Yleisurheilun MM-kisat Berliinissä 15.8-23.8

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jep.alkaa olee aika huono argumentti tuo että kannattajatki nillittää. totta vitussa saa ja pitää antaa kritiikkiä jos kisoissa ollaan ihan paskat housussa.

Ei se siitä päätä taputtelemalla muutu, suomalaiset eivät vaan osaa venyä isoissa kisoissa, ehkä mentaalipuolella joku juttu.tiedä häntä.

todella pahasti kangistu sebrle 400m. Tais mennä mitali. Ehkä painoi erittäin pitkä korkeuskisa ja joutu vielä ekaan erään.

Art2 ja Pertti123 kansallisen tason urheilijoina vahvistivat ongelman eli kyse on todella pääosalla urheilijoistamme siitä, että pelkkä arvokisaosallistuminen riittää uran päätavoitteeksi liian monilla, eikä roinaan olla valmis koskemaan tason nostamiseksi kansainväliselle tasolle ennen kaikkea fysiikkaa vaativissa lajeissa.

Art2 ja Pertti123 kansallisen tason urheilijoina vahvistivat ongelman eli kyse on todella pääosalla urheilijoistamme siitä, että pelkkä arvokisaosallistuminen riittää uran päätavoitteeksi liian monilla, eikä roinaan olla valmis koskemaan tason nostamiseksi kansainväliselle tasolle ennen kaikkea fysiikkaa vaativissa lajeissa.

Tuohon roinaan en ala sen kummempaa kantaa ottamaan.

En tiedä tarkkaan muiden urheilijoiden tavoitteista, mutta ainakin omat taivotteet tarkentuvat sen mukaan kun ura etenee. Kuitenkin niin vähän aikaa vasta urheillut. En menisi omalla kohdalla sanomaan, että itse päätavoite on kisoihin pääsy, vaan se on yksi välietappi. Jos edes siihen ei pääse niin sitten ei pääse.

Ja tuosta" oma suoritus jne. -mantrasta". Se on aika jännä vedenjakaja. Jos antaa noita lausuntoja niin sitten leimataan luuseriksi ja hissuttelijaksi. Ja kun esim T. Evilä sanoo kuinka lähtee voittamaan kisaa ja hyppäämään 850, eikä sitten pääsekään siihen niin taas on luuseri ja ylimielinen ja mitä lie. Suomessa selkäänpuukotuksen kynnys on ihan vitun pieni.

Itse sanoin viimevuonna jossain lehtihaastattelussa, kun kysyttiin tavoitteista junnumaaottelussa, että "En ole ainakaan häviämään menossa."
Samantien tuli ihmettelyä, että miten sinä tuommoisia menet sanomaan lehteen. Olisihan se "oma suoritus, jne" ollut varma valinta.

Edit:
Eräällä toisella laatufoorumilla oli sanottu tästä aika hyvin "Eniten vituttaa ne jotka puukko tanassa odottaa epäonnistumista, mutta ovat ensimmäisenä hehkuttamassa kun tulee yllätys. Valitisivat puolensa jo nyt eikä tuloksen mukaan. Suomessa takinkääntäminen vuosittain onnistuu monilta toimittajiltakin kyllä uskomattoman hyvin."

Paska Frantz. Lopettais jo.
Ei voi kun ihmetellä tällaisia kommentteja. Mies on tämän päivän kilpailun perusteella 12:s paras lajissaan koko maailmassa. Oletko itse omassa ammatissasi yhtä hyvä?

Alkaa vituttaa, kun tässäkin threadissa vaan itketään ja haukutaan jokaista urheilijaa, joka ei saa mitalia. Olispa hienot kisat, jos joka lajissa olis kolme osallistujaa.

Ankara Aatu sanoi:
Ei voi kun ihmetellä tällaisia kommentteja. Mies on tämän päivän kilpailun perusteella 12:s paras lajissaan koko maailmassa. Oletko itse omassa ammatissasi yhtä hyvä?

Alkaa vituttaa, kun tässäkin threadissa vaan itketään ja haukutaan jokaista urheilijaa, joka ei saa mitalia. Olispa hienot kisat, jos joka lajissa olis kolme osallistujaa.

Siinähän ihmettelet. Toi oli kyllä paska kommentti, tarkotuksella.

Kaikki on niin suhteellista. Lue mun aikasempia kirjotuksia. Frantz oli elämänsä kunnossa tän vuosikymmenen alussa ja hurjasteli vielä pari vuotta sitten, 2007 kauden lopussa tänkin kisaan voittoon riittäneet lukemat.

Mies on tehnyt kaikkensa päästäkseen kuntoon. Painoa on milloin nostettu, milloin pudotettu. Fyysisiä ominaisuuksia on yritetty plärätä sellaiseen kuntoon, että kiekko lentää ja varmasti taitoa on takana enemmän kuin laki sallii. Ongelmat on simppeleitä tekniikkamurheita ja vastaavia asioita taustalla, jotka estää sen, että kiekko lentäis sinne huippulukemille.

Toisaalta ehkä Frantzin olis oikeesti aika vaan vilkasta tuloskuntoaan viime vuosien arvokisoissa ja alkaa vetää johtopäätöksiä. Eihän se absoluuttisella mittarilla mitenkään paska ole, ikääkin vasta 34 vuotta, mutta jos menisit kysymään Frantzilta, että millainen olit tänään, Pekingissä tai Osakassa, niin hän varmaan vastais rehellisesti, että olin aika paska. Koska sitähän mies oli siihen nähden mitä hän parhaimmillaan oli ja verrattuna siihen missä hän haluaisi olla. Kaukana pistesijojen ulkopuolella kolmet arvokisat putkeen, selkeesti uransa ehtoopuolella oleva urheilija.

Jos Pitkämäki kisais vielä joskus vuonna 2016 ja kävis jäämässä jonkun arvokisan finaalin viimeiseks 75 metrin tuloksella, niin mitä sä siihen sanoisit? "No hei oothan sä ton kisan perusteella maailman 12. paras keihäänheittäjä." Auttaa vitusti.

Olis pitäny jättää toi "lopettais jo" pois, koska se on ihan vitun tyhmä juttu heittää ilmoille. Ei kenenkään tartte lopettaa mitään mistä nauttii, mutta paska se oli tänään.

Sunnuntain keihäästä tulee kyllä varmaan aikamoinen jännäri. Järvenpäähän mulla ei oo luottoa, mutta Wirkkala/Pitkämäki -akseli vois saada jotain aikaankin. Ruuskanen voi hyvinkin täräyttää kuuden sakkiin, ja huippupäivän osuessa jopa mitaleille. Thorkildsen on ainakin pallilla, joten turha odotella kolmoisvoittoa;) Se on nyt vaan siitä kiinni, onko äijät saaneet kuntohuipun ajotettua näihin kisoihin. Pitkämäki ei oo tällä kaudella vielä säväyttänyt, joten olisko se huippuheitto tulossa vkonloppuna...90 täytyy rikkoa voittoon...

Ainakin itsellä on tavoitteena juosta 100m alle 9s ja ainakin fysiikka riittää. Ja roinaan en koske, kun sitä en tarvitse. Kysyttävää?.:thumbs:

Ja tuosta" oma suoritus jne. -mantrasta". Se on aika jännä vedenjakaja. Jos antaa noita lausuntoja niin sitten leimataan luuseriksi ja hissuttelijaksi. Ja kun esim T. Evilä sanoo kuinka lähtee voittamaan kisaa ja hyppäämään 850, eikä sitten pääsekään siihen niin taas on luuseri ja ylimielinen ja mitä lie. Suomessa selkäänpuukotuksen kynnys on ihan vitun pieni.

Tuossahan tuo just onkin. Joko ollaan liian nössöjä tai sitten itseään täynnä olevia kusipäitä. Kohdallaan se ei kuitenkaan oo koskaan. Ja toisaalta taas silloin jos urheiluja voittaa, unohdetaan helposti kaikki miten itse on ko. urheilijaa arvostellut. "Mitäs minä sanoin, ei se siälä pärjää / tottakai se pärjäs."

Suomalaiset ei oo urheiluhullua, vaan menestyshullua kansaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuossahan tuo just onkin. Joko ollaan liian nössöjä tai sitten itseään täynnä olevia kusipäitä. Kohdallaan se ei kuitenkaan oo koskaan. Ja toisaalta taas silloin jos urheiluja voittaa, unohdetaan helposti kaikki miten itse on ko. urheilijaa arvostellut. "Mitäs minä sanoin, ei se siälä pärjää / tottakai se pärjäs."

Suomalaiset ei oo urheiluhullua, vaan menestyshullua kansaa.

Aika hyvin kiteytetty. Annetaan urheilijoiden urheilla ja nautitaan hyvistä suorituksista eikä välitetä mistä maasta tullaan.

Evilälläkin saumat hypätä +830cm, jos kaikki sattuu kohdalleen. :whip:

Keihäskisasta tulee katastrofi

t. pessimisti

Naisten kisaa katsellessa oikeastaan vain nerius sai yhden kerran keihään "putkeen" ja silloin lensi pitkälle. Suomalaisten painiessa juuri tuon keihään asennon kanssa nähdään varmaan sellasia 75metrisiä. Varsinkin järvenpää, ruuskanen ja pitkämäki. Onneksi Wirkkala on aika perusvarma suorittaja. Ilmeisen haastava alusta ja muutenki vaikea heittopaikkana, onhan Pitkämäki 89 metrisen heittäny tuolla 2005 mutta silloin keihäs lensi lähelle 90 metriä ihan jatkuvasti.

Keihäskisasta tulee katastrofi

t. pessimisti

Naisten kisaa katsellessa oikeastaan vain nerius sai yhden kerran keihään "putkeen" ja silloin lensi pitkälle. Suomalaisten painiessa juuri tuon keihään asennon kanssa nähdään varmaan sellasia 75metrisiä. Varsinkin järvenpää, ruuskanen ja pitkämäki. Onneksi Wirkkala on aika perusvarma suorittaja. Ilmeisen haastava alusta ja muutenki vaikea heittopaikkana, onhan Pitkämäki 89 metrisen heittäny tuolla 2005 mutta silloin keihäs lensi lähelle 90 metriä ihan jatkuvasti.

Jep, komppaan. Terolla ei ole asiaa 90 metrin viivalle, täysin tuulettomalla stadionilla, varsinkin jos keppi ei Kuortaneellakaan tänä vuonna lentänyt, ja siellä on monet kovat tulokset tehty historiassa.

Veikkaan, että Pitkis painii siinä 85 metrin viivalla, Thor heittää sen liki 90 metrisen, ja muut suomalaiset tahkoaa 75 metriä, Wirkkala heittää vikalla 84,95.

Itse olen ikuinen optimisti kun keihäänheiton mitaleita jaetaan. Wirkkala voittaa maailmanmestaruuden, järvenpää heittää viimeisellä heitolla kolmanneksi, kaikki suomalaiset on kuuden parhaan joukossa, pitkämäki on huonoin suomalainen.

Ei se alusta siihen asentoon vaikuta. Samaa tavaraa, ku muuallakin.

no en mä sitä kyllä sanonutkaan. Naisheittäjät valittelivat ainaki alustaa, ja näkeehän sen sokea polvellaankin että ei ole optimi paikka heittää ku keihäs ei oikeasti ollu asennossa ku yhdessä heitossa koko vitun kisassa. ilmeisesti täysin tyhjä stadion tai jotain

Itse olen ikuinen optimisti kun keihäänheiton mitaleita jaetaan. Wirkkala voittaa maailmanmestaruuden, järvenpää heittää viimeisellä heitolla kolmanneksi, kaikki suomalaiset on kuuden parhaan joukossa, pitkämäki on huonoin suomalainen.

Komppaan tuossa suomalaisten keskinäisessä järjestyksessä, vaikka maailmanmestaruutta ei välttämättä Suomeen tule. Pitkämäki ei saa lentämään keppiä tuulettomalla stadionilla.

Muilta suomalaisilta voi odottaa KAAMEITA heittoja. Suomelle miesten keihäästä kaksi mitalia.

Ja salomäki ihan turisti.Ei kestäny sipuli yhtään, no nuori kaveri ja tulevaisus on lupaava.

miehen puhetta haastattelussa "ruotsi ottelussa näytetään mistä mä oon tehty, ei jäädä tuleen makaamaan".

ei lähteny selitteleen mitään, totes vaan että tekemisen taso oli huono.

Pitkämäki on perinteisesti ollut Berliinissä vahva Kultaisen Liigan kisoissa, joten älkää nyt sentään laskeko miestä ulos mitalitaistelusta. Sijotukset jaetaan sunnuntaina ja vielä on oikeastaan ihan turha sanoa yhtään mitään, kun ei edes ensimmäistä karsintaheittoa ole heitetty. Realismia toki on, että Thorkildsen on suosikki numero uno, mutta ei jaeta niitä sijotuksia vielä. Kyllä mulla on kova usko suomalaisiin keihäsmiehiin vielä toistaseks, malttamattomana odotellaan sunnuntain finaalia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom