Yläselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Godless
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt käynyt salilla muutaman kuukauden, ja homma on lähtenyt muuten hyvin liikkeelle, mutta yläselkään en saa minkäänlaista tuntumaa. Alataljan nylkyttämisen jätin heti alkuunsa, koska vaikka kuinka rukkasi tekniikkaa, rasitus kohdistui käsivarsiin ja olkapäihin. :nolo: Myöskin kulmasoudun kanssa on ongelmia, olen kokeillut niin käsipainoilla, tangolla, kuin koneellakin, mutta en saa keskiselkää pumppiin.

Latsit sentään hoituvat ylätaljalla, mutta eihän pelkästään se riitä. Liikenisikö kokeneemmilta treenaajilta neuvoja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Godless sanoi:
Olen nyt käynyt salilla muutaman kuukauden, ja homma on lähtenyt muuten hyvin liikkeelle, mutta yläselkään en saa minkäänlaista tuntumaa. Alataljan nylkyttämisen jätin heti alkuunsa, koska vaikka kuinka rukkasi tekniikkaa, rasitus kohdistui käsivarsiin ja olkapäihin. :nolo: Myöskin kulmasoudun kanssa on ongelmia, olen kokeillut niin käsipainoilla, tangolla, kuin koneellakin, mutta en saa keskiselkää pumppiin.

Latsit sentään hoituvat ylätaljalla, mutta eihän pelkästään se riitä. Liikenisikö kokeneemmilta treenaajilta neuvoja?

Tästäpä

Jos tuntumaa hakee niin painoja kannattaa tipauttaa aika radikaalisti pakasta pois. 2/3 siitä painosta jolla on tavallisesti tottunut tekemään riittää. Vastaavasti sitten pidempiä sarjoja ja lyhyemmät palautukset. Tuolta Drugstan laittamasta linkistä löytyykin kaikki tarvittava tieto aiheesta.

Yksi pieni vinkki: Kokeile tehdä päänylivetoja (pull-overs) ylätaljalla. Tällä liikkeellä saa latsit eristettyä helpoiten ja pumppi on sen mukainen. Vielä parempaan tulokseen pääsee, jos ottaa päänylivedot etukäteisväsytyksenä ja heti perään supersarjana vaikka kulmasoutua tangolla tai leuanvetoa.

Toinen pieni vinkki: Kannattaa myös harjoitella "mind-muscle connection":ia. Eli liikettä tehdessäsi keskityt siihen, kuinka nimenomaan kohdelihas (latsit) supistuvat ja tekevät työn. Hiukan harjoittelua vaatii, mutta sen jälkeen alkavat sarjat menemään helpommin perille.

Tuo "mind-muscle"- hässäkkä toimii ainakin minulla. Vielä kannattaa keskittyä kohdistamaan liike siihen mitä liikettä latsit yleensä tekevät eli vetävät kyynerpäitä kohti kehoa.

Ei kai niitä nyt pumppiin tarvitse saada. Kapeelta raskaita maastavetoja niin avot jo on kumma jos ei rupee selässä jotain tuntumaa tulemaan viimestään seuraavana aamuna kun koittaa sängystä nousta. Itsekkään en perinteisellä tavalla saa kulmasoutuun tangolla sellasta tuntumaa mitä haluaisin. Sillon harvoin kun teen niin teen perse kiinni seinässä. Vedän painot suht leveellä otteella ylös ja lasken rauhallisesti haluamaani kulmaan ja siitä vaan vetelemään. ei tule huijattua.

Willie sanoi:
Jos tuntumaa hakee niin painoja kannattaa tipauttaa aika radikaalisti pakasta pois. 2/3 siitä painosta jolla on tavallisesti tottunut tekemään riittää. Vastaavasti sitten pidempiä sarjoja ja lyhyemmät palautukset. Tuolta Drugstan laittamasta linkistä löytyykin kaikki tarvittava tieto aiheesta.

Tämä toimii ja vähitellen sitä oppii käyttämään selkäänsä ja ne painot pikkuhiljaa nousee takasin alkuperäisee. Itellä meni ekat pari vuotta perseelleen toi selän reenaus, että tuttua on.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom