Yleistreenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jousa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ne helvetin juoksijatkaa pelkästää juokse jotai rataa, neki käy ihan punttiksella reenaamassa. Tollasella menolla ei susta kyllä PT:tä tuu tekemälläkää. Jos helvetti tiedät jo mitä pitää tehä eikä neuvot kelpaa niin mitä järkee perustaa threadia, meet vaan tekemään.

Juhamiehelle kiitos ainoana ymmärtäjänä joka tiesi mitä ajan takaa. Jos minä kerroin haluavani treenata kuntoa tarvitse ainakin kolmesti viikossa pidempiä lenkkejä. Ja kun haluan 100 metrin ja lyhyemmän noin 20 metrin tuloksia parantaa, tarvitsen niille myös kehitystä lennkipolulla/juoksuradalalla urheilukentällä. Haluan kehittää lihaksia, EN kasvattaa niitä tekemällä kyykkyä ja mavea, joka jäykistäiso varmasti juoksupuoltani. Se kuntosali on tulevaisuudessa, ehkä ensi vuoden puolella reilusti. Sanotessani lihaksien kehittämisestä, puhun ewil. punnerrusten ja leukojen maksimimäärä/minuutti tuloksista. Anteeksi ragetus, mutta näyttää pakkotoistolla olevan turha kysellä tällaisoa kun pakkislaisille bodaus on ainoa oikea tie jolla pääsee "kuntoon". Ja olen minä sen verran punttaamista harrastanut että tiedän noiden 1-jakoisten, golden sixin yms. ohjelmista, mielenkiintoista vertailua heti ettei minusta PT:ksi ole kun en salia edes harrasta vaan yritän jotain crossfitti tyylistä, hmm.

Jos crossfit-tyylisesti treenaat sitä suuremmalla syyllä salille ja kunnon raudat käyttöön. Pahin virhe on jättää voima treenit pois, treenaat sitten mitä lajia vaan.
Pelkällä kehon painotreenillä ei voimat kasva paljoakaan, jos ei pysty vaativimpiin liikkeisiin ja niihinkin hankitaan yleensä ensin voimaa punteilla.

Yksinkertainen kaava: voima = nopeus. Mistä sitä voimaa saa? Salilta.

Kyykyillä, sekä taka että etu, pikemminkin tehdään perusvoimatasot jolla esim 20m nasahtaa kulkemaan. Ihan höpönlöpöä että kyykkyharjoittelu jäykistää, lihashuollon laiminlyönti jäykistää!

Ja pikamatkoista puhuttaessa tietynlainen jäykkyys on hyväksi. Ei nyt auta olla jäykkä kuin rautakanki, mutta ei sovi olla kuminauhakaan. Erkki esimerkkinä pitkät venyttelyt ennen vetoja tappaa sen terävimmän terän siitä juoksusta.

Viimeksi muokattu:
Lisäksi jos katselee vaikkapa meneillään olevia Moskovan kisoja, niin bodatuimman näköiset urheilijat ovat miesten 100m & 200m juoksijat. Mietippä sitten siitä.

Jos lähtötaso ei ole kovin kova kannattaa sitä aeroobista hakea muualtakin kuin juoksulenkiltä ja pallopeleistä niin tulee varmasti vähemmän rasitusvammoja. Pyöräily, hiihto tai uinti mukaan.

Voi elämä!

Kaveri pyytää neuvoja hyvään juoksu- ja futiskuntoon, ei halua kasvattaa lihasta ja haluaa treenata vaan kehonpainolla. Vastauksina tulee pelkkää salitreeniä, voimaa, bodausta. Mitään niitä osa-alueita hän EI tahdo kehittää vielä. Yksikään 100m sprintteri ei ole optimaalisessa kunnossa pelaamaan Jalkapalloa. Sieltä voi jokainen itse googlata kuvia Christiano Ronaldosta, David Beckhamista ja Zinedine Zidanesta ja mennä heitä neuvomaan, että kun teidän reidet ei nyt ole tarpeeksi isot. Jalkapallossa pelataan 90min peli, jossa isoista, happea kuluttavista lihaksista ei ole hyötyä, ei 200kg:n kyykystä ja mavesta vaan nopeista lähdöistä, kovista kiihdytyksistä ja näistä tarvitsee palautua todella nopeasti seuraavaa tilannetta varten, ei juosta 100 metriä lujaa ja odottaa seuraavia kisoja.

Mitä tulee Personal Trainerinä olemiseen: Suurin osa kuntokeskuksien PT:itä käyttävistä asiakkaista haluaa kiinteytyä, laihtua ja parantaa omaa kuntoaan ja hyvinvointiaan. EI kasvaa isoiksi ja lihaksikkaiksi. Miksi ei tämän threadin kysyjän kokemuksella ja tietotaidolla voisi päästä näihin tuloksiin? Eikö voi laihtua, kiinteytyä, pudottaa rasvan määrää kehossa, kehittää hengityselimistöä, sydäntä ja verisuonielimistöä, itsevarmuutta, töissä ja vapaa-ajalla jaksamista millään muulla kuin voima- tai bodytreenillä?

Kehonrakennus ja voimanosto on mainioita lajeja moneen asiaan avuksi ja hyödyksi, mutta miksi ei voi tuloksia saada millään muulla tavalla, tavalla joka tuntuu harjoittelijasta itsestään mukavimmalta. Moni ei halua isoksi, ja kun treenataan nimenomaan sitä lajia mikä tuntuu itselleen kaikkein lähimmältä sydäntä, niin mielenkiinto pysyy pisimpään treenissä ja kehitys ja hyvä olo jatkuu mahdollisesti koko loppu elämän.

Itse threadin kysymykseen: Ei en osaa neuvoa sinua parantamaan jalkapalloon vaadittavia ominaisuuksia optimaalisesti. Rupesi vaan vituttamaan, kun tällä sivustolla ei ole mitään muuta totuutta kuin punttisali

@Saatioho: Futiksessakin erittäin tärkeät lähtönopeus ja vaikkapa vertikaalihyppy on suoraan kiinni voimatasoista. Ne hankitaan juurikin niillä kyykyillä ja maveilla ja sitten jalostetaan lajiharjoittelulla nopeudeksi/ponnistusvoimaksi. Nopeus vaatii voimaa. Aina.

Voi elämä!

Kaveri pyytää neuvoja hyvään juoksu- ja futiskuntoon, ei halua kasvattaa lihasta ja haluaa treenata vaan kehonpainolla. Vastauksina tulee pelkkää salitreeniä, voimaa, bodausta. Mitään niitä osa-alueita hän EI tahdo kehittää vielä. Yksikään 100m sprintteri ei ole optimaalisessa kunnossa pelaamaan Jalkapalloa. Sieltä voi jokainen itse googlata kuvia Christiano Ronaldosta, David Beckhamista ja Zinedine Zidanesta ja mennä heitä neuvomaan, että kun teidän reidet ei nyt ole tarpeeksi isot. Jalkapallossa pelataan 90min peli, jossa isoista, happea kuluttavista lihaksista ei ole hyötyä, ei 200kg:n kyykystä ja mavesta vaan nopeista lähdöistä, kovista kiihdytyksistä ja näistä tarvitsee palautua todella nopeasti seuraavaa tilannetta varten, ei juosta 100 metriä lujaa ja odottaa seuraavia kisoja.

Mitä tulee Personal Trainerinä olemiseen: Suurin osa kuntokeskuksien PT:itä käyttävistä asiakkaista haluaa kiinteytyä, laihtua ja parantaa omaa kuntoaan ja hyvinvointiaan. EI kasvaa isoiksi ja lihaksikkaiksi. Miksi ei tämän threadin kysyjän kokemuksella ja tietotaidolla voisi päästä näihin tuloksiin? Eikö voi laihtua, kiinteytyä, pudottaa rasvan määrää kehossa, kehittää hengityselimistöä, sydäntä ja verisuonielimistöä, itsevarmuutta, töissä ja vapaa-ajalla jaksamista millään muulla kuin voima- tai bodytreenillä?

Kehonrakennus ja voimanosto on mainioita lajeja moneen asiaan avuksi ja hyödyksi, mutta miksi ei voi tuloksia saada millään muulla tavalla, tavalla joka tuntuu harjoittelijasta itsestään mukavimmalta. Moni ei halua isoksi, ja kun treenataan nimenomaan sitä lajia mikä tuntuu itselleen kaikkein lähimmältä sydäntä, niin mielenkiinto pysyy pisimpään treenissä ja kehitys ja hyvä olo jatkuu mahdollisesti koko loppu elämän.

Itse threadin kysymykseen: Ei en osaa neuvoa sinua parantamaan jalkapalloon vaadittavia ominaisuuksia optimaalisesti. Rupesi vaan vituttamaan, kun tällä sivustolla ei ole mitään muuta totuutta kuin punttisali

Aika aivokuollutta paatosta tämä. Oranki jo antoikin hyvän vastauksen tuohon futishommaan.

Mitä tulee PT-juttuihin niin mitenhän sä käsität tuon kiinteytymisen? Kysyt, että voiko kiinteytyä ilman voima tai bodytreeniä ja vastaus on että oikeastaan ei. Kiinteytyminen on IMO sitä, että korvataan läski lihaksella ja sehän tapahtuu niin, että dieetataan rasvat pois ja bodataan lihasta päälle. Ihan samaa kehonrakennusta se on Bull Mentulalla ja sillä yksinhuoltajaäidillä kerta lihasta kasvatetaan.

Varmasti on voimatreenistä hyötyä noihin mainittuihin osa-alueisiin, mutta body- ja voimatreeni ei mitenkään välttämätöntä ole Suomessa veikkausliigatasolla pelaamiseen. Aloittaja haluaa päästä entiseen futiskuntoonsa, johon pääsi ilman punttisalia.

Käsitän kiinteytymisen rasvaprosentin pienenemisellä kehossa:
- rasvan määrä pysyy samana kehossa ja lihasta tulee lisää kehoon, jolloin rasva "leviää" isommalle alueelle ja keho on kiinteämpi
- rasvan määrä putoaa ja lihasta ei tule lisää, jolloin rasvan poistuttua alla oleva lihas näkyy paremmin ja keho on kiinteämpi
- tapahtuu molemmat niinkuin Monkeyn esimerkissä ja keho näyttää kiinteämmältä

Niin paljon pystyy kehossa saavuttamaan hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi. Kehosta saa seksikkään ja hyvännäköisen, kaikki tämä ilman punttisalia.

Kysyn edelleen kun moni tähän threadiin vastannut mollaa kaverin PT-edellytyksiä: Moni, uskallan sanoa jopa suurin osa, jotka haluaisi kiinteytyä, pudottaa painoaan ja kehittää terveyttään haluaisi tehdä tämän prosessin kasvattamatta lihasta, näyttämättä bodarilta ja käymättä punttisalilla. Haluavat harrastaa lajia josta pitävät. Minkä takia tämän threadin aloittaja olisi Huono PT näiden ihmisten ohjaamiseen ja tavoitteiden toteuttamiseen? Hänen kaltaiselleen PT:lle löytyy todennäköisesti enemmän asiakkaita, kuin pelkkää kehonrakennusta ohjaavalle PT:lle.

Edelleen: Minä itse treenaan vain body-tyylistä treeniä. En vain ymmärrä miksi kaiken pitää olla pelkkää punttia ja punttia.

Kysymys The Monkeylle ja muille, jotka vähättelevät kaverin PT-edellytyksiä: Väitättekö tosissanne, ettei ihminen voi kiinteytyä ja parantaa elämäänsä ilman salitreeniä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysymys The Monkeylle ja muille, jotka vähättelevät kaverin PT-edellytyksiä: Väitättekö tosissanne, ettei ihminen voi kiinteytyä ja parantaa elämäänsä ilman salitreeniä?

Vastaus: En väitä. Mutta salitreeni on paras tapa kasvattaa lihasta (lihaksen kasvu on siis yksi kiinteytymisen edellytys). Muutenkin termi kiinteytyminen on ihan perseestä.

En oo täysin perillä noista PT-jutuista, mutta tuskin ne saa valita asiakkaitaan. Mitäs sitten kun asiakkaaksi tuleekin nuori jannu joka haluaa bodata ja/tai saada lisää voimaa? Voi mennä sormi suuhun kun yrittää saada fiksua treeniohjelmaa väsättyä ja liikkeitä opetettua.

Jos on PT:nä kuntokeskuksissa, niin varmastikkaan ei asiakkaita saa itse valita, mutta kun tekee toiminimellä saa valita asiakkaansa oman osaamisen mukaan. Esim. laittaa omat nettisivut pystyyn ja kertoa omista taustoistaan ja osaamisestaan jota kautta tämäntyylisestä valmennuksesta kiinnostuneet ottaa yhteyttä.

Kiinteytys ei sitä lihaksen kasvua vaadi, vaan alla olevat lihakset luovat sen kiinteämmät ulkonäön, kunhan rasvan laihduttaa päältä pois. Salitreeni on tähän paras, mutta vieläkin haen sitä takaa, että keskustelun aloittaja EI halua käydä salilla eikä kasvattaa lihasta vaan juosta ja tehdä kehonpainolla liikkeitä. Todella moni kuntoilija tahtoo näin myös tehdä. Se on mielestäni typerää ja aivotonta antaa ainoaksi vaihtoehdoksi salitreenin ja vähätellä kaikkea muuta harjoittelua.

Jos on PT:nä kuntokeskuksissa, niin varmastikkaan ei asiakkaita saa itse valita, mutta kun tekee toiminimellä saa valita asiakkaansa oman osaamisen mukaan. Esim. laittaa omat nettisivut pystyyn ja kertoa omista taustoistaan ja osaamisestaan jota kautta tämäntyylisestä valmennuksesta kiinnostuneet ottaa yhteyttä.

Kiinteytys ei sitä lihaksen kasvua vaadi, vaan alla olevat lihakset luovat sen kiinteämmät ulkonäön, kunhan rasvan laihduttaa päältä pois. Salitreeni on tähän paras, mutta vieläkin haen sitä takaa, että keskustelun aloittaja EI halua käydä salilla eikä kasvattaa lihasta vaan juosta ja tehdä kehonpainolla liikkeitä. Todella moni kuntoilija tahtoo näin myös tehdä. Se on mielestäni typerää ja aivotonta antaa ainoaksi vaihtoehdoksi salitreenin ja vähätellä kaikkea muuta harjoittelua.
Kuten sanoin kiinteytyminen terminä on paska. Musta se ei oo sama asia kuin laihduttaminen. Susta on. Mun mielestä kiinteytyminen tarkoittaa laihduttamisen ja lihaskasvun komboa, koska silloin rasva "korvataan" lihaksella.

- - - Updated - - -

Lisätään, että ei kukaan ole antanut sitä ainoaksi vaihtoehdoksi vaan parhaaksi vaihtoehdoksi. Hölmö neuvoja on sellainen joka ei kerro mikä on paras vaihtoehto vaan antaa heti huonompia.

Olet siis harrastanut jalkapalloa aikaisemmin, joten sulla lienee kokemusta lajityypillisestä treenistä. Ottaisin sun sijassa treeniohjelmaan 1) peruskuntoa kasvattavan ja läskiä polttavan aerobisen treenin (60-70% maksimisykkeestä) 2-3 kertaa viikkoon ja lisäksi 2) fysiikkaharjoitukset 2-3 kertaa viikkoon eli voimaa ja räjähtävää voimaa parantavan treenin kuten intervallit ja/tai loikkaharjoitukset ja/tai kuntopiiri sekä 3) tekniikkatreenit kerta viikkoon (joista sulla itsellä on kokemusta aik. jalkapallotreeneistä). Kuntopiirin suhteen kandee kysyä neuvoa jalkapalloharrastajilta, jotka tietävät, millaiset liikkeet tukevat nimenomaan lajityyppisiä ominaisuuksia. Painonpudotukseen ruokavalio on se ykkösjuttu, ja mitä vähemmän massaa, sitä parempi maksimaalinen hapenottokyky, joka lienee tärkeä ominaisuus palloa potkiessa.

Kiitoksia ehdotuksestasi, mutta en ole salille menossa vielä hetkeen. En siis kaipaa mitään kuntosaliehdotuksia. Tässä on nyt peruskunnon nostattaminen, rasvanpoltto ja juoksunopeus pääosissa. Kyllä varmasti minun kaltainen kaveri hyötyy kuntopiiritekemisistä toistaiseksi hyvinkin paljon kun tarkoituksena ei ole kasvattaa, vaan kehittää lihasta.

Mikäs ero sillä kasvatuksella ja kehityksellä on?

Kuten sanoin kiinteytyminen terminä on paska. Musta se ei oo sama asia kuin laihduttaminen. Susta on. Mun mielestä kiinteytyminen tarkoittaa laihduttamisen ja lihaskasvun komboa, koska silloin rasva "korvataan" lihaksella.

- - - Updated - - -

Lisätään, että ei kukaan ole antanut sitä ainoaksi vaihtoehdoksi vaan parhaaksi vaihtoehdoksi. Hölmö neuvoja on sellainen joka ei kerro mikä on paras vaihtoehto vaan antaa heti huonompia.

Kerro ihmeessä missä vaiheessa kiinteyttäminen ja laihduttaminen on mun mielestä sama asia. Kiinteyttäminen tarkoittaa rasvaprosentin pienenemistä. Lukisit vaikka mun kirjoitukset kunnolla ennen kun tuut puhumaan paskaa, kiitos.

Kerro ihmeessä missä vaiheessa kiinteyttäminen ja laihduttaminen on mun mielestä sama asia. Kiinteyttäminen tarkoittaa rasvaprosentin pienenemistä. Lukisit vaikka mun kirjoitukset kunnolla ennen kun tuut puhumaan paskaa, kiitos.

No en tiedä miten tätä voi muutenkaan tulkita :rolleyes:

Kiinteytys ei sitä lihaksen kasvua vaadi, vaan alla olevat lihakset luovat sen kiinteämmät ulkonäön, kunhan rasvan laihduttaa päältä pois.

No en tiedä miten tätä voi muutenkaan tulkita :rolleyes:

Osaatko lukea vai ootko trolli?

Käsitän kiinteytymisen rasvaprosentin pienenemisellä kehossa:
- rasvan määrä pysyy samana kehossa ja lihasta tulee lisää kehoon, jolloin rasva "leviää" isommalle alueelle ja keho on kiinteämpi
- rasvan määrä putoaa ja lihasta ei tule lisää, jolloin rasvan poistuttua alla oleva lihas näkyy paremmin ja keho on kiinteämpi
- tapahtuu molemmat niinkuin Monkeyn esimerkissä ja keho näyttää kiinteämmältä

Osaatko lukea vai ootko trolli?

No itehän sä puhut ensin toista ja sitten toista. Toi virke jonka lainasin edelliseen postiin sanoo aika helvetin selkeästi, että kiinteytys ei lihaskasvua vaadi vaan se tapahtuu kun laihduttaa rasvan pois päältä. Että kerropas mitä paskaa mä oon nyt puhunut. Sanoit tossa ihan selkeästi, että laihdutus ja kiinteytys on sama asia.

Edit. Tossa sulla on siis kolme vaihtoehtoa kiinteytykselle ja sille miten sen käsität. Yksi niistä on ihan vaan laihduttaminen. Mitä sä nyt haastat riitaa ilmiselvästä asiasta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom