Täällä oli aiemmin puhetta koiran eläinlääkärivakuutuksesta. Meidän holskunartun kasvattaja sanoi, ettei hänellä ole yhdelläkään koiralla ollut kys. vakuutusta, eikä ole tarvittu. Että kun ei nää sairasta.
No, mun piti henkivakuutus tolle ottaa, mutta onnistuin ottamaan silti sen eläinlääkärikuluvakuutuksen. Olen vähän laiska hoitamaan asioita joskus, enkä pitänyt kiirettä sen sopimuksen purkamisen kanssa. Kappas vaan, yks päivä kun tultiin kotiin, oli neitokainen onnistunut itsekseen kämppää tuhotessaan katkaisemaan toisen yläkulmurin. Ikää 3kk ja hermopää siellä auki levällään. Ei auttanut sitten kuin lähimmälle eläinlääkärille, joka lähetti Anidentiin Veikkolaan. Lasku oli reippaat 300e. Yhden hampaan takia.
Näin opiskelijapariskuntana kiitettiin kyllä onneamme - eikä olla vakuutusta nyt sitten purettu. Kasvattajakin totesi, että tämän yksilön kohdalla lienee viisainta pitää nimenomaan se eläinlääkärikuluvakuutus voimassa. Sen verran on säätävä luonne.
Ei se turha vakuutus ole. Se on yksi isompi tapaturma tai sairastuminen, joka helposti sitten syö useita tonneja rahaa. Tuttavaperheen terrierin leikkauksiin ja sen jälkeisiin lääkekuluihin meni yli 10 000 euroa rahaa. Mielelläni mä maksan vakuutusta, jos joku päivä joudun samaan tilanteeseen. Ei jää ainakaan rahasta kiinni, etteikö koiraa hoidettaisi loppuun asti.