Yleiset vessat duunissa + virtsaamisesta yleensä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
MissEvilEve sanoi:
Hei!

Sen verran terveysvalistusta tähän väliin:

Jos ulostamisen tarve on tiheä ja ulostuskertoja on useampia päivässä, alapesua suositellaan erityisesti silloin. Lämpöisellä vedellä pesu ja huolellinen kuivaaminen pitävät peräaukon ja alapään ihon hyvässä kunnossa, huuhtelevat hikeä/likaa/ulostetta pois ja ehkäisevät bakteerien muhimista peräaukossa.

Ulostaminen useasti päivässä rasittaa ajan kanssa peräaukkoa, voi aiheuttaa kutinaa, kirvelyä, bakteerikannan muutoksia ym. Kotikielellä siellä muhii aikalailla kaikenlaista 'kosteaa ja haisevaa' niiden monen ulostuksen tuotoksena. Jatkuvaa paperilla pyyhkimistä ei suositella jos ulostaminen tapahtuu useasti päivän aikana, sillä pehmeäkin paperi kuivattaa ja hankaa peräaukon herkkää ihoa.

Alapesut ovat muutenkin suositeltuja, ihan terveille ihmisillekin, sen päivittäisen suihkussa käymisen lisäksi. Pelkkä vesipesukin riittää, liiat saippuat ym saattavat kuivattaa ihoa.

Edit: Niin ja kun meitä näin informoit ulosteesi väristä niin kommentoinpa sitäkin. Hyvä jos väri on ruskeaa, se on terve merkki.

Ei saatana,nyt mä olen kuullut,nähnyt,lukenut ja kokenut kaiken. :hyper:

Täällä siis neuvotaan ihmisiä,kuinka on oikea oppisin tapa pyyhkiä perse puhtaaksi. :D

Kerrotaan vielä kaupan päälle ja annetaan vinkkiä,monta kertaa päivässä on normaalia käydä paskalla. :rock:

Tämä oli selvästikin :anssi:

Pääasia on,että on hauskaa. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
S.A sanoi:
Ei saatana,nyt mä olen kuullut,nähnyt,lukenut ja kokenut kaiken. :hyper:

Täällä siis neuvotaan ihmisiä,kuinka on oikea oppisin tapa pyyhkiä perse puhtaaksi. :D

Kerrotaan vielä kaupan päälle ja annetaan vinkkiä,monta kertaa päivässä on normaalia käydä paskalla. :rock:

Tämä oli selvästikin :anssi:

Pääasia on,että on hauskaa. :lol2:

Se oli osittain humoristinen heitto tuohon kauhisteluun alapesuista sun muista, mutta samalla tiukkaa faktaa ja vakavalla naamalla sanottu asia. Ei tehdä tästä mitään pelleilyä vaikka kakka ja pisu kauhean hauska aihe onkin...

;)

Enpä ole moista ongelmaksi vielä kokenut. Ei kai sitä nyt hirveellä helikopterilla tarvi ravistaa? Pari siveää vetoa ja hento ravistus ilman helikopteria niin homma rokkaa. Jos menee ravistuksen aikana tippa tai pari reunoille niin ainakin itsellä on tapana paperilla pyyhkäistä.

Ja toisekseen varmaan valuu vielä katkuisia jälkilöylyjä sinne housuun vaikka miten paperilla pyyhkis. Tai jos sen sais tungettuu sinne putkeen ja hoonattuu niin sit ei ehkä...Kivuliasta varmaan ja riskinä on, että se paperi jää sinne. Vaihtaa kalsarit päivittäin niin ei tämäkään ole ongelma.

Eikä mua se ähkiminenkään nyt hirveemmin haittaa. Joskus oon tosin revenny ku viereisessä kopissa molskahtaa oikeen kunnolla. Varmaan kastuu perse sillon :D Vahingon iloa, vahingon iloa...

Jos muuten on viereisessä kopissa kaksi tuoretta paskojaa niin toinen rikkoo sen "jään" varmasti jossain vaiheessa mojovalla pierulla ja molempien on sen jälkeen paljon vapautuneempaa jatkaa ähkimistä.

En mä noiden vessojen suhteen ala ylihygieeniseks. Se on faktaa, että tappavaa tautia sieltä ei jostain hysteerisestä kusitipasta saa ja jos se häirittee ni pidättää sen verta kauan, että voi kotona vääntää sen jöötin omassa seesteissä palatsissa.

riihimäen viestirykmentissä on kopit pönttöjä varten. pidin ehkä vähän ahtaina mut tupakaveri paino 160kg ja hyvin tuntu sinne sopivan.

ja yleisistä vessoista, eihän ne plöts- ja lorinaäänet ny mitään häiritse mut semmonen pierusoolo aiheuttaa jo pientä hilpeyttä. armeijas oli ainakin hauska repeillä kaverien pieruille, pöntöissä on vaan niin uskomaton akustiikka. (ja armeijas ei ollu muutakaan tekemistä :D )

Hankalaksi menee elämä jos tippa tai kaksi mietityttää, puhumattakaan perseen pyyhkimisen oikeaoppisista tekniikoista.

Ihan vapaasti saa minun puolestani ihmiset pyyhkiä, hinkata, ravistaa kukin omalla tyylillään. Ei pienimuotoinen "hygieniakasvatus" kuitenkaan julkisten vessojen keskimääräistä siisteystasoa nosta paljoakaan, eikä omista ulosteista mitään ebolaa saa, ei edes pienimuotoista sieniviljelmää jos muistaa ne kalsarit pävittäin vaihtaa. Sama homma käsien pesun kanssa: Jotkut raapii persettä ja hiplaa muniaan telkkaria katellessa, käyden mainoskatkolla keittiössä tekemässä parit näkkärit ja pistelee poskeen siinä huoletta. Toiset pesee kädet 15 kertaa päivässä ja silti kokoajan pelottaa jos jostain hyppää bakteeri ja aiheuttaa tappavan taudin. Villi veikkaus on että tämä neuroottinen käsien pesijä sairastelee enemmän.

MissEvilEve sanoi:
Se oli osittain humoristinen heitto tuohon kauhisteluun alapesuista sun muista, mutta samalla tiukkaa faktaa ja vakavalla naamalla sanottu asia. Ei tehdä tästä mitään pelleilyä vaikka kakka ja pisu kauhean hauska aihe onkin...

;)

Kyllä tähän keskusteluun kannattaa suhtautua suurella vakavuudella ja päättäväisyydellä. :evil:
Jos suhtaudut elämään yhtä suurella sydämellä kuin tähän aiheeseen täällä,niin edessäsi on loistava tulevaisuus. :)

Neuvostoliitto sanoi:
No voi vitun neidit. Nuolettehan te pipariakin vaikka siellä on IIIIK kusta.

Niin, ja kyllä se kusi on pienin paha siinä piparissa.

Ja asiaan: mä en tiedä kuinka thredin aloittaja kusee, mutta itse ravistan kullin vinhaan niin, että ei todellakaan lennä kusta päälle ja peeenis jää kuivaksi. En oo ikinä edes kuullut, että joku kuivaisi paperilla kullin kusemisen jälkeen. Sillä paperilla kuivataan se mela jonkun ihan muun toimenpiteen jälkeen ;)

MissEvilEveltä on tullut paljon hyviä vinkkejä. Kiitos niistä, ja ottakoon kukin omalla taholla opikseen. :worship:

En näe tarvetta neuroottiselle bakteerijahdille. Kaikki maailman allergiat johtuvat juuri siitä, että desinfioidaan käsiä jatkuvasti ja eletään liian hygieenisissä ja kliinisissä ympäristöissä. Sitten otetaan vähän maitohappobakteereita tablettina ja luullaan että kaikki on hyvin. Not!

Toinen ääripää on sitten se, että jätetään kädet pesemättä, pyyhitään perse puolihuolimattomasti ja vaihdetaan alushousut kerran viikossa. Kun liikumme isoissa väkijoukoissa, emme ole vastuussa ainoastaan omasta terveydentilastamme, vaan vastaamme hygieniallamme myös muiden hyvinvoinnista.

Ihminen on eläin, joka on tottunut pyörimään mullassa ja tomussa koko historiansa ajan. Meille on kehittynyt jopa symbioottisia vuorovaikutussuhteita eri elämänmuotojen, bakteerien ja jopa tiettyjen "lois" matojen kanssa. Mistä luulette että erilaiset ruoka-allergiat ovat räjähtäneet käsiin viimeisen sadan vuoden aikana? Olemme onnistuneet hävittämään suurimman osan haitallisista bakteereista ja loisista, yhdessä niiden hyödyllisten kanssa. Voimme ajautua, ja kenties olemme jo ajautuneet pakonomaiseen desinfiointikierteeseen, jossa luontainen vastustuskykymme on niin heikko, että se romahtaa jopa koivun tai lepän siitepölyn vuoksi...

Onko näistä hygienia-asioista jonkinlaista konsensusta tiedemiesten keskuudessa tai suosituksia? Laittakaa linkki tänne jos onnistutte sellaisen löytämään.

Andy sanoi:
En oo ikinä edes kuullut, että joku kuivaisi paperilla kullin kusemisen jälkeen. Sillä paperilla kuivataan se mela jonkun ihan muun toimenpiteen jälkeen ;)

Mullakin kesti reilu parikymmentä vuotta ennenkuin siitä ensimmäisen kerran sain vihiä. Töissä oli vessassa kaks koppia ja entinen työkaveri puuhasteli jotakin paperilla aina kusemisen jälkeen. Ajattelin sen olevan ainoa ihminen maailmassa ja pidin hyvin kummallisena. Näköjään samaa tekee muutama muukin.

Eipä tulis itelle mieleenkään munan pyyhkimiset, perseen pesemiset ja hanojen tai ovien aukominen paperilla. Viime viikolla näin yhden tyypin sulkevan hanan ja aukasevan oven paperilla vessasta lähtiessä ja pidin sitäkin hyvin kummallisena. Toisaalta mulle on aivan sama mitä itse kukanenkin tekee asian suhteen. Mulle riittä kans perushygienia ja päivittäinen suihku. Eikä ole vielä yksiäkään kalsareita kusi polttanut, vaikka niihin on varmaan tullut tipoteltua jo saavi tolkulla tähän ikään mennessä. Eipä ole myöskään allergioita, enkä muista olleeni mahataudissa lapsuuden jälkeen.

Turha hygieniasta nipottaminen on mielestäni neuroottista ja hyödytöntä hommaa.

AM sanoi:
Pointti on, että sekä pyyhkiminen että istuminen ovat fyysisitä eroista johtuen tarpeettomia miehillä toisin kuin naisilla. Kun mies alkaa pyyhkimään tattinsa päätä on se hygienian liioittelua.
Kun kerta miehelle on siunattu tällainen ylivertainen tarkkuuskiväärin, niin mistäs se johtuu, että miesten vessoissa sitä kusta virtaa jokapaikassa? Vähintään pönttö on vuorattu kultaisilla pisaroilla. Ei taida kuitenkaan olla ihan se tarkin työkalu tuo.

Itse istun suurimmaksi osaksi. Kyllähän sen huomaa, että itselläkin silloin tällöin, kun hoitaa hommat seisaaltaan, niin joku kapinallinen tippa lähtee omille teilleen. Istun siis lähes aina kotona. Julkisissa nyt ei voi istua (kakkonen tietysti :)), kun sinne on nämä tarkkuusampujat käyny antamassa sarjatulta metrin korkeuteen asti lattiasta.

Ja siistin paikat paperilla jälkikäteen. Päivän aikana ehtii pisaroista muuten kertyä jo lammikko. :rock:

Edit: AM:n neidittely käsiteltiinkin jo...

Onhan se nyt istualtaan kuseminen paljon rennompaa kuin seisaaltaan. Senkun antaa tulla vaan. Ei paljoo tartte tähtäillä. Kokeilkaas kerran.

:D Tää taitaa olla jo wanha, mutta pakko poustata tähän threadiin:

Guide to Taking a Dump at Work

http://www.poopreport.com/Office/Content/dumpatwork.html

mm.

"TURD BURGLAR
A pooper who does not realize that you are in the stall and tries to force the door open. This is one of the most shocking and vulnerable moments that occur when taking a dump at work. If this occurs, remain in the stall until the TURD BURGLAR leaves. This way you will avoid all uncomfortable eye contact.
"

urkki sanoi:
Eipä ole myöskään allergioita, enkä muista olleeni mahataudissa lapsuuden jälkeen.

Turha hygieniasta nipottaminen on mielestäni neuroottista ja hyödytöntä hommaa.

Aamen. Perushygienian tärkeys on varmasti jokaiselle täyjärkiselle selvä asia, mutta kohtuullinen "paskassa rypeminen" pitää vastustuskyvyn kunnossa :D Tästähän varmaan juontaa sekin että suomalaiset ovat usein ruikulla lomaillessaan etelän maissa. Omakohtaisia kokemuksia on esim. viime kesältä ku olin pari viikkoa Unkarissa, työkaveri sai jumalattoman mahataudin paikallisesta ruuasta, ja meikä porskutti ilman mitään hätää vaikka join koko reissun ajan paikallista vesijohtovettä suoraan hanasta päin, mitä kaverit piti sulana hulluutena. Noh, jano kumminki lähti, mikä oli pääasia, ja missään vaiheessa ei ollut pienintäkään ongelmaa pakin kanssa. Tosin saattoihan kaverilla vaan olla huono säkä ja mulla hyvä, mutta kumminki. Kohtuus kunniaan sekä "rypemisessä" että turhassa nipottamisessa.

Työpaikalla on naisilla ja miehillä täsmälleen samanlainen vessa ja vierekkäin. Molemmat pestään yhtä usein ja samalla tavalla siivoojan toimesta. Kuitenkin miesten vessa haisee aina kuselle, uudelle ja vanhalle. (Siis joskus on pakko käydä siellä, kun naisia vessaa kohden enemmän kuin miehiä). Ja tosiaan naisten vessalla on noin kolme kertaa enemmän käyttäjiä. Hieman on saastaista meininkiä...:urjo:

MissEvilEve sanoi:
...Harvalla miehellä kyllä olen ihan tiukkaa kaarta nähnyt, yleensä hajoaa jonkun verran jo virtsaputken suusta lähtiessään, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.
Wau, mikä kunnioitettava analyysi erilaisista kusisuihkuista :kippis1: Ja mikä kokemus ;)

Niin ja mitä tuohon paskomisen määrään tulee, niin tosi bodarihan syö kun sika (ja kasvaa kuin sika) ja täten käy vähintään sen kolme kertaa päivässä paskalla. Varma kasvun merkki.

:offtopic:
Otettiin kaverini kanssa kilpailu kumman kusisuihku lentää pidemmälle. No, kaverillani lensi ja minulla vaan "tippui" vaikka kuinka pinnistin. Kaverini kiven kovaan väitti tämän johtuvan huonoista kusilihaksista (lantiopohjan lihakset?), vaikka itselläni ne ovat hyvässä kunnossa ja saan pysäytettyä kusisuihkun loppumaan hetkessä jos haluan. No, kaverillani on 'juutalaismallinen(?)' penis, esinahka hieman takana ja penis enemmän etukenossa kuin itsellä. Epäilinkin näiden asioiden vaikuttavan asiaan, mutta hävittyäni toisellekkin kaverilleni jolla ei ole juutalaismallinen penis vaan samanlainen 'lörppö' kuin itsellä, tajusin tämän johtuvan jostain muustakin. Eturauhasongelmia minulla ei ole ja pystyn pidättämään kusta/mälliä hyvin, mutta kusisuihkuni on olematon. Asia häiritsee minua yhtälailla kun Huppea nuo yleiset vessat, joten kertokaa mistä ihmeestä tämä "heikkous" johtuu :(

:offtopic:

Jos pakkisthredin otsikossa on seuraavat sanat on ketjun suosio taattu: Vessa, virtsa, pissi, kakka, seksi, pano, orgasmi, runkkaus jne. Mun mielestä hyvä kehityssuuntaus. Noiden ympärillähän meidän elämä loppupeleissä pyörii huolimatta kireydestä tai lihasmassasta.

Ei helvetti mitä juttua, niistääkö joku oikeesti munan kusella käynnin jälkeen? Enpä oo taas hauskempaa kuullut vähään aikaan. "Onkos ollut kutinaa tai pöpöjä vaaginassa?" :D :D

BoneFish sanoi:
Otettiin kaverini kanssa kilpailu kumman kusisuihku lentää pidemmälle. No, kaverillani lensi ja minulla vaan "tippui" vaikka kuinka pinnistin. Kaverini kiven kovaan väitti tämän johtuvan huonoista kusilihaksista (lantiopohjan lihakset?), vaikka itselläni ne ovat hyvässä kunnossa ja saan pysäytettyä kusisuihkun loppumaan hetkessä jos haluan. No, kaverillani on 'juutalaismallinen(?)' penis, esinahka hieman takana ja penis enemmän etukenossa kuin itsellä. Epäilinkin näiden asioiden vaikuttavan asiaan, mutta hävittyäni toisellekkin kaverilleni jolla ei ole juutalaismallinen penis vaan samanlainen 'lörppö' kuin itsellä, tajusin tämän johtuvan jostain muustakin. Eturauhasongelmia minulla ei ole ja pystyn pidättämään kusta/mälliä hyvin, mutta kusisuihkuni on olematon. Asia häiritsee minua yhtälailla kun Huppea nuo yleiset vessat, joten kertokaa mistä ihmeestä tämä "heikkous" johtuu :(

En kyllä tiedä mutta aidosti toivon että keksitte kaverienne kanssa muutakin ajanvietettä. Enkä nyt meinaa että alatte mittailemaan että kuka vääntää isoimman paskan.

BoneFish sanoi:
Wau, mikä kunnioitettava analyysi erilaisista kusisuihkuista :kippis1: Ja mikä kokemus ;)

Haha! Joo NeitiPahaEeva voisi jättää ne golden shower-leikit vähemmälle, aika hyvin tunnut tietävän kusisuihkujen erot ;)

SeriaLoser sanoi:
En kyllä tiedä mutta aidosti toivon että keksitte kaverienne kanssa muutakin ajanvietettä. Enkä nyt meinaa että alatte mittailemaan että kuka vääntää isoimman paskan.

Saa kyllä repeillä huolella tätä threadia lukiessa, hyvää settiä!

Ja bonefishille:seuraavan kerran kun kisaatte kaverinne kanssa, niin tee vanha kunnon kusilukko, niin varmaan voitat! Kaveri teki ennen muinoin intissä suihkussa kusilukon, eli puristi peukalolla tenninpäätä ja kusireikää ja yritti kusta samalla -> paine meistissä kasautui ja sitten vapautui HIRVEÄLLÄ paineella about 3 metrin päähän yhden varusmiessuihkuttelijan silmään.

Kusilukon äärimmilleen vieminen kuulemma tosin sattuu ihan helvetisti, itse en ole uskaltanut kokeilla ja olen jo kasvanut tuon eritteistä kiinnostumisvaiheen yli...

Otin etäisyyttä asiaan, pohdiskelin ja kyselin hieman sillä tuloksella, että näkökantani vain vahvistui:

Istualtaan liruttelu ja tatin kuivaaminen on neitien hommaa. Sanoka mitä sanotte, mutta tietäkää, että olette neitejä niin sanoessanne.

Jos joskus satun näkemään(ennen kuin avasin tämän threadin en voinut edes kuvitella kenenkään tälläistä tekevän) jonkun(miehen) jompaa kumpaa harrastavan lupaan siitä hänelle huomauttaa kovaan ääneen.

Ei ehkä kovin rakentavaa, mutta tuleepa mielipide selväksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom