Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meidän Onni on staffi :)
Pieninä suloisia kuin makeiset...
01.jpg

Ja tuostakin söpöliinistä varttui viidessä vuodessa kömpelön oloinen, rujonpuoleinen ja liikalihava mörökölli.

Kotikotona asustaa pieni pörriäinen (bichon frise), jonka erottaa lelukoirasta vain se ettei siitä saa otettua pattereita pois. Monta kertaa on saanut ihmetellä sen päähän pistoja ja touhuja. Aiemmin on ollut "vähän" isompia koiria - tanskandoggi ja rottweiler. Välillä tuntuu että pientä koiraa ruokitaan paremmin kuin muita perheenjäseniä. Kannetaan kaupasta kanaa ja kalaa, kun "ei se syö muuta" :D

Onkos kellään kokemuksia faaraokoirista? Luonne on kuulemma aika vilkas, mutta kiintyvä? Olen vähän harkinnut josko ens kesänä ottais pennun, oon haaveillu vaikka kuinka kauan farkusta. Whippet on meidän perheellä jskus ollut mutta ne tuppaa olemaan mun makuun vähän liiankin rauhallisia :) Cirneco täällä vissiin jollakin oli, onkohan luonteissa farkun kanssa mitään samaa?

Jaahas. mun ihana palleroiseni pitkäkorva päätti sitten poistua varoittamatta tästä maailmasta maanantai-iltana. Oon ollut siitä asti ihan rikki. :itku: Se oli vasta reilut 4 vee, ei sen kuulunut lähteä!

Ja vielä enemmän surettaa tuo jäljelle yksin jäänyt seittemänvuotias "kanivauva". Ymmärtääköhän se lainkaan, mistä on kyse?:itku:

Jaahas. mun ihana palleroiseni pitkäkorva päätti sitten poistua varoittamatta tästä maailmasta maanantai-iltana. Oon ollut siitä asti ihan rikki. :itku: Se oli vasta reilut 4 vee, ei sen kuulunut lähteä!

Ja vielä enemmän surettaa tuo jäljelle yksin jäänyt seittemänvuotias "kanivauva". Ymmärtääköhän se lainkaan, mistä on kyse?:itku:

Voi ei..koitahan jaksella..aina se on vaikeeta ja varsinkin sillon kun lähtö yllättää..Kaneista en niin tiedä, ei oo kokemusta, että miten ne suhtautuu.

Itselle olis maaliskuulla tulossa koiravauva jos pentuja vaan tulee niinkun on suunniteltu..pieni faaraokoiratyttö tai poika:haart:

Mä haluisin kyllä tämmösen lemminkin... Aeven ihana :haart:
Suomessa tosin ei varmaan tommosta bobcattia saa pitää.

http://www.youtube.com/watch?v=iRsHYEL1mrM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=F9W5u11V7LM&feature=related

No luojan kiitos Suomessa ei villieläimiä saa pitää lemmikkinä, joku järki sentään pysynyt näissä hommissa.
Tuon ensimmäisen videon kommenteista bongattua: I want a bobcat. But I have no idea what their daily meal consist of? Do I feed them catfood like I would with domestic cats? :david:

Vitutti oikein urakalla eräs MTV cribs -jakso jossa jollain neekeriräppärillä oli takapihalla apaattinen tiikeri kettingillä puussa kiinni, siinä se sitten vouhotti setelitukko kädessä että kuinkas monella tämmönen on.

Villieläimet luontoon tai eläintarhaan ja pulliaiset tyytyköön kissoihin ja koiriin yms.

No luojan kiitos Suomessa ei villieläimiä saa pitää lemmikkinä, joku järki sentään pysynyt näissä hommissa.
Tuon ensimmäisen videon kommenteista bongattua: I want a bobcat. But I have no idea what their daily meal consist of? Do I feed them catfood like I would with domestic cats? :david:

Vitutti oikein urakalla eräs MTV cribs -jakso jossa jollain neekeriräppärillä oli takapihalla apaattinen tiikeri kettingillä puussa kiinni, siinä se sitten vouhotti setelitukko kädessä että kuinkas monella tämmönen on.

Villieläimet luontoon tai eläintarhaan ja pulliaiset tyytyköön kissoihin ja koiriin yms.
Tiedä sitten mille eläimelle alunperin on ollut luonollinen olotila olla ihmisen lemmikkinä...

Nyt meillä on uusi pupu, pieni harmaa pallero. Näyttää ihan villikanilta:D Aamulla veteli hirrrmusia spurtteja ympäri keittiötä, kun pidin sille seuraa aamupalalla. Jouduin kuitenkin jättämään sen häkkiin kun lähdin duuniin, koska se on niin_pieni että mahtuu ihan mihin vaan rakoon. :( En uskaltanut jättää sitä yksin. Onneks mies vapauttaa sen reilun tunnin päästä.

Illalla haen meidän toisen pupuvauvan 7 wee systeriltä ja alkaa hiljalleen totuttautuminen. Hieman pelottaa, jos ne ei tulekaan toimeen. No ei maha mitään sit. On niillä seuraa toisistaan joka tapauksessa sitten silloin kun ei ole vapaana..

Dobermann.

Jos ketään kiinnostaa, niin linkin takana pari kuvaa :

http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php?topic=4902.0

Itselläni on siis 2,5v dopperi uros, jonka kanssa salin ohella treenataan.

Kivaa lenkkiseuraa olisi turun suunnalta hauska saada.. . eli jos osuu silmään eikä 'tappajakenguru' pelota niin metsälle tai puistoon vaan :hyvä:

Onkos kellään kokemuksia faaraokoirista? Luonne on kuulemma aika vilkas, mutta kiintyvä? Olen vähän harkinnut josko ens kesänä ottais pennun, oon haaveillu vaikka kuinka kauan farkusta. Whippet on meidän perheellä jskus ollut mutta ne tuppaa olemaan mun makuun vähän liiankin rauhallisia :) Cirneco täällä vissiin jollakin oli, onkohan luonteissa farkun kanssa mitään samaa?

Jos haluat todella vilkkaan koiran (silloin kun saa olla), joka myös kiintyy hyvin paljon ja jonka kanssa on oikeasti töitä (kasvatus, koulutus, harrastukset) niin harkitse dopperia. Jos haluut tutustua niin voit aina tulla katsomaan mun puppea. :rolleyes:

Jos ottaisit nartun niin tuo sais uuden ylimmän ystävän :dance:

En noista faaraokoirista tiedä paljoa, ovat kyllä kivan näköisiä. Niitä ei ole suomessa luonnetestattu tarpeeksi jotta niistä olis tehty täällä yleistystä. Ne kyllä kiintyy laumaansa(sinuun) hyvinkin, ja ovat todella kovia juoksemaan mikä ei nyt sinänsä ole vilkkautta. Alunperin metsästyskoira ja käytetty pupujen metsästykseen ja vartiointiin (vartioinu pyramideja pupuilta :hyper: ). Ja niillä on luontaiset vietit säilyny hyvin. Aktiivinen ja leikkisä, mutta motivoiminen voi olla hankalaa. Eikä niillä ole PK-oikeuksia (tuskin niistä välitätkään :D )
Yleisesti ottaen : Valpas, älykäs, ystävällinen, kiintyvä ja leikkisä.

Eli ehkä perfekt sulle, onko mahdollisuutta päästä tutustumaan rotuun ?

Tahtoo pupun!!!! Tän hetken ongelma on häkin paikassa. Silloin kun mulla on ollut kani se on saanut olla vapaana kun olen ollut kotona. Häkkiä ei kuitenkaan voi sijoittaa 1a)paikkaan jossa vetää 2b) patterin viereen. Asunnossa ei hirveästi neliöitä ole niin en keksi häkille hyvää paikka. Sinänsä huvittavaa, että koiran kanssa ei olisi ongelmaa.
Harkitsin jo kylppäriä, mutta siellä ois aika ankeaa eikä luonnonvaloa niin hylkäsin ajatuksen. Ideoita?

Hauskoja noi tilanne kuvat, repeilin tolle kun "Sakke" hiukan kompastui. :D

Et ikinä arvaa miten tohkeissani ja ekstaasissa olin kun sain sen tilanteen ikuistettua. Tuotahan ja vastaavaa tapahtuu koko ajan. Milloin männyt heiluu kun ne juoksee päin ja milloin ihmisiltä katkeaa jalat kun ne ei väistä jne jne :hyper: Mutta tuon kerran olen onnistunut ja se on :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom