lihas ainakin kasvaa vaikkei söisikään yli kulutuksen, näin ainakin tapahtui minulle teini-iässä, enkä taatusti syönyt lähellekään kulutustani.Vai oli kyseessä vain lihasmassan "tiivistyminen":D
Kokeneemmalla tietysti asia voipi olla hiukan toisin.

Noin ihan mutuna aloittelijalla mielestäni lihas ainakin kasvaa vaikkei söisikään yli kulutuksen, näin ainakin tapahtui minulle teini-iässä, enkä taatusti syönyt lähellekään kulutustani.Vai oli kyseessä vain lihasmassan "tiivistyminen":D
Kokeneemmalla tietysti asia voipi olla hiukan toisin.

Että tuota, kyllä sulla varmaan kasvoi keho joka suuntaan ja painoa tuli lisää teini-iässä? Eikös tällöin ole helppo päätellä että energiaa on sittenkin tullut yli kulutuksen, koska tyhjästähän se keho ei kasva edes teini-iässä.

Että tuota, kyllä sulla varmaan kasvoi keho joka suuntaan ja painoa tuli lisää teini-iässä? Eikös tällöin ole helppo päätellä että energiaa on sittenkin tullut yli kulutuksen, koska tyhjästähän se keho ei kasva edes teini-iässä.
Kyllä aloittelijan on mahdollista taikoa lihasta miinuskaloreilla. Itse tein saman tempun kun aloittelin harrastusta. Pelkäsin läskiä ja vedin aivan liian pienillä kaloreilla. Rasva paloi ja lihaa tuli silti lisää. Itse asiassa paino nousi ekan vuoden aikana 10 kg. Pituutta en kasvanut enää.

Saman tempun tein tässä nyt pari kuukautta sitten, kun totesin, että olisi hyvä saada vähän rasvaa pois. Olen siis ollut hyvin pitkällä treenitauolla ja tietysti kuihtunut. No, aloin sitten kiristellä ja samalla aloin treenata. Paino tippui ensin kaksi kiloa, sitten nousi samaan mikä oli lähtöpaino, mutta peilissä tapahtui hassu muutos. Rasvaa tosiaan paloi vaikka paino oli samassa. Eli lihakset kasvoi samalla. Lihasmuisti on hassu asia.

Eli tietyissä tilanteissa lihasta on todellakin mahdollista kasvattaa miinuskaloreilla.

Kyllä aloittelijan on mahdollista taikoa lihasta miinuskaloreilla. Itse tein saman tempun kun aloittelin harrastusta. Pelkäsin läskiä ja vedin aivan liian pienillä kaloreilla. Rasva paloi ja lihaa tuli silti lisää. Itse asiassa paino nousi ekan vuoden aikana 10 kg. Pituutta en kasvanut enää.

Saman tempun tein tässä nyt pari kuukautta sitten, kun totesin, että olisi hyvä saada vähän rasvaa pois. Olen siis ollut hyvin pitkällä treenitauolla ja tietysti kuihtunut. No, aloin sitten kiristellä ja samalla aloin treenata. Paino tippui ensin kaksi kiloa, sitten nousi samaan mikä oli lähtöpaino, mutta peilissä tapahtui hassu muutos. Rasvaa tosiaan paloi vaikka paino oli samassa. Eli lihakset kasvoi samalla. Lihasmuisti on hassu asia.

Eli tietyissä tilanteissa lihasta on todellakin mahdollista kasvattaa miinuskaloreilla.

Pistää ihmetyttämään että mistä se 10kg massanlisäykseen tarvittava energia on sun kroppaan tullut tuon ensimmäisen vuoden aikana? Ei mee jakeluun meikäläisen päässä jos oot muka miinuskaloreilla menny..

Enhän minä suoraan lihasmassan kasvamisesta tuossa edellisessä viestissä puhunut, vaan oletuksesta että pitkula on todennäköisesti teini-iässä kasvanut joka suuntaan ja todennäköisesti painokin on noussut koko ajan. Eikös tällöin kaloreita pitäisi tulla kroppaan siinä määrin että perus elintoimintojen ja liikkumisen lisäksi sitä energiaa riittää myös kasvamiseen? Pitkula väittää että "ei taatusti ole syönyt edes lähelle kulutustaan", ja tähän väitteeseen en usko sekuntiakaan. Toisaalta tuossa sun tilanteessa uskon helposti että lihasta on tullut nopeastikin lihasmuistin avulla, mutta jos paino on ollut pitkään samassa niin eikö silloin voisi päätellä että olet ollut kutakuinkin kulutuksen mukaisilla kaloreilla. Ihan maalaisjärjellä asiaa tässä päättelen, en mikään expertti ole.

Pistää ihmetyttämään että mistä se 10kg massanlisäykseen tarvittava energia on sun kroppaan tullut tuon ensimmäisen vuoden aikana? Ei mee jakeluun meikäläisen päässä jos oot muka miinuskaloreilla menny..
Eiköhän se ihan ruoasta ole tullut. Ei miinuskalori tarkoita sitä, ettei käytössä ole yhtään energiaa. Keho on yrittänyt sopeutua kovaan treeniin kasvattamalla lihasta kaikella energialla mikä on irti ottaa. Se on tehty rasvakudoksen kustannuksella. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Eihän tämä pitkällä aikavälillä tietenkään toimi, vaan paras lihaskasvu saavutetaan pluskaloreilla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdoton "lihas ei kasva miinuskaloreilla" on yksi myytti joka ei täysin pidä paikkaansa.

Toisaalta tuossa sun tilanteessa uskon helposti että lihasta on tullut nopeastikin lihasmuistin avulla, mutta jos paino on ollut pitkään samassa niin eikö silloin voisi päätellä että olet ollut kutakuinkin kulutuksen mukaisilla kaloreilla
Jos rasva palaa samalla, niin eikös siihen tarvita kalorivajetta?

Eiköhän se ihan ruoasta ole tullut. Ei miinuskalori tarkoita sitä, ettei käytössä ole yhtään energiaa. Keho on yrittänyt sopeutua kovaan treeniin kasvattamalla lihasta kaikella energialla mikä on irti ottaa. Se on tehty rasvakudoksen kustannuksella. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. Eihän tämä pitkällä aikavälillä tietenkään toimi, vaan paras lihaskasvu saavutetaan pluskaloreilla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdoton "lihas ei kasva miinuskaloreilla" on yksi myytti joka ei täysin pidä paikkaansa.

Jos rasva palaa samalla, niin eikös siihen tarvita kalorivajetta?

Ei tietenkään se tarkoita että ei olis yhtään energiaa käytössä. Ajattelen vain asiaa calories in - calories out -periaatteella, eli jos kehon massa kasvaa (tai ihan minkä tahansa fyysisen kappaleen massa kasvaa) niin pakkohan siihen on ulkopuolelta tulla energiaa enemmän kuin se kuluttaa pelkkään olemassaoloon. (Tähän en sotke sitä onko kasvanut massa rasvaa vai lihasta). Sitä en epäile etteikö jossain määrin voi rasva palaa ja lihas kasvaa samaan aikaan vaikka paino pysyisi kutakuinkin samassa, onhan tällaisessa tilanteessa mahdollista että kehossa on sykleittäin tilanteita joissa ollaan välillä miinuksella ja välillä plussalla. Sykli on kuitenkin niin lyhyt että paino ei nouse eikä laske havaittavasti. Noin tehokas ylimääräisen energian käyttö lihasmassan kasvatukseen taitaakin olla mahdollista vain aivan aloitellessa tai juuri kuvailemassasi tauon jälkeisessä tilanteessa ja lihasmuistin avulla.

Mutta että lisää painoa miinuskaloreilla, sen saisi joku osaava selittää, sillä minä en sitä usko millään.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdoton "lihas ei kasva miinuskaloreilla" on yksi myytti joka ei täysin pidä paikkaansa.

Ehkä näin. Kyllähän henkilöt joilla on reilusti ylipainoa ja dietti kestää tyylin vuoden niin lihasta rakentuu vaikka miinuksella mennäänkin koko ajan. Mutta se on sitten eriasia voiko sitä sanoa kunnolliseksi lihaskasvuksi? Ite oon ottanut ainakin ohjeeks itelle et lihas ei kasva miinuksella, koska ei se järkevää treenaamista oo mun mielestä et jatkuvasti ollaan miinuksella. Ja onhan sillä riitävällä ravinnolla palautumisenkin kannalta jo tärkeä rooli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom