Miten päätoimittajana toimiva henkilö voi lukea/tulkita Jokelin kirjoitukset tuolla tavalla?
Lyhyesti: Tämä Toledo näyttää olevan ikäluokassaan erinomainen urheilija. Hänellä on loistava tulos ikäluokassa käytettävällä välineellä. Tämän myös Jokeli ilman muuta toteaa. Sen jälkeen hän alkoi mielestäni vähätellä Toledon tulevaisuuden kuvaa, keihäs on nyt kevyt, siinä on erilainen painopiste, katsotaan nyt sitten, kun tositoimet miesten välineillä alkavat. Tämä oli siis vaikutelmani.
Minun mielestäni olisi parempi todeta vain, että poika on erinomainen keihäänheittäjä. Ei hänen tulevaisuuttaan tarvitse ryhtyä analysoimaan alaspäin, vaikka kirjoittajalla keihästietoutta onkin.
Olen huomannut pakkotoisto.comilla melko paljon tätä nuorten vähättelyä (se voi olla tahatontakin), sitä on mm. painonnostotredissä ja esim. kuvagalleriassa, jossa nuoret kaverit esittelevät lihaksiaan / voimatuloksiaan. Minä olen aina nuorten puolella, heitä on aivan turha ryhtyä lannistamaan edes tällaisilla Jokelin esittämillä analyyseilla. Toledo toki tuskin näistä kinkereistä koskaan kuulee.
Jokelille: Tunnut tietävän paljon keihäänheitosta, olet ilmeisesti valmentaja. Käytä tietojasi mahdollisimman rakentavasti suomalaisten nuorten hyväksi.