Yleinen lemmikkikeskustelu

Ok, onnea vaan uudella tulokkaalle, laitahan kuvia kun saatte kotiin. Joko tiedätte onko pentu pääosin valkea vai onko lehmää päässyt mukaan ? :)

Kiitos :) Eiköhän siinä lehmää ole mukana kun valtaosalla pennuista oli jossain määrin muitakin värejä kuin valkeaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin kääpiöluppakorvakanin tyttöystävälle synttärilahjaks pari kk sitten ja äsken tulin allergiatesteistä ja vitunvittu oon allerginen kaneille :( mut tässä pari kuvaa Nukasta:

edit: videoo

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/INBrpeYN6zk&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/INBrpeYN6zk&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Liitteet

• huoneessa2.jpg
    huoneessa2.jpg
    91,8 KB · Katsottu: 173
  • pyhkeessä.jpg
    pyhkeessä.jpg
    83 KB · Katsottu: 194

Tämä on kyllä todella komea koira. Joskus aikaisemminkin bongannut kuvan jossa kyseinen kaveri oli pellolla, taisi olla lintu jaloissa silloinkin, jäi mieleen. Jotenkin tulee siitä kuvasta sellainen olo, että koira saa todellakin toteuttaa itseään.

Ostin kääpiöluppakorvakanin tyttöystävälle synttärilahjaks pari kk sitten ja äsken tulin allergiatesteistä ja vitunvittu oon allerginen kaneille :(

Voi pahus, joutuuko nyt tuosta luppiksesta luopumaan? Ite olen myös jonkinverran allerginen kissalle & koiralle, mutta tyttären 2 kääpiöluppaa ei juurikaan aiheuta reaktiota (ellei jatkuva nenän tukkoisuus ole sitä? Sen takia niistä ei kyllä luovuta).
Meillä siis pariskunta, tyttö ja leikattu poika, ja hyvin tuntuvat yhdessä viihtyvän...kanejahan suositellaan aina pidettäväksi parina.
Tästä olen kyllä samaa mieltä, työ tai kulut ei juurikaan kasva, mutta eläimien viihtyvyys on taattu.
Tuollaiselle pikku jupulle ei vaan pysty olemaan vihainen, aivan uskomattomia ötököitä! :D

Voi pahus, joutuuko nyt tuosta luppiksesta luopumaan? Ite olen myös jonkinverran allerginen kissalle & koiralle, mutta tyttären 2 kääpiöluppaa ei juurikaan aiheuta reaktiota (ellei jatkuva nenän tukkoisuus ole sitä? Sen takia niistä ei kyllä luovuta).
Meillä siis pariskunta, tyttö ja leikattu poika, ja hyvin tuntuvat yhdessä viihtyvän...kanejahan suositellaan aina pidettäväksi parina.
Tästä olen kyllä samaa mieltä, työ tai kulut ei juurikaan kasva, mutta eläimien viihtyvyys on taattu.
Tuollaiselle pikku jupulle ei vaan pysty olemaan vihainen, aivan uskomattomia ötököitä! :D

Muita oireita ei ole, kuin toi tukkoisuus, aivastelu ja räkää tulee. Luppiksella lähtee parhaillaan vauvakarvat pois ja sen takia varmaan pahinta mahdollista aikaa mulle. Alotin syömään jotain Xyzal-lääkettä ja pitää kysellä, et löytyykö tähän jotain sellasta myrkkyä, jota voi huoletta vetää koko ajan (kunhan ei vaan mitn astmaa ala puskee)

Jos tää olo ei ala helpottaa, niin suunnitteilla on parvekkeelle oma koppi, johon tulee lämppäri ja muuta systeemiä. Luopuminen ei ainakaan vielä ole vaihtoehto..ja ei varmaan tule ikinä olemaankaa, jos muijalta kysyy :D

Muita oireita ei ole, kuin toi tukkoisuus, aivastelu ja räkää tulee. Luppiksella lähtee parhaillaan vauvakarvat pois ja sen takia varmaan pahinta mahdollista aikaa mulle. Alotin syömään jotain Xyzal-lääkettä ja pitää kysellä, et löytyykö tähän jotain sellasta myrkkyä, jota voi huoletta vetää koko ajan (kunhan ei vaan mitn astmaa ala puskee)

Jos tää olo ei ala helpottaa, niin suunnitteilla on parvekkeelle oma koppi, johon tulee lämppäri ja muuta systeemiä. Luopuminen ei ainakaan vielä ole vaihtoehto..ja ei varmaan tule ikinä olemaankaa, jos muijalta kysyy :D

Aivan tajuttoman söpö ilmestys. Mulla vastaavan värinen, mutta pystykorvilla varustettuna.

Ja se pupuhan sitten elää parhaimmillaan sen 10 wee, joten aika hyvät tsydeemit saatte kehitellä. Ootko muuten varma että oot allerginen kanille, etkä niille sen kuivikkeille tai heinälle (varmaanoot, kun testeissä kävit, mutta kunhan kysyin..).

Edit: Voi vide noita iloloikkia. Katoin videon kolme kertaa putkeen! :D

Vaikka ei oma koira olekkaan vaan vanhempien, niin pitää silti tänne postata parit kuvat. Kyllähän Sepin kanssa on paljon tullut oltua tekemisissä ja tulee vieläkin oltua vaikken kotona enää asukkaan. :) Hiukan koirakuumetta ois päällä ja onhan tuota tullut ihan muksusta asti tullut oltua koirien kans tekemisissä ja koiraihminen kyllä sydämestäni olen. :haart:

Eli kyseessä harvinaisempi pieni mûnsterinseisoja.

Liitteet

• Sepi1.jpg
    Sepi1.jpg
    64,8 KB · Katsottu: 193
  • Sepi2.jpg
    Sepi2.jpg
    41,4 KB · Katsottu: 138
  • Sepi3.jpg
    Sepi3.jpg
    69,6 KB · Katsottu: 189
Monivuotisen harkinnan jälkeen on meillekin tulossa uusi karvakorva kun tällä hetkellä ei enää muita lemmikkejä kotona olekaan. Elikäs näillä näkymin tuossa helmi-maaliskuun vaihteessa Amerikan Bulldogin pentu (ei kuvissa).

Pötkylöitä:haart: kuukauden päivät joutuu vielä odottaan "vauvan" saapumista :)

Liitteet

• joulu 07 ja hauvat 072.JPG
    joulu 07 ja hauvat 072.JPG
    24,9 KB · Katsottu: 315
Meillä on 2 kissaa ja nyt on toisen kanssa ongelmia. Eli vanhempi katti on Sepe uros 1v 3kk ja nuorempi Sissi naaras 8kk. Kummatkin on leikattu puolen vuoden iässä. Todella tottelevaisia ovat olleet ja leikkisiä.
Nyt tämä nuorempi eli Sissi on alkanut kuseskelemaan mihin sattuu. Ensimmäisen kerran se teki sen luultavasti mustasukkaisuudesta mielenosoituksellisesti kun aamulla otin Sepen syliin ja komensin Sissin pois kodinhoitohuoneesta. Sissi tuli pois ja hyppäsi eteisen sohvalle, katsoi minua ja kusi siihen. Tietenkin huusin sille pää punasena ja niskasta ravistelin. No, tietenkin se oli jonkin aikaa hiljasena ja vältteli minua. Mutta kun aloin sytyttelemään takkaa niin se ehti kusta pahvilaatikkoon jossa oli puita. Tällöin en ollut paikalla, mutta huomasin sen kyllä kun lapoin puita uuniin.
Pari päivää meni ja sitten se kusasi uudelleen eteisen sohvalle. Tätä ennen se oli jäänyt vahingossa kaappiin kun mieheni laittoi ovet kiinni. Mietiskeltiin että olisko tämä osasyy. No, tällä kertaa ukko kuritti Sissiä työntämällä sen nokan kiinni kuseen ja korottamalla ääntä. Sissi on siis enemmän mieheni perään kuin minun.
Taasen meni pari päivää ja eräs aamu Sissi kusi kodinhoitohuoneessa olevaan tyhjään pulkkaan jossa oli vähän sahanpuruja. Tällöin mieheni oli paikalla ja tietenkin kuritti kattia.
Nyt on taasen pari päivää kulunut ja melkein jo odotan että mihin se tällä kertaa suhasee.
Mistähän tämä kuseskelu voi johtua? Huomiotako se kaipaa vielä lisää? On siis muutenkin huomionkipeä ja saa kyllä meiltä että vierailta sitä.
Voisiko niillä olla toisen kissan kanssa jotakin? Vanhempi on siis isompi ja voimakkaampi ja välilllä alistaa Sissiä, mutta kyllä ne sitten nuoleskeleekin toisiansa.
En ymmärrä mistä tämä johtuu, joku murrosikä?
Kurituskeinot alkaa kohta loppua jos nuo ei kerran tehoa. Ainoa mitä voitaisiin koittaa seuravaksi olisi huomiota jättäminen. Eli kun se kusasee, niin ensin rankaisee sitä ja kokopäivänä kumpikaan ei huomioi sitä millään tavalla. Vois ehkä tehota. Tuo apina kun tahtoo aina unohta muilutuksen kun sitä rapsuttelee.

Tietenkin huusin sille pää punasena ja niskasta ravistelin. No, tietenkin se oli jonkin aikaa hiljasena ja vältteli minua.

No, tällä kertaa ukko kuritti Sissiä työntämällä sen nokan kiinni kuseen ja korottamalla ääntä. Sissi on siis enemmän mieheni perään kuin minun.

Tällöin mieheni oli paikalla ja tietenkin kuritti kattia. Kurituskeinot alkaa kohta loppua jos nuo ei kerran tehoa. Ainoa mitä voitaisiin koittaa seuravaksi olisi huomiota jättäminen. Eli kun se kusasee, niin ensin rankaisee sitä ja kokopäivänä kumpikaan ei huomioi sitä millään tavalla. Vois ehkä tehota. Tuo apina kun tahtoo aina unohta muilutuksen kun sitä rapsuttelee.

Nyt on pakko kissan omistajana kommentoida silläkin riskillä, että pahoitat mielesi. Omiin korviini kurituskeinonne kuulostavat kurjilta ja pahalta tuntuu kissanne puolesta.

Jos oma kissani alkaisi pissailemaan ympäriinsä, niin ensimmäisenä tarkistaisin laatikon (joka kylläkin on aina kuurattu) ja seuraavaksi ottaisin selvää mahdollisista terveydellisistä ongelmista ja yhteyttä eläinlääkäriin.

Olen aikoinani kissakirjojakin lukenut, eikä niissä kyllä minun muistini mukaan missään kehoitettu kurittamaan tuolla tavalla. Itse en ole koskaan joutunut tuollaisiin keinoihin koskemaan, enkä edes pystyisi. Kissan raapimisestakin päästiin eroon opettelemalla yhdessä käyttämään raapimispuuta, eli viemällä kissa aina raapimispuun luokse ja tekemällä yhdessä oikeaa likkettä puuta vastaan. Ei missään nimessä kurittamalla.

Kissallanne ei ole muita kuin te, eikä minkäänlaista pakokeinoa luotanne. Tämän lisäksi kissat ovat herkkiä ja kurittaminen saattaa muuttaa suhdettanne pysyvästikin.

Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi, mutta eläimet ja niiden kohtelu ainoastaan rakkaudella on lähellä sydäntä.:haart:

Jotenkin tulee siitä kuvasta sellainen olo, että koira saa todellakin toteuttaa itseään.

Ei se tuossa ihan toteuta itseään, tai tuo lintu olisi pudonnut mun jalkoihin ja se olisi seisomassa parven seuraavaa... joutui kyllä komentamaan ja hyvä koiranlukija sen korvista huomaakin.

Meni ihan OK, ei otettu enää toisesta kuvaa, kun tää onnistu :D

Zelda: Samoilla linjoilla mitä Muskakin tuossa jo kirjoitti. Kissaa ei voi opettaa samoilla metodeilla kuin koiraa, ja tuo niskasta ravistelu on koirallekin väärä tapa; niskasta ravistetaan vain tappamistarkoituksessa.

Kissa pissaa ihmisen kannalta "väärään paikkaan" monesta syystä. 1.) Hiekkalaatikko voi olla sen mielestä liian likainen. Siihen ei välttämättä paljon vaadita; se on hiekkojen vaihtamisen lisäksi pestävä välillä. Meillä tämä tehdään useita kertoja viikossa, kissojakin kun on jo 4 kpl.. 2.) Kissa saattaa olla hermostunut ja kokea olonsa epävarmaksi, joko toisen eläimen takia, tai nyt tässä tapauksessa ehkä myös noiden kurittamisten vuoksi. Tähän auttaa tämä apteekista saatava tuote: Feliway. Meillä tuohon turvauduttiin kun yksi kissoista "ei ollut ihan oma itsensä" kun uusioperheen eläimiin liittyi minun koirani. http://www.vetcare.fi/index.php?id=86 3.) Virtsatulehdus on yleinen syy. Se pitää testauttaa vaikka maksaakin.

Kurituskeinot alkaa kohta loppua jos nuo ei kerran tehoa. Ainoa mitä voitaisiin koittaa seuravaksi olisi huomiota jättäminen. Eli kun se kusasee, niin ensin rankaisee sitä ja kokopäivänä kumpikaan ei huomioi sitä millään tavalla. Vois ehkä tehota. Tuo apina kun tahtoo aina unohta muilutuksen kun sitä rapsuttelee.

Herranjestas siis miksi ihmeessä kuritatte kissaa? Mistä se tietää että virtsaaminen on väärin? Vain ihminen kusee vittuillessaan. Voithan tietysti itse virtsata kokeeksi matolle, ja katsoa ymmärtääkö kissa sinun "osoittavan mieltään". Tuskin. Kissa ei muutenkaan "osoita mieltään" eikä tunne sillä tavalla mustasukkaisuutta mitä me ihmiset sillä käsitämme.

Yleisin syy kissan yhtäkkiseen vääriin paikkoihin pissailuun on virtsatietulehdus. Sen toteaminen ja hoitaminen voi olla vaiketa, mutta on ehdottomasti hoidettava. Mitä kissa syö?

Stressi on myös toinen yleinen syy. Onko perheessä sattunut viimeaikoina kissaa mahdollisesti stressaavia muutoksia? Ainakin agressiivinen käytös kissaa kohtaan aiheuttaa sille stressiä, jolloin se itseään rauhoittaakseen alkaa merkata virtsalla elinpiiriään. Jos tähän jälleen reagoidaan kurittamalla (kissan mielestä todellakin käytte sen päälle syyttä suotta, ja olisi kyllä itsetutkiskelun paikka) ongelma pahenee.

Mä en ole 15-vuotisen kissanomistajan "urani" aikana kurittanut kissaani kertaakaan, sillä se särkee aina jotain pysyvästi. Koiralle kurittaminen on merkitsee jotain ihan muuta; nehän ojentavat laumassakin toisiaan tuon tuosta. Kissa kajoaa toiseen vain äärimmäisessä tilanteessa, ja silloin ollaan tosissaan.

Jos kissa pissaa muualle kuin astiaan, on 99% syytä virtsatietulehdus tai omistajan käytös. Kun syy vääriin paikkoihin pissailuun löytyy, on tärkeätä puhdistaa pissatut paikat siten, ettei siihen jää ammoniakin hajua. Jos jää, kissa merkkaa suurella todennäköisyydellä paikkaa uudelleen. Ammoniakin neutralointi onnistuu miedolla hapolla, esim vesi-etikkaliuoksella.

Hiekkis on varmaankin kunnossa? likaiseen astiaan ei mielellään tehdä tarpeitaan. Monet kissat vierastavat puupellettejä (meillä onneksi kelpaavat) samoin hajustetut hiekat ovat pannassa. Hiekka-astian pesemistä kloritella tulee välttää, vaikka toisaalta ne saattavat suorastaan innostaa joitain kissoja (urokset) pissaamaan tiettyihin paikkoihin. Naaraat niinkin välttävät.

Toivottavasti ongelma ratkeaa pian! :)

Zelda, alahan lueskelemaan Incat-forumia. Menisin sinuna ensimmäiseksi tonne käyttäytyminen-osiolle hakemaan vastauksia ongelmaasi.
Ollaan kissanomistajina avokin kanssa löydetty tuolta aika moneen kysymykseen vastaus.

InCat forum

Kuittaan kyllä täysin mitä Saiminen, Uwish ja Muska aiemmin kirjoitti. Kissat on sen verran herkkiä otuksia mieleltänsä (eivät tosin kaikki) että ihan pienikin asia saattaa saada isoja ongelmia aikaan. Ja nuo kurituskonstit mitä käytätte todennäköisesti vain pahentaa ongelmaa.

Tuo Uwishin mainitsema virtsatietulehdus kannattaa käydä tutkituttamassa. Oma kissa ainakin teki tarpeitaan pitkin nurkkia kun sillä oli tulehdus. Tajuamiseen meni vaan liian kauan eli huomattiin vasta kun kusen seassa oli verta. Kävi kisua sääliksi kun ei pieni voinut kertoa että on kipeä eikä tajuttu

Kiitoksia vastauksista. Omasta mielestä kurituskeinot eivät ole kovia ja todella harvoin meidän katteja tarvii kurittaa. Tietävät kyllä mitä saa tehdä ja mitä ei. Anopin kissaa ei ole koskaan kuritettu ja tekee ihan mitä lystää. Tietysti kurituksessa on rajansa. Yksilökysymys hyvin pitkälti, toiset on herkempiä kuin toiset.
Kissan pellettilaatikko on kyllä kunnossa joten en usko että siitä on kyse.
Tuo virtsatulehdus pitää käydä tarkistuttamassa. Toivottavasti on siitä kyse.
Muutettu ollaan uuteen asuntoon kuukausi sitten mutta tämä kuseskelu alkoi vasta viikko sitten. Muutenkin katit ovat olleet aivan innoissaan uudesta talosta, kun on niin paljon tilaa juosta ja telmiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom