Yleisen motivaation ammennus

Joskus tuntuu, että elämä oikeen potkii, pitkään aikaan ei kuulu kuin huonoja uutisia, sairauksia, ihmissuhdeongelmia, yleistä väsymystä ja ketutusta. Ilmakin on pimeä ja sataa pieniä ukkoja taivaalta.

Mistä te ammennatte motivaatiota yleisen synkkyyden ottaessa valtaa, kun tuntuu että on ja elää huonojen pilvien alla? Miten aloittaa päivä/viikko/kuukausi vähän paremmissa fiiliksissä kuin edellinen vaikkei välttämättä niitä hyviä ja iloisia asioita ole tiedossa vähään aikaan? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iisalmi_olvi_sandels_008e.jpg

siinä minun salaisuus

Jonkun (ulkomaan)reissun buukkaaminen on ittellä ainaki toimiva tapa saada vähä lisämotivaatiota arkiseen puurtamiseen. Tietää, että vaikka nyt tuntuis kuinka paskalta ni jossain oottaa taas pieni palkinto. On jotain mitä odottaa!

Mä oon noista mennyt läpi ihan päivä kerrallaan ja keskittymällä asioiden hoitamiseen. Myös joku pieni ja kiva vaihtelu piristää mukavasti. Itseä piristi nyt kovastikin autokortti ja toivottavasti kuorma-autokortti napsahtaa vielä keskiviikkona ekalla yrittämällä.

Mulla on ollut koulusta ja kaikista harrastuksista, autokoulusta yms. humpuukista johtuen aivan hiton rankkaa aikaa tää syksy ja välillä on tuntunut, että menee järki. Oon silloin vain kylmästi jättänyt läksyt pienemmälle huomiolle ja lähtenyt vaikka puntille tai ollut ihan vain koneella. Jotain muuta ajateltavaa kannattaa hankkia vapaa-ajalle eikä vain märehtiä niissä ongelmissa. Lähtee vaikka töiden jälkeen pitkälle kävelylle jos ei muuta virkistävää arkirutiineista poikkeavaa keksi.

Just nyt on pahinta aikaa suomessa. Ulkomaan matkat auttaa myös minua. Mahdollisimman erilaiseen maahan. Sit vaan päivä kerralllaan kitkutelllaan menemään...

Huonot asiat on huonoja just siks, et niis ei oo hyviä puolia.

Yleensä jotain hyvää löytää niistäkin. No jos vaikka auto palaa yöllä poroksi ilman vakuutusta niin ei siinä varmaan...

Mun mielestä niitä pieniä iloisia asioita kannattaa järjestää. Kun ongelmat tuntuu elämää suuremmilta, tulee helposti tunne, ettei pikkujutuilla ole niin väliä. Sitä keskittyy vaan suuriin ongelmiinsa. Pienillä asioilla voi kuitenkin saada hieman lepoa harmaissa päivissä rämpimisen keskellä. Ehkäpä elämä sitten joskus hymyilee. Tämmösiä juttuja tulee itselle mieleen:
elokuvat, viihdekirjat, konsolipelit, aamiainen kahvilassa, päivällinen raflassa, liput matsiin jne.
Eli aika perussettiä, jota usein myös elämäksi kutsutaan. Joskus vaan perusjutut tuntuu unohtuvan ja niitä kannattaa aktiivisesti palautella mieleen.

Omega3 on toiminut itselläkin todella hyvin. Käytän vahvinta mahdollista (Möllerin) ja otan niitä yli etiketin suositusten. Kirkasvalolamppu on auttanut myös, etenkin näin pimeään aikaan. (huom! hetkessähän muutos ei näy)

Todella tahmeaa syksyä läpi tallatessani olen nyt vain luottanut siihen, että kyllä se vielä paremmaksi muuttuu ja niin ilmeisesti näyttää nyt tekevänkin. Nyt voi jo hyvin aloittaa joulun odotuksen ja sen jälkeen tuleekin nopeasti uusi vuosi ja siirrytään jo pidempiin ja valoisampiin päiviin. Pari kertaa olen ystävilleni avautunut ja sen harmimöykyn aukikerääminen on auttanut, tai oikeastaan enemmän se, että joku on kuunnellut murheeni.

Ja joskus on vain järjestettävä jotain ihan omaa juttua, jonka avulla saa suljettua murheet pois mielestä ja jonka avulla tulee hyvä mieli.

Joskus tuntuu, että elämä oikeen potkii, pitkään aikaan ei kuulu kuin huonoja uutisia, sairauksia, ihmissuhdeongelmia, yleistä väsymystä ja ketutusta. Ilmakin on pimeä ja sataa pieniä ukkoja taivaalta.

Mistä te ammennatte motivaatiota yleisen synkkyyden ottaessa valtaa, kun tuntuu että on ja elää huonojen pilvien alla? Miten aloittaa päivä/viikko/kuukausi vähän paremmissa fiiliksissä kuin edellinen vaikkei välttämättä niitä hyviä ja iloisia asioita ole tiedossa vähään aikaan? :(
Tähän voisi runoilla vaikka ja mitä, mutta tyydyn herkistelemään sen verran, että itselle parasta lääkettä on ihmiset joiden seurassa unohtuu maailman pahuus automaagisesti. Siis ilman, että edes tarvitsee avautua mistään.

Tämä kaamosaika on aivan kammottavaa. Sitä osaa tavallaan odottaa, mutta kun se iskee, niin se yllättää aina. Pienetkin ongelmat tuntuvat ylitsepääsemättömiltä, mikään ei kiinnosta ja mieli on apea. Pää on jumissa ja mieli hukassa. Omalla kohdallani näihin fiilareihin auttaa ehdottomasti parhainten liikunta. Silloin voi unohtaa kaiken muun ja nauttia liikkumisesta. Liikunnan jälkeen hyvä olo kantaa yleensä koko illan.

Toinen juttu mitä käytän, on se, että aina jollakulla menee vielä huonommin. Esim afrikan lapsilla. Ihan sama mitä täällä tapahtuu, jollain on aina tuhat kertaa paskempaa. Ja jos on pohjalla, niin "the only way is up".

Toinen juttu mitä käytän, on se, että aina jollakulla menee vielä huonommin. Esim afrikan lapsilla. Ihan sama mitä täällä tapahtuu, jollain on aina tuhat kertaa paskempaa. Ja jos on pohjalla, niin "the only way is up".

Tää on muuten ihan terveellistä muistaa. Kun käy välillä ns. kolmansissa maissa nii eipä mene huonosti enää itellä :)

Omega3 on toiminut itselläkin todella hyvin. Käytän vahvinta mahdollista (Möllerin) ja otan niitä yli etiketin suositusten. Kirkasvalolamppu on auttanut myös, etenkin näin pimeään aikaan. (huom! hetkessähän muutos ei näy)

Kiitos hyvistä vastauksista! Nuo omegat voisi taas alottaa isommalla annoksella ja hommata myös vihdoin sen kirkasvalolampun. Hyviä vinkkejä tuli muitakin, tuntuu vaan ettei nuokaan oikein toimi..silloin kun tulee huonoa uutista, niin sitä tulee sitten joka tuutista ja pelkää että kuppi menee nurin.

Olen yrittänyt tavata ystäviä, yrittää löytää pienistä asioista iloa mutta isot asiat vaan puskee päälle..tasaisin väliajoin, asiat joille ei vaan voi mitään.

No, ei auta kun yrittää piristyä, ei tässä muuta voi. On sitä aina ennenkin noustu. Tulispa lunta niin pääsis tekeen :joulu5:

Kaikilla on varmaankin ainakin joskus mennyt hyvin, on ollut kivoja aikoja ja hetkiä. Toivottavasti. Miettii niitä hyviä hetkiä tovin ja päättää uusia ne hetket mahdollisimman pian. Kattelee vaikka kuvia/videoita jos on kuvattu jne. Ainakin minulla vie ajatukset muualle kivat kesälomakuvat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom