Leluista laserkynä on kova sana, voi itse löhötä sohvalla ja juoksuttaa kissaa. Niitähän nyt jaetaan kaikilla messuilla ilmaiseksi, jos eläinkaupasta ostaa niin muistini mukaan 6-7 euroa. Myös foliosta rypistetyt pallot on kova sana ja halvaksi tulee. Jos on mahdollista laittaa jonnekin roikkumaan sulkia narun päässä, nekin ovat hauskoja. Kaikissa leluissa, teki ne itse tai osti kaupasta, muista tarkkailla niitä: risat heti roskiin! Itse jos ostan kaupasta leluja, revin niistä yleensä itse irti silmät, korvat yms osat jotka irtoavat helposti. Näin vältetään tukehtumisriski.
Myrkylliset kasvit pois kissa-asunnosta! Lisäksi kannattaa varautua, että multia kaivellaan tai niihin saatetaan jättää "ylläri"
Pellettejä jos alat käyttämään, osta ne rautakaupasta (samaa tavaraa kuin talojen lämmityspelletti). Maksaa murto-osan siitä, mitä kaupat rokottavat kissan pelleteistä, muistaisin että semmoinen hervoton säkki (olisko 30kg?) maksaa alle pari kymppiä ja meillä on nyt kahdella kissalla kestänyt se ainakin 3kk ellei enemmänkin. Ja todellakin sellainen säleikköpohjainen hiekkis silloin, näin ei mene vielä "priimaa tavaraa" turhaan hukkaan.
Kiipeilypuita olen ostanut vaikka mistä, kannattaa tarkkailla saisiko vähän käytettyjä jostain ja sitten tietty eläinkauppojen tarjouksia. Noita kiipeilypuita voi myös uusia itse kun vaihtaa niihin sen köyden. Yksi hauskaksi havaittu "kiipeilypuu" on lauta, jonka ympärille on kiedottu sitä köyttä ja lauta kiinni niin, että sitä pitkin pääsee kaapin päälle. Ryminä vain käy kun siinä mennään :D Tuo köysi oli kallein osuus (30e), varmaan jostain remonttityömailta löytyisi ihan jämäpaloja.
Ruuat tilaamme zooplus.fi:stä, melko pienistä ostoksista saa jo ilmaisen kotiinkuljetuksen ja ainakin mikrohiekan olen todennut halvemmaksi litrahinnaltaan. On myös kätevä ostaa kerralla iso satsi ruokia tuolta, ei tartte joka kauppareissulla muistaa ostaa murkinaa. Raksujen jatkuvassa saannillaolossa kannattaa olla tarkkana, lihosmisriski jos kissa on ahne. Toki pienokainen kasvaa ja tarvitsee ravintoa, mutta jatkoa ajatellen kannattaa tarkkailla. Meillä tuli toiselle kissalle läskituomio, kun se syö kuin pieni hevonen! Ei voi olla jatkuvasti ruokaa saatavilla. Toki yksin oleva kissa voi paremmin säännellä syömistään, kun ei ole pelkoa että joku toinen söisi ruuan naaman edestä.
Onnea uuden pennun kanssa, rajoja ja rakkautta pienestä pitäen