Yleinen nopeusrajoitus saattaa laskea by Aamulehti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hankmo
  • Aloitettu Aloitettu
luumu sanoi:
Itse paljon jalan ja pyörällä liikkuvana huomaan, että autoilijoista merkittävä osa paskat välittää liikeennesäännöistä. Lähellä olevien koulujen suojateiden yli päästellään hirveällä vauhdilla pysähtymättä ja lapsia seisoo siellä orvon oloisina rivissä. Jos kerran pitää ajaa aina paikasta välittämättä vähintään sillä vauhdilla, että juuri ehkä karttaa sakot, kannatan ko. rajan laskua niin ehtivät tehdä vähemmän vahinkoa.

Palataan asiaan kun ihmiset oppivat ajamaan tai myönnetään poliisille tarpeeksi varoja narauttaa dorkat liikenteestä.

Sitä saa mitä tilaa :whip: :thumbs:

Missä päin Suomea on taajamassa yleisrajoitus 80km/h? Kannatat nyt väärää ehdotusta tämä ei koske taajama-alueita.

Mielestäni liikennevalvontaa tulisi kohdentaa juuri tuonne taajama-alueelle eikä painottaa sitä moottoriteille tai kantateille, mutta kuten tässä "viisaassa" ehdotuksessa se vaikuttaa kaikkialle muualle kuin taajama-alueelle.

Suomi on kummallinen holhousyhteiskunta! Kaikki ihmiset kuolee - aika ja tapa vain vaihtelevat. Suomessa hukkuu vuosittain n. 170 ihmistä. Miksei sille tehdä mitään?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Måpå sanoi:
Mene autokouluun :david:
Juu kiitos vinkistä, mutta olen autokoulun käyny ja siellä kerrottiin sama asia, kuin laissa, eli
Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
jossa nyt näen jonkinlaisen ristiriidan tämän kanssa:
Monet ei muutenkaan tunnu tietävän sitä, että nykyään suojatietä ylittävillä on väistämisvelvollisuus.
 
Narua sanoi:
Juu kiitos vinkistä, mutta olen autokoulun käyny ja siellä kerrottiin sama asia, kuin laissa, eli
jossa nyt näen jonkinlaisen ristiriidan tämän kanssa:

Siitä ei montaa vuotta ole kun laki muuttui. Kyllä ne isoon ääneen sitä toitotti ja jaettiin jotain lehtisiä joka koskee pelkästään tätä suojatiesysteemiä.

EDIT: Eihän tossa ylhäällä ole ristiriitaa. Jos jalankulkija tai pyöräilijä on jo suojatiellä niin sitä on väistettävä. Edellisellä sivulla on mun lainaus autokoulun oppikirjasta ja tämä pykälä on vähintäänki härö. Suojatietä ylittävän on väistettävä, mutta noudata varovaisuutta.
 
Måpå sanoi:
Siitä ei montaa vuotta ole kun laki muuttui. Kyllä ne isoon ääneen sitä toitotti ja jaettiin jotain lehtisiä joka koskee pelkästään tätä suojatiesysteemiä.

EDIT: Eihän tossa ylhäällä ole ristiriitaa. Jos jalankulkija tai pyöräilijä on jo suojatiellä niin sitä on väistettävä. Edellisellä sivulla on mun lainaus autokoulun oppikirjasta ja tämä pykälä on vähintäänki härö. Suojatietä ylittävän on väistettävä, mutta noudata varovaisuutta.

Väännetään nyt sitten asia levytangosta. Vaikka jalankulkija ei olisi vielä suojatiellä, niin autoilijan täytyy varautua siihen, että kyseinen jalankulkija saattaa astua suojatielle. Autoilijan täytyy pystyä pysäyttämään auto ennen suojatietä. Toisin sanoen autoilijalla on väistämisvelvollsuus jalankulkijoita kohtaan.

Pyöräilijöitä autoilijan täytyy väistää jos kääntyessään risteää pyörätien tai sen jatkeena olevan suojatien tai jos liikennemerkki (kärkikolmio tai stop-merkki) määrää autoilijan väistämisvelvolliseksi.

Suojatietä ylittävän jalankulkijan ei ole väistettävä autoa, joskin jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät. Auton tulee väistää suojatiellä olevaa tai sille aikeissa astuvaa jalankulkijaa aina ja kaikissa tilanteissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom