Ankara Aatu sanoi:
Ei voi kun ihmetellä tällaisia kommentteja. Mies on tämän päivän kilpailun perusteella 12:s paras lajissaan koko maailmassa. Oletko itse omassa ammatissasi yhtä hyvä?
Alkaa vituttaa, kun tässäkin threadissa vaan itketään ja haukutaan jokaista urheilijaa, joka ei saa mitalia. Olispa hienot kisat, jos joka lajissa olis kolme osallistujaa.
Siinähän ihmettelet. Toi oli kyllä paska kommentti, tarkotuksella.
Kaikki on niin suhteellista. Lue mun aikasempia kirjotuksia. Frantz oli elämänsä kunnossa tän vuosikymmenen alussa ja hurjasteli vielä pari vuotta sitten, 2007 kauden lopussa tänkin kisaan voittoon riittäneet lukemat.
Mies on tehnyt kaikkensa päästäkseen kuntoon. Painoa on milloin nostettu, milloin pudotettu. Fyysisiä ominaisuuksia on yritetty plärätä sellaiseen kuntoon, että kiekko lentää ja varmasti taitoa on takana enemmän kuin laki sallii. Ongelmat on simppeleitä tekniikkamurheita ja vastaavia asioita taustalla, jotka estää sen, että kiekko lentäis sinne huippulukemille.
Toisaalta ehkä Frantzin olis oikeesti aika vaan vilkasta tuloskuntoaan viime vuosien arvokisoissa ja alkaa vetää johtopäätöksiä. Eihän se absoluuttisella mittarilla mitenkään paska ole, ikääkin vasta 34 vuotta, mutta jos menisit kysymään Frantzilta, että millainen olit tänään, Pekingissä tai Osakassa, niin hän varmaan vastais rehellisesti, että olin aika paska. Koska sitähän mies oli siihen nähden mitä hän parhaimmillaan oli ja verrattuna siihen missä hän haluaisi olla. Kaukana pistesijojen ulkopuolella kolmet arvokisat putkeen, selkeesti uransa ehtoopuolella oleva urheilija.
Jos Pitkämäki kisais vielä joskus vuonna 2016 ja kävis jäämässä jonkun arvokisan finaalin viimeiseks 75 metrin tuloksella, niin mitä sä siihen sanoisit? "No hei oothan sä ton kisan perusteella maailman 12. paras keihäänheittäjä." Auttaa vitusti.
Olis pitäny jättää toi "lopettais jo" pois, koska se on ihan vitun tyhmä juttu heittää ilmoille. Ei kenenkään tartte lopettaa mitään mistä nauttii, mutta paska se oli tänään.