Yleiskaukosäädin

Morjes. Sellasta vaan, että onko täällä porukkaa, joka olis kokenut vähän enemmän noista yleiskaukosäätimistä. Oon nyt jouluna ajatellu hommaa tollaisen kaukosäätimen noin 100 budjetilla, joten onko kokemusta mikä kannattaisi hommata? Oon noita nyt jonkin verran itsekkin tutkinut ja tuo One For All Gen3 Kameleon näyttäisi olevan hyvä. Myös Logitech Harmony 555 voisi olla hyvä, mutta ulkonäöltään Kameleon vie niin paljon kotiinpäin, että taitaa se olla jotenkin selvä peli.

Mutta... Sitten on vaikka mitä muuta kaukosäädintä, mistä en niin paljoa ole kuullut kommenttia. Philips SRU9600, on mulle ainakin aika vieras. Pistäkää vähän omia kokemuksia noista, ja jos tulee joku ihan muukin ~100e kapula mieleen, ni siitäkin esitettä ja sanaa.

Tässä vielä pieni lista noista kaukosäätimistä mistä puhuin:
One For All Kameleon GEN3
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6470

Logitech Harmony 555
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4130

Philips SRU9600
http://www.philips.fi/About/News/press/article-14461.html

Kiitos tiedoista etukäteen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on kokemuksia Kameleon Gen2:sta ja Harmony 675:sta.
Ainakin Gen2 Kameleon ei sopinut minun käteen käytössä ja nyt onkin kohta vuoden ollu käytössä Harmonyn 675, joka on käytettävyydeltä ja ohjelmoitavuudeltaan huomattavasti Kameleonia parempi.

Minulla on kokemuksia Kameleon Gen2:sta ja Harmony 675:sta.
Ainakin Gen2 Kameleon ei sopinut minun käteen käytössä ja nyt onkin kohta vuoden ollu käytössä Harmonyn 675, joka on käytettävyydeltä ja ohjelmoitavuudeltaan huomattavasti Kameleonia parempi.

Joo. No siis mä olin kanssa jo Harmony sarjaa ostamassa koska, kameleon gen2 oli kädessä ihan hirvee ja "menunselausristikko" oli niin kammottava gen2:ssa, että meinasin alkaa ihan itkemään. Nyt sitten DigiExpoissa kokeilin tota gen3 kameleonia, ja oikeestaan kaikki mistä en pitänyt gen2:oli korjattu. Sen takia on nyt sitten toi kolmosen kameleoni kiinnostanut.

Mulla on Logitechin Harmony 525. Ihmiskunnan historian paras keksintö pakastepizzan jälkeen, mutta viilausta kompukalla tarvitaan jonkun verran. Jos malttaa tunnin konffata kapulaa kondikseen niin muut kaket voi heittää komeroon.

Mulla on Logitechin Harmony 525. Ihmiskunnan historian paras keksintö pakastepizzan jälkeen, mutta viilausta kompukalla tarvitaan jonkun verran. Jos malttaa tunnin konffata kapulaa kondikseen niin muut kaket voi heittää komeroon.

Sama täällä, loistava vekotin, kunhan viilailee kuntoon!

Kokemusta on Philipsin Prontosta, joka siis kosketusnäytöllä oleva laatta, täysin itse ohjelmoitava kapula, mistä ainoat pahat sanat on ehkä se, että on niinkin iso kuin onkin, kosketusnäyttöä täytyy aina välillä vilkuilla kun käyttää. Ohjasi ihan kaikkea, netistä löytyi tarvittaessa muiden settejä, mistä pystyi kerämään haluamansa laitteet käyttöön.

Pronto meni vaihtoon jokin aika sitten, tilalle tuli Harmony 885. Muuten ei moitittavaa siinäkään, mutta nappuloiden tuntuma ja sijoittelu on välissä vähän niin ja näin. Mutta suurin miinus on ehdottomasti ohjelmoinnin muutama idioottimaisuus ja rajoitus. Tai kyllähän ohjelmoinnin saa tehtyä mieleisekseen, kunhan vähän kikkailee. Pronton "tee kaikki alusta asti itse, ohjelmisto ei puutu mihinkään" systeemi vie Harmonysta taas voiton 10-0.

Logitechin asiakaspalvelulle taas täydet 10 pointsia, mikäli omaa alkuperäistä kapulaa ei ole, tai on jollain tavalla "epänormaali", eikä vehje niitä itse opi, niin vaikka pronton kapulan tiedosto sähköpostilla Logitechille ja muutamassa päivässä lisäävät käskyt tietokantaan. :thumbs:

525 täälläkin, softan käyttötapa tehty jollekin marssilaiselle, -> konfaamiseen kuluu useita iltoja kaikkien ihmeellisyyksien fixaamiseen. Reilun viikon kapula ollut ja ehkä kohtapuoleen saa säädettyä asetukset just eikä melkein.

Logitech Harmony 1000 ja Harmony 675 on varmasti hyviä kapuloita, mutta hinta ylittää rajan.

Eli siis lähinnä oon ajatellu sellasta 100e kapulaa ja sitten just ku se tulee avovaimon kanssa käytettäväks, ni olis kiva sellanen, että ei tarvii olla Nasa:lla töissä, että osaa käyttää tai ottaa käyttöön.

Onko kellään kokemusta tuosta Gen3 Kameleonista. Siis ihan käytössä? Taitaa olla liian uusi, että kellään sitä olisi...

ääni harmony 555:lle. aivan loistava kapistus kun konffaukset on kuntoon saanut. itse taistelin pari iltaa digiboxin kanssa ja lopullinen syy oli aivan typerä. Mutta kyllä.. aivan loistava laite.

Harmony 885 täällä. Ei ole tuonut mitään eroa entiseen. Paitsi että kapuloitten kanssa vekslaaminen on vaihtunut nappuloiden kanssa vekslaamiseen, joka on ajoittain vielä turhauttavampaa. Onneksi on vanhat kaket tallella, että voi niitä käyttää jos tulee kova hätä.
Asentelussa ja konffauksissa ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia. Hyvin sopii käteen ja toimii loogisesti, jos niin nyt voi sanoa. Toimii siis hyvin, ja ongelma onkin tässä tapauksessa ennemminkin omassa päässä...

Tämä oli siis maallikon ja (tyhjäpäisen) naisen näkemys, ihan vaan avovaimoasi ajatellen.

edit: Hyvä tinkijä saa satasella :jahas:

Ikivanha Marantz RC3200 (perustuu kait pronton alustalle). Ihan ok mutta ei opi philipsin dvd vehjeen signaaleita vaikka sille miten huutaa tai käyttää kohtuutonta väkivaltaa.

Onkohan muuten iskunkestäviä yleiskaukosäätimiä tehty?

Toisaalta, onko kukaan kokeillu kännykän käyttöä kaukosäätimenä?

EDIT: olen siis kuullut että sellanenkin mahollisuus on kännyköillä, joissa on infrapuna

Onkohan muuten iskunkestäviä yleiskaukosäätimiä tehty?

Toisaalta, onko kukaan kokeillu kännykän käyttöä kaukosäätimenä?

EDIT: olen siis kuullut että sellanenkin mahollisuus on kännyköillä, joissa on infrapuna

Kännyssä on surkea kantama infrapunalla, eli jos et halua istua 1-2m päässä telkkarista vaihtamassa kanavia niin unohdu koko juttu :D softia tuohon on kyllä tarjolla mutta ei ole ollut intoa koittaa.

Miten tuo "konffaaminen" käytännössä tapahtuu? Minulla ei ole mitään kokemusta ko. vehkeistä, mutta on alkanut vituttamaan tv:n, digiboksin ja kotiteatterin kaukosäädinten kanssa pelleily.

Miten tuo "konffaaminen" käytännössä tapahtuu? Minulla ei ole mitään kokemusta ko. vehkeistä, mutta on alkanut vituttamaan tv:n, digiboksin ja kotiteatterin kaukosäädinten kanssa pelleily.

Yleiskake ottaa vastaan orkkiksen signaalin ja seivaa sen sitten jollekin napille.

Kännyssä on surkea kantama infrapunalla, eli jos et halua istua 1-2m päässä telkkarista vaihtamassa kanavia niin unohdu koko juttu

Henk. koht ei haittaisi yhtään. Minulle kun kaukosäädin ei ole sitä varten että voin vaihtaa kanavaa nousematta tuolilta, vaan sitä varten että voin vaihtaa kanavaa. Mukavat nykytelkat kun eivät tule kunnon paneelilla.

Yleiskake ottaa vastaan orkkiksen signaalin ja seivaa sen sitten jollekin napille.

tai halvemmissa malleissa on jo valmiiks muistissa erilaisia yhdistelmiä millä katetaan suurin osa laitteista. (ohjelmoidaan kaukosäädin katsomalla manuaalista valmistajan ja laitteen tyypin perusteella numerokoodi)

käytännössä ei toimi aina kaikkien kanssa ja normi tuurilla aina joku laite jää toimimatta näillä.

ja käsittääkseni logitechille haetaan netistä nuo asetukset, mutta en ole kyllä yhtään varma

Mites kun meikä on onnistunut rikkomaan sekä telkkarin että dvd-soittimen kaket ja lisäksi sain kaverilta vhs-nauhurin ilman kakea niin mikä noista säätimistä ois sitten hyvä kun kerran ei alkuperäisiä säätimiä ole mihinkään laitteeseen? Ja onko noissa mitään rajaa montaako laitetta pystyy ylipäätään käyttämään? Ois kiva jos tulevaisuudessa ostaa esim. projektorin ja stereot niin kaikki hoituis yhdellä pulikalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom