Yleinen lemmikkikeskustelu

Onko sulla missään ylhäällä pentuajan painoja?? Meidän massa tuntuu että lihoo niin helvetisti vaikka ruokamäärä olisi oikea pussin kyljestä ja siitäkin ollaan vähennetty.

ikää 9vko ja 1 päivä iltapaino 10.8kg ei auta kuin roimasti ruokaa taas vähentää. Helvetinmoinen lihapulla.

välillä painoa tulee 200 grammaa päivässä ja välillä kilo, ruoka määrä sama!!!

Kaks läskiä, molemmat dietillä!

Liitteet

• läse ja massa.jpg
    läse ja massa.jpg
    317 KB · Katsottu: 889
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^mulla nyt ei oo cane corsoa, toivottavasti et pahastu kun vastaan :) kuitenkin irlis kasvoi pentuna 1-2kg viikossa ja ruokinta oli tosi tarkkaa just kasvuvauhdin takia.

Ootko tarkistanu ruuan rasva ja protskumäärän? Jos niitä on liikaa, saattaa kasvu olla liian nopeeta. Meillä ainakin kehotettiin rasvainen isojen rotujen penturuoka vaihtamaan suosiolla aikuisten ruokaan, koska rasvaa ja protskuja oli ihan liikaa.
Tosin irlis on "hieman" eri mallinen kuin corso :D

Kasvattajan neuvojen mukaan syötetään royal caninin GIANT puppya oliko se nyt 12 viikkoon asti sitten siirrytään johonkin vähemmän protsku ruokaan, merkkiä en nyt muista mutta löytyy tuolta papereista.

Jos coonit ja norskit kiinnostaa, niin kannattaa myös tutustua sellaiseen rotuun kuin siperiankissa. Saman tyyppinen kuin kaksi em. mainittua, hieman ehkä pyöreämpi pää vain :)
Noiden luonnekuvaus oli aika valloittava :) Mutta hieman samaa ongelmaa noiden kanssa ilmeisesti, että pitäisi ottaa saman tien kaksi kissaa, ettei yksi joutuisi olemaan itsekseen pitkiä päiviä.

Riittääkö näille pidempikarvaisille kissoille tyyliin viikottainen harjaus, vai vaatiiko tuollaisen turkki enemmän hoitoa? Ei viitsis ihan kokopäiväjobiakaan ottaa lemmikkieläimen muodossa kuitenkaan.

No-1 enpä itse kauhean usein harjaile Ramsesta. Lähinnä pitää huolehtia, ettei maha- kainalo- ja pyllykarvoihin tule takkuja. Ne on niitä takkuherkkiä paikkoja. Viikottainen riittää hyvin. Meillä pestään joidenkin kuukausien välein/ennen näyttelyä (missä ei usein käydä). Kaikki kissat on sellaisia, että kannattaa olla kaksi. Voithan ottaa esim eläinsuojeluyhdistykseltä toisen kissan. Sen saa leikattuna, madotettuna ja rokotettuna ja hinta on kohtuullinen.

Afrolicious aika viksulta näyttääkin :D Ja kiitos.

Noiden luonnekuvaus oli aika valloittava :) Mutta hieman samaa ongelmaa noiden kanssa ilmeisesti, että pitäisi ottaa saman tien kaksi kissaa, ettei yksi joutuisi olemaan itsekseen pitkiä päiviä.

Riittääkö näille pidempikarvaisille kissoille tyyliin viikottainen harjaus, vai vaatiiko tuollaisen turkki enemmän hoitoa? Ei viitsis ihan kokopäiväjobiakaan ottaa lemmikkieläimen muodossa kuitenkaan.

Puolipitkäkarvaisille riittää kyllä kerran viikkoon harjaus. Meillä ei ainakaan edes niin usein tarvitsisi tuota kissaa harjata, kun ei se takkuunnu. Olen tehnyt mutu-päätelmän ja luulisin sen johtuvan siitä, että se on puhtaasti sisäkissa ainakin talvisin. Kesäisin käydään valjaissa ulkona, mutta talvella herra ei tahdo ulos. :D Ruokintakin toki vaikuttaa turkin kuntoon hyvin paljon. Tiedän että kaksi riekkuvaa kissanpentua kuulostaa kerralla hurjalta, mutta se oikeastaan vain helpottaa asioita. Ne pitää toisilleen niin hyvin seuraa ja leikittävät toisiaan, ettei tarvitse olla itse koko ajan huolehtimassa. Yksinäinen kissa kyllä keksii, varsinkin pentuna kaikenmoista puuhaa, joka ei välttämättä miellytä omistajaa. Tosin kyllä ne kaksinkin saavat aikaan. :D Kissa turhaan mielletään yksinäiseksi eläimeksi (toki jotkut ovat erakkoluonteisia, mutta ne ovat yleensä sellaisia joilla on vähän muitakin ongelmia). Se varmaan tulee siitä, että kissat ovat suht. itsenäisiä ja metsästävät yksinään. Laumoissa ne kuitenkin elävät kaikesta huolimatta. :)

Koiran omistajat: kuinka monta kertaa on oma koira teitä purrut vai onko se heti ensimmäisen kerran jälkeen lähtenyt piikille?
Tähän asti olen ollut sitä mieltä että jos vaan koira puree niin se sitten piikille ja sitä tilannetta ei ole ennen tullut. Mutta nyt tuli. Pentukoira 10kk oli keittiössä meidän kaikkien kanssa emäntä ja vanhempi koira. Pentu istui viellä mun vieressä ja kun erehdyin sitä hipaisemaan kuonosta niin kävi sormeen kiinni niin että kunnon vekki sormessa ja tässä hieman jopa pelko että joutuu viellä lekuriin tuon sormen kanssa. En vittu ymmärrä että mitä tuossa tapahtu, ei siis mitään selitystä tilanteelle. Vittu et meni päivä pilalle ja mieli nyt maassa.

^ Ei ole meillä kertaakaan piikitetty, mutta lähellä on ollu. Joskus kun olin niin pieni että konttasin niin en tehnyt mitään koiralle (saksanpaimenkoira) niin koira näytti hampaita mulle, siittä paikasta (iskä katteli) otti se koiran niskasta ja hännästä kiinni ja heitti pihalle niin pitkälle kuin pysty ja jaksoi. Ei ole sen jälkeen koira näyttänyt hampaitaan kellekkään.

Vittu nyt ehkä selvisi miksi tuo pentu puri mua. Eli se ilmeisesti vahti mun selän takana tasolla olevaa ruokakuppia jossa oli jauhelihaa. Emäntä kun juuri paistoi pihviä ja oli ennen mun tuloa keittiöön laittanut kummankin ruokakuppiin jauhelihaa että kun me aletaan syödä niin laittaa koirille kans ruuan sen jälkeen. Mutta siltikään tuo ei anna anteeksi tuota tekoa. No jääkausi nyt iski tuolle mutta silti pistää miettimään...

Tyttöystävän perheen ranskanbulldoggi(silloin n. 5kk) puras muijan äitiä ylähuuleen niin että tais pala lähteä irti. Ainakin verta tuli vitusti ja taju lähti niin että lääkärikäynti siitä tuli ja antibiootit perään. Silloin siinä vähän pelättiin että söpö pikku kuolaava ruttunaama(lue: ruma vitun röhkivä haiseva paska) saa piikkiä kankkuun mutta armo kävi oikeudesta, kun todettiin että puri koska se oli nostettu syliin maasta ja kassit oli puristunu kivuliaasti kasaan :D

Vittu nyt ehkä selvisi miksi tuo pentu puri mua. Eli se ilmeisesti vahti mun selän takana tasolla olevaa ruokakuppia jossa oli jauhelihaa. Emäntä kun juuri paistoi pihviä ja oli ennen mun tuloa keittiöön laittanut kummankin ruokakuppiin jauhelihaa että kun me aletaan syödä niin laittaa koirille kans ruuan sen jälkeen. Mutta siltikään tuo ei anna anteeksi tuota tekoa. No jääkausi nyt iski tuolle mutta silti pistää miettimään...

Meidän amerikankokkeri on muuten huippukoira, mutta jos se saa luun, niin sille tulee joku primäärireaktio ja se vahtii sitä luuta todella natsimaisesti. Kissat ei saa mennä viittä metriä lähemmäksi ja ihmisiäkin se pälyilee epäluuloisesti. Joskus se on näykkäissyt ja ärähtänyt, jos siihen on mennyt häsläämään, mutta mitään vammoja ei ole tullut. Aika harvoin me sillle luita annetaan ton käytöksen takia.

Koiran omistajat: kuinka monta kertaa on oma koira teitä purrut vai onko se heti ensimmäisen kerran jälkeen lähtenyt piikille?
Tähän asti olen ollut sitä mieltä että jos vaan koira puree niin se sitten piikille ja sitä tilannetta ei ole ennen tullut. Mutta nyt tuli. Pentukoira 10kk oli keittiössä meidän kaikkien kanssa emäntä ja vanhempi koira. Pentu istui viellä mun vieressä ja kun erehdyin sitä hipaisemaan kuonosta niin kävi sormeen kiinni niin että kunnon vekki sormessa ja tässä hieman jopa pelko että joutuu viellä lekuriin tuon sormen kanssa. En vittu ymmärrä että mitä tuossa tapahtu, ei siis mitään selitystä tilanteelle. Vittu et meni päivä pilalle ja mieli nyt maassa.

Kannattaa varmaan myös kartoittaa mahdollinen kipureaktio. Kuitenkaan koira ei näytä kipua välttämättä vaikka sitä olisikin ja se voi aiheuttaa reaktion myös muissa kuin kipua tuottavissa tilanteissa. Meidän entinen sakemanni pääsi puremaan yhtä kaveria ihan normaalissa silitystilanteessa, jossa mitään ihmeellistä ei pitänyt olla ja koira oli itse hakeutunut lähelle. Mietin tosi pitkään sen jälkeen, että missä mättää ja pitääkö se lopettaa. Mutta selvis, että kyse olikin kivusta, jota ei koskaan edes valittanut. Lääkärikäynti, kartoitus ja kipulääkkeet eikä koskaan enää tapahtunut puremista. Mutta toki resurssien puolustaminen voi koiralle olla myös yksi syy tuohon käytökseen.. mikä koira sulla on? puriko kunnolla vai varoittiko hampailla? Edelsikö tilannetta murinaa (onko murinasta rankaistu aikaisemmin, silloinhan koira saattaa siirtyä suoraan varoittamatta ns. toimintaan)?
Resurssiongelmainen koira meillä on ollu myös ja ollaan erään luottokouluttajan avulla niitä ongelmia tuloksekkaasti ratkottu. Eli malttia ja koiran käytöksen lukemista sekä tarkkailua! :)

Toivottavasti syy käytökselle selviää ja ongelman saatte ratkaistua!

Ei ole vielä yksikään purrut, ja jos puree niin piikille lähtee. Mutta nimenomaan siis puremisesta kyse, eikä mistään pentuajan leikkinäykkimisestä tai selkeästä vahingosta esim. rajummissa leikeissä on saattanut jäädä sormi lelun ja koiran hampaan väliin. Tosiaan mitään ruoan puolustamisia tms. en todellakaan hyväksyisi puremisen syyksi. Toisaalta oma koirakin on sellainen, että jos se oikeasti purisi, ei seurauksista selvittäisi ihan laastarilla. Pikkukoirilla noita ilmeisesti katsellaan hieman enemmän sormien läpi, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu sekään. Mutta jokainen tuntee omat koiransa ja arvioi syyt ja seuraukset, vaikea näitä päätöksiä on toisten puolesta lähteä tekemään tuntematta tilannetta. Jos on lapsia, niin antaa tietysti harkintaan oman lisänsä. Vaikea tilanne joka tapauksessa :(

Paukku79;3084441 begin_of_the_skype_highlighting**************3084441******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
eli siis millaset härpäkkeet tarvitaan tohon hommaan? Valjaat koiralle? Itselle jonkinlainen vyö? Millanen remmi koiralla on niissä valjaissa kiinni? Vois kuvitella että joku flexin tapainen ois kätevä jos koira hidastaa niin ei sotkeudu hihnaan..?

http://www.vul.fi/postimyynti2.htm
Tuolta tilasin Zero faster-valjaat koiralle, kilpavetovyön itselle ja mun ja koiran välille 1,5 metrisen vetonarun! Varmaan faaraokoirallekin toimii parhaiten noi Zero-valjaat, ei lähde rintakehällä seilaamaan oikealle eikä vasemmalle :)
Toi vetonaru joustaa joissain kohdin, se on tähän tarkoitukseen just hyvä siinä mielessä että harvemmin koira hidastaa (vapaaehtoisesti) :D

Meillä on koira purrut! Se puri miestä kerran, johtuen siitä että minulla oli koira kiinni ja toisella ei. Rähinäähän siitä tuli kun toinen samankokoinen uros tuli siihen kukkoilemaan. Koirat otti yhteen, pidin koirastani kiinni. Toisen koiran omistaja saapui paikalle mutta se ei ottanut koiraansa kiinni, vaan se tunki JALKANSA koirien väliin!! Kyllä varmasti koirani puri. Idiootti. En tiedä puriko tahallaan vai vahingossa, mahdoton se siinä on sanoa. Ei sille tullut kuin vekki. Suostuin maksamaan sen lääkärikulut ja uudet farkut mutta ei olisi pitänyt maksaa yhtään mitään, vituttaa vieläkin.

E: koira ei ole koskaan purrut muutoin ketään tai mitään, siltä voi ottaa minkä tahansa jutun pois ilman että sen ilme värähtää. Ettei tule sellainen kuva että on jotenkin jokapäiväistä :-D

Meillä ei koira ole ikinä purrut kunnolla, mutta jos on joku siankorva tai ylipäätänsä jotain suussa ja yrittää mennä sörkkimään, niin sillon rupeaa murisemaan ja jos jatkaa vielä niin näykkäsee vähän (ei siis satu eikä jää jälkeä yms) tästä sitten tietää että ei sörki enempää

Kuka teidän perheessä on pomo Hercules666? Koira vai sinä? Koiran pitää selkeästi kouluttaa että tajuaa oman paikkansa, en tarkoita hakkaamista jos joku sitä luulee, mutta koira on aina alempana ku ihminen. Ei tule sohvalle tai sänkyyn ja syö viimeisenä aina ja jos uhmaa ni kääntää sen kyljelleen ja pitää siinä niin kauan että rauhoittuu täysin. Jos isännällä on varmat liikkeet ja varmuus huokuu ni mikään koirarotu ei uhmaa sitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom