Yläselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vekku
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä toiinu aivan perkeleen hyvin kulmasoutu tangolla, alatalja ja leuanveto normaalilla vastaotteella... Noilla saa selän kyllä ihan valmiiks, ku lisää vielä alaselälle maven.

Viime kerralla tein ekan kerran kulmasoutua kunnon painoilla (ennen tekniikan opettelua) ja kyllä huomas seuraavana päivänä. Mulle ei jotenkin noi ylätaljat ja yhen käden soudut iske, ehkä joskus... ;)

Pertti 123 sanoi:
Kuulostaa kyllä hurjalta toi 50kg:n käsipainolla souteleminen. Tietysti tekniikka ja asento vaikuttaa, mutta silti.QUOTE]

:confused: Eikä kuullosta... Vasen polvi ja vasen käsi penkillä ja oikeella kädellä vetooo ja vetooo.... ja tietysti toisinpäin... Mielelläni tekisin vaikka 60-70:llä jos vaan jostain löytäis semmoset. :D Kyllä luulis sahan käynnistyvän... :thumbs:

Zamp sanoi:
Älä sano et oot tosissas? Minkäslaiset selät kavereilla sitten on jos 50kg käsipainoilla vedetään kulmasoutua? Helvetti. Ite saan 25kg:lla hikiseen 8, jonka jälkeen alkavat nämä ns. "olkapäänostot", eli tuntuu olkapäässä, eikä selässä. Eiköhän selällekin se tuntuma ole tärkein, eivät ne treenipainot.

Kyllä mä sain jo 18-vuotiaana tehtyä kulmasoutua käsipainoilla 50kg:n painoilla, ja toistot oli siistejä. Parikymppisenä sai jonkun 6-8 salin isoimmilla painoilla eli 75kg:lla. Tuntuma oli hyvä selässä ja tyyli ihan riittävän siisti. Nykyään ei salilla ole kuin 42,5kg:n painot, niin joutuu tyytymään tankoversioon. Siinä tulee kiskottua 110-130kg:lla riippuen treenistä.

Vedon teen nykyään selkätreenin vikana liikkeenä, siinäkin menee ihan reippaita painoja hyvällä tyylillä. Enkat on 275kg, 20-vuotiaana nappulana meni 200 pienellä panostamisella.

Niin ja selkä on meikäläisen paras lihasryhmä ;)

vekku sanoi:
Pertti 123 sanoi:
Kuulostaa kyllä hurjalta toi 50kg:n käsipainolla souteleminen. Tietysti tekniikka ja asento vaikuttaa, mutta silti.QUOTE]

:confused: Eikä kuullosta... Vasen polvi ja vasen käsi penkillä ja oikeella kädellä vetooo ja vetooo.... ja tietysti toisinpäin... Mielelläni tekisin vaikka 60-70:llä jos vaan jostain löytäis semmoset. :D Kyllä luulis sahan käynnistyvän... :thumbs:

No hyvä jos jaksat :thumbs: Mulla ei ole oikeen käsitystä noista painoista, kun ite en tota punttia juurikaan tee (en harrasta voimailua tai bodailua, vaan yleisurheilua). Sen kyllä tiedän, että tohon 50 kiloon tarttisin kaksi kättä, jotta saha lähtis käyntiin. :nolo:

Pertti 123 sanoi:
Kuulostaa kyllä hurjalta toi 50kg:n käsipainolla souteleminen. Tietysti tekniikka ja asento vaikuttaa, mutta silti. Milläs painoilla Mike soutelee yhdellä kädellä???
Lisätäänpäs tähänkin soppaan oma lusikka.

Ite teen jotain 12-10-8 sarjaa 50kg-47kg-45kg MUTTA
en itsekään aluksi uskonut, että tämä onnistuisi

kulmasoutu on vaan semmonen liike, että siinä saa vedettyä isommilla raudoilla kuin uskookaan, jos vain kokeilee. Mutta kunnon lämmittelyt ja nousut ennen sitä. En nyt kuitenkaan menisi väittämään, että jos kävelee salille ja ottaa sieltä koekaniiniksi miehen X niin hän 80-prosenttisestikaan pystyisi tekemään sarjaa 50 kg:llä....

Mixu sanoi:

kulmasoutu on vaan semmonen liike, että siinä saa vedettyä isommilla raudoilla kuin uskookaan, jos vain kokeilee. Mutta kunnon lämmittelyt ja nousut ennen sitä. En nyt kuitenkaan menisi väittämään, että jos kävelee salille ja ottaa sieltä koekaniiniksi miehen X niin hän 80-prosenttisestikaan pystyisi tekemään sarjaa 50 kg:llä....

Samaa mieltä :thumbs:

Mixu sanoi:
En nyt kuitenkaan menisi väittämään, että jos kävelee salille ja ottaa sieltä koekaniiniksi miehen X niin hän 80-prosenttisestikaan pystyisi tekemään sarjaa 50 kg:llä....

Ok, myönnän liiallisen kärjistelyn :D Olen vaan treenaillut aina sellaisissa paikoissa, joissa on ollut isoja poikia treenaamassa. Treenikaverit on kaikki olleet aina suhteellisen vahvoja, ja olen koittanut vältellä fitness-saleja. Nykyisellä salilla tosin on jakautunut sakki aika lailla: muutama vahva sälli ja loput on aloittelijoita. No minkäs teet, kun ei tässä lähellä muitakaan kunnon mestoja ole...

Rauta Reiska sanoi:
kyllä se sinnekki ottaa...... mut kyllä sillä saa koko ylä selän kipeeksi..... :thumbs:
saako joku vai treenin jälkeen yläselän kipeeksi. mulla ei paljo ylä selkään kehitystä tuu, alaselkä sit onki eri asia et mavessa oon kohtuu sälli...

Zamp sanoi:
Älä sano et oot tosissas? Minkäslaiset selät kavereilla sitten on jos 50kg käsipainoilla vedetään kulmasoutua? Helvetti. Ite saan 25kg:lla hikiseen 8, jonka jälkeen alkavat nämä ns. "olkapäänostot", eli tuntuu olkapäässä, eikä selässä. Eiköhän selällekin se tuntuma ole tärkein, eivät ne treenipainot.
Mulla ainaki loppuu kädestä puristusvoima enne ku selästä....... En oo koskaan käyttäny kulmasoudussa remmejä......

Onko muuten pystysoutu kulmasoutua vastaava liike???? :confused:

Mixu sanoi:

kulmasoutu on vaan semmonen liike, että siinä saa vedettyä isommilla raudoilla kuin uskookaan, jos vain kokeilee.

Totta. Itse tein kulmasoutua 22.5 kg:n käsipainolla, mikä on suhteettoman pieni verrattuna muiden liikkeiden sarjapainoihin, mutta viime viikolla otin 35kg:n käsipainot, ja meni ihan puhtaasti kympin sarja niilläkin. Tuskin tarvitsee kehitystä liikaa odottaa, jos pelkää suuria painoja enemmän kuin omaa varjoaan.

Olen kiskonut 40 kilon käsipainolla selkääni hajalle ja tuntumasta nyt ei voi puhua samana päivänä nyt olen opetellut pikkuhiljaa rauhalliset oikeaoppiset käsipainokulmasoudut.

ipe-88 sanoi:
Tää nyt on vähä :offtopic: mut sattu vaa silmään toi sun viesti...mä oon 15v ja saan 23kg käsipainoilla PUHTAASTI väännettyä 3*10 ja treeniä on takana vasta 6kk...
Ipe sä tuskin olet laihduttanut 20kg:ta viimeisen 1,5 vuoden aikana läskiä pois :) Siinä varmasti osasyy. Mutta oli miten oli, 50kg käsipainoilla kulmasoutu on silti aika kova suoritus, imo. :worship: :worship: :worship:

Zamp sanoi:
Ipe sä tuskin olet laihduttanut 20kg:ta viimeisen 1,5 vuoden aikana läskiä pois :) Siinä varmasti osasyy. Mutta oli miten oli, 50kg käsipainoilla kulmasoutu on silti aika kova suoritus, imo. :worship: :worship: :worship:

No sori sori...en voinu tietää et oot ollu just dieetillä...

Back
Ylös Bottom