Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mr.Referee sanoi:Mitähän seuraavaksi? pian ei saa syödä varmaan edes rahkaaa aamupalaksi.
ironisti sanoi:Huono homma, mutta minkäs teet kun teiden parantaminen maksaa tän kokoisessa maassa ihan hirvittävästi. Eipä verojakaan enää oikein voi nostaa. En ainakaan itse keksi mitään muuta keinoa vähentää liikennekuolemia kun kahdeksankympin tiet ovat mitä ovat.
Keskikaiteet olisivat ilmeisesti estäneet tämän viikkoiset rekkakolarit, mutta ilmeisesti nekin ovat liian kalliita(?)
En ainakaan itse keksi mitään muuta keinoa vähentää liikennekuolemia kun kahdeksankympin tiet ovat mitä ovat.
luumu sanoi:Itse paljon jalan ja pyörällä liikkuvana huomaan, että autoilijoista merkittävä osa paskat välittää liikeennesäännöistä. Lähellä olevien koulujen suojateiden yli päästellään hirveällä vauhdilla pysähtymättä ja lapsia seisoo siellä orvon oloisina rivissä. Jos kerran pitää ajaa aina paikasta välittämättä vähintään sillä vauhdilla, että juuri ehkä karttaa sakot, kannatan ko. rajan laskua niin ehtivät tehdä vähemmän vahinkoa.
Percele sanoi:Jos edes murto-osa liikenteestä kupattuja verotuloja käytettäis teiden ylläpitoon, niin ei tätä jokavuotista populisti-itkemistä olisi.
No et sitten ihan hirveästi ole asiaa miettinyt. Nykyiselläänkin VÄHÄISET liikennekuolemat putoavat merkittävästi tehostaessa a.rattijuoppouden torjuntaa ja b. nuorten riskikuskien tunaroinnin ennaltaehkäisyä. Kumpaakaan ryhmää ei kiinnosta hevon vittua saako siellä ajaa sataa vaiko viittäkymppiä. Myöskin liikenteestä voisi nykyistä tehokkaammin poimia ne vanhukset, joille jo kodinkoneiden käyttö on vaativaa, saatikka sitten ajaminen.
Tämä pölkkypäinen alennusehdotus haittaa lähinnä työmatkalaisia sekä maantielogistiikkaa. No pääasia että haittaa edes jotain.
ironisti sanoi:No mietin n. 10 sekuntia :D Voisin ehkä jättää jatkossa postaamatta näihin autoilu ja suuret tunteet -ketjuihin. Logiikkani meni jotenkin näin, että jos liikennekuolemia saadaan halvalla vähennettyä (huom. ei välttämättä järkevästi), niin nykyinen hallitus mielellään laittaa säästyneet rahat johonkin mielestään järkevämpään kohteeseen. Ja näihin kohteisiin ei tunnu kuuluvan poliisi (a ja b kohdat).