Gillyanne sanoi:
"Ylöjärven kaupunki aikoo kieltää kaupungin työntekijöiden tupakoimisen työaikana. Lisäksi kaupunki tarjoaa työntekijöille mahdollisuuden kuntotesteihin. Kunto ja elämäntavat voivat jatkossa vaikuttaa palkkaankin."
Joo, tuli nähtyä tuo uutisissa ja ensimmäinen reaktio oli lähennä, että :wall:.
En polta kun olen astmaatikko ja ihan "oikea" sellainen - sairaalassa testattu ja armeijastakin C:n paperit sen vuoksi saanut. Kiitos hyvän lääkityksen ajan pyörällä 3 kertaa viikossa melkein kymmenen kilometriä töihin ja takaisin näin talvisinkin ja käyn salilla. Voin sanoa, että nykyään olen varsin hyvässä kunnossa. En silti ole niin hyvässä kunnossa, ettenkö muistaisi että hoidin työni hyvin myös sohvaperuna-aikanani.
Eli en voi kuin ihmetellä, että minkälaiseen terveysfasistien yhteiskuntaan tässä ollaan menossa, jos työnantajalle annetaan oikeus puuttua muuten työnsä tekevän ihmisen elämään tällä tavalla. Jos palkka kerran on tehty liukuvaksi ja työnantaja alkaa maksaa jotain bonuksia tai alentaa palkkaasi joidenkin kriteerien mukaan, niin kyllä ne bonukset ja sanktiot pitää tulla vain tuloksesta tai sen puutteesta - ei siitä, että vedätkö protskujuomaa, kofeiinia, tupakkaa, hasista vai heroiinia töissä ja/tai kotona. Tulos tai ulos.
Ja ennenkuin kukaan alkaa mussuttaa verorahojen tuhlaamisesta, niin veroja maksan minäkin ja nämä tupakoitsijat vielä enemmän. Itse maksan ihan mielelläni, jos sillä pidetään suurempi paha eli terveysfasistit loitolla ihmisten yksityiselämästä.