yläselkäliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lmn
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tuntumaa saa myös jos tekee leuanvetoa pysäytyksellä esim. pitää jännitystä ylhäällä esim. 2-4 s. ja laskee alas hitaasti ja pitää jännityksen taas 2-4 s. ja uusi toisto ja leuanveto loppuun asti niin kauan kuin ei kroppa liiku alkuasennosta yhtään :)

Originally posted by makew
tuntumaa saa myös jos tekee leuanvetoa pysäytyksellä esim. pitää jännitystä ylhäällä esim. 2-4 s. ja laskee alas hitaasti ja pitää jännityksen taas 2-4 s. ja uusi toisto ja leuanveto loppuun asti niin kauan kuin ei kroppa liiku alkuasennosta yhtään :)

Joo toi kyl toimii mulla loistavasti.. Oon huomannu, et puhtaammalla tekniikalla ja pikkasen pienemmillä painoilla saa iha jämäkän tuntuman selkään, ku hirveellä repimisellä.. :rolleyes:

Olenkohan treenannut jotenkin ihmeellisesti kun yläselän lihakset ovat vähän epäsymmetriset? Vasemmalla puolella lihakset erottuvat todella hyvin kun taas oikea puoli on enemmänkin sellainen yksi iso möykky. Edestä kun katsoo niin huomaa selkeästi että kainaloiden kohdalla vasen "siipi" on leveämpi kuin oikea.
Olen oikeakätinen ja mielestäni molemmat puolet ovat yhtä vahvat. Treenaan selkää todella monipuolisesti eli siitä ei luulisi olevan kiinni. Eli mistäköhän homma johtuu, vai onko kyseessä ihan normaali ilmiö?

Originally posted by lipputanko
Vasemmalla puolella lihakset erottuvat todella hyvin kun taas oikea puoli on enemmänkin sellainen yksi iso möykky. Edestä kun katsoo niin huomaa selkeästi että kainaloiden kohdalla vasen "siipi" on leveämpi kuin oikea.

Oot varmaan nukkunu tuon oikean puolen luttuun :D

Mitenkäs toi yläselkä alataljassa suoritetaan? Exrx.netistä en oikeen löytänyt kyseistä liikettä .

Maastaveto hieman polven alapuolelta on varmasti yksi tehokkaimpia. Listalla myöskin mielestäni mm. alatalja ja kulmasoutu. Ylhäältä suuntautuvat vedot häviävät mielestäni souduille 6-0, vaikka kannattaahan niitäkin ainakin muodon vuoksi tehdä. Leuanveto kapealla on kuitenkin aliarvostettu liike ja saattaisi sopia monelle hyvin. Leveät otteet ylhäältäpäin vedettävissä puolestaan monilla yliarvostettuja ja veikkaan, että monilla ne käyvät melko suppealle alalle selkälihoja(en tarkoita pitkälle edenneitä latsihirmuja, vaan pieniselkälihaksisia). Hieman yksilöllistä.

Originally posted by charter
Mitenkäs toi yläselkä alataljassa suoritetaan? Exrx.netistä en oikeen löytänyt kyseistä liikettä .
Alataljasoutu eli seated cable / low pulley row.

Itse en ko. liikettä ole ikinä saanut tuntumaan hyvin - johtuu varmaan todella pitkästä selästä ja pitkistä käsistä, mutta ei vaan osu kohdalleen. Yates-soutu eli levytankosoutu vastaotteella 45 asteen yläkroppakulmassa sen sijaan toimii kuin tauti.

Ylätaljaa käytän pelkästään ojentajatreeniin, leuanveto hakkaa ylätaljan 6-0.

Kuinka paljon ylätaljaan (eteen) vaikuttaa se minkälaisella tangolla/otteella sen tekee? Itse olen tottunut käyttämään sitä lapiotankoa, mikä nyt sitten viralliselta nimeltään onkaan. Pitäisikö opetella tekemään ihan normaalisti vastaotteella, vai onko kyseessä "aivan sama" luokan hifistely?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom